Proximus Mobilus 5G Unlimited Premium-abonnement als vaste internetlijn

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

boonpwnz schreef:Ik heb op men vast volume 438 GB en doe niet al te zotte zaken. Maar proximus laat dus nog steeds meer ndan 100GB toe?

Enigste wat ik me afvraag of dit zou werken icm de vpn van het werk. (pulse secure)
Absoluut, er is geen blokkade van jouw netwerk naar enige ander netwerk. Andersom is het wat anders.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Momenteel aan het testen om de router maar eens per week te rebooten.
Sphexthor
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2021, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Vraagje , heb dus al een paar maanden dit abonnement in een router steken.
Echter als ik naar telenet mail ga , dan moet ik zeker 30 seconden wachten alvorens ik bij m'n mail ben.
Als ik naar telenet yelo play ga .... klein minuutje wachten en dan, streaming probleem , probeer later terug.
Echter als ik met dezelfde tablet via een tn hotspot idem dingen probeer heb ik nergens last van , herkenbaar probleem ? Of ligt het aan 1 van de settings?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Herkenbaar probleem.
Ik ben naar Telenet zelf teruggekeerd, miserie opgelost.
Sphexthor
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2021, 15:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ben even aan het zoeken geweest.
Via een vpn gaat yelo play wel normaal.
Mail is met een goede 20 seconden voor het opent een ietsje sneller.
Vpn is dus de oplossing, blijkt dat ergens de toegewezen ip ergens in de us is.... waardoor streaming probleem optreedt , je bent niet in de eu...
Hopende anderen met idem probleem ook beetje geholpen te hebben.
Mvg Peter.
ThomasNu
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2021, 14:19

Sphexthor schreef:Ben even aan het zoeken geweest.
Kan je zeggen dat je dit abbonnement nu naar tevredenheid gebruikt?
Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing want geen vast internet beschikbaar en Tadaam komt niet boven de 4 Mbps uit
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Overdag schommelt het hier naar de 30 Mbps.
's Nachts haal ik plots 80 Mbps.
5G mast is op komst.
ThomasNu
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2021, 14:19

Op mijn telefoon heb ik ook Proximus en haal 30-40 Mbps, dus ik heb er vertrouwen in dat het een stuk beter gaat zijn dan Tadaam.
Zijn de router resets nog nodig? Lukt streamen normaal mits opzetten VPN?
Bedankt voor de hulp
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

ga dit even meevolgen, lijkt leuke oplossing voor eventueel eerste 6 maanden ( promo )

met mobiel haal ik hier tot max 100/40 - minste down was 50mbps ( alleen 4G )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Idem, ben ook geïnteresseerd om dit te proberen door de promo. Na de 6 maand is het voor mij persoonlijk te duur.

Nu een tijdje bij Proximus, en zelf hier in ons boerengat echt wel goede 4G en zelf 5G. Eén toren maar, maar vanuit enkele kamers boven kan ik hem perfect zien staan tussen de huizen door, vooral nu met het vallen van de blaadjes. Staat ongeveer 2 km verder in vogelvlucht.

Met Telenet (op zelfde mast) max 160 down. Ook zeker niet slecht, maar 260 bij Proximus :eek: en ping en jitter vaak beter dan kabelinternet van Telenet hier. Wel enige jammere is dat hun upload toch soms laag is (5-ish mbps), die was bij Telenet wel altijd en overal vrij hoog naar mijn mening (50-60 thuis). Orange is helaas enkel 800 MHz hier.

Uit pure curisoiteit af en toe eens een speedtestje:
Afbeelding

Als ik het als vast internet neem, zal het wel 4G zijn. Heel goede snelheden die toch vaak dicht bij 5G liggen waar ik woon, en 5G-modem/routers zijn gewoon enorm duur.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hier nog een oude orange 4g modem, jaar of 2 eens gekocht van forum lid :)

Vdsl2 een goeie 35euro + opstart kost ( edpnet, fastic )

Mobiel promo* goeie 34euro geen opstart kost

De vraag is en blijft hoe stabiel is dit zeker bij streamen en co

4g testje , zelfde mast maar andere loc.
https://www.speedtest.net/my-result/a/7850673030
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ter info...

