Tv kijken zonder een decoder?

Algemene discussies over telecommunicatie
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@rtl

Hoezo, vreemd!? Wij doen het met PX Start (27,5€/maand) en zonder digitale (betaal) TV...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor alle duidelijkheid : ik heb de voorgaande berichten niet gelezen, dus het kan zijn dat ik hier iets dubbel zet of een vraag stel die al beantwoord is...

Ik heb thuis Orange Trio : Telefonie (gsm), Internet en TV. Op zich wel tevreden van. Sinds een paar maand heb ik een "oudere" (denk van 2012 of zo) tv op de slaapkamer gezet met eigenlijk maar één doel : dan kan ik in bed kruipen en vanaf daar wat tv zien. Moet ik geen hele living en keuken verwarmen voor puur op het gemak tv te kijken.

Ik heb in de living een decoder staan, op de slaapkamer heb ik wel toegang tot utp en coax, maar heb ik dat nog niet gerealiseerd. Gevolg is dat ik beneden alles via de decoder doe, en boven alles via chromecast en (bijvoorbeeld) stievie, netflix, ... Voor Stievie betaal ik overigens niet, Netflix account deel ik met 2 andere mensen.

Als je min-of-meer lineair wilt kijken dan is die decoder niet nodig en werkt stievie eigenlijk wel prima. Zeker de betalende versie heeft de zenders die ik wil (maar kost me evenveel als een extra decoder bij Orange).

Echter als je veel uitgesteld wilt kijken (zoals ik : iets opnemen en soms pas weken/maanden later het bekijken) dan is een decoder interessanter : eens het op de decoder staat kan je het bekijken wanneer je wilt. Dat is niet zo bij stievie en dergelijken.

DVB-T behoort nog tot de mogelijkheden, maar tot op heden nog niet getest.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Unicorn1 schreef:Moet zeggen dat ik ondertussen een decoder nog niet gemist heb, het is mss net ietsje makkelijker maar meer ook niet.
Zolang het internet goed werkt zoals nu en je een bv yelo account kan gebruiken met alles op en aan (of stievie voor wie geen voetbal fan is), daar zit je echt goed mee in combinatie met een goeie mediaplayer.
Cable cutting ... en dan iemand anders Yelo account gebruiken ...
Dat noem ik geen cable cutting, maar (ongeoorloofd) cable sharing :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

rtl schreef:
Je wilt tv opzeggen om te besparen, maar je kijkt veel tv. En dan besluit je om de duurste internetprovider te kiezen tegen alle raad in, omdat je die het ‘beste’ vindt?
Dat van besparen is slechts 1 klein onderdeel ervan, ik betaal dan nu ook 24 euro minder dan ervoor. Dus de opzet is geslaagd.
Ik heb idd eens de mening gevraagd van anderen ja, maar dan nog beslis ik zelf en kijk ik naar wat mij het beste lijkt ja. Ik wou graag de edpnet 250 nemen maar helaas hier niet beschikbaar en ik geef toe dat ik er ook niet voor stond te springen omdat edpnet proximus is is en ik heb veel panne gehad met proximus internet hier, daarmee er toch wat schrik van.

Maar men leest dus niet echt goed hier; ik heb data data nodig, ik geraak er niet met een gsm abo met bv 4GB, dat zit er iedere maand sowieso door, kom ik alvast niet echt mee toe. En met de 750GB bij orange dus ook niet, ik zit nu al aan 1.4TB met nog dikke 8 dagen te gaan.

Ik download grote bestanden, geloof me , als je dan maar bv 70-80 behaalt tegenover 320 die ik nu haal, dat is een zeer duidelijk verschil tmoet een beetjen vooruitgaan ook e. Dat is de reden wrm ik ik toch telenet heb genomen en ook omdat ik ze veelal wel stabiel vind ook.

Ja, ik ben stom geweest door me eens te laten verleiden en een abo met smartphone te nemen bij proximus, daarmee dat ik dat nooit meer doe, ik heb mijn les geleerd. Mensen maken nu eenmaal fouten, je leert uit je fouten. Punt.

