Tv kijken zonder een decoder?

Algemene discussies over telecommunicatie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik wou graag eens vd weinige mensen die er hier helaas op dit forum zitten eens willen weten welke mensen er bv geene digitale tv hebben en (mss) ook hunne kabel hebben opgezegd? 1)Kabel opzeggen gaat dat + is dat kosteloos zoiets?

Hoe doen jullie dit alles?

Jullie hebben bv ik zeg maar wat bij telenet//proximus alleen internet genomen? En dan voor tv iemand anders zijn account ofzo gebruiken en casten naar de tv? Of allemaal stievie premium aangeschaft? Of iptv gebruiken al ken ik daar niks van, kzou niet weten welke de beste is en hoe dat werkt zoiets?

Ik ben eens alle opties aan het bekijken om mss nog iets goedkoper uit te komen : belangrijkste is wel dat het internet meer dan 750GB data in de piekuren moet zijn want als je zoals mij enorm veel zit te streamen bv netflix enz.... (het maakt niet echt uit of het nu legaal is of niet), games downloaden die enorm vele GB's zijn, veel YouTube afspelen, vele uren muziek streamen en dergelijke meer, teveel om dit alles te gaan opsommen, ik ben echt verslaafd aan tv kijken , gamen, streamen, muziek enz... en alles gebeurt hier meer en meer via data verbruik. Men zegt wel 's nachts maar als je moet werken dan kan je niet tot 's nachts wachten om iets te doen en int weekend kruip je bv al om 2 uur in je bed.

Ik ben dat dus aan het bekijken om een goeie snelheid te hebben en met meer data in de piekuren, zou dan wel ten koste gaan van mijne tv maar dat vind ik minder erg en dan zou ik heel mss stievie ofzo aanschaffen of iets anders. Zodanig dat ik toch iets goedkoper kan uitkomen nog dan nu het geval is. Aan een gsm abo zit ik nog 1.5j vast, daarmee kan ik dat gsm abo even apart houden.

Want als we eens kijken naar alle zenders die mensen hebben? Van bv de 80 zenders die je hebt; zeker 70 zenders die bekijk ik niet eens.
Naar wat kijkt een mens; één, canvas, vtm, q2, vier en uitzonderlijk eens naar vijf als er bv temptation Island ofzo op is. En topradio en weet ik nog allemaal dat stream ik allemaal, staat op de laptop , de smartphone, ik kan dat via mijn Nvidia speler ook laten afspelen en via den tv, voor te streamen zijn de opties enorm, zeker wat muziek betreft met de gratis app tunein radio.

Dus graag jullie mening en hou het beleefd.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 17 jan 2020, 01:19, in totaal 5 gewijzigd.
Tttsss
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Unicorn1 schreef: Dus graag jullie mening en hou het beleefd.
ik kijk al jaren uitsluitend via streaming. deftige limiet en snelheid is de minimumvereiste

de combi hier is:
vrt.nu, stievie, vier.be, netflix (zal >90% van mijn kijkgedrag zijn)
sport en hbo series om ter illegaalst (of gewoon radio gelijk nu)

volstaat voor mij
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Een edpnetxl abo lijkt mij voor jouw budget zelf al overkill.
Maak gewoon gebruik van je ouders hun account en wat gratis voorhanden is.
Als er nog een extra is kan je dat best aan het illegale circuit spenderen zodat je soms van al die levensbelangrijke zaken als vechten voetbal f1 disc en nat kan genieten.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Hier ook een kabelknipper.

Netflix, Yelo en VPN voor buitenlandse zenders via Google Chromecast doen het voor me. Met Yelo Play van Telenet zijn er wel heel wat bugs/streaming errors/endless buffering via Chromecast spijtig genoeg dus zo stabiel of digitale tv is het nooit geweest. Maar goed genoeg voor mij ;-)

Winst qua energie en prijs doen het al voor me.

Ik kijk iedere avond tot 4u tv 5 dagen per week, is ongeveer 500-600GB verbruik, genoeg voor Telenet.

