EDPnet of Orange

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
jaku627
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Goede avond

Misschien een beetje een zinloos topic, omdat het om een persoonlijke keuze gaat, maar had graag meningen/ervaringen:
Ik zit stevig te twijfelen tussen EDPnet VDSL XL of Orange Love Duo + boost. Dit vooral omdat de upload van 40 mb/s mij enorm aanspreekt.
Enkel rekening houden met internet is dan €35 voor 100/40 bij EDPnet of €49 voor 400/40 bij Orange.

Ik ben op zoek naar aanbevelingen / ervaringen, aangezien ik met beide providers geen ervaring heb.


Naar mijn mening is DSL enorm stabiel, heb je geen limiet bij edp, en 100 mb/s is meer dan ik ooit nodig heb voor het meeste gebruik, maar in een ander topic las ik net dat er gebruikers last hebben van overboeking bij edp?
Verder met Scarlet nog nooit een moment zonder internet gezeten.
Voordeel edp is dat ik momenteel een werkende DSL lijn heb.

Kabel had ik nooit capaciteitsproblemen mee (snelheid altijd ok), maar 's avonds wel meer jitter/hoge ping, en eens per maand vroeger bij Telenet even geen internet, vaak rond de nacht. Volgens mij hanteert Orange ook een FUP?
Nadeel is ook dat de kabel niet meer aangesloten is (tenzij orange aan de infrastructuur van Telenet mag werken)

Een paar keer per maand moet ik ook eens grote bestanden binnenhalen ( 50 - 65 GB), vandaar dat ik nog twijfel tussen EDP en Orange, puur uit comfort.... voor dagelijks gebruik is 400 en zelf 100 natuurlijk overkill.
Plus als die overboeking issues bij edp echt serieus zijn?..

Ben ook op dit forum internet&bellen tegengekomen, en iemand zei dat je de huur van modem kan weglaten met eigen apparatuur, klopt dit nog steeds? Vind daar niets van op hun website?

Ervaringen meer dan welkom!!! Dank u!


mvg

edit voor waarden bbox tool, indien het iemand interesseert ;) :
Afbeelding
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Weet niet of het over hetzelfde topic gaat ivm overboeking maar kijk maar eens in de EDPnet sectie naar het laatste topic waar het daar ook over gaat...
Heppie NY!
Uloga
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben zelf aan het wachten op het nieuwe internet-only plan van Orange die er zit aan te komen. Voorlopig heb ik (buiten de downtime enkele weken geleden) nog geen grote problemen gehad met EDPnet.

Enkel de downloadsnelheid 100Mbps is voor mij wat aan de lage kant aan het worden. De reden dat ik nu nog geen Orange heb is puur het feit dat ik geen mobile nodig heb.

Bron ivm Orange abo: https://tweakers.net/nieuws/173124/oran ... ernet.html
:banana:
jaku627
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ernie schreef:Weet niet of het over hetzelfde topic gaat ivm overboeking
Inderdaad, ik had het meer op iemand die reageerde dat die persoon soms meer upload dan download haalt, vandaar mijn bezorgdheid.
Het probleem van de TS in dat topic heeft volgens mij niets met overboeking te maken, ging mij eerder over iemand anders zijn of haar opmerking
Uloga schreef:Ik ben zelf aan het wachten op het nieuwe internet-only plan van Orange die er zit aan te komen.
Dank u, was ik niet van op de hoogte!
En idd voor mij is voor mij persoonlijk 100 mb/s meestal voldoende, die 400 zou alleen uitkomen de keren dat ik veel moet downloaden, maar dat is dus zeker niet elke dag.. Wou kijken wat anderen in die situatie zouden beslissen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik zou gewoon edpnet proberen. Als je geen tv nodig hebt, kan ik er weinig/geen kritiek op geven.

In een ander topic zie ik centenbijters 2 euro doorbijten voor 60 zakken pellets of zoiets :lol: . 14 euro/maand is daarentegen toch wel iets. Wat te verliezen?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ik zou zeker ook adviseren, probeer EDPnet je lijn ziet er goed uit dus opzich moet het het lukken
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou nog even wachten op wat de voorwaarden nu gaan zijn bij Orange voor enkel internet. Die kondigde dat aan dat ze dat in 2020 gingen lanceren. Zou niet lang meer mogen duren. Dan weet je wat je met wat gaat vergelijken.

Maar aangezien nu VDSL goed werkt lijkt dat de logische route. EDPnet is nogal erg voor Fritzboxen en er zit ook een voip-telefoonlijn inbegrepen in de prijs die je al dan niet effectief gebruikt. Als u nu bestaande VDSL-hardware in eigendom heeft en graag dat (voorlopig) zou willen gebruiken i.p.v. een Fritzbox te kopen zou ik dat vragen aan EDPnet. Technisch zie ik geen bezwaar.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Sinds paar maanden weer edpnet klant. Ik heb een 100/35 profiel en zit ongeveer 120 meter van een wijkkast. Max download die de lijn aankan is 44mbps als ik mij niet vergis. Up is het Max 135 of zo.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

is het niet omgekeerd? :-D
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

oops, verkeerde topic
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

satsurfer schreef:is het niet omgekeerd? :-D
euh ja, het moet inderdaad precies omgekeerd zijn :oops:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jaku627
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn post was er precies niet helemaal doorgekomen vorige keer, excuses voor de late reactie.
Dfrog schreef:Ik zou gewoon edpnet proberen.
buthead schreef:Ik zou zeker ook adviseren, probeer EDPnet je lijn ziet er goed uit dus opzich moet het het lukken
Thanks, leek me ook een goeie keus maar kreeg wat schrik omdat ik hier vaak lees over "te weinig bandbreedte" inkopen én omdat mijn lijnwaarden stevig zijn gedaald nadat een buur ook proximus hebben genomen (heb eigenlijk geen 10 % marge meer voor 40 mbps upload, terwijl dat vroeger wel zo was)

Moet eerlijk toegeven dat ik ook stiekem een privébericht had verwacht van mensen die altijd een iets betere prijs bij edpnet kunnen aanbieden :P
bestaat bij Orange ook heb ik al gemerkt, maar niets ontvangen haha.
WalterB1 schreef:Ik zou nog even wachten op wat de voorwaarden nu gaan zijn bij Orange voor enkel internet.
Had hier iets anders op geantwoord, maar intussen is het aanbod bekend, en niet verschrikkelijk interessant (kan beter zoals ik eerst gedacht had internet pakken en gsm aan iemand anders kwijt).
WalterB1 schreef:Als u nu bestaande VDSL-hardware in eigendom heeft en graag dat (voorlopig) zou willen gebruiken i.p.v. een Fritzbox te kopen zou ik dat vragen aan EDPnet.
Als er niemand mij vraagt de bbox terug te geven...... is dat een tijdelijke oplossing idd, die werkt naart schijnt met edpnet en krijgt toch nog steeds een 100/40 profiel en heb hem in die jaren nooit een moeten rebooten of niks.


Dank u wel allemaal voor de hulp en input!!

internet&bellen is ondertussen afgevallen, omdat dat blijkbaar 15 mb/s up is.. edp en orange spraken mij aan voor hun (betaalbare) 40 mb/s
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”