Keuze stress beste oplossing voor mijn gebruik

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb nu orange duo icm sociaal tarief dus een go plus en sociaal tarief.
Dat komt uit op 45,6 euro. Maar effectief is het 54 euro en met een tv product 69 euro(met 15 GB data is het een euro extra maar dat heb ik niet nodig).

Mijn huidige mobiel verbruik is rond de 5-6 GB gemiddeld. Mijn vast gebruik is quasi altijd onder de 500 GB.
Tv product of niet dat vind ik moeilijk maar de optie om die erbij te nemen wil ik wel graag behouden.

Dan kwam ik uit op 4 constructies naast hetgene wat ik nu heb die prijstechnisch allemaal wel iets te zeggen hebben. Ik wil me dus niet focussen op prijs maar op kwaliteit en dienstverlening(als dat nog bestaat natuurlijk maar vooral orange moet nu sommige problemen door telenet laten oplossen en dat is voor mij een onzekerheid)

- Internet VDSL XL bij edpnet + Scarlet red met 10 GB optie dus 23 + 35 is 58 euro kan eventueel met beperking op men mobiel verbruik ook de red + 5 Gb optie gebruiken dan is het 53 euro.
- Scarlet loco icm mobile vikings of mijn orange product houden maximum 52 euro minimum 47 euro.
- Telenet yugo connect 63
- Proximus epic combo light experience 65 euro.


Bij de 3 laatste opties kan tv bij, bij de eerste optie zal ik moeten kiezen.
Latency is bij VDSL het beste en daar opteer ik dan voor maar waarom ik telenet kies omdat dit de makkelijkste overgang zou zijn.

Wat denken jullie?
Huidig pakket behouden of zijn er uit de 4 bovenstaande nog interessantere?
Prijs moet je echt niet bekijken.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Voor die paar euro verschil zou ik toch voor Telenet gaan. Zowel vast als mobiel internet is gewoon goed en snel.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Sasuke schreef:Zowel vast als mobiel internet is gewoon goed en snel.
Kuch, de uploadsnelheid is meer dan de helft trager als bij EDPnet. En voor streaming tijdens de piekuren zit je gewoon beter op VDSL2 omdat je een individuele lijn hebt tot het eerste glasvezelknooppunt. (en er Netflix Open Connect servers in het datacenter van Proximus staan)

Voor tv heb je steeds de optie App TV Light van TV Vlaanderen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wel ik red het al een tijdje zonder tv.

Ja ik zit nu op kabel maar ik merk hier savonds echt wel een drukte op mijn snelheid(snelheid zakt niet maar stabiliteit wel)

Zal het voordeel van VDSL hier merkbaar beter zijn dan?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

boonpwnz schreef:Zal het voordeel van VDSL hier merkbaar beter zijn dan?
Ik kan moeilijk voorspellingen doen, maar de architectuur van het VDSL2-netwerk garandeert inderdaad een stabielere bandbreedte per individuele gebruiker.
Wifi-problemen kan je nooit uitsluiten, dus voor toepassingen die continu een hoge bandbreedte vereisen, sluit je best een netwerkkabel aan.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ik zou EDPnet VDSL XL kiezen in combinatie met een tweedehands Fritz!Box en daarnaast een mobiel abo of prepaid naar keuze.

EDPnet geeft je maximaal 100/40 en geen vaste limiet zoals Telenet (enkel piekuren) of Scarlet (500GB - of is deze limiet niet van toepassing bij loco?). Dit valt niet verwaarlozen.

Trouwens, Telenet, Px en Scarlet geven er een modemrouter bij, maar de meerkost (nvt bij Scarlet) maakt dat je na één à twee jaar zelf al een eigen modem had kunnen betalen met dat geld, laat staan na vier of vijf jaar.

Waarom geef je vaste combinaties in je keuzelijst? Mag mobilevikings niet met EDPnet gecombineerd worden, bijvoorbeeld?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

jewel het mag allemaal gecombineerd worden deze samenstelling was eerder uit het oogpunt van sociaal tarief maar als corona normaliseert zal mijn inkomensgrens weer verhogen dus vermoedelijk valt het recht dan weer weg.

Het kan met mobile vikings het kan met eender wat. Kan ik goedkoper dan nu uitkomen liefst wel maar dan met faire prijzen en niet de sociaal tarief prijzen.

Denk idd dat edpnet een goede keus is. Mobile vikings kan ook een goede keus zijn vanwege de deals.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Persoonlijk zou ik zo goed als ik kan vermijden mijn geld te geven aan de hegemonisten (hier dus Px, Tn en Scarlet want dat is opgekocht door Px), maar dat is mijn persoonlijk idealisme dat spreekt.

Gelukkig biedt EDPnet als kleine speler ook de beste oplossingen. Helaas niet de snelste in megabits per seconde, noch de goedkoopste, maar het geeft voor mij het meeste waar voor mijn geld.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

In dit geval moet je ook Orange en elke ISP over koper laten vallen, want je betaald overal wel iets aan de duopolisten. Enige optie is dan via 4G te werken op Orange ;) Maar ik snap je punt wel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dan rest er eigenlijk nog het volgende in mijn ogen.

Ik blijf orange houden zoals het nu is.

OF

Dus eigenlijk wil dat zeggen imo dat ik gewoon mijn orange internet product moet switchen naar edpnet.

Dat is toch mijn conclusie van dit hele verhaal. Het enigste wat me dan nog tegenhoud is de prijs maar die is quasi hetzelfde als bij orange alleen heb je bij orange sociaal tarief op je internet en combinatie voordeel maar buiten dat sociaal tarief en voor mijn huidige verbruik is er een minimaal verschil in prijs.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”