Ik heb Telenet All Internet.
Laatst gewijzigd door bollegijs 24 nov 2019, 17:16, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

bollegijs schreef:Hier ook een kabelknipper.

Netflix, Yelo en VPN voor buitenlandse zenders via Google Chromecast doet het voor me. .
Welke buitenlandse zenders?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

devilkin schreef:
bollegijs schreef:Hier ook een kabelknipper.

Netflix, Yelo en VPN voor buitenlandse zenders via Google Chromecast doet het voor me. .
Welke buitenlandse zenders?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Vooral de Nederlandse dan (vriendin is van NL en we volgen nog iets wat op hun zenders).
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

+ 1 voor EDPnet XS.
TV kijken via vrtnu, vtmgo, vier.be, ...
De XS is hier ruim voldoende. Kids met 2 laptops bezig en wij TV kijken lukt prima.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

bollegijs schreef:Hier ook een kabelknipper.
Netflix, Yelo en VPN voor buitenlandse zenders via Google Chromecast doen het voor me.
Een kabelknipper heeft geen toegang tot Yelo (tenzij met een abbo van iemand anders).
Maar dat staat niet in je post...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Ja is gedeeld account, net als netflix.
composite
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 maa 2018, 09:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

bollegijs schreef:Hier ook een kabelknipper.

Netflix, Yelo en VPN voor buitenlandse zenders via Google Chromecast *KNIP*

*KNIP*
*KNIP*

Ik heb Telenet All Internet.
Ik vind op de TN website nergens de specificatie dat YeloTV inbegrepen zit in het internet-only pakket wat jij hebt.
Betreft jouw pakket mogelijks een oude deal die nu niet meer gangbaar is?

edit: blijkbaar quasi gelijk gepost met mijn voorgangers hier. Vraag is bij deze al beantwoord.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Men kan betwisten of het gebruik van Yelo eigenlijk onder kabelknippen valt. Maar da's dan miereneuken ;-)

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Edpnet zal hier miserie zijn, is proximus toch? Via telefoonlijn?
Ik heb proximus 6 maand gehad hier, gaf problemen. Internet viel me te vaak uit, is hier helaas niet optimaal maar wie weet geef ik het nog eens een kans, ik hou het in het achterhoofd.
Maar de modem moet je dus betalen, installatie moede zelf doen , technieker zal geld kosten en je moet ook nog activatiekost betalen? Hm. En ook dit zint me niet.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... k-aan.html

Morgen wacht ik op antwoord van telenet , had iet gezien van 52€ voor 300mbps download en geene limiet in de piekuren, wil je bv 3TB verstoken in de piekuren, geen probleem. Moet er eerst wat info over hebben.
Mocht ik dat kunnen doen internet + bv stievie dan zit ik goed en voetbal via mijn ouders hun account.

Alvast bedankt iedereen voor de hulp, als er nog nuttige weetjes zijn, vuur maar af. :).
Tttsss
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Je moet het al gigantisch gortig maken wil aan die FUP raken hoor.
Ik heb bijna elke maand wel minstens 2TB verbruik zonder issues.
(Net gechecked, meeste maanden sinds we van Dommel over zijn zelfs aan >3TB/maand)


Tijdje zelfs dat bij "gemiddeld" verbruik >4TiB stond en nog geen mailtje van "doe het eens rustig aan jongen" :lol: .
Je bent denk ik het teveel gewend van ons duopolie dat ze je te snel al op de vingers willen tikken.

Ging proximus trouwens ook niet voor de zwaardere abbo's hun "datalimiet voor je gratis packs moet bijkopen" ook omhoog smijten naar een paar TB ipv 750GB?

Way back when, toen TN net met hun "vrij downloaden" begonhad ik voor de lol ook eens m'n toenmalige 30Mbit bij dommel laten gaan. Was rond de 5TB geraakt denk ik. Was 2010 ergens.
Ook geen mail gezien toen, maar was dan wel bij dommel welke adverteerde met weldegelijk ongelimiteerd zonder FUP whatsoever.
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

bollegijs schreef:Hier ook een kabelknipper.

