SIM kaart voor tiener

Algemene discussies over telecommunicatie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

mss. apart topic maken? we leiden af. :-)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik heb mijn gal gespuwd. Voor mij hoeft een apart topic niet. Behalve wat ik hier geschreven heb, heb ik er eigenlijk niks aan toe te voegen. Ik wou enkel aankaarten dat het (in ons geval) veel verder gaat dan een simkaart voor een kleindochter (zelfs nog geen tiener). Misschien dat anderen in dezelfde situatie verkeren, maar zoals ik al schreef, er is nog zoveel meer om rekening mee te houden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dus om nog even terug te komen bij het onderwerp..

Zover ik heb gezocht zijn er nog geen prepaid esim aanbieders in België? (Belachelijk eigenlijk, stel je start met een abonnement en switcht naar prepaid.. dan moet je een andere simkaart krijgen? ..valt te proberen hé)

Mijn idee blijft:
- Telenet One met 1 Sim voor mij zodat ik ook kan bellen.
- De gratis data Sim in iPhone van dochter zodat we data kunnen delen. Zolang we samen met die 40 GB uitkomen..

Het enige punt blijft dan.. je wilt ook een werkende telefoon functie en dat kan in dual Sim. Maar omdat het simkaart slot al bezet is door de Telenet data Sim zou ik dus voor de andere kaart esim moeten gebruiken.. dat zou dan enkel met het goedkoopste Orange of MV abonnement kunnen? Dan kan ik net zo goed €20 extra aan Telenet betalen voor een 2e volwaardige Sim, dubbele data, onbeperkt bellen.. maar dat lijkt me overkill. Het moet goedkoper kunnen hé.

Anderzijds was m’n initiële plan om bij Orange te blijven. Daar zou je als het goed is de data Sim wel via esim kunnen krijgen en dat zou de zaak dus omdraaien gezien de keuze die er dan is voor bijvoorbeeld Jim of Orange tempo (om toch te kunnen bellen)


Alle advies welkom!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kan die data sim van telenet niet via esim?
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 3 keer

cadsite schreef:Kan die data sim van telenet niet via esim?
Nee ze zeggen dat niet aan te bieden helaas.
Enkel smartwatch nu en de rest hopelijk later nog.

Ik zie hier hoe dan ook een opportuniteit die ik wil benutten.. in een latere fase kunnen we dan altijd nog elk een volwaardig mobiel tariefplan nemen maar voorlopig kan dit natuurlijk een leuke besparing opleveren.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Welke opportuniteit?

Ofwel koop je een dualSIM ofwel maak je gebruik van goip (?)
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 3 keer

9livesuni schreef:Welke opportuniteit?

Ofwel koop je een dualSIM ofwel maak je gebruik van goip (?)
De opportuniteit van een dual Sim telefoon en de extra simkaart om efficiënt met je grote datapot om te gaan en dus onnodige kosten te besparen (als je samen toekomt met 40 GB, waarom dan dubbele abonnementen nagaan).

Juist nog zien of er voor Telenet een werkend scenario is of enkel via Orange vanwege esim.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb een Orange Surf Extra Card geactiveerd (om je data bundel te kunnen delen met een ander apparaat).

Twee handigheden: het kan effectief ook op eSIM en je kunt ze inkomende oproepen / inkomende SMS mee ontvangen.

Dus ideaal voor kinderen. Kans is heel groot dat 112 dan ook zal werken. Dus voor ons is dit de ideale kaart voor een tiener die wil mee-surfen met de ouders.

In de Orange app kan ik het verbruik van de kaart zien.
Ik merk dat ik zelf eerst nog m’n gratis bonus gebruik, terwijl de surf extra direct gebruik maakt van de normale databundel van het Go abonnement.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Iemand een idee hoeveel een tiener dagelijks op school (speeltijden secundair) aan data zou verdoen ? Ben hier ook aan het kijken voor de dochter (13) die in september begint in het middelbaar bijzonder onderwijs. Ze heeft totaal geen technische knobbel en ik denk dat heel dat WiFi vs 4G verhaal niet evident voor haar zal zijn. Ze wou eerst zelfs geen gsm maar het was duidelijk uit de onthaaldag dat er daar serieus wat gesurfd e.d. wordt tijdens de pauzes, en zelf willen we ook dat ze ons kan bereiken indien nodig. Het schooldomein is overigens vrij groot en ik kan me niet inbeelden dat er overal WiFi zou zijn buiten.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

De ene tiener is de andere niet.
Mijn oudste dochter gaat naar het derde en heeft zelfden meer dan 3GB verbruikt en wifi op school is verre van ok.
Tijdens de pauze gebruit ze de gsm zelden, maar in de lessen moet dit soms en gebeurt het dat wifi niet werkt.
Ik heb ze nu een sim kaart aangebpvraagd bij edpnet met 5GB en hoop dat dit voldoende zal zijn.

