Ryzen 5 pc

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik overweeg om mijn ryzen build te verkopen ten voordele van een laptop + dock,
omdat dat gewoonweg eenvoudiger werkt (kwestie van eenvoudig te switchen tussen werk en prive computer, met toch dezelfde 3 schermen thuis)

pc bestaat uit volgende onderdelen:

CASE: sharkoon QB One mini-itx
MOBO: Gigabyte X570 Aorus pro wifi
PSU: Fractal design ION SFX 500W gold
CPU: AMD Ryzen 5 5600x
RAM: Crucial Ballistix 2x16GB DDR4-3600
GPU: Gigabyte Geforce GTX 1650 DS low profile
SSD1: WD Black SN850 1TB m.2
SSD2: WD Black SN750 512GB m.2
COOLER: Coolermaster masterliquid lite 204

onderdelen zijn +/- halfjaartje oud

ik dacht er iets van een 1200 voor te vragen, maar wil even kijken of jullie denken dat het realistisch is.
(als het te weinig zou opbrengen dan hou ik hem wel gewoon en koppel ik die gewoon aan een dock... beetje onnozel, maar bon :P )
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Weeral iemand die graag rap rijk wil worden....een dergelijk systeem NIEUW kost minder dan wat je hier vraagt!!
Bij een zeer gekende shop uit het Antwerpse koop je vandaag alle componenten voor ongeveer 850Euro zonder die videokaart(zopas alles eens in mandje gelegd bij wijze van test/prijsbepaling). Een dergelijke videokaart kostte 6 maand terug rond de 200Euro(heb zelf een MSI 1660Super gekocht dan voor 205Euro en jouw kaart is maar een 1650...) dus zelfs met die erbij kom je nieuw aan een goede 1100Euro!!

Sorry maar ik heb een probleem met dergelijke praktijken ik vind dit echt niet kunnen!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heeft niks met rijk maken te worden, daarom dat het een price check is...

als ik alles via tweakers samenzet is het bijna 1400 zonder voeding, case of koeler.
maarja, sommigen kennen het concept van een price check niet natuurlijk :)

antwerpse site, alternate?
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Inderdaad Alternate, ik heb gewoon alle door jou opgesomde componenten in het “mandje” gelegd behalve de videokaart die niet meer te krijgen is en kwam aan +-850 euro….dit was deze namiddag….dus waar tweakers die prijzen haalt weet ik niet maar deze zijn absoluut niet erg up to date blijkbaar….
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

murdock447 schreef:maar deze zijn absoluut niet erg up to date blijkbaar….
bizar, ik weet dat het soms duurder is als tweakers, maar goedkoper had ik nog niet geweten.
zal vandeweek nog eens samenstellen, maar aan 850 nieuw doe ik de moeite niet om te verkopen iig. dan blijft zoals gezegd de pc en steek ik er wel een docking tussen
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Voor de mensen die zich afvragen of je dit kan kopen voor 850 euro. De ssd zijn zonder heatsink omdat dit aanzienlijk duurder is.

Afbeelding
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Begrijpend lezen is ook een kunst! Waar zie jij ergens dat ik gezegd heb dat je dit systeem voor 850euro kunt kopen? Ik heb heel duidelijk gezegd zonder videokaart omdat deze bij A momenteel niet meer te krijgen is en dan heb ik toegevoegd dat dergelijk kaart ongeveer 200euro waard is dus totaalprijs rond de 1100euro!

Ik kan inderdaad ook een andere webshop zoeken waar de prijzen hoger liggen en dit als referentie opgeven….dit is wat jij doet!.
Laatst gewijzigd door TiTanium 25 jun 2021, 21:47, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Full quote verwijderd.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

murdock447 schreef:
Begrijpend lezen is ook een kunst! Waar zie jij ergens dat ik gezegd heb dat je dit systeem voor 850euro kunt kopen? Ik heb heel duidelijk gezegd zonder videokaart omdat deze bij A momenteel niet meer te krijgen is en dan heb ik toegevoegd dat dergelijk kaart ongeveer 200euro waard is dus totaalprijs rond de 1100euro!

Ik kan inderdaad ook een andere webshop zoeken waar de prijzen hoger liggen en dit als referentie opgeven….dit is wat jij doet!.
Oei sorry, dat is tweakers pricewatch waar Alternate.be ook gewoon instaat...
Ik probeerde ook 850 euro uit mijn duim te zuigen maar dat is me niet gelukt. :banana:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Duurdere kaart & goedkopere ram dus tel er 40 af..
Afbeelding

Bij Alternate..
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

dragonflo schreef:
murdock447 schreef: .
Oei sorry, dat is tweakers pricewatch waar Alternate.be ook gewoon instaat...
Ik probeerde ook 850 euro uit mijn duim te zuigen maar dat is me niet gelukt. :banana:
En wederom blijf je over 850euro spreken waar ik het duidelijk had over een totaalprijs +-1100euro….