Een kennis meld dat hij in september op 2800 Gigabyte zat met dit abonnement. Zonder meerkost...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Bedankt voor de tip, dat was even verschieten dat getal, als ik 1/5 haal zal dat veel zijn
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zijn er al die meer dan 3T hebben afgehaald op het forum. En dan zijn er nog die beweren dat dit niet onbeperkt is ! :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Theorie vs praktijk. Maar vooral: proximus kan op gelijk welk moment ingrijpen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ben aan het twijfelen tussen 5g px/edpnet of fastic op dit moment

Kleine kanttekening alleen 4g op dichtste masten maar voldoet

Zal voor Dec/Jan zijn men aanvraag
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Hello all,

Ik ben recent verhuisd naar een appartement en heb er enkel een Telenet aansluiting waarin ik niet geïnteresseerd ben.

Ik heb nu Hey! Van 40 GB (€25) icm. Orange Flybox 150 GB (€20) voor een totaal van 190 GB. Werkt perfect want ik kom nooit aan 190 GB,

Maar ben niet tevreden van de netwerkkwaliteit van Hey!. Ik zou dit abo nemen wat mij dan €5 meer zou kosten, en dan heb ik een goed netwerk voor de smartphone + unlimited data voor thuis.

Maaaaarrrrr...... dit abo heeft een 100 GB FUP. Ik las maanden terug hier eens dat ze vrij laks zijn wat betreft het enforcen van deze regel. Is dit tot op heden nog steeds zo? Want het plan is om in de toekomst ook IPTV te gaan bekijken etc (met de 190 GB deed ik dit ook al maar ik bekeek slechts het hoogstnodige om GB's te sparen)

Tadaam is geen optie, is €40 en dan moet ik ook nog een deftig abo voor de smartphone hebben en dan zit ik al vér boven de €50 van dit abo.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dag Gevatano,

ik gebruik momenteel dit abonnement en kom momenteel aan 435 Gigabyte. Maand is nog niet voorbij.
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Hartelijk dank voor de info Streulma!! Dan wordt het dit abonnement :-) Ik ga straks eens het formulier invullen zie om mijn nummer van Hey! te laten overzetten. Hopelijk niet teveel problemen daarmee want om mijn 2de Hey! nummer (dit is mijn eerste) te laten beëindigen moest er zelfs een ombudsman aan te pas komen. Vreje mannen daar zenne bij Hey! :x
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ondertussen eens in de algemene voorwaarden gaan kijken.

Het onbeperkt verbruik mag niet hoger liggen dan een normaal gebruik van andere klanten. Het mag dus niet 10 keer hoger liggen dan het verbruik van andere klanten.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Dan moeten al van jullie die het hebben maar gezamelijk vollebak beginnen downloaden, dan gaat het gemiddelde wat omhoog :lol:
Als de proximus ontvangst bij mij hier niet zo slecht was had ik het wel genomen en nonstop downloaden om gewoon eens te kijken wat hun limiet werkelijk is.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

De gegevens terug te vinden daaromtrent op de Proximus website wijzen mijns inziens nog altijd naar een (eventuele mogelijke) schorsing bij een datavolume van 100 GB/maand:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/p ... lsrc=aw.ds
Normaal en persoonlijk gebruik van de Dienst door de Klant en onbeperkt gebruik
De dienst is geconditioneerd tot een niet-afwijkend gebruik, "als een goede huisvader". Proximus behoudt zich dus het recht voor om de dienst te beperken of op te schorten bij gebruik van meer dan 100 GB/maand.


&
https://www.proximus.be/dam/jcr:19fba04 ... ~cache.pdf
Bovendien heeft Proximus in het kader van onbeperkte aanbiedingen, volgende oude clausule
geschrapt (art. 3.11 van de algemene voorwaarden mobiele telefonie en 2.11 van de algemene
voorwaarden Pay&Go): « De tariefplannen met een 'onbeperkt' volume beogen een normaal gebruik
van de Dienst in het kader van een onbeperkt aanbod. Proximus behoudt zich het recht voor de levering
van de Dienst te beperken en/of het contract op te schorten en/of te beëindigen wanneer het gebruik
van de Dienst per maand regelmatig tien (of meer) keer hoger ligt dan het gemiddelde gebruik van alle
gebruikers van het onbeperkte aanbod ». Deze clausule wordt vervangen door een andere die
duidelijkere criteria bevat welke geenszins beperkingen oplegt aan klanten die normaal gebruik maken
van de dienst, maar er op gericht zijn misbruik te voorkomen
. Volgens de nieuwe bepaling heeft
Proximus het recht om, in het kader van onbeperkte aanbiedingen, de dienst te beperken, te schorsen
of op te zeggen wanneer de klant meer dan 10.000 sms-berichten verstuurt per maand en/of 500
sms-berichten per dag, wanneer de klant sms-berichten verstuurt naar meer dan 250
bestemmelingen per maand of wanneer de klant regelmatig meer dan 6 uur per dag en/of 30 uur per
week belt. .


