open discussie mijn situatie niet echt een verandering

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik betaal nu 54 euro voor koala

8 GB met internet in love duo
Ik verbruik 500-600 GB per maand
Ik heb angst voor orange in de zin van als er problemen zijn dat ik moet vertrouwen op de klantendienst van orange en telenet. Ik ben iemand zoals je wel merkt die graag 100 procent uptime heb.

ter info: mijn 4g bereik is erg goed binnenshuis. + ik geniet van het sociaal tarief waardoor ik 45,6 euro betaal per maand ipv 54.

Bij de grote operatoren Telenet en Proximus is een abbonement met enkel internet en mobiel niet expliciet mogelijk maar zijn er wel opties alla epic combo of yugo.

Yugo is 79 euro
epic combo is minstens 65 euro

Is de meerprijs voor een telenet of een proximus het waard om voor echte problemen bij de bron te zitten van de oplossing ipv enkel te vertrouwen op de tussenpersoon in mijn geval dus orange.

Ik bedoel dus echt in het geval van problemen waar Orange niet meteen een oplossing voor kan hebben of niet goed kan communiceren terwijl telenet en proximus dit wel kunnen.

Ik zit gewoon met die zorg en dat gaat niet weg.
Het scheelt 11 euro met het huidige bij proximus en 25 euro bij telenet. Is het dat het waard?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Neen, dat is het niet waard. Maar waarom zo bezeten door 100 procent connectie te hebben. Zelfs in een professionele wereld lukt dat maar zeer zelden.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als je dat wilt moet je ook volledig ontdubbelen: coax en koper (en eigenlijk best nog 4g bij een 3e partij). Dan heb je de grootste kans om 100% uptime te hebben. Maar daar ga je ook voor betalen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hmm ja idd. Nu ben ik eigenlijk voor men wensen het goedkoopste.



Het is gewoon een extra zekerheid(laten we zeggen dat elke zekerheid een enige vorm van rust geeft)µ

Maar buiten dat is een provider die niet afhangt behalve van zichzelf ook een optie of vinden jullie dat bullshit?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goh. Ik volg je wel dat als het misloopt je een reële kans hebt om van het kastje naar de muur gestuurd te worden... Al loopt dat bij 3e partijen zoals edpnet ondertussen redelijk goed naar wat ik hier lees, scarlet heb je het voordeel dat dat eigenlijk proximus is.

Telenet heeft nog niet zo lang de verplichting van hun medium open te zetten, dus - denk ik - zit daar nog het meeste risico.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

je hebt bij elke provider een risico. Zelfs als klant bij telenet of proximus heb je geen zekerheid dat je vlot geholpen zal worden. Tenzij je een SLA hebt waarbij ze je moeten depanneren binnen de x aantal uur. Maar je betaald daar dan wel voor.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja ik denk dus dat voor de prijs ik nu betaal ik gewoon niet alles kan verwachten maar het feit dat ik toch maar een paar kleine problemen heb gehad en de klantendienst vlot bereikbaar is (zeker de technische ) is het denk ik wel niet zo een probleem.

Ik maak een kleiner probleem altijd groot jammer genoeg.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Je hebt wel extra voordeel bij edpnet dat Joachim hier soms langskomt en je hem per direct dingen kan vragen.
Dus als je met issues zou zitten, er zijn hier meerdere techniekers en indien nodig als je edpnet hebt joachim dat je kan "porren".

Dus op zich zit je wel doorgaans goed. Natuurlijk ga je geen 100% uptime krijgen. Dat is vrij onmogelijk te doen, zelfs in de business wereld inderdaad. Voor elke added 9 bij 99.99% betaal je doorgaans een gigantische bedrag voor die zekerheid.

Tenzij je inderdaad voor een SLA betaalt ga je bij geen enkele provider de zekerheid hebben. Heb je "meer" riscio bij een 3de partij dan dat je bij telenet of proximus zou zitten? Potentially ja, maar ik denk dat het verschil niet al TE veel groter is, indien het echt aan je lijn zou zitten toch. Maargoed, je hebt zoals ik al vermeldde meerdere techniekers hier waardoor je iets kan "boosten" indien nodig.

Neem dit nu dan wel niet als een vrijwaren om bij elk klein issuetje hun te gaan lastig vallen echter, best doe je alles zoals het hoort en maak je tickets aan waar nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”