Van Telenet whoppa naar love trio of proximus tuttimus

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Zit te twijfelen. Nu betaal ik rond de 86 euro/maand voor de whoppa en nog eens 15 euro erbij voor prepaid orange. Al klant bij telenet sinds 2006. Dacht misschien eens tijd voor andere horizonten en of ik niets van dat lager ligt in prijs. Tutimus kan ik nemen via de werkgever met 10% korting al is niet duidelijk of dat slechts voor een jaar is (zoals staat bij de voorwaarden op proximus) of zolang je actief personeelslid blijft (zoals staat op de website van pluspas).

Wat zijn de meesr recente ervaringen met proximus en orange. Wat er haperde aan orange wat ik soms lees, is dat nog steeds zo? Klopt het dat de vaste lijn van orange eingelijk een voip is? Kan je dan noodnummers bellen? Hoeveel opslag capaciteiten heeft de orange tv decoder? En hoeveel opnames tegelijk. Men spreekt van meerdere opnames, meer dan 2 zoals bij telenet nu? Heeft orange ook een publiek wifinetwerk waar je op kan? Heeft de orange modem meer of minder beperkingen dan de telenet hgw modem?


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mij werkt alles vlot (is ooit anders geweest) en best tevreden.
Ik feite is een orange product hetzelfde als een telenet whop en whoppa. Dus max 200.
Over telefonie kan ik me niet uitspreken daar ik geen genomen heb aangezien gsm bellen onbeperkt is.
TV is hetzelfde als telenet 2 opnemen en nog 1 kijken. Maar er zit een grotere hdd in hun decoders.1TB tov 500gb bij telenet.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

proximusboyke schreef:Bij mij werkt alles vlot (is ooit anders geweest) en best tevreden.
Ik feite is een orange product hetzelfde als een telenet whop en whoppa. Dus max 200.
Over telefonie kan ik me niet uitspreken daar ik geen genomen heb aangezien gsm bellen onbeperkt is.
TV is hetzelfde als telenet 2 opnemen en nog 1 kijken. Maar er zit een grotere hdd in hun decoders.1TB tov 500gb bij telenet.
Ik zit nog ergens te twijfelen met onze alarminstallatie. Werkt dat met die vaste lijn van orange?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Werkt niet met alarminstallaties, staat letterlijk op de website: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... e-telefoon
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ben zowel bij orange alsook bij proximus shop gepasseerd. In beide gevallen raadden ze me aan om de overstap af te handelen in de shop zelf en niet online. Mijn vraag is of dit effectief veel efficiënter verloopt, minder kans op fouten ? . Is overstappen via astel een goed of slecht idee? Je krijgt er nog eens extra geld van terug na 3 maanden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Bij Orange kan ik dat wel beamen uit de praktijk, zeker voor een vaste lijn. Met Px weet ik het niet.

Let bij Orange er zeker op dat je je online korting op je mobiele abonnement ook krijgt. Zij kunnen die korting ook geven, hebben ze mij al gezegd in een shop.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar ze geven de kortingen weinig. Zeggen wel dat ze het doen maar staat nie op papier en later ...
Natuurlijk gaan zei zeggen ineen shop anders, hebben ze geen commissieloon.
Bij de tientallen mensen die ik online heb overgezet in de afgelopen 9 jaar heb ik maar 1 keer een probleem gehad, dat ze de bestelling niet terug vonden. Aan de hand van een referentienr vonden ze terug.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Vaganzza schreef:Werkt niet met alarminstallaties, staat letterlijk op de website: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... e-telefoon
Ik begrijp niet wat het verschil zou kunnen zijn tussen een vaste lijn van Proximus, Telenet of Orange ...
Het is tegenwoordig allemaal VoIP, klassieke PSTN bestaat (bijna) niet meer.
  • - Proximus is ofwel VoIP tot in de ROP, vandaar via een PSTN simulatie omgezet naar analoog tot in de woning.
    - Ofwel direct VoiP via de B-box3V.
    - Telenet telefonie is ook VoIP, omgezet naar analoog in de modem of HGW
    - Orange idem (gebruikt hetzelfde materiaal, namelijk CBN)
Ken iemand mij dan verklaren wat het verschil is, en waarom een alarmcentrale niet zou werken op een Orange modem? Of wel zou werken op een Telenet modem of een B-box3V?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk dat het overal evengoed zal werken, en even slecht als je internet wegvalt. Maar ze geven geen garanties.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

