3x USB DVB-CT tuner voor KODI, rpi, DVBViewer, Sichbopvr,...

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Voor hobbyisten die nu wat tijd over hebben en willen spelen met een raspberry pi of DVBViewer op Windows heb ik 3 USB tuners in de aanbieding. Hiermee is het mogelijk om een aantal FTA HD zenders van Telenet/Orange te bekijken en eventueel te streamen binnen je lokaal of extern netwerk.

De sticks zijn compatible met Libreelec (KODI) of projecten zoals SATPI.
2020-03-20 17.02.12.jpg
1) grijze sundtek
2) witte opti-combo
3) zwarte sundtek

Prijs is 25€ per stuk exclusief verzending vanuit Sint-Gillis met BPost. Afhalen is gezien de coronacrisis niet mogelijk.


URLs:

https://sichbopvr.com/
https://libreelec.tv
https://www.dvbviewer.com/en/index.php
https://github.com/Barracuda09/SATPI
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Nog vergeten vermelden dat Telenet ook een heel basisaanbod SD zenders heeft die FTA te bekijken zijn. Ideaal voor streaming naar een smartphone of tablet binnen je eigen netwerk of over internet.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... t-telenet/
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Aangezien Telenet nu de SD-signalen van verschillende zenders ongecodeerd op de DVB-C kabel heeft gezet wegens uitfasering analoge aanbod, kan je dan deze tuners ook gebruiken samen met Plex DVR?

*edit whaaaaa, een antwoord op m'n vraag voor ik 'm gesteld heb!
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Voor elke bovenvermelde stick zijn er drivers voor zowel Windows als linux. Op mac OSX zijn enkel de Sundtek tuners ondersteund.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ze mogen weg aan 20€ per stuk!
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Zit er bij de sundteks de originele kabeltjes bij, ook voor composite video?

Welke versie is de grijze en zwarte sundtek?

Verstuurd vanaf mijn H8324 met Tapatalk
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

BasicQ schreef:Zit er bij de sundteks de originele kabeltjes bij, ook voor composite video?

Welke versie is de grijze en zwarte sundtek?

Verstuurd vanaf mijn H8324 met Tapatalk

Hallo, neen.. Ik heb het stickje zelf ook overgekocht van iemand. Driver installatie onder linux is wel vlot, je hoeft enkel een shell script uit te voeren en geen gedoe met compileren van de dvb kernel etc.

Het grijze stickje is het oudste, het zwarte sundtek de meest recente versie.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik heb het nodig om oude video casettes op te nemen met een videorecorder. Zonder dat kabeltje voor composite vodeo kan ik er niet veel mee doen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

BasicQ schreef:Ik heb het nodig om oude video casettes op te nemen met een videorecorder. Zonder dat kabeltje voor composite vodeo kan ik er niet veel mee doen.
Ik denk dat je niet goed begrijp wat deze dingen doen... het zijn ontvangers voor DVB-CT signalen en geven deze digitaal door op je USB poort.

Er is dus geen analoge video in of uit !
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik heb die grijze sundtek gehad en deze kan wel degelijk analoge tv en video ontvangen en capturen, vandaar de vraag.

Verstuurd vanaf mijn H8324 met Tapatalk
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Suntek heeft inderdaad sticks voor analoge TV, composite en S-video maar dan spreken we vermoedelijk over een ander model.

Geen idee of de TS het exacte model kan opgeven... louter een merk/kleur is niet voldoende om bepaalde conclusies te trekken.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

BasicQ schreef:Ik heb het nodig om oude video casettes op te nemen met een videorecorder. Zonder dat kabeltje voor composite vodeo kan ik er niet veel mee doen.
Dan kan je beter een analoog only model kopen zonder tuner voor nog geen 18€ op amazon.de (op aliexpres vermoedelijk nog voor veel minder)

het voordeel is dat je met deze ook via S-video kan capteren wat betere kwaltijd geeft dan composite

@DarkV
Er zijn wel degelijk sticks die zowel digitaal als analoog kunnen aka hybriede sticks. Maar vermits er geen type nr's vermeld staan kun je inderdaad niet weten of dit voor deze sticks zo is.
Greetz cyberbug

Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Nu TN via de kabel VRT zenders (ongecodeerd) doorgeeft in HD kwaliteit, is zelfs S-video kwaliteit wel een flinke stap terug :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ok maar BasicQ zou dit gebruiken om VHS tapes te digitaliseren. Dan is alles hoger dan SVHS overkill, Voor DVD zou RGB of component zowat het maximum zijn.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Robert Ford schreef:Nog vergeten vermelden dat Telenet ook een heel basisaanbod SD zenders heeft die FTA te bekijken zijn.
Betekent FTA hier: door iedereen te ontvangen die kabel heeft liggen en geen abo bij TN heeft?
Heppie NY!
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Misschien een domme vraag, maar kan je met zo'n tuner 2 of 3 zenders tegelijk bekijken, of maar 1?
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ernie schreef:
Robert Ford schreef:Nog vergeten vermelden dat Telenet ook een heel basisaanbod SD zenders heeft die FTA te bekijken zijn.
Betekent FTA hier: door iedereen te ontvangen die kabel heeft liggen en geen abo bij TN heeft?
Als je geen TV bij hen afneemt plaatsen ze normaal een filter, had je eerst bij hen TV en zegde je dit op is er een goede kans dat ze vergeten die filter te plaatsen. dat hadden wij voor. eerst telenet, en vervolgens overgestapt op proximus, het tv signiaal is toen op de kabel blijven zitten analoog + enkele digitale fta zenders. vervolgens zijn we mee ingestapt in de gratis proef periode van Orange, toen deze was afgelopen is men echter niet vergeten de filter te plaatsen.

Als de vorige bewoners Telenet hadden is er kans dat er geen filter zit.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

bovenstaande post kan ik blijkbaar niet edite'n dus dan maar zo.
Luboli schreef:Misschien een domme vraag, maar kan je met zo'n tuner 2 of 3 zenders tegelijk bekijken, of maar 1?
Je kan in principe tunen op een Mux (dit is een groep van 1 of meer zenders in een bundel)
als in een mux toevallig meer dan 1 ongecodeerde zenders zitten kan je in principe gelijktijdig naar 1 vd zenders binne de mux waar je op getuned bent.

de FTA zenders van de vrt op DVB-T waren hier vroeger een goed voorbeeld van.
dit was initieel 1 mux van 8mbit met 2 tv zenders van elks 3.3mbit en enkele radio zenders, later werd dit een mux van 12mbit met 3 tv zenders.

was je getuned op de VRT mux kan je alle 2 of 3 zenders tegelijk zien, gelijktijdig ook iets van de Waalse zender zien kon echter niet zonder een extra tuner.

Nu weet ik niet hoe Telenet zijn muxen op DVB-C heeft ingedeeld, het kan ook perfect zijn dat ze allemaal kleine muxen met 1 zender gebruiken, nu vermoed ik wel dat er meerdere zenders per mux zitten.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Luboli schreef:Misschien een domme vraag, maar kan je met zo'n tuner 2 of 3 zenders tegelijk bekijken, of maar 1?
Je kan per tuner, enkel zenders bekijken die op dezelfde mux aanwezig zijn. Ik heb alles even in een overzicht gegoten (zie xls bijlage) wat je met 1 tuner kan bekijken. Je kan natuurlijk ook 2 van mijn stickjes combineren in eenzelfde systeem en zo streamen naar verschillende clients in je netwerk.
FTA.xlsx
(11.86 KiB) 42 keer gedownload
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,
zijn die stickjes nog te koop ?
Ik wil dat gebruiken op een Xtrend sat-box met Open-Pli (=genre Dreambox).
Kunnen die HD aan voor de VRT ?
Ik heb een stick met de RTL2838 chip, alleen SD. Die geeft helemaal niets op Telenet in dvb-c mode.
mvg,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Hi, neen ik heb ze uiteindelijk verkocht aan iemand.

https://shop.sundtek.com/en/DVB-C-T-T2/ ... logTV.html

Dit is nog steeds het beste stickje op de markt in mijn ogen. Geen gedoe met moeilijke drivers etc..
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”