Netflix, Yelo en VPN voor buitenlandse zenders via Google Chromecast
Hej bollegijs, hoe doe je vpn met chromecast? VPN op de router?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Unicorn1 schreef:had iet gezien van 52€ voor 300mbps download en geene limiet in de piekuren
Dat is zonder BTW en met een ondernemingsnummer als ancien ken je de formules toch.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Unicorn1 schreef:Edpnet zal hier miserie zijn, is proximus toch? Via telefoonlijn?
Ik heb proximus 6 maand gehad hier, gaf problemen. Internet viel me te vaak uit, is hier helaas niet optimaal maar wie weet geef ik het nog eens een kans, ik hou het in het achterhoofd.
Maar de modem moet je dus betalen, installatie moede zelf doen , technieker zal geld kosten en je moet ook nog activatiekost betalen? Hm. En ook dit zint me niet.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... k-aan.html
Je zou eerst te weten moeten komen wat de oorzaak van de problemen bij Proximus waren: wifi, modem, sync? Misschien was er een technische interventie nodig om het op te lossen?
https://lijntest.edpnet.be/
Hier kan je verifiëren welke snelheid je kan krijgen via DSL, alles boven de 50Mbps is prima om eender welke resolutie te streamen.

De éénmalige kosten bij EDPnet of Scarlet haal je er zo uit in vgl met Telenet of zelfs in vgl met Proximus.
Morgen wacht ik op antwoord van telenet , had iet gezien van 52€ voor 300mbps download en geene limiet in de piekuren, wil je bv 3TB verstoken in de piekuren, geen probleem. Moet er eerst wat info over hebben.
Mocht ik dat kunnen doen internet + bv stievie dan zit ik goed en voetbal via mijn ouders hun account.
€52 Telenet
€39 Scarlet (incl TV)
€35 EDPnet (oftewel €204 per jaar goedkoper dan Telenet)

Als je ook het illegale aanbod in rekening neemt, kan je uw Netflix ook meteen opzeggen :).

Wij hebben nooit een TV aansluiting gehad, ik kijk elke week (uitgesteld, wanneer het mij uitkomt) naar DIW, soms eens Panorama.
Met youtube-dl op GitHub kan je al die VRT spullen downloaden en bekijken waar en wanneer je wil zonder beperkingen in tijd etc.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nog enkele goedkope opties voor internet:

Orange Love Duo met Kolibrie voor 42 euro/maand, éénmalig 49 euro opstartkost: https://e-services.business.orange.be/m ... librie.pdf
Proximus Internet Maxi voor 49,99 euro/maand, éénmalig 59 euro opstartkost: https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/pa ... enten.html

Als je niet zeker bent dat jouw aansluiting op het Proximus-netwerk feilloos functioneert, neem je best eerst Proximus en speel je kort op de bal om eventuele storingen door Proximus te laten oplossen. Daarna kan je nog steeds overstappen naar EDPnet of Scarlet.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

GuntherDW schreef: Ging proximus trouwens ook niet voor de zwaardere abbo's hun "datalimiet voor je gratis packs moet bijkopen" ook omhoog smijten naar een paar TB ipv 750GB?
Vroeger bij duurste paketten 750 GB + 150 GB datapacks sinds een paar dagen/weken is het al veranderd naar 3 TB met onbeperkt 300 Gb bijkopen gratis.