&
https://www.proximus.be/dam/jcr:034cd46 ... ~cache.pdf
4.2 In het kader van de onbeperkte aanbiedingen worden volgende praktijken niet beschouwd als normaal en
persoonlijk gebruik (niet-exhaustieve lijst) :
• Wanneer de Klant meer dan 10.000 sms-berichten verstuurt per maand en/of 500 sms-berichten
per dag.
• Wanneer de Klant sms-berichten verstuurt naar meer dan 250 bestemmelingen per maand.
• Wanneer de Klant regelmatig meer dan 6 uur per dag en/of 30 uur per week belt.
Wanneer de klant meer dan 100 GB per maand gebruikt.
4.3 Proximus behoudt zich het recht voor om de Dienstlevering te beperken of de Overeenkomst te schorsen
en/of op te zeggen zonder schadevergoeding wanneer het gebruik van de Klant niet kan worden
beschouwd als normaal of persoonlijk. Bewijs van de verboden praktijken kan worden geleverd door alle
middelen en rechtsmiddelen, en meer bepaald met behulp van gegevens en overzichten afkomstig van
Proximus-systemen of van door derden geleverde systemen. De Klant en Proximus beschouwen deze
gegevens en overzichten als betrouwbaar, tot bewijs van het tegendeel.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Even een toevoeging.
Wanneer ik de simkaart in een ander toestel steek komt IPv6 weldegelijk door.
Maar wanneer tethering toegepast word valt dit weg.

Wanneer ik de simkaart in een 4G Router steek zoals de TPLink MR600 dan heb ik de volledige IPv6 functie doorgerouteerd naar mijn apparaten.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daarnet las ik hier het volgende (maar dit bericht is verwijderd):

Er krijgt iemand een mail van Proximus dat hij met het Unlimited Premium abonnement aan 1 Terabyte zat en dat de voorwaarden zeggen dat 100GB de norm is.
En dat er op zijn plaats geen 5G antennes zijn.
Maar hij zegt ook dat hij nog altijd toe komt met 1 Terabyte op dat abonnement en dat kan blijven gebruiken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar 1 tera voor gsm is da nu nie licht overdreven ???
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

Binnenkort (1 juni) is het gedaan… vanaf 300GB zal er een snelheidsbeperking komen.. aan 521kbit.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Medlo schreef:Binnenkort (1 juni) is het gedaan… vanaf 300GB zal er een snelheidsbeperking komen.. aan 521kbit.
wie zegt dat ?

ze moeten u de volle snelheid garanderen tot 300gb als ze het woord onbeperkt willen gebruiken. Als ze willen doen zoals ze nu doen mogen ze uiteraard ook. Bij mijn weten hebben ze nog nooit iemand een beperking gegeven, alleen verwittigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

proximusboyke schreef:
Medlo schreef:Binnenkort (1 juni) is het gedaan… vanaf 300GB zal er een snelheidsbeperking komen.. aan 521kbit.
wie zegt dat ?
Hij heeft waarschijnlijk dit nieuwsbericht gelezen en verkeerd geïnterpreteerd. Medlo heeft misbegrepen dat onbeperkte abonnementen een limiet van 300 GB zullen krijgen.

De vork zit anders in de steel. BIPT zal binnenkort enkel nog toestaan dat operators hun abo 'onbeperkt' noemen, als deze MINSTENS 300 GB voorzien en daarna onbeperkt met een door de operator vrij te kiezen snelheidsbeperking (wel vrij jammer dat ze terwijl ze nu toch nieuwe regels doorvoeren ook niet ff gelijk een minimumsnelheid van 3 Mbps oid doorvoeren, 512 kbps is echt huilen met de pet op!)

Vaste internetabonnementen zullen 3 TB moeten + snelheidscap moeten aanbieden om het label te mogen dragen, maar bij de 3 grote spelers zit dit reeds snor.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

Gevatano schreef:
proximusboyke schreef:
Medlo schreef:Binnenkort (1 juni) is het gedaan… vanaf 300GB zal er een snelheidsbeperking komen.. aan 521kbit.
wie zegt dat ?
Hij heeft waarschijnlijk dit nieuwsbericht gelezen en verkeerd geïnterpreteerd. Medlo heeft misbegrepen dat onbeperkte abonnementen een limiet van 300 GB zullen krijgen.