Ik stelde in haar gsm in dat ze een melding moet krijgen bij 3GB en dat 4g stopt bij 4,5GB.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Dit is inderdaad héél afhankelijk van de tiener in kwestie en vooral van zijn of haar interesses. De mijne is net 15 geworden en is vooral bezig met TikTok, Instragram en YouTube. Vooral video dus en dat merk ik. Tevens merk ik ook een duidelijk verschil in wat er beschikbaar is: vroeger had ze ene abonnement met 4GB in en dan regelde ze het wel dat ze toekwam. Nu heeft ze een "unlimited" abo bij MV en dat merk ik ook. :lol: Zo heeft ze er in juli 14GB doorgedraaid.

Denk dat ze in het middelbaar echt wel op hun verantwoordlijkheid mogen gewezen worden en dat wifi vs. 4G hebben ze heus snel door (zeker de eerste keer dat ze plots zonder 4G zitten in het midden van hun maand :lol: ).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

cloink schreef:Denk dat ze in het middelbaar echt wel op hun verantwoordlijkheid mogen gewezen worden en dat wifi vs. 4G hebben ze heus snel door (zeker de eerste keer dat ze plots zonder 4G zitten in het midden van hun maand :lol: ).
Daar ben ik het absoluut mee eens, maar je moet wel kijken naar de capaciteiten van het kind.
Tomby spreekt hier over een meisje van 13 dat naar het bijzonder onderwijs gaat. Om haar het verschil uit te leggen tussen 4G & wifi zal je waarschijnlijk wel wat langer bezig zijn, dus ik versta de bezorgdheid zeker.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik blijf het ongelooflijk vinden dat Mobile Vikings daar niet op in springt (de eerste gsm ervaring). Zo een makkelijke manier om jeugd te binden aan je product...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

cadsite schreef: maar in de lessen moet dit soms en gebeurt het dat wifi niet werkt.
Tijdens de lessen? De tijden veranderen echt haha.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

powaq schreef:
cadsite schreef: maar in de lessen moet dit soms en gebeurt het dat wifi niet werkt.
Tijdens de lessen? De tijden veranderen echt haha.
Wees maar zeker...
2 jaar geleden ging ze naar het eerste. Er werd ons tijdens de opendeurdag gezegd dat een smartphone niet verplicht is, maar sterk aangeraden.
We zijn nu 2 jaar verder en nu is een laptop/kind verplicht.

Ik kreeg nog informatica zonder een PC in de klas. :oops:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Ik kreeg nog informatica zonder een PC in de klas. :oops:
Ik mocht in mijn tijd de informatica-lessen zelfs skippen omdat ik er meer van afwist dan de leerkracht (wiskunde - want een dedicated IT leerkracht was er niet) :D.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Tomby schreef:(wiskunde - want een dedicated IT leerkracht was er niet) :D.
Alles komt terug.

Tegenwoordig zijn er zelfs geen informatica lessen meer. Dat wordt zogezegd geïntegreerd in andere vakken.
Jaja, je leest het goed.

Zo kreeg ze dit schooljaar van de leerkracht godsdienst een stukje over 'favorieten in een browser'. 2de middelbaar! :bang:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

PC's in de klas? Die bestonden niet eens. Het waren van die bakken van Apple met diskettestations zo groot als een microgolfoven. Word of office bestond nog niet. Wordperfect was het van het :)

Dat gezegd zijnde merk ik bij veel jongeren dat ze er precies minder vanaf weten dan wij destijds. Ze hebben nu wel -tig devices maar als je er enkel kattenvideo's mee bekijkt zal je ook niet veel opsteken. Deftig met Word werken is voor de meeste al teveel gevraagd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb het onderzoek nog eens opnieuw gedaan en een ideale constructie om voor een lage prijs veel data te hebben voor het hele gezin lijkt mij:

1. Bij Telenet (One / Up) of Orange (abonnement naar keuze) te nemen met in totaal voldoende data voor jou en je kind of partner.

