wig home s

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 maa 2008, 17:52

Mag dat zo maar zonder mijn schriftelijke toestemming mijn bestaand contract verhogen.Ik betaal al jaren 61 euro voor internet tv en telefoon bij telenet voor wigo home s. Nu moet ik opeens 71 euro betalen omdat de huur van de digicorder daar bij zit nochthans heb ik al jaren mijn eigen aangekochte digicoder. Wat zou ik moeten doen om mijn oud contract terug te krijgen? Telefoons naar telenet helpen niet ik dacht toch dat u schriftelijke toestemming moet geven om uw contract aan te passen. Het hier dus niet om een index aanpassing of een prijsverhoging van een procent.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Beide partijen hebben het recht om eenzijdig op te zeggen en dan moeten er modaliteiten gevolgd worden.
Zoals uw verhaal er nu staat, kan jij kosteloos opzeggen (voor zover je dat sowieso al niet kon, gegeven dat het een telecomcontract is). Telenet is niet verplicht u hetzelfde product aan dezelfde prijs te blijven leveren "voor altijd", noch hebben ze uw akkoord nodig voor een prijsverhoging.

Je hebt dus volgende opties:
- lekker bijbetalen, wat Telenet natuurlijk graag wil :)
- contract opzeggen en een andere provider kiezen, er is best wel wat keuze (Orange, Proximus, Scarlet, EDPnet, ...)
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Waar is die decoder dan? Of gaat dat over een exemplaar dat je bij aanvang van het contract kreeg, maar nooit hebt gebruikt?

Indien je klant bent geworden met de voorwaarde je eigen decoder te gebruiken, en geen nieuwe decoder hebt gehad, is dit natuurlijk niet correct.
En indien je wél een decoder hebt gekregen, zou ik bekijken of je die niet mag teruggeven om dat deel van je factuur weg te halen. Dit kon vroeger met de formules, nu nog met 'enkel TV', maar geen idee of het ook met de huidige packs zoals Wigo mag.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heb je toevallig recent iets veranderd aan je abonnement?
Wss had je nog het oude whop /whoppa waar je zonder decoder kon werken, en ben je nu overgezet op een nieuw abonnement.

Good luck, ik heb hetzelfde voorgehad en toen opzeg gegeven en naar Orange verhuist.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Het is inderdaad belangrijk om weten of je de laatste maand(en) iets hebt veranderd aan je abonnement.
Ik denk niet dat de helpdesk je zomaar kan terugplaatsen naar het oude Whop. Wat je in het allerbeste geval nog zou kunnen bekomen is dat een jaar lang het huurtarief in mindering kan gebracht worden op je factuur en dan eventueel volgend jaar opnieuw proberen. Er zijn uitzonderlijke gevallen waar dit gebeurt.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”