Over dat gedoe met apps casten enzo, ik ben het al goed gewoon hoor, geen probleem, een mens past zich altijd aan aan een situatie, en dat is nu niet anders, ik mis die decoder niet.

Aan Philippe hier; als je dat niet kan doen zo'n yelo account hebben dan kan je volgens mij moeilijker zeggen ik kan de decoder missen want dan heb je geene voetbal meer enz... Je kan idd wel stievie aanschaffen dat is al 1 deel dan vd oplossing maar dan heb je nog niks voetbal. En telenet laat het toe om een account van je ouders te gebruiken , dat is gewoon slim zijn en er gebruik van maken, ik zie echt het probleem niet. Als je dat niet kan dan kan je evengoed weer alles in 1 pack ofzo nemen.

Krisken; Stievie is toch ook een hele week terugkijk tv?
Laatst gewijzigd door Unicorn1 31 dec 2019, 18:27, in totaal 4 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, de betalende versie heeft dat voor een week, de gratis versie niet dacht ik?
Maar, de betalende versie kost 10 euro per maand. Een extra tv decoder bij Orange eveneens. Dus dan kan ik beter die extra decoder nemen, toch? Daar kan je films en series voor weken of maanden opslaan dan in plaats van één weekje...

PS : die 750GB bij Orange is tijdens de piekuren. Tijdens de daluren is het onbeperkt.
Ik heb thuis Orange, dit is mijn verbruik :

En dan is antennetv ook nog een mogelijkheid, maar ook dat kost evenveel als een extra decoder bij orange (https://www.tv-vlaanderen.be/antenne-tv/)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb gratis stievie ook en bv het nieuws van vtm kan ik nu nog tot vandaag van 23 dec terug bekijken.
Laatste Aflevering bv van steenrijk steenarm die er nu nog op staat is tot 2 januari beschikbaar. (maar je hebt nog de vtmgo app ook natuurlijk al heb ik hier problemen met spraak en lypsinc).

Als je moet gaan werken Kirsten en om 6uur opstaan dan ga je niet in de nacht de boel gaan binnen halen, dus alles moet in de piekuren gebeuren.
Tttsss
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

We zijn vandaag de 30ste, een week geleden is 23 december. Dus blijkbaar kan je met de gratis versie van Stievie ook een week terug gaan. Op zich natuurlijk positief, maar een week is niks voor mij. Ik wil iets kunnen bekijken diverse weken/maanden later. Zo neem ik tijdens de lente/zomer vrij veel op om dit daarna pas in de herfst/winter te bekijken. Gewoon omdat het vroeger donker is en ik dan meer binnen blijf.

Als je om 6u opstaat om te werken dan gok ik (pure gok) dat je werkt tot pakweg 16u, en dat je om 18u terug thuis bent?
Downloads kan je perfect starten na middernacht (op een NAS of iets dergelijks toch, en via een downloadmanager op een PC eveneens). Streaming is natuurlijk (net als games) iets dat direct moet gebeuren.

Ah iedereen moet voor zichzelf beslissen wat hij (of zij) neemt als internet/tv abonnement. Zolang ik het niet moet betalen ben ik al blij ;)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Het gevaar is met een decoder dat je wel veel kan opnemen, allemaal leuk en wel maar als de decoder zoals ik meermaals voor heb gehad bij orange flipt dan zijde je opnames kwijt.

Ik probeer alles binnen een termijn van 1 week te bekijken, toch zeker de series en programma's die ik op vtm en noem maar op volg, die bekijk ik zo snel mogelijk, ik ga echt niet alles gaan ophopen, dan kan ik al helemaal nimmer volgen haha.
Denk dat velen hier niet goed doorhebben van wat ik allemaal bekijk op 1 week/maand tijd, dat is enorm ze.

En ja, we zien ook hier hoe meningen verschillen en dat iedereen zijn manier heeft om dit en dat te doen, ieders zijn keuze. :).
Tttsss
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het gevaar dat je opnoemt is er inderdaad, en dan is dat gewoon jammer. Maar ook niet meer dan dat. Bij Stievie moet je binnen de week alles bekijken, bij Orange bestaat de kans dat je ze niet kan bekijken bij een failure van je decoder.

