Tv kijken zonder een decoder?

Algemene discussies over telecommunicatie
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Unicorn1 schreef: Als ik nr 46 invoer, dat is een huis rechtover mijn appt dan zegt die VDSL
Pas hier wel mee op, kan totaal ander resultaat geven dan wat het bij jou is. Zou het gewoon even aan klantendienst navragen als de tool niet werkt voor jou.

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van het stopzetten van m'n TV abo iets minder dan 1 jaar geleden. Ik mis absoluut niets. Wij hebben nu Prime, Netflix en AppleTV+. Dat is véél meer content dan we ooit kunnen kijken en soms denk ik er zelfs over om gewoon die dingen stop te zetten. We vergooien eigenlijk zoveel tijd van ons leven met TV kijken.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

powaq schreef:
Unicorn1 schreef: Als ik nr 46 invoer, dat is een huis rechtover mijn appt dan zegt die VDSL
Pas hier wel mee op, kan totaal ander resultaat geven dan wat het bij jou is. Zou het gewoon even aan klantendienst navragen als de tool niet werkt voor jou.

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van het stopzetten van m'n TV abo iets minder dan 1 jaar geleden. Ik mis absoluut niets. Wij hebben nu Prime, Netflix en AppleTV+. Dat is véél meer content dan we ooit kunnen kijken en soms denk ik er zelfs over om gewoon die dingen stop te zetten. We vergooien eigenlijk zoveel tijd van ons leven met TV kijken.
Ik zit nog te twijfelen tussen telenet en edpnet: ik heb al proximus gehad en dat gaf wel wat problemen, ik heb schrik dat edpnet ook mss voor problemen zal zorgen, tis natuurlijk wel pakken goedkoper.

Tv kijken kan ik bv via stievie of mijn ouders hun telenet account via yelo :-).

Ik zag dan tadaam maar dan weer diene zeik van tot 300GB.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 26 nov 2019, 20:23, in totaal 2 gewijzigd.
Tttsss
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Het leuke van kabel-tv vind ik dat je door te zappen nieuwe series en film ontdekt, die je anders misschien nooit zou gevonden hebben (omdat Netflix bvb altijd in dezelfde aard van wat je kijkt voorstelt). Ook kom je midden in series terecht, ipv enkel de trailer te zien. Voor mij is dat een voornaam punt om kabel-tv ook nog te behouden (idem bij de radio, ten opzichte van bvb enkel Spotify).

En de kwaliteit is over het algemeen toch beter dan via streaming van de apps van de zenders.

Maar het maandelijks bedrag van alles loopt natuurlijk wel op, per maand :-(
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Al een paar jaar geen kabel tv meer .. 90% youtube, de andere 10% amazon/vrt.nu(vooral live sport)/usenet series.
3tb telenet abbo, zit elke maand rond de 1.5tb.
Als we op vakantie nog eens kabel tv zien worden we gek van die reclame ;-)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Keuze is gemaakt: toch voor telenet gekozen omdat het mogelijk was (vooral om die reden) en ook omdat ik toch ietske meer voor snelheid en zekerheid wou gaan.
2 december komen ze al se.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 30 nov 2019, 14:16, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zeg, weet iemand of de Telenet TV / Yelo TV app nu eigen al werkt op een van die Android TV-boxen? Zoals de Mi box S , Nividia shield , etc

Als ik er op google krijg allemaal resultaten van een poos geleden dat dit niet werkt.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

WalterB1 schreef:Zeg, weet iemand of de Telenet TV / Yelo TV app nu eigen al werkt op een van die Android TV-boxen? Zoals de Mi box S , Nividia shield , etc

Als ik er op google krijg allemaal resultaten van een poos geleden dat dit niet werkt.
Tuurlijk gaat datte.

Je klikt op de cast knop vd yelo app op je smartphone en kijken maar. (mits je een account hebt of van je ouders ofzo).
Wel nogmaals zeggen dat het ook wat afhangt vd processor enzo van je tv volgens mij. Want bij mij speelt yelo toch stukken beter af op mijnen shield dan op mijne tv, op tv echt wel grotere stotteringen en haperingen, op mijne Nvidia shield draait het vlotter, wel niet perfect, het beeld is niet zo vloeiend als met een decoder e.
Tttsss
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Unicorn1 schreef:
Tuurlijk gaat datte.