Dus dat is ook een optie als je internet + tv wilt of enkel internet maar is uiteraard duurder dan edpnet. Tv kost bij proximus eigenlijk maar 10 euro extra(prijs van stievie)

Let wel op het uploadverschil. Internet en TV bij proximus is 100/6 en internet maxi is 100/15 terwijl je bij edpnet 100/40 theoretisch gezien kan halen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

heist_175 schreef:
Wij hebben nooit een TV aansluiting gehad, ik kijk elke week (uitgesteld, wanneer het mij uitkomt) naar DIW, soms eens Panorama.
Met youtube-dl op GitHub kan je al die VRT spullen downloaden en bekijken waar en wanneer je wil zonder beperkingen in tijd etc.
Benieuwd of die youtube-dl op een of andere manier ook geautomatiseerd kan worden (scheduled downloaden) of in kodi of android tv kan?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

devilkin schreef:Men kan betwisten of het gebruik van Yelo eigenlijk onder kabelknippen valt. Maar da's dan miereneuken ;-)
Nee, ik vind dat geen miereneuken.
Een kabelknipper heeft principieel géén Yelo!.
Een Telenet abonnement van iemand anders gebruiken is geen cable cutting, maar "cable sharing" :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Youtube-dl kan inderdaad geautomatiseerd worden, want het heeft support voor een history file.



Ik gebruik een variant daarvan om enkele channels volledig als backup te houden in mijn plex.
Gewoon elke dag draaien en alles komt wel binnen.

Meer on topic, ik heb al geen kabel TV meer sinds 2006 en ik mis dat helemaal niet, toegegeven ik zit wel veel op de high seas en stockeer dat in mijn plex.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

heist_175 schreef:
Unicorn1 schreef:Edpnet zal hier miserie zijn, is proximus toch? Via telefoonlijn?
Ik heb proximus 6 maand gehad hier, gaf problemen. Internet viel me te vaak uit, is hier helaas niet optimaal maar wie weet geef ik het nog eens een kans, ik hou het in het achterhoofd.
Maar de modem moet je dus betalen, installatie moede zelf doen , technieker zal geld kosten en je moet ook nog activatiekost betalen? Hm. En ook dit zint me niet.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... k-aan.html
Je zou eerst te weten moeten komen wat de oorzaak van de problemen bij Proximus waren: wifi, modem, sync? Misschien was er een technische interventie nodig om het op te lossen?
https://lijntest.edpnet.be/
Hier kan je verifiëren welke snelheid je kan krijgen via DSL, alles boven de 50Mbps is prima om eender welke resolutie te streamen.

De éénmalige kosten bij EDPnet of Scarlet haal je er zo uit in vgl met Telenet of zelfs in vgl met Proximus.
Morgen wacht ik op antwoord van telenet , had iet gezien van 52€ voor 300mbps download en geene limiet in de piekuren, wil je bv 3TB verstoken in de piekuren, geen probleem. Moet er eerst wat info over hebben.
Mocht ik dat kunnen doen internet + bv stievie dan zit ik goed en voetbal via mijn ouders hun account.
€52 Telenet
€39 Scarlet (incl TV)
€35 EDPnet (oftewel €204 per jaar goedkoper dan Telenet)

Als je ook het illegale aanbod in rekening neemt, kan je uw Netflix ook meteen opzeggen :).

Wij hebben nooit een TV aansluiting gehad, ik kijk elke week (uitgesteld, wanneer het mij uitkomt) naar DIW, soms eens Panorama.
Met youtube-dl op GitHub kan je al die VRT spullen downloaden en bekijken waar en wanneer je wil zonder beperkingen in tijd etc.

Toen die technieker kwam van proximus en alles aansloot zat ik al met haperingen en enorme blokvorming op de tv zenders en die moest al meteen zo'n tussen bakske gaan steken om het wel goed werkend te krijgen, mss dat dat mee voor de miserie zorgde dat kan.
Tv uit = intenet hier ook plat, internet plat was tv plat en dienen opstart ervan was zeer lang ook, gaat bij telenet en orange stuk sneller.

Update: Telenet gebeld: 63€ voor alleen internet, wel 300 mbps en effectief ongelimiteerde data. Is wel duur, zou wel besparing van 25€ zijn al als ik niks van tv bij neem en alles via yelo doe.
Iemand hier die zeer veel naar yelo kijkt? Werkt dat wat deftig daarmee bedoel ik weinig pannes enz...