2. Je vraagt hierbij een extra data simkaart: bij Telenet is deze gratis, bij Orange (surf extra Card €3 per maand) en gebruikt deze in de GSM van je gezinslid. Zo deel je dus samen de data pot zonder een tweede nummer of abonnement te moeten betalen.

3. Om te kunnen bellen (voor tieners dus maar uitzonderlijk) kun je indien je GSM dual Sim ondersteunt een eenvoudige herlaadkaart nemen, handig ook voor sms, itsme en etc.

Kiezen voor eSim of een gewone Sim?

Telenet levert de data Sim enkel fysiek. Dus heb je een eSim nodig voor telefonie. Sinds kort kan dat bij Mobile Vikings ook voor herlaadkaarten. Naar mijn weten zijn zij op dit moment de enige aanbieder van eSIM voor prepaid tarief plannen.

Orange kan de data Sim zowel fysiek als via eSim leveren waardoor je dus de keuze hebt om er bijvoorbeeld het goedkope Jim mobile naast te nemen om mee te kunnen bellen.

Via deze constructie kun je iemand dus vrijwel kosteloos (combinatie Telenet, met MobileVikings) of in het geval van Orange voor maar 3 euro per maand laten profiteren van je datavolume.

Want anders zit je toch met een maandelijkse kost van 15-25 euro per maand voor een abonnement of herlaadkaart, zeker op jaarbasis is dat veel onnodig weggegooid geld.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dan moet ik wel naar telenet, waar mijn onbeperkt internet massa's meer kost dan de €35 die ik nu betaal.

Hoe het nu opgelost is:
Oudste dochter: edpnet €11
Jongste dochter: Pay&Go - 1 herlading / 2maanden - Maand 1: €15 met 3GB data - Maand 2 €12 omzetten naar 3GB data

De jongste heeft nog maar enkele maanden haar gsm. Na een jaar ofzo zal ze ook een €11 abonnement van edpnet krijgen. Of ze moeten de optie "ga niet buiten de bundel" aanbieden, dan krijgt ze dit sneller.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, de base formule 5€ levenslang 15€ voor 10 gb data + overzetbaar + unl. bellen en VoWIFI/VoLTE vond ik nie slecht. de papa en zoon heeft nog altijd Orange Tempo Giga.(Full Cashback) en dochter op base gezet.

Edpnet/MV gn VoWIFI en VoLTE. en brol transatel netwerkbeheerder. Dan liever Youfone.
premium numbers werken ook niet zo evident. itsme en dergelijke registreren.
Soit, ieder diertje zijn pleziertje.
Ik kies voor betrouwbaarheid tegen lage prijs.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

cadsite schreef:Na een jaar ofzo zal ze ook een €11 abonnement van edpnet krijgen. Of ze moeten de optie "ga niet buiten de bundel" aanbieden, dan krijgt ze dit sneller.
https://www.youfone.be/nl/order?br=39
5 GB - 200 min./sms - 10€ (eerste 3 maanden 5€)
VoWIFI-VoLTE, beste netwerk.
desnoods 0,5€/maand optie 'buiten bundel', dan nog voordeliger dan EDP (ook iets minder belminuten maar hebben kids sms/belm. nodig anno 2021?)
Geen problemen met premium nummers (de lijn, itsme,...)
Geen Transatel netwerkbeheerder (Waar MV/Edpnet constant i/d shit mee zit)
Screenshot_20211121-200038.jpg
(202.67 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Zijn er hier al Youphone klanten?
Ik zou eventueel voor mezelf overstappen van edpnet naar youphone. Erna kunnen de kinderen volgen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Mijn wederhelft hier heeft youfone sinds juni dit jaar, heel content van eigenlijk!
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Wie heeft er een 'vriend-code'?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

https://www.youfone.be/nl/vriendendeals ... e-tjWzPxM9

Dank aan hen die ze willen gebruiken.

Hier 3 kinderen op YouFone. Een zeer kritisch publiek (12/14/16j), en niemand die klaagt.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb de link van ygeffens gebruikt en kreeg de volgende dag al mijn SIM kaart in de bus.
De overstap van mijn edpnet abonnement ging zeer vlot. Op enkele minuten tijd was alles over geschakeld en kreeg ik van edpnet een creditnota in mijn mailbox.
De ontvangst is een stuk beter, ik ga mijn dochters ook overzetten denk ik. Vooral de mogelijkheid om een harde limiet in te schakelen vind ik interessant.

Mocht er iemand ook willen overstappen, dit is mijn link:
https://www.youfone.be/nl/vriendendeals ... JnaEv6FYLU
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”