Maar als je zoveel tv kijkt dan vraag ik me af of je niet beter gewoon Scarlet of Orange zou nemen en alles via de decoder bekijkt. Dan heb je minder bandbreedte nodig wegens geen streaming en bespaar je daar terug op.

Maar tis zoals je zegt : ieder zijn keus.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Toch nog even reageren met de juiste info:
Unicorn1 schreef:En met de 750GB bij orange dus ook niet, ik zit nu al aan 1.4TB met nog dikke 8 dagen te gaan.
https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... -love-pack
Enkel P2P wordt gelimiteerd, de rest niet:
"Dit heeft niets te maken met het gebruik van Youtube, Facebook, surfen, emails, skype, web radio/TV, Spotify, iTunes, Netflix Usenet,… die geen P2P applicaties zijn."
En telenet laat het toe om een account van je ouders te gebruiken
Voorlopig nog wel ja :), maar je hebt het over een telco die niets liever doet dan zijn klanten dingen af te nemen
dat is gewoon slim zijn en er gebruik van maken, ik zie echt het probleem niet
het mag in principe niet zoals Philippe reeds aanhaalde :cop:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Je mag al zoveel niet :wink: :lol:

En ik heb de stap gezet naar alles streaming zijnde en ik hou er wel van, alles loopt heel goed.

We gaan wel zien of er nog dit of dat gebeurt, dan passen we ons gewoon opnieuw aan e aja.

Vergeet niet dat je telkens ook voordelen hebt aan overschakelen, al die telenet/proximus klanten die zagen ik ben al 20j klant en ik krijg niks, tja, ga er dan eens een half jaar weg en komt dan terug dan geniet je weer vd voordelen :).
Tttsss
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

rtl schreef:Enkel P2P wordt gelimiteerd, de rest niet:
Dat lees je toch verkeerd. De P2P wordt gelimiteerd als de node te druk wordt, na 750GB wordt je hele verbinding genepen.

Alsnog, gezien dit min of meer van telenet uit komt zal het dezelfde traffic shaping rommel zijn en dus bijna alles genepen worden wat op poorten zit dat niet "veelgebruikt" zijn. Waaronder dus ook openvpn over UDP valt zelfs.
Maat van me zit nog bij NordVPN en krijgt als hij via UDP naar z'n nordvpn servers verbindt max 10Mbit download, verbind hij met TCP (welke over poort 443 gaat) krijgt hij de volle snelheid. (300mbit download).

Al zit hij bij Telenet zelf, niet Orange, maar als de shaping tech dezelfde is....
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Met VPN alvast geen probleem hier, volle snelheid of tmoet zijn dat ik op een ip zit die trager is, dat kan eens gebeuren, ik neem gewoon een ander dan.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 31 dec 2019, 18:28, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

1) Fullquote hoeft niet, is vrij disruptive

2) Het maakte niet uit wat voor server hij nam, zelfs al nam hij exact dezelfde server waar hij maar 10Mbit kreeg over UDP kreeg hij instantly de volle pot over TCP.
Over IPSec ging het iets sneller maar was (voornamelijk op z'n windows machine) lastiger om dan van server te wisselen.

Ligt aan de node dat je op zit zoals ik dus zei, en als die overbelast is krijg je dat soort rommel.
Raar genoeg was z'n upload unaffected though.
photo_2019-12-31_05-31-57.jpg
(10.69 KiB) Nog niet gedownload
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Net het overzicht gehoord en kan er niet bij dat mensen nieuwjaar overleven zonder (digitale) tv :-o
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Lol ik kijk bijna haast nooit TV. En als het TV is is het een film of Netflix.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het doel van dit topic is niet een "ik kijk wel tv" vs "ik kijk geen tv" maar hoe je zonder een klassiek tv abonnement toch tv kan kijken.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