De vork zit anders in de steel. BIPT zal binnenkort enkel nog toestaan dat operators hun abo 'onbeperkt' noemen, als deze MINSTENS 300 GB voorzien en daarna onbeperkt met een door de operator vrij te kiezen snelheidsbeperking (wel vrij jammer dat ze terwijl ze nu toch nieuwe regels doorvoeren ook niet ff gelijk een minimumsnelheid van 3 Mbps oid doorvoeren, 512 kbps is echt huilen met de pet op!)

Vaste internetabonnementen zullen 3 TB moeten + snelheidscap moeten aanbieden om het label te mogen dragen, maar bij de 3 grote spelers zit dit reeds snor.

Neen, er komt wel degelijk een limiet op de premium. Normaal gezien zal de communicatie hiervan eerstdaags uitgestuurd worden.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Beste klant, In je Mobilus Unlimited Premium plan zal vanaf 1/6 je mobiel dataverbruik aan de hoogste snelheid (momenteel onbeperkt) worden beperkt tot 300GB per maand in België. Eenmaal dit forfait is opgebruikt kan je in België surfen aan een verminderde snelheid van 512 kbps zonder extra kosten. In de EU zal je een mobiel dataverbruik tot 62GB hebben i.p.v. 50GB. Daarboven zal je kunnen surfen aan maximale snelheid voor 0,0021 EUR/MB i.p.v. 0,0030 EUR/MB. Niet overtuigd? Je kan je abonnement kosteloos opzeggen op elk ogenblik op proximus.be/opzeggen of via de klantendienst. Je Proximus Team
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Inderdaad vandaag ook bovenvermeld Proximus bericht ontvangen
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

De vraag is of ze gaan doen, nu staat er ook 100gb en ze doen het niet.
Intern hebben wij altijd gehoord dat de limiet momenteel een veelvoud is vanaf wanneer ze nu een waarschuwing geven.
We zullen zien maar 300gb mobiel vind ik toch veel voor mobiel. Tenzij je het voor andere doeleinden gebruikt dan wat de bedoeling is van het abo.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

Medlo was volledig correct. Ik heb de communicatie vandaag ook ontvangen. Een nieuw artikel wat ik vond (gelinkt onderaan m'n post) meent nu toch dat de 300 GB limiet wel degelijk een plafond is dat zou gesteld zijn door het BIPT.

Voor mij persoonlijk niet echt slecht nieuws, eigenlijk eerder goed nieuws. Zit altijd rond de 130 GB nu ongeveer, met een piek van 160 GB, en steeds ik voorbij de 100 GB was had ik toch altijd wel wat zorgen in mijn achterhoofd vanwege de 'regel' >100GB verbruik = kans om buiten te vliegen. Regel tussen aanhalingstekens omdat er bij mijn weten wel niemands contract is stopgezet voor overschrijding van de 100 GB limiet, maar ik was er toch nooit 100% gerust in.

Nu kan ik lekker onbezorgd knallen :D 300 GB is ruimschoots genoeg. Alleen beetje teleurgesteld door die sakkerse 512 kbps; ook al zal ik nooit de cap halen, een nieuwe mobiele smallband snelheid had wel leuk geweest voor zij die wel over de limiet gaan. Al kan ik het ergens wel verstaan; als ze een werkbare snelheid zouden geven (à la 3-5 Mbps) zet dat nog steeds de deur wagenwijd open voor megaverbruikers die er dan nog steeds zo'n 34 à 54 GB per dag zouden kunnen doorsleuren. :P

Het desbetreffende nieuwsartikel waar alle nieuwe uiterste limieten van calls/sms/data staan aangegeven voor elke provider
pour l’instant, la limite est placée à 100 GB (gigabytes) par mois, même si l’opérateur affirme qu’il se refuse de limiter la vitesse en cas de dépassement
Dat strookt idd met wat we al zagen; niemand werd tot nog toe beperkt na het overschrijden van de 100 GB cap.
A partir du 1er juin 2022, la limite sera portée à 300 GB, avec limite de la vitesse en cas de dépassement, pour se conformer aux injonctions de l’IBPT(Institut belge des services postaux et des télécommunications).
Blijkbaar toch een harde plafond vanwege het BIPT dus.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Twitter: https://twitter.com/Vannieuwkerke/status/1520687012533227520 En de BV die nog eens zijn macht misbruikte bij pxm.