Prijzen varieeren ook van dag tot dag …. Ik heb spijtig genoeg geen screencapture gemaakt toen ik de prijs controleerde….maar wel de exacte componenten…. Gelijk hoe, zelfs al laten we het prijsverschil in het midden houden tussen jouw en mijn bewering(ze zijn beiden niet 100% exact wegensafwijkende componenten) dan zit epde voorgestelde prijs van 1200euro zo goed als exact op de nieuwprijs…..maar wel voor een “tweedehands” systeem zonder garantie….
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Prijzen wijzigen geen 300 euro op 2 dagen, je kan ook gewoon zeggen dat je een component bent vergeten toevoegen :-)
En een half jaar oud = anderhalf jaar garantie nog.

1200 is inderdaad te veel, maar vraagprijs is daarom niet verkoopprijs.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Geen originele aankoper + wellicht zelfbouw = zo goed als geen garantie ….ik ken weinig winkels waar ze in dergelijk geval mocht er zich een hardware probleem voordoen ze dit in garantie zullen oplossen! Been there, seen and experienced that!
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Een alternatieve oplossing is om scherm te gebruiken met ingebouwe KVM-switch zoals de Gigabyte M27Q? (ik weet modelnummer niet exact meer, maar het is van die reeks volgens mij)

Wat ik persoonlijk doe, is dat ik mijn werklaptop érgens neerplemp en dan via remote desktop vanop mijn desktop verbindt met mijn laptop en zo mijn werk doe vanop mijn privé-desktop, maar dankzij RDP eigenlijk toch op mijn laptop. Geen idee of dit makkelijk of zelfs mogelijk is voor mensen die in een 3D-UI moeten werken ipv gewoon in de windows 2D-desktop, maar voor mijn werk lukt het alvast prima.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Gezien Alternate hun cliënteel uit nogal veel enthousiastelingen bestaat krijg je gewoon garantie op je onderdelen hoor.
Al genoeg aan hun servicebalie gestaan met zowel zelf gekochte als tweedehandse onderdelen, garantie is op onderdeel niet op naam.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

murdock447 schreef:Weeral iemand die graag rap rijk wil worden....een dergelijk systeem NIEUW kost minder dan wat je hier vraagt!!
Bij een zeer gekende shop uit het Antwerpse koop je vandaag alle componenten voor ongeveer 850Euro zonder die videokaart(zopas alles eens in mandje gelegd bij wijze van test/prijsbepaling). Een dergelijke videokaart kostte 6 maand terug rond de 200Euro(heb zelf een MSI 1660Super gekocht dan voor 205Euro en jouw kaart is maar een 1650...) dus zelfs met die erbij kom je nieuw aan een goede 1100Euro!!

Sorry maar ik heb een probleem met dergelijke praktijken ik vind dit echt niet kunnen!
Slecht geslapen?
Jij MOET dit systeem toch niet kopen voor die prijs?
De TS heeft dat systeem gekocht tijdje geleden voor xxx €.
Als je niet constant bezig bent met het scannen naar prijzen, dan vraagt hij hier wat het waard is en denkt aan xxx€.

Je hebt gelijk, dat is te duur maar.. je kan het ook op een andere manier aanhalen.
Zeg gewoon dat je eens de componenten in een winkelkarretje gekieperd hebt en dan nieuw op minder uit komt. Dus dat zijn prijs wellicht te hoog is..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Dafke schreef:
murdock447 schreef:Weeral iemand die graag rap rijk wil worden....een dergelijk systeem NIEUW kost minder dan wat je hier vraagt!!
Bij een zeer gekende shop uit het Antwerpse koop je vandaag alle componenten voor ongeveer 850Euro zonder die videokaart(zopas alles eens in mandje gelegd bij wijze van test/prijsbepaling). Een dergelijke videokaart kostte 6 maand terug rond de 200Euro(heb zelf een MSI 1660Super gekocht dan voor 205Euro en jouw kaart is maar een 1650...) dus zelfs met die erbij kom je nieuw aan een goede 1100Euro!!

Sorry maar ik heb een probleem met dergelijke praktijken ik vind dit echt niet kunnen!
Slecht geslapen?
Jij MOET dit systeem toch niet kopen voor die prijs?
De TS heeft dat systeem gekocht tijdje geleden voor xxx €.
Als je niet constant bezig bent met het scannen naar prijzen, dan vraagt hij hier wat het waard is en denkt aan xxx€.

Je hebt gelijk, dat is te duur maar.. je kan het ook op een andere manier aanhalen.
Zeg gewoon dat je eens de componenten in een winkelkarretje gekieperd hebt en dan nieuw op minder uit komt. Dus dat zijn prijs wellicht te hoog is..

Het is ook niet zo dat de TS hier een zeldzame GPU te koop aan biedt die hij net kunnen kopen heeft voor 800€ en aan 1600€ wil verlappen.. Want dat is meer de frustratie waar jij lijkt op de doelen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

ps. ik wou mijn post editen maar dat ging blijkbaar niet, enkel citaat komt er op?
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”