Data only SIM gezocht

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Hallo,

Ik ben op zoek naar een "data only" SIM, die moet dienen als backup voor als mijn ISP het laat afweten.

Welke kunnen jullie aanraden?

Ik dacht aan Mobile Vikings (8 GB voor 15,- euro/maand), maar misschien zijn er interessantere aanbiedingen? Het zou handig zijn moest de ongebruikte data doorschuiven naar de volgende maand, maar dat bestaat precies niet.

Ook zou er geen extra bedrag mogen aangerekend worden als de data op is (dus gewoon stoppen), want als mijn pfSense automatisch switcht, en ik heb het niet door, zou het anders duur kunnen worden...

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Vooral afh. van jouw budget en eventuele voorkeur netwerk.

Orange hun databundel IVM flybox 150gb/20eu

Three co uk datasim meerdere opties, ik had de 12gb is jaar geldig overal wereld 38eu alle netwerken in BE , duurder en eerder voor reizen

Free.fr veel goeds gehoord
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Pi.Degroote
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jul 2019, 21:31
Locatie: Gent (Ghent)
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb ook eens bij een dame de formule 'Flybox 150 GB' (€ 20/maand) voorzien via Orange.

Dit werkt 'like a charm' !

Website : https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox

Keuze tussen : 15 GB voor € 15/maand (tot 25 Mbps) of 150 GB voor € 20/maand (tot 225 Mbps)
Verder dient nog even nagegaan te worden of op uw adres deze dienst beschikbaar is. Hiervoor behoort de 4G-dekking bij voorkeur 'Uitstekend' te zijn (zie link op de site bij 'Je 4G-dekking nakijken').
Bij overschrijding van de voorziene limiet, kunt u verder werken op smallband. :beerchug:
Laatst gewijzigd door Pi.Degroote 17 nov 2020, 17:48, in totaal 2 gewijzigd.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb gekozen voor tempo giga
Kan je 15€ laden en stapelt de data dat je niet verbruikt op en kan je met je belwaarde data kopen wanneer nodig.
Je kan je nummer live houden met 5€ een bedrag dat je later kan gebruiken voor data, iets duurdere maar wel een live nummer voor 1j.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb Mobilevikings willen gebruiken als backup internet maar dat is veel te traag. In een 4G router. Zojuist nog eens getest op mijn Tablet; 10Mbps down, 4Mbps up. - In 4G router was de upload nog lager, zelfs onder 1Mbps en vooral erg variabel. Getest over meerdere maanden, zelfde locatie.

Al is dat natuurlijk afhankelijk van wat de bedoeling is. Met een Mobilevikings sim ben je nog steeds online.

Mobilevikings; netwerk Orange (label B Mobistar nog steeds ) magere download, minimale upload.
Flybox van Orange werkte wel goed.
Lycamobile SIM waarmee dat perfect werkt; Telenet/BASE
En Tadaam: Telenet/BASE werkte ook heel goed
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

bruma schreef:Kan je 15€ laden en stapelt de data dat je niet verbruikt op en kan je met je belwaarde data kopen wanneer nodig.
Ik dacht ook direct daaraan (omdat ik het zelf ook voor data-only gebruik in mijn smartphone waar ik een non-data werk-SIM heb).
Wel enkele opmerkingen:
* Er is een cap van 20GB. Dus eens je dat nadert, heeft het geen zin meer om €15 bij te laden, en kan je beter gewoon €10 bijladen voor 750MB. Of je kan natuurlijk gewoon direct met €10 beginnen en hopen dat je de eerste paar maand je SIM nog niet nodig hebt :).
* Je hoeft ook geen data te kopen, denk ik. Eens je gratis volume op is, wordt verdere data automatisch afgerekend van je belwaarde. Tenzij er natuurlijk een goedkopere manier is om extra volume te kopen met die belwaarde.
bruma schreef: Je kan je nummer live houden met 5€ een bedrag dat je later kan gebruiken voor data
Maar houd je dan ook nog je data/SMS van de vorige maand ? Ik zit nu met Corona al enkele maanden op de cap van 20GB, maar durf niet echt slechts €5 bij te laden uit schrik dat ik mijn 20GB ga kwijt zijn.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Proximus 5G Unlimited. Maar 50 Euro per maand zou ik er nu ook niet voor betalen voor in een tabletje...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als je klant bent bij Orange kan je voor 3 euro een extra sim aanvragen en die data van je gsm delen met die extra sim. Denk zowat de goedkoopste oplossing als backup...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

De gespaarde data bij de giga blijft enkel als je binnen de maand de kaart laad met minstens 10€, met 5€ ben je al je gespaarde data kwijt
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik zal dit topic kapen met dezelfde vraag (als dit beter in een nieuw topic komt, splits het gerust).

Voor iemand dat ik ken, is wegens wegenwerken de vaste internetlijn heel instabiel (zopas zelf nog vastgesteld).
Dus er wordt een 4G fallback gezocht.
Voor die persoon zou het meest ideale zijn dat hij op het einde van de maand een afrekening krijgt van het verbruik (waarbij geen verbruik = 0 euro is).
Wat zou hiervoor ideaal zijn?

Als ik dit trouwens zo lees van Orange, waarbij je enkel voordeel doet met maandelijks herladen, waarom zou je dan geen abonnement nemen?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

https://www.edpnet.be/nl/business/internet.html

Lijkt mij de ideale oplossing in dergelijke situaties. Ook telenet biedt vdsl /4g fallback maar aanzienlijk duurder.
De opties met enkel data betalen met verbruik zijn te duur, stel je voor dat je per MB betaald en je zonder er erg op te hebben een Netflix serie aan het kijken bent.

Hopelijk is hij hier iets mee.
Everything that has a beginning has an end.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”