proximus of orange, war zijn de voor en nadelen van deze 2 wat betreft hun modems en tv decoder, kan je met allebeide min of meer hetzelde, is de software gelijkwaardig, wie loopt het minste vast, ik vind zo goed als geen info over die decoders ook niet in de shop, enkel een lijst van zenders heb ik gekregen en op het net vind ik een paar 'oude' handleidingen (of zoek slecht).
qua prijs komt orange voor mij er het goedkoopst uit maar pas na 20 maanden, vanwege oa de opstartkost. maar ik betaal graag iets meer indien proximus beter is (ik ben niet geinteresseerd in extra tv pakketten)
na de webpromos komt orange op 74/maand en Proximus op 77,84
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb nog nooit problemen gehad met de decoder van Orange, met die van TN trouwens ook niet. Ik vind persoonlijk de decoder van Orange gemakkelijker in gebruik, de dingen staan logischer vind ik. Via de app kan je ook gemakkelijk programmeren waar je ook bent. Het is al even geleden dat ik bij TN klant was, binnenkort terug met onze nieuwbouw, dus momenteel geen idee hoe de app van TN werkt in combinatie met de decoder.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

bartman schreef:na de webpromos komt orange op 74/maand en Proximus op 77,84
Welke formules vergelijk je juist (TV, internet, vaste lijn + 1 GSM?)
bartman schreef:proximus of orange, war zijn de voor en nadelen
Een vergelijking is altijd subjectief, afhankelijk van de persoonlijke ervaringen
  • wat internet betreft zijn het 2 totaal verschillende technologiën (coax versus koper).
    - Bij Proximus is de snelheid afhankelijk van je profiel, en dus van de afstand tot de wijkkast.
    - Bij coax heeft de afstand geen invloed.
    - Orange Trio = max 100/10, Proximus Tuttimis = max 100/15
    - Bij coax (Telenet, Orange) kan je snelheid behoorlijk zakken tijdens drukke uren, bij Proximus heb ik dat nog nooit ondervonden.
  • wat betreft TV decoders - volgens mij zijn die vergelijkbaar kwa gebruiksgemak (geen ervaring, ik gebruik TV met een kaartje).
  • Voordeel bij Orange: gemakkelijk en zonder kosten een 2de toestel aan te sluiten (als er coax ligt). Op dit 2de toestel krijg je 23 TV zenders (3 HD + 20 SD) en 42 radiozenders via het "Compact signaal" van Telenet.
  • Nadeel Orange: service. Zolang alles goed gaat, geen probleem. Maar ik ken mensen die weken zonder internet/TV hebben gezeten na een storing, waarbij de communicatie te wensen overliet, en een een spelletje gespeeld werd tussen Orange en Telenet...
Laatst gewijzigd door philippe_d 30 jan 2020, 12:58, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: correctie (zie hieronder)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

philippe_d schreef:- Orange Trio = max 100/5, Proximus Tuttimis = max 100/15
Upload is standaard 10 Mbps bij Orange in Vlaanderen, die 5 is in Wallonië. Je kan dat nog boosten voor 10€/maand naar 200/20 (zij gaan niet mee in de 300 download van TN).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Vaganzza schreef:Werkt niet met alarminstallaties, staat letterlijk op de website: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... e-telefoon
Wel... op zich werkt dat natuurlijk probleemloos met alarminstallaties maar net wanneer je die telefoonverbinding het meest nodig hebt is de kans groot dat hij het niet doet. Als bv de stroom uitvalt dan heeft je alarm wel een batterij, maar je Telenet of Orange cablemodem gaat gewoon down en daarmee is je telefoonlijn ook dood.

