Telenet -> Scarlet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
eendje75
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:49

Ik overweeg om over te stappen van telenet naar scarlet vnl. vanwege de prijs. Ik had nog een paar vragen:
1. Vroeger had ik adsl en had ik een splitter nodig. Heb ik dat nu nog nodig?
2. Mijn buurvrouw haalt een downloadsnelheid van 42 mbps. Zij heeft echter een laptop van 7 jaar oud. Haal ik dezelfde snelheid met een nieuwe pc of zal het sneller zijn?
3. Bij Scarlet Trio zou de decoder inbegrepen zijn. Kan je hier ook mee opnemen of moet je dan bijbetalen?
4. Hoe zit het met de kwaliteit van de telefoon; Hoor je een echo als je naar iemand belt?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

eendje75 schreef: 1. Vroeger had ik adsl en had ik een splitter nodig. Heb ik dat nu nog nodig?
2. Mijn buurvrouw haalt een downloadsnelheid van 42 mbps. Zij heeft echter een laptop van 7 jaar oud. Haal ik dezelfde snelheid met een nieuwe pc of zal het sneller zijn?
3. Bij Scarlet Trio zou de decoder inbegrepen zijn. Kan je hier ook mee opnemen of moet je dan bijbetalen?
4. Hoe zit het met de kwaliteit van de telefoon; Hoor je een echo als je naar iemand belt?
1. Je hebt geen splitter nodig, maar een NTP2007. Op die NTP2007 sluit je de modem aan, telefonie (waar je de splitter voor nodig had) loopt ook over internet en dus over uw modem.

2. Snelheid kan je zelf testen:
https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/
http://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ectie.html
Afbeelding

3. Afbeelding

4. Geen echo, gewoon (een eigen implementatie van) VOIP
eendje75
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:49

1.Die NTP2007 heb ik niet. Moet ik dat zelf plaatsen? Dit is de aansluiting die ik heb.
IMG_2747.JPG
2. Ik krijg volgend resultaat maar dat zijn theoretische snelheden, toch?

Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload

Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload

Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

installatie is altijd door technieker (van janssens field) , zij plaatsen de NTP

2. Mijn buurvrouw haalt een downloadsnelheid van 42 mbps. Zij heeft echter een laptop van 7 jaar oud. Haal ik dezelfde snelheid met een nieuwe pc of zal het sneller zijn?
De cap van het scarlet trio abo ligt op 50/4. Doe de test in de links hierboven en indien deze hoger is dan 50/4 dan zal je 50/4 halen.
Indien hoger dan 50/4 zal het TV signaal geen effect hebben op de internetsnelheid.
Vergeet niet dat snelheid vaak overschat wordt.. er zijn geen toepassingen die met 50/4 niet werken.
3. Bij Scarlet Trio zou de decoder inbegrepen zijn. Kan je hier ook mee opnemen of moet je dan bijbetalen?
V4 decoder inbegrepen, bijbetalen voor opnemen dat zijn praktijken (uit het verleden) van de andere providers;)
De info over uw buurvrouw is nogal onvolledig , heeft ze hetzelfde abo, is deze snelheid gemeten via wifi? enz

Code: Selecteer alles

4. Geen echo, gewoon (een eigen implementatie van) VOIP
via aparte vlan met hogere qos. Ikzelf geen klagen van , maar gebruik het eigenlijk niet (primaire lijn is OVH). Schoonouders klagen niet en gebruiken het wel
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
klmklmklmklm
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 maa 2019, 21:28

ik wil ook overstappen van telenet tv naar scarlet tv is dit goed of niet.ik betaal nu 17 telenet en 35 scarlet internet
als ik nu trio neem is dat 39€.
De v5 digicorder geeft scarlet niet,alleen de v4 en daar kun je dan ook mee opnemen?
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

klmklmklmklm schreef:alleen de v4 en daar kun je dan ook mee opnemen?
Ja, je kan daar ook mee opnemen. Maar, kun je die vragen niet beter stellen aan de klantendienst van Scarlet?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja, de V4 heeft een harddisk dus je kan zowel lokale opnames als netwerkopnames doen. Via netwerkopnames zijn gelijktijdige opnames geen enkel probleem, al durft de software soms wel eens een geprogrammeerde opname te vergeten (althans, dat is mijn indruk -- 't is moeilijk om dit bij te houden en je denkt al vlug dat je het misschien niet had geprogrammeerd).
klmklmklmklm
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 maa 2019, 21:28

ok overstap is een feit bay bey telenet ik betaal tv en kan het veld rijden niet zien.
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Scarlet voorziet zeker V5 decoders. Ik heb er al meer dan een jaar een. https://www.scarlet.be/help/faq/663/59/ ... or-Scarlet
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
klmklmklmklm
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 maa 2019, 21:28

Ik zie dat de v6 ook al gebruikt wordt bij proximus .Zal scarlet dit nu ook doen?
klmklmklmklm
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 maa 2019, 21:28

ok scarlet is er die 10 euro spaar ik voor een auto op vakantie uit.De 6 gaan we ook nog krijgen maar wordt bij telenet alleen gebruikt om netflix beter te makenen dat gebruik ik helemaal niet.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”