Dropkabel aangesloten....of niet...of toch wel; enz

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Zezef
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2018, 08:27

Beste medeforumusers,

Tegenwoordig doe ik veel telefoontjes naar zowel Orange als Telenet...
Ik zal het hieronder even uitleggen waarom ik dat doe
Per 1 december woon ik in een nieuwbouwappartement bestaande uit 4 appartementen.
Op 17 november neem ik contact op met Orange om mijn verhuis te regelen en zo een afspraak vast te leggen om hun diensten over te zetten naar mijn nieuwe adres.
Voor die datum vast te leggen zouden ze terug contact met mij gaan opnemen. Misschien ben ik te ongeduldig, maar na enkele dagen wachten heb ik dan zelf maar teruggebeld. Blijkbaar stond mijn adres foutief ingegeven in hun systeem waardoor het niet herkend werd.
Opnieuw wachten op een belletje van hun dan maar. Na een werkweek niets gehoord te hebben bel ik dan weer zelf binnen en krijg ik te horen dat er problemen zijn ivm de aansluiting van mijn dropkabel. Weer beetje wachten (weekje). Maandag 10 december heb ik opnieuw zelf binnengebeld. Bleek dat de vrijdag ervoor melding was binnengekomen dat mijn dropkabel aangesloten was :bdaysmile:
Afspraak vastgelegd voor installatie ; 18 december. (tussen 08h00 en 13h00)...Vind ik persoonlijk zeer snel dus was ik ook zeer tevreden.
Ondertussen het online leven verdergezet door mijn gsm te gebruiken als mobiele hotspot. Met 20GB aan mobiele data kom je al ergens.
Op 17 december ben ik 's avonds in de zetel op mijn laptop beginnen werken tot 03h30. Had alleszins mijn wekker gezet om mijn afspraak met Orange niet te missen.
De dag erna word ik wakker.....om 09h05 :smash2: :smash2:
Batterij van gm leeg, waarschijnlijk meer batterijverbruik door het mobiele hotspotverhaal. Mijn eigen fout dus. Soit; technieker van orange nog net zien wegrijden toen ik mijn rolluiken optrok. Boete van €99 euro voor het niet nakomen van mijn afspraak en nieuwe afspraak met Orange op 9 januari 2019 :eek:
Misschien eens bij de jongens van Telenet proberen...misschien kunnen zij eerder en dan word ik klant bij hun.
9 december was het eerste vrije slot bij Telenet....voor het aansluiten van de dropkabel.
Uren heb ik daarna op en af gebeld tussen Orange en Telenet. Een echt welles nietes spelletje.
Volgens Telenet kan die persoon van Orange niet komen installeren op 3 januari aangezien de dropkabel niet is aangesloten.
Orange zegt van wel, want zij hebben van Telenet een mail gehad met de bevestiging dat de dropkabel op mijn adres is aangesloten...
Telenet geeft in die mail aan dat de afspraak met infrax voor het aansluiten van de dropkabel gecancelled is omdat de aansluiting reeds heeft plaatsgevonden.
Heb die mail ondertussen liefst 5x geciteerd gekregen door verschillende helpdeskmedewerkers van Orange.

Dan maar eens geprobeerd om naar Infrax te bellen.
Vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn,maar ze kon me niet verderhelpen. Sinds 2009 beschikken zij niet meer zelf over de informatie of een kabel al dan niet is aangesloten. Komt doordat ze met onderaannemers werken.
Voor de juiste informatie moest ik mij tot Telenet wenden....... :bang: :bang:

Bon, 1 van hun 2 heeft gelijk. Voor mij zit er niets anders op dan afwachten en dataloos (20GB zijn ondertussen opgebruikt, maar kan wel verder op smalband dus helemaal dataloos is het nu ook weer niet) het jaar afronden.

Natuurlijk zijn er veel ergere dingen in het leven en gaat het hier over een luxeprobleem. Misschien worden de komende weken zelfs een verrijking...wie weet.
Maar het verbaast en frustreert me hoe moeilijk het is om aan de juiste informatie te geraken in deze tijden waarin alles zo gemakkelijk gedeeld kan worden.

Het moest even van mij af.
Bedankt voor jullie tijd om dit te lezen en prettige eindejaarsfeesten voor iedereen. :beerchug: :xmas:

Grtz,

Zezef
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gouden raad: hoe minder telefonische communicatie, hoe beter.
Bij een verhuis, vul je best het online formulier méér dan één maand op voorhand in, dan weet je tenminste dat je adresgegevens correct zijn doorgegeven.

Dit is een typisch verhaal van een véél te laat aangevraagde verhuis. De internetverslaafde klant verhuist dan naar een woning zonder vast internet en wordt ongeduldig omdat z'n mobiele data opgeraakt. Daarna begint hij als een halvegare rond te bellen, met een explosie van foute communicatie en informatie als gevolg. Jammer.
Zezef
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2018, 08:27

Hey Raf,

Bedankt voor je tip, zal het volgende keer zeker ter harte nemen. :)
Ik begrijp je reactie helemaal maar wil toch graag even nuanceren...
Wat het te laat aanvragen betreft heb je helemaal gelijk. Daarom dat ik al heel tevreden was met installatie op 18 december.....dus daar maak ik geen drama van.
"Internetverslaafde klant" Is niet zozeer op zijn plaats hier Het is eerder "nodig hebben" voor mijn zelfstandige activiteit. Maar dan had ik er inderdaad maar eerder aan moeten beginnen zoals jezelf aangeeft. Het feit dat mijn mobiele data snel erdoor was heeft te maken met het feit dat ik een gescheiden vader ben met 2 tienerkids die na goedgevulde dagen "s avonds graag een filmpje willen kijken op Netflix aangezien digitale tv voor mij op dit moment geen optie is.
Het heen en weer bellen als een halvegare is dan niet zozeer om druk te zetten voor een snellere installatie, maar wel om wat duidelijkheid te krijgen ivm het aansluiten en op basis daarvan te kunnen beslissen bij welke provider ik mij wil aansluiten.

Mvg,

Zezef
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ach was je maar op tijd op, dat had je de technieker niet zien weg rijden.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”