richtlijn BIPT.
https://www.bipt.be/operatoren/publicat ... rkt-surfen

Stond nochtans ook op twitter.
Twitter: https://twitter.com/BIPT_IBPT/status/1496440428866031622 P.S. hoe krijg je hier tweets embedded.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Deze thread gaat over het gebruiken als vast internet, dus, met deze nieuwe regeling:

- proximus MUP: 50 euro p/m. Over de 300GB gaan krijg je 512kbps smallband. Enkel internet
- tadaam: 40 euro p/m. Over de 300GB gaan krijg je 5Mbps smallband. Ook streaming TV mogelijkheid bij.

Tenzij ze ook iets gaan veranderen bij tadaam, waarom zou je dan nog proximus pakken/houden?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

splinterbyte schreef:Tenzij ze ook iets gaan veranderen bij tadaam, waarom zou je dan nog proximus pakken/houden?
Juist, deze bedenking maakte ik mij ook al.
Daarom ik dat abonnement niet meer heb.

En voor wie het niet ging geloven, ik had het al eerder aangekaart dat 100GB tot nu toe de limiet was en dat ze dat ooit eens gingen toepassen…
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Wat ik niet snap is , waarom noemen ze in belgie gwn de duurste abo's gwn niet een naam en met vermelding Fair use policy * zoals ze dit vb in Amerika doen, the UK , en nog wat andere landen ?
Dan ben je tenminste nog eerlijk en kun je ' verwarringen ' vermijden.
Of waarom doet elke operator het niet zoals Mobile vikings ,vermelden dat het een Fair use unlimited is ?
Gevatano
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 nov 2021, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

splinterbyte schreef:- proximus MUP: 50 euro p/m. Over de 300GB gaan krijg je 512kbps smallband. Enkel internet
- tadaam: 40 euro p/m. Over de 300GB gaan krijg je 5Mbps smallband. Ook streaming TV mogelijkheid bij.

Tenzij ze ook iets gaan veranderen bij tadaam, waarom zou je dan nog proximus pakken/houden?
Meh, hangt een beetje af van gebruiker tot gebruiker, it's not just a numbers game. Ikzelf zweer bij Proximus bijvoorbeeld, ook al lijkt het in deze vergelijking de slechtste optie.

Waarom?
* ik krijg er meteen unlimited calls + sms bij, vind maar eens een abo van €10 die dat aanbiedt
* ben regelmatig onderweg, ongeacht waar ik ben kan ik mijn 300 GB gebruiken, sleur maar eens overal een tadaam bakje mee onderweg! :P
* overal doorheen het huis ontvangst (want hotspot zit altijd in mijn zak), eindelijk van die extenders verlost (spaart ook meteen wat elektriciteit uit)

Verder kijk ik redelijk wat TV (via VTM Go, VRT Nu etc, geen nood aan de andere zenders die geen apps hebben)/films/series/YouTube, sociale media vol met gifjes/filmpjes die data slurpen, etc etc, en ben nog nooit aan 300 GB gekomen, dus de 512 kbps is voor mij persoonlijk een non-issue. Granted, ik kijk wel alles in maximum 1080p, mijn TV is al redelijk gedateerd en gaat maar tot full HD.

Het enige minpunt dat ikzelf ondervind is dat ik mijn Eufy bewakingscamera niet meer kan gebruiken, aangezien ik nu steeds met een hotspot werk en als ik niet thuis ben is er dus ook geen wifi meer (wat buiten het niet meer kunnen gebruiken van de camera verder niet erg is, ik woon alleen dus er zijn geen gezinsleden oid die wifi moeten hebben)
lynx9274
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 nov 2018, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

hey everyone,

I just got the text form proximus that starting 1.6.22 the limit for usage is 300 GB/Month after that the connection will go down to 512KBPS.. :| :?

This is a real real shame since where I live there is only copper DSL line with 10MB Down and 1MB up (which is ridiculous in this day and age) I can't even have a video call without the line breaking down since the upload is so low.... What can we do in this situation? Is there not a possibility to talk to proximus and demand a proper internet connection since it is a right to have a stable internet connection those days and the physical line cannot provide it here so I am hoping they let people like us use the 4G Network instead? What do you think? What can we do to have proper internet in the rural and far off areas?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Have a look at Tadaam: https://tadaam.be/en/
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”