Tweede nummer voor enkel inkomende SMS

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
DiffieHM
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zou een extra mobiel nummer moeten hebben dat enkel zal gebruikt worden om SMS te ontvangen. Wat is de goedkoopste manier om dit te doen. Ik veronderstel 1 of andere prepaid formule, maar het zou dan wel 1 zijn waar niet elke maand moet bijgeladen worden om het nummer actief te houden.
jaku627
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

JIM? 1 cent per sms (160 karakters)?
Ik denk dat je belwaarde 6 maand geldig blijft?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jim belwaarde blijft 1 jaar geldig. Orange netwerk.

Voor deze toepassing (enkel inkomend) is Carrefour Mobile beter.
Belkrediet blijft daar onbeperkt geldig als je elke 6 maand 'iets doet'. Bv een uitgaande sms of gesprek.
Base/Telenet netwerk.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Dit even vanonder het stof vandaan halen...

Meer en meer diensten, websites e.d. vereisen tegenwoordig dat je een (mobiel)nummer opgeeft. Zowel mijn vriendin als ikzelf zijn daar wat terughoudend in. Vroeger verzonnen we al eens een nummer, of gebruikten we het nummer van een vaste lijn. Maar we zoeken nu dus een betere oplossing. We dachten aan een oud mobieltje die we nog ergens liggen hebben een 2de leven te geven.

Wat raden jullie aan van provider? In feite is het enkel een nummer op sms'en en telefoontjes mee te ontvangen, vermoed niet dat we er zelf vaak mee gaan sms'en of bellen. Ook mobiele data is van geen belang.

Voorlopig komt inderdaad nog altijd Carrefour Mobile als beste uit te bus. Ze zeggen dat je belwaarde onbeperkt geldig blijft op voorwaarde dat je minimaal 1x per 6 maand een uitgaande actie doet. Doe je dat niet, sluiten ze je nummer af en komt het herlaadbedrag te vervallen. In feite zou dit willen zeggen dat dat zo'n 12 cent per jaar kost (2x een sms van 0,06 euro). Bij JIM, Orange en Proximus blijven je herlaadbedragen maar 12 maand geldig en Mobile Vikings spreekt maar over 6 maand.

Base 0 kan ik geen informatie van terugvinden, je betaald enkel maar wat je gebruikt, maar er is geen sprake van hoelang je nummer actief blijft en of daar kosten aan verbonden zijn. Telenet Prijs volgens verbruik lijkt mij gelijkaardig te zijn, maar hier spreken ze wel nog over een eenmalige 5 euro activatie, maar verder ook weinig informatie over terug te vinden. Vermoed dat beide dus gewoon jaren enkel inkomende oproepen sms'en of gesprekken mogen hebben zonder iets uitgaand?

Mochten er nog andere oplossingen zijn, hoor ik het graag.
-*-
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een sim van MobileVikings prepaid is;
Belkrediet vervalt na 6 maanden. Maar de sim zelf gaat vervallen na een periode van 12 maanden van geen herlading of betalend gebruik.

En nu ik dit schrijf; ik begreep daaruit dat de sim nog 12 maanden actief blijft na het vervallen van het krediet. Maar misschien is dat toch niet zo. Dat staat daar niet letterlijk (wat ik heb gevonden in de algemene voorwaarden). Iets iets om te vragen aan support.

In elk geval; na het vervallen van het krediet kan het nog lang zijn voordat de sim zelf gaat vervallen.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb al een paar jaar een base-0 als extra telefoonnummer en nog nooit kosten gehad.
Sterker nog: toen ik het kocht was ik verplicht €15 krediet op te laden. Nooit gebruikt en met omschakeling van systeem vorig jaar teruggestort gekregen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”