overstappen zonder Easy Switch

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Dagupan
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2021, 18:56
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Dus ik ben momenteel met alles bij Telenet, maar wens over te stappen naar Proximus en Hey

Proximus voor fiber en tv
Hey voor smarthphone

Hoe kan ik dit nu het beste doen, alles tegelijk of 1 per 1 te starten met Hey ? Ik neem aan dat de Easy Switch code niet werkt ?
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Starten met je mobiele abonnementen en nummeroverdracht opstarten. Je kunt tegelijk je aanvraag doen bij Proximus voor internet en tv, want dat zal ook pas in orde zijn als je de hardware hebt. Easy switch zou je volledige pakket overzetten, niet gebruiken. Eens je internet en tv van Proximus hebt, zou ik Telenet opzeggen zodat je zeker weet dat je geen moment zonder zit.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Flying schreef:Je kunt tegelijk je aanvraag doen bij Proximus voor internet en tv
Dat verhoogt de kans op administratieve soep.
Twee nieuwe operatoren die tegelijkertijd een verschillende procedure bij je oude operator opstarten lijkt me een risico.

Ik zou het afzonderlijk doen, het maakt weinig uit dat je tv/internet een maand langer bij Telenet blijft.
Dus eerst nummeroverdracht voor mobiele telefonie bij Hey Telecom, wachten op volgende Telenet-factuur. Checken of alles correct afgerekend is. Daarna pas overstap internet/tv met Easy Switch.

Op die manier hoef je zelf niet meer met Telenet te communiceren. De nieuwe providers regelen administratief alles.
Hey Telecom regelt de nummeroverdracht, telefonie wordt daardoor automatisch opgezegd bij Telenet.
Proximus regelt via Easy Switch de opzeg van internet/tv bij Telenet.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Enkel Hey zou met de vorige provider bezig zijn. Proximus heeft niets te zien met Telenet. De opzeg van mijn Telenet zou ik niet door de nieuwe provider laten doen, want dan is de kans groot dat je een tijd zonder internet zit.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6013
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Persoonlijke ervaring met overstap van (toenmalig) Whoppa naar VOIP/Orange:

- eerst de producten overzetten die je apart wilt, in jouw geval mobiele telefoon naar hey
- dan de rest overzetten via easyswitch naar je nieuwe provider (proximus)

Geen enkel probleem mee gehad.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Flying schreef:Enkel Hey zou met de vorige provider bezig zijn. Proximus heeft niets te zien met Telenet. De opzeg van mijn Telenet zou ik niet door de nieuwe provider laten doen, want dan is de kans groot dat je een tijd zonder internet zit.
Oké, zonder easy switch, dat kan ook. Bij een nieuw glasvezelnetwerk, waarbij administratief misschien nog niet alles op punt staat, is dat zeker een goed idee.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info
Het lijkt bij opportuun/wenselijk de mobiele overdracht van Telenet naar Hey apart te regelen
en geen overdracht internet+TV van Telenet naar Proximus te doen maar een aanvraag tot aansluiting bij Proximus in te dienen en pas wanneer deze actief is uw aansluiting bij Telenet op te zeggen (aparte netwerken: coax/glasvezel -> telefoonkabel/glasvezel)

&
Ter info
Easyswitch kan met of zonder mobiel (indien niet vermeld blijft het mobiele nummer bij de oude operator)
https://bipt.be/consumenten/faq/easy-switch
&
enkele elementen uit BIPT website
Easyswitch
https://www.bipt.be/consumenten/publica ... n-20192020
Dagupan
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2021, 18:56
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Sinds vorige week de volledige overstap gedaan, alles verliep prima. Eerst mobiel [Hey] en daarna Fiber internet van Prox.
Het enigste minpunt is de plaats waar men de modem plaatste, deze is zichtbaar in de living tegen de muur samen met 2 andere kastjes, die zijn dan verbonden via wifi met een booster. Ik had liever gehad dat deze achter de tv stonden, en dan met kabels zonder een booster. Dit kon blijkbaar niet vermits de fiberkabel teveel bochten moest nemen [3] en dit kwaliteitsverlies geeft. Ik heb nu niet het gevoel dat dit de rede is.

Verder heb ik de indruk dat er toch wel een mentaliteitsverschil is tussen Telenet en Proximus zowel in de callcentra als in de winkels. Bij Telenet gaat het er meer familialer en persoonlijker aan toe, bij Proximus eerder straight to the point, niet dat die laatste slechter is.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”