krisken schreef:Het doel van dit topic is niet een "ik kijk wel tv" vs "ik kijk geen tv" maar hoe je zonder een klassiek tv abonnement toch tv kan kijken.
Amen.
En zoals ik bewijs is dat perfect mogelijk.
Ik heb nog steeds geen spijt ook van mijn nieuwe manier van tv kijken.
Wat ik nog niet had gepost is dat volgens mij een decoder ook nog redelijk wat electric zuipt, dus ook dat is toch een + dan denk ik :).
Tttsss
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Relatief, he. Hier hangt de decoder op een plug met schakelaar, en alles gaat uit tot de TV effectief aan gaat ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Topic titel is toch totaal verkeerd. Het lijkt hier te gaan over cable cutting, netflix, vrt nu, enfin ip tv dus. Bij mijn weten per definitie toch digitaal ?
Titel lijkt te suggereren dat het over mensen met een analoog kabel abonnement gaat. Terwijl de titel allicht had moeten zijn "ip tv of tv zonder telenet/proximus abonnement" of iets dergelijks.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

fredo66 schreef:Topic titel is toch totaal verkeerd. Het lijkt hier te gaan over cable cutting, netflix, vrt nu, enfin ip tv dus. Bij mijn weten per definitie toch digitaal ?
Titel lijkt te suggereren dat het over mensen met een analoog kabel abonnement gaat. Terwijl de titel allicht had moeten zijn "ip tv of tv zonder telenet/proximus abonnement" of iets dergelijks.
Is het nu beter? :).

Iptv heb ik wel niet.

Ik moet zeggen dat hier alles top is.
Ik mis tot nu toe die decoder niet.
Tttsss
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Discovery Channel online bekijken lukt niet?
Niet beschikbaar in BE precies.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik weet niet hoe het mij ooit is gelukt maar mijn account kan het wel bekijken in België via dplay. Heb nu ook een promo genomen:

Dit is je huidige abonnement

PREMIUM
Status:
Actief
Abonnement:
3,99 € / Maand
Je betaalt dan 3,99 € / Maand (incl. BTW), vanaf 15-12-2020.
Betalingswijze:
CARD
Volgende betaling:
15-11-2020
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op den iPhone stuurde hij mij door naar App Store, maar app niet beschikbaar in BE.
Via PC kan ik wel kijken op voorwaarde dat locatie NL is, anders ook idem melding dat het voor deze regio niet beschikbaar is.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Echt bizar ik heb mijn dplay account al meer dan een jaar nooit die melding gehad.
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Geen idee wat voor bizar topic ik net gelezen heb, maar ik heb me wel geamuseerd! :p
Het verschil in het openen van een website tussen 100 en 200 Mbps merk je never nooit. No offense.
Als ik me zou drukmaken over hoe snel een website reageert, zou de kabel (een gedeeld medium, en dan nog in een appartementsblok) niet mijn eerste keuze zijn... DSL voelt naar mijn mening altijd vinniger en vlotter aan.

Ik cringe er een beetje van dat iemand, na het ontvangen van zo’n eerlijk advies, een vreemde weg inslaat, maar goed.
Ik vind uploaden minstens even belangrijk, en daarvoor ben je bij hun al niet aan het juiste adres. Een bedrijf dat klanten probeert te duwen naar een formule met 1 Gbps down - wat ze totaal niet nodig hebben en met hun setup waarschijnlijk nooit benutten -, krijgt van mij geen pluim (hihi, pun intended). En al helemaal niet als dat gepaard gaat met een belachelijke 40 Mbps upload, omdat zij goed weten dat het overgrote deel van het volk elders niet meer krijgt (door technische beperkingen).
De reclamemachine heeft hier duidelijk iemand succesvol kunnen beïnvloeden.

Maar soit, haha. :p dat zijn mijn zaken eigenlijk niet. Ben in dit topic wel een paar hersencellen verloren.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Verkeerde thread gekozen pluim? :wink:
Heppie NY!
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ernie schreef:Verkeerde thread gekozen pluim? :wink:
Nog eens even gecheckt, maar nee hoor! :p bedoelde het echt op deze thread. ;)
Ging hier tussen Telenet en EDPnet, maar ik zie de verwarring met jouw situatie (VDSL vs. glasvezel) er ook wel in! :)
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

pluim schreef:DSL voelt naar mijn mening altijd vinniger en vlotter aan.
Dat hangt allemaal af van de pingtijden, jitter en allerhande andere zaken, waaronder zelfs de DNS servers die anders ingesteld kunnen zijn.
Al kan je een rough estimation wel krijgen met een speedtest.net resultaat gezien die "ping" een TCP connectie naar poort 80 is, geen ICMP echo packets.
Dan kan je gaan vergelijken met een reguliere ping.