Ik zit ook nog met edpnet in het hoofd maar daar heb je minder dan 100mbps (je hebt altijd verlies) wat niet echt hoog is, wel stuk goedkoper maar het is dan ook wel activatie betalen + modem, zelf installere ben ik ook geene krak in maar nen technieker is dan weer geld en dan is het de vraag ga da wel goed werken.
Is een zeer groot risico om dat aan te schaffen. Internet is voor mij het belangrijkste dat er is, moet stabiel zijn, beetjen deftige snelheid en vooral ook effectief ongelimiteerden data maar dat heb je dus bij edpnet ook die ongelimiteerden data.

Gaat een zware bevalling worden van wat ik ga doen.
Telenet is sowieso het beste maar duur en daar zitk met twijfels, voor de rest oke.
Bij edpnet dus zeer veel twijfels en hogere prijs in aanschaf + zelfinstallatie.

Ppfrrt.
Tttsss
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Dat internetabonnement is toch duur hoor. Zou je niet beter eens kijken naar Scarlet of Tadaam?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Als je kostenbewust wil zijn, waarom dan per sé 300Mbps nastreven?
EDPnet aan 60-70-85-100Mbps zal ruimschoots volstaan, zowel voor streaming als om te downloaden.

Ik spreek me niet uit over de reden van de blokjes bij Proximus TV, als je wil weten welke snelheid je kan halen, check de link van EDPnet.
Opnieuw: alles vanaf 50Mbps is prima werkbaar en het verschil tussen 300Mbps en 50Mbps ga je al surfend niet merken.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Bababa schreef:Dat internetabonnement is toch duur hoor. Zou je niet beter eens kijken naar Scarlet of Tadaam?
Bedankt voor de hulp alvast maar wel goed lezen; mijn grootste vereiste is dat ik meer dan 750GB in de piekuren kan verstoken want ik doe nu al bijna alles via het net, en nu wil ik nog meer doen via het net, dus constant streamen ga ik doen en kabel abo als dat al gaat zeg ik gewoon af.

Dus veel keuze is er blijkbaar niet merk ik: of ik neem dat van telenet maar ik vind het zeer duur en denk niet dat ik dat zal nemen en je hebt dan nog edpnet xs die als het klopt voor internet 35 euro zou zijn en naar het schijnt meer dan 750GB per maand in de piekuren maar ik heb daar wel nog geen bewijs of wat dan ook van gezien (tenzij ik iets over het hoofd zie en daar nog kosten bij kunnen komen).

Of ik zag hier ook een link van proximus met internet 50 euro ook meer dan 750Gb per maand in de piekuren maar dan wel 50 euro.

Ik ga eens mailen denk ik naar edpnet en ik zal waarschijnlijk hen een kans geven maar het is wel met veel schrik.
Mss dat ik het dan in combinatie neem met stievie. Yelo lijkt me op zich hier wel nog oke, ben het grondig aan het testen nu maar iets zegt me, tis telenet en hun apps durven wel eens vaak stokken of metadata en van diene zever waarbij het dan bepaalde tijd niet werkt.

Tadaam en scarlet zijn gelimiteerde data dus dat is geen optie voor mij.


Aan heist hier; ik gebruik een nas systeem zo in combinatie met mijn tv en Nvidia shield vooral en kodi, werkt hier steengoed nu, ik hoop echt dat dat zo zal blijven dan. Duimen maar dan. Die Nvidia shield is wel een topdingetje want bv yelo naar mijne tv casten lukt maar met veel gestotter en vaak haperingen, is niet bekijkbaar zo, via Nvidia shield lukt het stukken stukken beter.
Tttsss
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bababa schreef:Dat internetabonnement is toch duur hoor. Zou je niet beter eens kijken naar Scarlet of Tadaam?
Tadaam ken ik niet, maar bij Scarlet kun je net zo goed de tv erbij nemen voor die paar euro.