Ik heb een oude APC SmartUPS in de garage staan waar de telenet modem, USG en switch op hangen dus bij mij is een stroompanne niet direct een issue.

Mijn alarm gaat ook wel rare piepjes geven elke keer als de Telenet telefoonlijn er uit ligt en dat gebeurd toch wel een paar keer per jaar.

Het klopt dus dat het officieel niet ondersteund is, maar of dat nu werkelijk een probleem is kan je zelf bepalen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ben ook benieuwd welk een tuttimus je wilt ? de goedkoopste is 86,49€. internet tv en gsm 5gb
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hij heeft toch al geschreven dat hij 10% korting heeft, dus €86.49 - 10% = 77.84€ :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ok dan is het maar 64€ tov 77.84€ en je hebt 3gb extra data gsm van orange.
En geen 74€.

dus 77.84- 64 = 13.84€ per maand na 4 maand opstartkosten terug verdiend.

en als je het heel goedkoop wilt en tevreden bent met mindere snelheid kan je scarlet nemen trio 40€ + hot mobile 4gb data 18€ = 58€ tesamen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

philippe_d schreef: [*]Nadeel Orange: service. Zolang alles goed gaat, geen probleem. Maar ik ken mensen die weken zonder internet/TV hebben gezeten na een storing, waarbij de communicatie te wensen overliet, en een een spelletje gespeeld werd tussen Orange en Telenet...[/list]
Is dit nog steeds het geval?

Ik moet zeggen dat ik ook weken heb moeten wachten op installatie omdat er geen dropkabel lag volgens orange maar wel volgens telenet en dus eerst telenet genomen dan pas orange.(situatie intern was dat er 3 maanden geleden voor ik orange wou wel iemand aangesloten was via telenet)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

proximusboyke schreef:ben ook benieuwd welk een tuttimus je wilt ? de goedkoopste is 86,49€. internet tv en gsm 5gb
proximusboyke schreef:ok dan is het maar 64€ tov 77.84€ en je hebt 3gb extra data gsm van orange.
En geen 74€.

dus 77.84- 64 = 13.84€ per maand na 4 maand opstartkosten terug verdiend.

en als je het heel goedkoop wilt en tevreden bent met mindere snelheid kan je scarlet nemen trio 40€ + hot mobile 4gb data 18€ = 58€ tesamen
Bij die 64€ moet je nog 10 euro erbij tellen voor de vaste lijn die we wensen. Dus het verschil is 77,84 - 74 = 3,84 in het voordeel van orange of een goeie 46/jaar

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

bartman schreef:Ben zowel bij orange alsook bij proximus shop gepasseerd. In beide gevallen raadden ze me aan om de overstap af te handelen in de shop zelf en niet online. Mijn vraag is of dit effectief veel efficiënter verloopt, minder kans op fouten ? . Is overstappen via astel een goed of slecht idee? Je krijgt er nog eens extra geld van terug na 3 maanden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Logisch dat ze dat aanraden. Ze worden afgerekend op hoe veel ze verkopen. Ook als je voor iets anders komt (is bij Telenet hetzelfde). Als je ze belt zullen ze zeggen dat dat de beste manier is.

Overigens werkt Orange gewoon goed. Ik heb duo, gebruik verder voiptelefonie van Betamax en voor tv gewoon Vtm go, npo plus, youtube, netflix etc. Dat alarm moet je wel uitzoeken maar bij Telenet heb je ook geen 'echte' telefoonlijn (nergens meer denk ik).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Daarom dat je partners bij orange hebt. Die krijgen ook een comissie naargelang hoeveel mensen ze aantrekken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

[Mod]
@bartman
Posts over eventuele overstap naar OVH afgesplitst en verplaatst naar het VoIP Subforum

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=57103
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”