Via speedtest.net zie ik vaak ~4-6ms ping over een vectored DSL lijn. Vectoring heeft serieus geholpen om de pingtijden omlaag te krijgen. Zonder vectoring was dat makkelijk richting de 10-20 en meer ms.

Alsnog als ik ping naar een OVH server in RBX, google of een service als cloudflare DNS die in brussel staan is het rond de 10ms vaak.

de dns lookup zelf duurt wel wat langer, maar dat is omdat ik via iets als een adguard werk, welke dan een aantal upstream DNS over TLS servers heeft, en aan DNSSEC checking doet. Allemaal zaken welke de DNS lookups "trager" kunnen doen laten voelen.
pluim schreef: Ik cringe er een beetje van dat iemand, na het ontvangen van zo’n eerlijk advies, een vreemde weg inslaat, maar goed.
<verhaal> gepaard gaat met een belachelijke 40 Mbps upload,
Het grappige is dan weer dat als je de fiber van proximus hebt je gewoon 100Mbit upload erover kan krijgen, maar inderdaad, voor het overgrote gedeelte is 40mbit de (theoretische) max momenteel. Al krijgen veel mensen dat niet omdat ze of het abbo niet hebben of niet bij de "lucky few" zitten welke een 40Mbit sync krijgen. Genoeg mensen in Zone 1 welke geen 40Mbit sync krijgen zelfs :| .

Maargoed, info komen vragen en die dan compleet de wind in slagen met een excuus als "het moet vooruit gaan he joh" is een beetje cringeworthy zeker als dat het "excuus" is.
Ik zit elke maand aan 3-5TiB verbruik en ik doe nieteens uitermate veel moeite, dus voor "maar" 1.5TiB moet je niet bij Telenet gaan zitten inderdaad.
Hell, ik had meer verbruikt toen ik indertijd een "maar miezerige" 30Mbit sync had in ~2007 toen TN net uitkwam met hun "ongelimiteerd".
Ze kwamen op Tweakers dan roepen hoeveel ze wel niet verbruikt hadden met hun epische lijn, er was zelfs een "top 3", terwijl ik die maand letterlijk zo goed als het dubbele of meer verbruikt had dan de "nr 1" :lol:

Meer ontopic echter is dat het zijn lijn is, dus hij staat vrij om alle raad die hier gegeven is compleet de wind in te slagen. Dat is z'n goed recht.
Al had het dan wel eerder mogen vermeld worden dat hij niet zo fervent fan was van proximus qua stabiliteit :P
Met vectoring is een hele hoop issues wel opgelost echter. Al is het natuurlijk wel mogelijk dat de lijn zelf gewoon rot is, dan kan je gewoon iemand laten sturen voor het op te lossen. Net als bij TN dat het geval zou zijn.
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

GuntherDW schreef:Dat hangt allemaal af van de pingtijden, jitter en allerhande andere zaken, waaronder zelfs de DNS servers die anders ingesteld kunnen zijn.
Inderdaad, absoluut mee akkoord. Ik sprak eigenlijk meer uit eigen ervaring, en heb ontdekt dat er nog mensen zijn die deze mening delen.
Zo zou ik zeker voor DSL kiezen mocht je de keuze hebben tussen een 100/10-lijn over DSL of kabel (laatst die discussie met iemand gehad).