Ik heb al jaren geen tv (ik denk een 20 jaar alweer). Vroeger downloade ik alles (ook tv-programma's) uit nieuwsgroepen, maar de laatste jaren is dat niet meer nodig. Met Netflix, Youtube, VRT, VTM, NPO heb ik al meer aanbod dan ik kan kijken. Alleen een tijdje basic internet van Telenet gehad, dan zit je wel continu met de downloadlimiet te kijken. Nu met Orange heb ik daar geen last meer van.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Unicorn1 schreef:Ik ga eens mailen denk ik naar edpnet en ik zal waarschijnlijk hen een kans geven maar het is wel met veel schrik.
Mss dat ik het dan in combinatie neem met stievie. Yelo lijkt me op zich hier wel nog oke, ben het grondig aan het testen nu maar iets zegt me, tis telenet en hun apps durven wel eens vaak stokken of metadata en van diene zever waarbij het dan bepaalde tijd niet werkt.

Aan heist hier; ik gebruik een nas systeem zo in combinatie met mijn tv en Nvidia shield vooral en kodi, werkt hier steengoed nu, ik hoop echt dat dat zo zal blijven dan. Duimen maar dan. Die Nvidia shield is wel een topdingetje want bv yelo naar mijne tv casten lukt maar met veel gestotter en vaak haperingen, is niet bekijkbaar zo, via Nvidia shield lukt het stukken stukken beter.
Post eens de resultaten van https://lijntest.edpnet.be ?

Uw setup met Kodi en NAS wordt niet beïnvloed door uw ISP.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Je moet geen schrik hebben van de theoretische limieten van EDPNet.
Ik heb hier een EDPNet XL aansluiting die moet worden gedeeld met 3 jongvolwassenen tussen 15 en 25j. We zitten tussen de 1,5 en 3 TB verbruik per maand. Nog nooit een opmerking van EDPNet gehad.

Die gigabit snelheden van Telenet heb je ook niet nodig ondanks wat hun marketing machine je wil laten geloven.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

ahrand schreef:Je moet geen schrik hebben van de theoretische limieten van EDPNet.
Ik heb hier een EDPNet XL aansluiting die moet worden gedeeld met 3 jongvolwassenen tussen 15 en 25j. We zitten tussen de 1,5 en 3 TB verbruik per maand. Nog nooit een opmerking van EDPNet gehad.

Die gigabit snelheden van Telenet heb je ook niet nodig ondanks wat hun marketing machine je wil laten geloven.
Oke, ik denk dat ik mijn keuze bijna heb gemaakt nu, ik ga edpnet eerst eens contacteren, wat info vragen, denk dat ik dan binnenkort mss zal bestellen dan. Het zal de XL worden.

Heist ; Unknown address zegt em. Ik woon op een 5j oud appartement 1ste verdiep, aansluitingen zijn er sowieso want ik heb orange, telenet en proximus al gehad :).

Als ik nr 46 invoer, dat is een huis rechtover mijn appt dan zegt die VDSL


- Internet via de telefoon (koper) lijn
- Snelheden tot 100 Mbps/40 Mbps
- Echte onbeperkte trafiek

Beschikbare snelheid 
Downloadsnelheid: 98,20 Mbps
100
Uploadsnelheid: 39,40 Mbps
40

Prijzen vanaf
€ 24,95
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

100/40 levert in de realiteit 9-10MByte/s op
€24,95 = EDPnet XS (20/2), dat zou ik niet nemen (unlimited volume)
€34,95 = EDPnet XL (100/40*), dat zou ik wél nemen (unlimited volume)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

heist_175 schreef:100/40 levert in de realiteit 9-10MByte/s op
€24,95 = EDPnet XS (20/2), dat zou ik niet nemen (unlimited volume)
€34,95 = EDPnet XL (100/40*), dat zou ik wél nemen (unlimited volume)
Ja, de keuze is hier zo goed als gemaakt se , thx.... en ik zou nog wat hulp kunnen krijgen van iemand hier waarbij ik 33 moet betalen inplaats van 35.
Tttsss
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik het het simpele XS abonnement, werkt prima voor Netflix ook 4K netflix. Ben wel maar alleen, dus nooit meerdere internetactiviteiten tegelijk
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

