Hersteller voeding Ubiquiti switch

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Mijn Ubiquiti US-16-150 switch heeft een paar weken geleden de geest gegeven. Ondertussen is hij vervangen, maar ik wilde toch kijken of hij niet te repareren valt. Blijkbaar komt het wel vaker voor bij dit model dat de voeding de geest geeft. Deze is te vervangen (hoewel de nodige onderdelen niet makkelijk te vinden zijn), maar misschien is het ook gewoon een issue dat opgelost kan worden door het vervangen van een condensator zoals hier uitgelegd.

Gezien ik compleet geen skills hiervoor heb om het zelf uit te voeren was mijn vraag dus of er iemand is die me hiermee kan helpen of iemand kent die me hiermee kan helpen. Regio Gent liefst. Heb al wat afgezocht naar repair café's of maker spaces maar ik vind weinig terug van waar ze dit zouden kunnen doen. Uiteraard valt er over een vergoeding te spreken en de nodige componenten betaal ik uiteraard zelf :)

Thanks in advance.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1056
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je niet zeker weet wat het probleem is, dan is het grootste werk diagnose stellen. En dan heb nog geen zekerheid dat het te repareren valt. Wellicht is een replacement voeding dan alsnog de betere keuze. Meanwell PSU's zoals ze voorstellen in dat artikel zijn normaal net gemakkelijk te vinden (bijv. https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... .1000002.0)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die condensator is wel een gekend probleem bij Unifi dus de kans is groot dat dat de oorzaak is. Ik heb een Toughswitch succesvol gerepareerd door diezelfde condensator te vervangen. Waarschijnlijk een ontwerpfout want die primaire elco's gaan doorgaans niet vaak kapot.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het probleem is waarschijnlijk niet zozeer een ontwerpfout, maar zoals meestal het gebruik van cheapass onderdelen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Of een combinatie, te weinig marge in het ontwerp waardoor cheapass onderdelen het niet lang uithouden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1056
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Of user die het toestel totaal geen ademruimte geeft ;)
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Stond vrij los in het rack met 2U erboven en eronder vrij, dus qua ademruimte zal het geen probleem geweest zijn. Hij heeft al bij al een 5 jaar non-stop zonder issues zijn werk gedaan. Het is ook duidelijk de voeding die stuk is, je hoort het typische (wat fluitende) geluid van een kapotte condensator, plus er flikkert nog een led op de voeding (dat dus normaal continu aan staat). Vandaar dat ik, ipv direct een nieuwe te kopen, toch liefst een poging waag om de voeding te herstellen. Is geen tijdsdruk bij, maar als je iets relatief eenvoudig een tweede leven kan geven, dan waarom niet?

Maar zoals gezegd heb ik de skills daar zelf niet voor, vandaar de oproep.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Lijkt me niet zo moeilijk maar ik denk dat er mensen korter bij Gent het ook wel zien zitten.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb een nieuwe echte 150w voeding geplaatst. De orginele kon na het controleren van componenten nooit 150w aan. Dus ja slechte voeding. Nu doet hij het lekker en raar maar mijn doorvoer blijft veel constanter nu en sinds dien gaat de VPN ook veel beter op de NAS op die switch.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

De Mean Well LRS-150-48 voeding zou in de switch moeten passen volgens de link van TS.

Prijs: 20€ + BTW + verzending.

Lijkt me een veel betere oplossing dan die onderbemeten voeding van Ubiquiti proberen te herstellen.

200V AC aansluiten (L en N en aarding) en 48 V DC (de plus en de min) zal de TS wel lukken, denk ik.

Je hebt er haast zelfs geen gereedschap voor nodig.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

  • Breedte (mm): 97
  • Hoogte (mm): 30
  • Diepte (mm): 159
Meet even na in de switch zelf of deze ruimte er daadwerkelijk is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

crazydavid schreef:Ik heb een nieuwe echte 150w voeding geplaatst. De orginele kon na het controleren van componenten nooit 150w aan.
Dat is ook normaal. Als je 150W PoE nodig hebt, neem je de 250W switch van Ubiquiti en niet de 150W. Het is sowieso geen goed idee om zo'n toestel constant op de max van de capaciteiten te draaien.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Heb al die alternatieven al bekeken hoor en weet wat te bestellen indien reparatie niet mogelijk is. Er zijn een paar MeanWell modellen die kunnen werken, maar je hebt er ook 3d printed brackets voor nodig want de bevestigingspunten komen niet overeen. Oa in de link uit mijn openingspost kan je verschillende links vinden naar modellen en 3d prints.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Zo'n Mean Well voeding zou ik vastkleven (als ze past in de switch) : siliconelijm / dubbelzijdige tape / hotglue.
Lijkt me een aanvaardbare oplossing voor eigen gebruik.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Afbeelding

Dat is mooi vlak hé.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”