Na een hele tijd max. 4 Mbps ADSL gehad te hebben, onze voetjes in de kabel gedipt en dan (toevallig, eigenlijk) teruggegaan naar DSL in 2017 toen VDSL en vectoring eindelijk in onze straat actief was. Helemaal argwanend, en absoluut enorm positief verrast, but everybody’s mileage could vary.
Hier op de boerenbuiten toch een fijne 100/40-sync, 6-8 ms ping en altijd <1 ms jitter, af en toe zelf onder 0,1 ms.
Daarmee zeg ik niet meteen dat die 16 ms ping op de kabel of 5 ms jitter (in mijn geval) je beleving zullen verpesten of echt merkbaar zijn, maar toch.
GuntherDW schreef:Meer ontopic echter is dat het zijn lijn is, dus hij staat vrij om alle raad die hier gegeven is compleet de wind in te slagen. Dat is z'n goed recht.
Uiteraard! Niet mijn centjes, hè :p soms denk je het gewoon ‘beter’ te weten voor iemand anders, en is het jammer te zien dat zij nu niet ‘in de optimale situatie’ zitten volgens jou (noden-prijs-kwaliteit-verhouding).
Als iets 20 minuten duurt om met 300 Mbps binnen te halen, zou ik al even iets anders gaan doen. Tegen dat je terugkomt is dat bestand ook al lang met 100 Mbps binnengehaald...

Soms wil je gewoon de input van anderen weten, maar het is wel een beetje jammer hun al die moeite te laten doen, als je keuze eigenlijk al lang gemaakt was. ;)
Maar ergens eind goed al goed, misschien. Ik snap ook dat de instapprijs van EDPnet de doorsnee persoon wat afschrikt, en eerlijk... zelf al was de ervaring bij EDPnet perfect, het zal zo te horen nooit beter dan een kabelprovider geweest zijn ;) (again, no offense)

Mijn excuses overigens als ik iets te ver afgeweken ben... :?
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Even over dplay. Ik merk wel dat toen ik mijn account maakte dat dat via facebook gebeurde dus mogelijks is het daarom nog steeds mogelijk voor mij maar zeker weet ik dit niet.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

https://stream.sooner.be/films/new-movies

Dit is ook weer een streamingdienst
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Hoeveel namen gaat univercine nog lancheren?
rubenvb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 mei 2010, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Vandaag de dag kan je heel veel TV kijken door gebruik te maken van de Kodi addon Retrospect.

Deze bevat toegang tot allerlei (veelal gratis) online kijkdiensten van VTMGO, VRTNu, Vier, Vijf, etc.
Al dat je moet doen is voor elke dienst je accountgegevens ingeven en dan krijg je netjes vanuit de Kodi een lijst van alle beschikbare programma's.
Gaat vaak veel verder terug dan de Proximus/Telenet/NetGemist diensten, en als ik me niet vergis kan je ook live kijken.

Bonus: er is geen reclame op te bespeuren.
Af en toe gaat ie wel eens kapot, maar het is een van de beste Kodi addons ooit.
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

phildww schreef:
bollegijs schreef:ik ben trouwens uitgenodigd voor een marktonderzoek gestart door de VRT over VRT.NU. iemand verbeteringstips die ik moet melden ivm vrt.nu? :)
Dat ze nu eindelijk eens werk maken van een native Apple TV-app :bang:
(maar dan wel iets vriendelijker aangeven dan :-D )
Ik ben hier ook al lang op aan het hopen. Via de reviews in da App Store vond ik dit:

https://vrt.eu.qualtrics.com/jfe/form/S ... tjzoUSeoVD


Als we dit nu allemaal invullen en delen zijn er misschien meer antwoorden en komt dit hoger op de agenda te staan?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

rubenvb schreef:Vandaag de dag kan je heel veel TV kijken door gebruik te maken van de Kodi addon Retrospect.

Deze bevat toegang tot allerlei (veelal gratis) online kijkdiensten van VTMGO, VRTNu, Vier, Vijf, etc.
Al dat je moet doen is voor elke dienst je accountgegevens ingeven en dan krijg je netjes vanuit de Kodi een lijst van alle beschikbare programma's.
Gaat vaak veel verder terug dan de Proximus/Telenet/NetGemist diensten, en als ik me niet vergis kan je ook live kijken.

Bonus: er is geen reclame op te bespeuren.
Af en toe gaat ie wel eens kapot, maar het is een van de beste Kodi addons ooit.
Ik ben ook grote fan, alleen loopt het bij SBS geregeld mis.
Stilstaand beeld, klank uit, en na een 10-tal seconden werkt het weer, maar je bent wel die seconden kwijt.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”