Overstappen van Telenet naar Scarlet via Easy switch

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
aerius
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2021, 20:35

Hallo,

We hebben momenteel een WIGO 9GB abonnement bij Telenet en willen via easy switch overstappen naar Scarlet trio mét behoud van ons vast telefoonnummer en 2 gsm nummers. Volgens de FAQ van Scarlet kan ik:
Als je tegelijkertijd nummers die gekoppeld zijn aan je huidig abonnement wilt overdragen of opzeggen dan moet je dit duidelijk aangeven op deze pagina.
  • Door je vaste telefoonnummers door te geven, zorg je ervoor dat ze óf overgedragen worden naar Scarlet óf opgezegd worden. Inderdaad, sommige operatoren bieden geen vaste telefoniedienst aan zonder een internetaansluiting ben hen. Bestaat de mogelijkheid wel om de vaste telefoniedienst te behouden, dan zal je een nieuw contract moeten aangaan bij hen.
  • Wil je de aan je huidige internet of tv-abonnement gekoppelde gsm-nummers ook overdragen naar Scarlet? Vraag dan eerst je vaste dienst aan. Hierna kun je een aanvraag doen om je gsm-nummers over te dragen naar Scarlet. Tijdens die bestelling zal je ook de overdracht van je gsm-nummers kunnen aanvragen.
Echter zie ik in het online bestelformulier van Scarlet enkel een mogelijkheid om de nummers in te geven die moeten worden opgezegd. Ik vind de FAQ nogal vaag op dit punt: moet ik hier nu enkel mijn vast nummer ingeven, zodat het overgedragen wordt? Of alle 3 de nummers? Of geen enkele, omdat ik ze niet wil "opzeggen" maar "meenemen"?

Alvast bedankt!
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

blijf weg van Scarlet, je haalt je niets dan miserie op je nek. Kijk maar even bij trustpilot en testaankoop welk een problemen mensen hebben met die bende knoeiers.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik ben reeds 6 jaar klant bij Scarlet, tot volle tevredenheid. Op een bepaald ogenblik had ik een probleem met mijn TV decoder en die is dan vlot omgeruild. Waarschijnlijk, zeker gezien de reactie van de vorige poster, zal ik dan wel geluk gehad hebben.

Wat betreft uw vraag. Best dat u daarvoor rechtstreeks naar de klantendienst belt en bij twijfel vraagt u hen dit per e-mail te bevestigen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
aerius
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2021, 20:35

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben me ervan bewust dat er veel negatieve reacties/ervaringen zijn met Scarlet. Als je op Trustpilot kijkt, lijkt het wel of er geen enkele provider goed is. Diegene die tevreden zijn, gaan vermoedelijk ook niet allemaal achter hun pc kruipen om dat te delen... De enige uitzondering lijkt edpnet.

Enkele kennissen zijn klant bij Scarlet en die zijn toch tevreden, daarom geef ik het toch een kans. Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar edpnet, maar de huisgenoten zijn nog niet klaar om tv op te geven. De TV Vlaanderen App (in combinatie met edpnet) zou nog een oplossing geweest zijn, maar ik hoor toch veel klachten daarover.

Ondertussen is mijn probleem opgelost: je moet blijkbaar eerst doorgeven welke nummers je wil opzeggen, ga je daarna naar het volgend scherm dan kan je de nummers opgeven die je wil meenemen :P . Door de negatieve ervaringen met easy switch wou ik zeker zijn dat ik niets verkeerd deed...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Je kan ook mixen van diensten bij providers. Je moet niet noodzakelijk alles bij een provider hebben.

Het is gerust mogelijk om internet van edpnet te hebben terwijl je je DTV houdt van telenet.

Waar je dan wel rekening mee moet houden is bij de bekabeling natuurlijk maar dat is ook iets wat je in beraad kan nemen, of wil je sowieso weg van TN?
Indien je TV wil via Proximus gaat het wel iets lastiger worden om te mixen met een andere DSL provider tegelijk.
aerius
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2021, 20:35

Onze voornaamste reden om te veranderen van provider is de kostprijs. We zijn 10 jaar lang klant geweest bij Telenet en waren wel tevreden van de dienstverlening, maar de kostprijs is er ook naar...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Bij elke provider vind je negatieve berichten.
Ik heb zelf al enkele jaren EDPnet, nooit fratsen gehad, en "ondersteun" 3 familieleden die een Scarlet abonnement hebben. Tot hiertoe (tezamen 10+ jaar bij Scarlet) nog geen fratsen gehad eigenlijk.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

GuntherDW schreef:Je kan ook mixen van diensten bij providers. Je moet niet noodzakelijk alles bij een provider hebben.
Het is gerust mogelijk om internet van edpnet te hebben terwijl je je DTV houdt van telenet.
Beetje off topic, maar dat heeft toch een veel lagere 'customer experience'? Je kan dan enkel tv kijken op tv. Wat toch een minwaarde is zodra je dit ook op smartphone/tablet/chromecast gewoon bent.
(² Kijk op elk scherm met Telenet TV: De Telenet TV-app/Yelo Play-app kan enkel gebruikt worden door klanten die minstens een abonnement voor Telenet internet en Telenet TV hebben.)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ach, dat is technisch gezien koppelverkoop want niets dat hun technisch tegenhoudt van toegang te verlenen op andere belgische netwerken.

Al hangt dat natuurlijk van je persoonlijke noden en eisen af natuurlijk.
Ik persoonlijk kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik welwillend een tv heb opgezet om echt te kijken naar belgische "tv".
Voor mij is heel dat gedoe geen gemis dus gezien andere media waaronder YT, Twitch, streaming en andere methodes mijn "tv" geworden zijn als ik achtergrondlawaai wil opzetten.
Wel handig dat ik dan bij edpnet zit en dus alles unlimited is :p
Heb wel kenissen of mn ouders die als ze op verlof zijn vtm go gebruiken dus daar missen ze ook niets want dat is heel sporadisch dat ze het gebruiken.


Het hangt er dus van af zoals ik zei wat je eisen zijn.
Voor zover de offtopic.
aerius
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2021, 20:35

Voor de volledigheid: de overstap is ondertussen een feit en alles is vlekkeloos verlopen. Ik heb nadien nog telefonisch contact opgenomen met Telenet en daar konden ze bevestigen dat alle diensten opgezegd zijn.
GuntherDW schreef:Je kan ook mixen van diensten bij providers. Je moet niet noodzakelijk alles bij een provider hebben.
Klopt: voor tv, internet en vaste telefonie hebben we nu Scarlet terwijl de gsm abonnementen overgezet zijn naar edpnet (eveneens zonder problemen).
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”