fredo66 schreef:Ik het het simpele XS abonnement, werkt prima voor Netflix ook 4K netflix. Ben wel maar alleen, dus nooit meerdere internetactiviteiten tegelijk
Ok, het zal hier bij mij wel de xl worden want ik ben een multitasker, ik stream bv zoals nu yelo of stievie is bezig nu naar mijne Nvidia shield speler en dan zit ik te surfen en tussendoor te game en dan ook nog op een andere laptop wat stuff binnen trekken :). En daarnaast staat soms nog eens de smartphone ook nog eens extra open om iets op te zetten :-). Ik zei het hier al, ben een zot als het op tv/internet en noem maar op aankomt. Ik doe dat uiteraard vooral om tijd uit te sparen. Tmoet vooruit gaan bij mij :).
Telenet is nog steeds een optie ook maar ik kan dat niet beslissen. Als ik de toestemming zou krijgen kan het toch telenet worden.

Dank voor de info.
Tttsss
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

fredo66 schreef:Ik het het simpele XS abonnement, werkt prima voor Netflix ook 4K netflix. Ben wel maar alleen, dus nooit meerdere internetactiviteiten tegelijk
Als alleen de upload maar wat beter was. Dat probleem hebben eigenlijk veel aanbiedingen.

Orange, voor internet/TV/Mobiel voor de hoge prijs van 79 euro per maand; 5Mbps up (*).
Scarlet; poco 2Mbps up; Loco & Trio 4Mbps
Enkel Telenet heeft 10Mbps voor 'basis' en 20Mbps voor 'onbeperkt'
Proximus 4Mbps voor 'start' en 15Mbps voor 'maxi'.

...en dus EDPnet XL 20 Mbps 40Mbps

(*) staat zo op hun website zonder toelichting. Zou enkel in Wallonië 5 Mbps zijn elders 10Mbps volgens Vaganzza
Laatst gewijzigd door WalterB1 25 nov 2019, 22:41, in totaal 1 gewijzigd.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

gunnix schreef:
bollegijs schreef:Hier ook een kabelknipper.

Netflix, Yelo en VPN voor buitenlandse zenders via Google Chromecast
Hej bollegijs, hoe doe je vpn met chromecast? VPN op de router?
ik moet leren leestekens gebruiken, er moet een komma komen voor het woordje 'via'.

ik doe met vb Nederlandse RTL gewoon 'tabblad casten'

ik ben trouwens uitgenodigd voor een marktonderzoek gestart door de VRT over VRT.NU. iemand verbeteringstips die ik moet melden ivm vrt.nu? :)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

WalterB1 schreef:Orange, voor internet/TV/Mobiel voor de hoge prijs van 79 euro per maand; 5Mbps up.
...en dus EDPnet XL 20 Mbps
Upload van Orange is 10 Mbps en bij speedboost 20 Mbps. 5 Mbps is enkel in Wallonië.

Bovendien kan je goedkoper af zijn met Orange als je een ander abo neemt dan Arend.

Upload van EDPNet is 40 Mbps max ipv de 20 die jij hier zegt.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

WalterB1 schreef: Orange, voor internet/TV/Mobiel voor de hoge prijs van 79 euro per maand; 5Mbps up (*).

(*) staat zo op hun website zonder toelichting. Zou enkel in Wallonië 5 Mbps zijn elders 10Mbps volgens Vaganzza

Afbeelding

Zie hier het bewijs
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Je kan het ook gewoon zonder tv doen, wordt direct een stuk romantischer.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

bollegijs schreef:ik ben trouwens uitgenodigd voor een marktonderzoek gestart door de VRT over VRT.NU. iemand verbeteringstips die ik moet melden ivm vrt.nu? :)
Dat ze nu eindelijk eens werk maken van een native Apple TV-app :bang:
(maar dan wel iets vriendelijker aangeven dan :-D )
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

En een Android tv app...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”