Overstap Telenet naar Orange enkele vragen

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Ik stap op 17/09 over van Telenet Internet + Vaste Lijn naar Orange Love Duo. Dit gebeurt met Easy Switch.

Mijn belangrijkste vraag is het behoud van mijn @telenet emailadressen voor 18 maanden: gebeurt dit volledig automatisch? Is het bij iemand al gebeurt dat deze afgesloten werden zonder dat dit expliciet gevraagd werd? Aangezien Orange met Easy Switch opzegt is het moeilijk dit bij het opzeggen te vragen.

Andere vraag: mijn abo wordt normaal de 15e afgerekend. Overstappen gebeurt nu de 17e, dus 2 dagen later. Heb ik het juist dat ik dan ca. 2/30 zal moeten betalen van mijn normale maandbedrag bij Telenet bij de laatste afrekening? Ervaringen omtrent dit lees ik graag.

Daarnaast lees ik ook graag ervaringen van overstappers wat betreft de installatie en het eventuele lastig doen van Telenet bij de opzegging. Ik ben zeker van plan om, van zodra Orange geinstalleerd werd, voor de zekerheid nog eens naar Telenet te bellen en manueel op te zeggen.

Ook ervaringen met de Siligence Router (die ik waarschijnlijk krijg, Compals zullen wel al op zijn) zijn welkom, bv. werkt Port Forwarding? Heb gelezen dat dit niet zou werken, anderszijds ben ik al menu screenshots tegengekomen waar dit wel op zichtbaar was. Ook andere ervaringen die je gemaakt hebt omtrent Siligence modem/router/AP lees ik graag (waarbij het WLAN AP gedeelte eigenlijk niet zo belangrijk is, heb mijn eigen APs in huis die voor goede Wifi zorgen).

Bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Clemens
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ben recent overgestapt op orange love trio. Opzegging is perfect gebeurd, nl eerste werkdag na installatie.

Email adres werkt hier nog altijd, ook al gebruik ik het niet.

Wat port forwarding betreft: ik zie toch alle opties staan in de menu's van de router... Zelf heb ik wel gewoon mijn eigen router als dmz gezet, dus alles gaat gewoon zoals vroeger.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Clemens2 schreef:
Andere vraag: mijn abo wordt normaal de 15e afgerekend. Overstappen gebeurt nu de 17e, dus 2 dagen later. Heb ik het juist dat ik dan ca. 2/30 zal moeten betalen van mijn normale maandbedrag bij Telenet bij de laatste afrekening? Ervaringen omtrent dit lees ik graag.
Je zal nog factuur krijgen om te betalen tot 15 oktober.

In maand november zal je dan de niet opgebruikte dagen terug gestort krijgen. Dus pro rata
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

Clemens2 schreef:Mijn belangrijkste vraag is het behoud van mijn @telenet emailadressen voor 18 maanden: gebeurt dit volledig automatisch? Is het bij iemand al gebeurt dat deze afgesloten werden zonder dat dit expliciet gevraagd werd? Aangezien Orange met Easy Switch opzegt is het moeilijk dit bij het opzeggen te vragen.
Bij wet verplicht en dus volledig automatisch bij opzeg, ongeacht de manier van opzeg.

Enkele kanttekeningen: Pw resetten is niet meer eenvoudig, tevens enkel nog toegang tot de mailbox via webmail.
Bron: http://www2.telenet.be/nl/klantenservic ... swebruimte
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Bedankt allemaal voor de info...

@devilkin Ben er zelf ook nog niet uit of ik mijn huidige Router blijf gebruiken met dubbele NAT of DMZ. Zal ik dan wel zien als ik de Orange Modem/Router/AP heb. Bevestigt Telenet die opzegging ook per mail?

@TheCeet bedankt!

@Senne bedankt gelukkig zoals ik dacht.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb eigenlijk enkel mails gekregen dat ik m'n digicorder moest binnenbrengen wegens opzegging abonnement.

In de klantenzone staat er niks meer. Dat heb ik zelf wel opgevolgd.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

OK zal mijn Telenet klantenzone dan maar in het ook houden, en als er geen wijziging optreedt bellen en manueel opzeggen. Digibox heb ik niet heb TV bij TV Vlaanderen...
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kreeg een foutmelding in mijn Gmail, die haalde de telenet mail op, dus ik denk dat het meteen verwijderd/gedeactiveerd is door Telenet. Mijn Telenet kan ik ook niet meer in.(edit, dat lukt nog wel, maar ik heb geen diensten meer)
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

@marzman dat geeft Telenet ook aan dat POP3/IMAP niet meer werkt, Telenet webmail zou echter moeten werken (en daar kan je normaal ook instellen dat mails automatisch geforward worden)
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Klopt inderdaad. Hier na een jaar eens ingelogd op de webmail en werkt inderdaad nog steeds.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Daarnet was de installatie...duurde ca. 50 minuten...VOIP werkte niet onmiddelijk maar ondertussen wel. Instellingen in router stellen me tevreden...zal straks eens screenshot posten van alle pagina's. Straks bel ik nog naar Telenet om voor de zekerheid nog eens op te zeggen...

____________________________________________________________________________________________________________

Overschakeling was gisteren...Installatie was om 8h00 's ochtends, 8h40 ca. gedaan. Daarna duurde het ca. 15 minuten tot mijn vaste lijn werkte. De Easy Switch opzegging kwam er in de loop van de namiddag door (kreeg email bevestiging van Telenet). Orange Telemeter werkt trouwens nog niet...

Internet en VOIP werkt zoals het hoort (>95 mbit down, >9.6 mbit up)

In de routerinstellingen lijkt het wel zo dat Port Forwarding niet werkt...de instellingen zijn aanwezig maar hebben geen effect. DMZ werkt wel. Eventueel iemand een tip voor mij? Nu ben toch van plan een VPN Server op te zetten...en kdenk voor die kan ik dan DMZ gebruiken...of is dit onveilig?

EDIT port forwarding lukt nu de Firewall setting in een ander menu moet op onbeveiligd staan...
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”