Fluvius glasvezel: aansluiting voorzien

Algemene discussies over telecommunicatie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik heb al eens voor onze nieuwbouw gaan horen bij Fluvius hoe dat zit met het binnentrekken van hun glasvezel. Ik bouw in een zone waar de glasvezel kabel van Fluvius nog niet op de planning staat, maar ik wil geen risico nemen en toch alles voorzien, want vroeg of laat zal die kabel er toch komen.

Ze gaven mij als antwoord dat ze zelf een buis van 14mm dik voorzien waarin de glasvezel getrokken wordt. Die buis kan mee met de TN of Px aansluiting doorgetrokken worden, indien de woning niet meer dan 15m van de rooilijn staat.

Nu is de TN aansluiting in onze nieuwbouw al gebeurd, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit niet meer mogelijk is om nog een kabel bij te trekken, zonder die hun buis open te snijden. Die loopt namelijk uit 1 stuk van een paal tot binnen.

Hoe zit dit bij Px? Kan daar nog gemakkelijk zo'n 14mm buis bij getrokken worden?

Stel dat ik toch beslis om zelf een wachtbuis te steken met trekdraad, om zeker te zijn. Mag ik die dan laten binnenkomen langs de gas buis van de energiebocht? Voor alle duidelijkheid: wij hebben een warmtepomp en hebben dus geen gasleiding binnen getrokken. Ik vraag dit omdat als zowel Px als TN hun eigen kabel beschermen door een buis van 50mm direct door de energiebocht, Fluvius toch niet gemakkelijk die buis zal opensnijden om hun eigen kabel er mee in te trekken, denk ik dan...

Ik heb vooral geen zin om later het risico te lopen dat de oprit nog open moet gebroken worden. Dat wil ik kost wat kost uitsluiten.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”