EDPnet of Orange

jaku627
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

EDPnet of Orange

Berichtdoor jaku627 » 2 dagen 1 uur 25 minuten geleden (18 Okt 2020, 18:37)

Goede avond

Misschien een beetje een zinloos topic, omdat het om een persoonlijke keuze gaat, maar had graag meningen/ervaringen:
Ik zit stevig te twijfelen tussen EDPnet VDSL XL of Orange Love Duo + boost. Dit vooral omdat de upload van 40 mb/s mij enorm aanspreekt.
Enkel rekening houden met internet is dan €35 voor 100/40 bij EDPnet of €49 voor 400/40 bij Orange.

Ik ben op zoek naar aanbevelingen / ervaringen, aangezien ik met beide providers geen ervaring heb.

Naar mijn mening is DSL enorm stabiel, heb je geen limiet bij edp, en 100 mb/s is meer dan ik ooit nodig heb voor het meeste gebruik, maar in een ander topic las ik net dat er gebruikers last hebben van overboeking bij edp?
Verder met Scarlet nog nooit een moment zonder internet gezeten.
Voordeel edp is dat ik momenteel een werkende DSL lijn heb.

Kabel had ik nooit capaciteitsproblemen mee (snelheid altijd ok), maar 's avonds wel meer jitter/hoge ping, en eens per maand vroeger bij Telenet even geen internet, vaak rond de nacht. Volgens mij hanteert Orange ook een FUP?
Nadeel is ook dat de kabel niet meer aangesloten is (tenzij orange aan de infrastructuur van Telenet mag werken)

Een paar keer per maand moet ik ook eens grote bestanden binnenhalen ( 50 - 65 GB), vandaar dat ik nog twijfel tussen EDP en Orange, puur uit comfort.... voor dagelijks gebruik is 400 en zelf 100 natuurlijk overkill.
Plus als die overboeking issues bij edp echt serieus zijn?..

Ben ook op dit forum internet&bellen tegengekomen, en iemand zei dat je de huur van modem kan weglaten met eigen apparatuur, klopt dit nog steeds? Vind daar niets van op hun website?

Ervaringen meer dan welkom!!! Dank u!

mvg

edit voor waarden bbox tool, indien het iemand interesseert ;) :
Afbeelding

Ernie
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer

Re: EDPnet of Orange

Berichtdoor Ernie » 1 dag 23 uur 53 minuten geleden (18 Okt 2020, 20:10)

Weet niet of het over hetzelfde topic gaat ivm overboeking maar kijk maar eens in de EDPnet sectie naar het laatste topic waar het daar ook over gaat...

Uloga
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor Uloga » 1 dag 23 uur 31 minuten geleden (18 Okt 2020, 20:31)

Ik ben zelf aan het wachten op het nieuwe internet-only plan van Orange die er zit aan te komen. Voorlopig heb ik (buiten de downtime enkele weken geleden) nog geen grote problemen gehad met EDPnet.

Enkel de downloadsnelheid 100Mbps is voor mij wat aan de lage kant aan het worden. De reden dat ik nu nog geen Orange heb is puur het feit dat ik geen mobile nodig heb.

Bron ivm Orange abo: https://tweakers.net/nieuws/173124/oran ... ernet.html
:banana:

jaku627
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor jaku627 » 1 dag 4 uur 30 minuten geleden (19 Okt 2020, 15:33)

Ernie schreef:Weet niet of het over hetzelfde topic gaat ivm overboeking

Inderdaad, ik had het meer op iemand die reageerde dat die persoon soms meer upload dan download haalt, vandaar mijn bezorgdheid.
Het probleem van de TS in dat topic heeft volgens mij niets met overboeking te maken, ging mij eerder over iemand anders zijn of haar opmerking

Uloga schreef:Ik ben zelf aan het wachten op het nieuwe internet-only plan van Orange die er zit aan te komen.

Dank u, was ik niet van op de hoogte!
En idd voor mij is voor mij persoonlijk 100 mb/s meestal voldoende, die 400 zou alleen uitkomen de keren dat ik veel moet downloaden, maar dat is dus zeker niet elke dag.. Wou kijken wat anderen in die situatie zouden beslissen.

Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Berichtdoor Dfrog » 21 uur 53 minuten 6 seconden geleden (19 Okt 2020, 22:10)

Ik zou gewoon edpnet proberen. Als je geen tv nodig hebt, kan ik er weinig/geen kritiek op geven.

In een ander topic zie ik centenbijters 2 euro doorbijten voor 60 zakken pellets of zoiets :lol: . 14 euro/maand is daarentegen toch wel iets. Wat te verliezen?

buthead
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor buthead » 9 uur 35 minuten 55 seconden geleden (20 Okt 2020, 10:27)

Ik zou zeker ook adviseren, probeer EDPnet je lijn ziet er goed uit dus opzich moet het het lukken
Internet = Wigo
Telefonie/GSM = 25 GB
TV = Telenet TV + Netflix

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer

Berichtdoor WalterB1 » 7 uur 37 minuten 9 seconden geleden (20 Okt 2020, 12:26)

Ik zou nog even wachten op wat de voorwaarden nu gaan zijn bij Orange voor enkel internet. Die kondigde dat aan dat ze dat in 2020 gingen lanceren. Zou niet lang meer mogen duren. Dan weet je wat je met wat gaat vergelijken.

Maar aangezien nu VDSL goed werkt lijkt dat de logische route. EDPnet is nogal erg voor Fritzboxen en er zit ook een voip-telefoonlijn inbegrepen in de prijs die je al dan niet effectief gebruikt. Als u nu bestaande VDSL-hardware in eigendom heeft en graag dat (voorlopig) zou willen gebruiken i.p.v. een Fritzbox te kopen zou ik dat vragen aan EDPnet. Technisch zie ik geen bezwaar.
Internet: VDSL EDPnet via Mixtus
Televisie: Netflix, Prime Video, VRTnu, VTM Go via Xiaomi Mi Box S
Telefoon: vast OVH, GSM JimMobile, tablet data-SIM MobileVikings

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 660 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer

Berichtdoor Jack Daniels » 6 uur 33 minuten 18 seconden geleden (20 Okt 2020, 13:30)

Sinds paar maanden weer edpnet klant. Ik heb een 100/35 profiel en zit ongeveer 120 meter van een wijkkast. Max download die de lijn aankan is 44mbps als ik mij niet vergis. Up is het Max 135 of zo.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Terug naar “Overstappen”