Je klikt op de cast knop vd yelo app op je smartphone en kijken maar. (mits je een account hebt of van je ouders ofzo).
Sorry, had duidelijker moeten zijn. - Juist, die dingen kunnen werken als 'casting device'. Dan ga je via de Telenet TV app op uw smartphone of gelijkaardig casten naar zo'n ding.

Ik bedoel;

Werkt het installeren van die Telenet TV app op die toestellen? Zodat je de 'TV ervaring' heb via de afstandsbediening. Dus niet casten maar lokaal streamen via zo'n Android box.

Wat ik lees is dat die app niet wil werken op zo'n toestellen. Toch in oude berichten.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

WalterB1 schreef:
Unicorn1 schreef:
Tuurlijk gaat datte.

Je klikt op de cast knop vd yelo app op je smartphone en kijken maar. (mits je een account hebt of van je ouders ofzo).
Sorry, had duidelijker moeten zijn. - Juist, die dingen kunnen werken als 'casting device'. Dan ga je via de Telenet TV app op uw smartphone of gelijkaardig casten naar zo'n ding.

Ik bedoel;

Werkt het installeren van die Telenet TV app op die toestellen? Zodat je de 'TV ervaring' heb via de afstandsbediening. Dus niet casten maar lokaal streamen via zo'n Android box.

Wat ik lees is dat die app niet wil werken op zo'n toestellen. Toch in oude berichten.
Dat moet ik allemaal eens bekijken maar als ik in de google play store ga kijken op mijnen shield zie ik alvast geen app van yelo of play sports, helaas, zou er toch mogen zijn vind ik. Vtm go die app zit er wel op maar heeft vind ik regelmatig moeite om de subs bij spraak te houden.

Mss dat er toch een manier is om het erop te krijgen en dan ist nog maar de vraag hoe goed dat zal werken e.

En je hebt indien nodig nog altijd stievie maarja, hier weer hetzelfde probleem, geen stievie app op de shield of tv.
Tttsss
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Unicorn1 bedankt om dat eens na kijken in de playstore van uw toestel.

Dan is het dus nog zoals het was; die apps werken enkel op toestellen waar die geen directe concurrentie zijn voor traditionele tv-dozen.

Via een Chromebox zal het wel werken denk ik aangezien dat officieel een computer is en geen TV-box. Maar die zijn zeer duur in vergelijking. Casten dan maar!
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

WalterB1 schreef:@Unicorn1 bedankt om dat eens na kijken in de playstore van uw toestel.

Dan is het dus nog zoals het was; die apps werken enkel op toestellen waar die geen directe concurrentie zijn voor traditionele tv-dozen.

Via een Chromebox zal het wel werken denk ik aangezien dat officieel een computer is en geen TV-box. Maar die zijn zeer duur in vergelijking. Casten dan maar!
Ik heb de oplossing gevonden.
Helaas werkt het niet altijd.
Tttsss
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Binnenkort ook eens omschakelen van Orange Love Trio naar Duo incl speedboost.
10mbps upload is wat te weinig voor de vriendin haar thuiswerk.

Had het van mij afgehangen haalden we EDPnet Fiber XL binnen met speed van 250/30 Mbps. Zou winwin zijn qua speed en geldbesparing maar dan heeft ze terug helft aan mobiele data...
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Kodi app installeren op je Android box en dan de Yelo add-on. Werkt prima en dan moet je niet casten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

-etienne- schreef:Kodi app installeren op je Android box en dan de Yelo add-on. Werkt prima en dan moet je niet casten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6000 met Tapatalk
Ja, yelo play maar hier werkt het niet altijd. Soms wil het niet en soms wel.

Dusja, casten dan maar en het voordeel is dat mijn ouders terugkijk tv hebben want ik kijk vaak uitgesteld en dan nog de juiste refresh rate ingesteld op mijn nvidia en noppes stottering en nog degelijke tot soms goeie beeldkwaliteit (ik heb een 49 inch 4K tv).

Internet ook kunnen oplossen want in den beginne viel telenet hier wel af en toe eens uit, de wifi bedoel ik want de laptop met ethernet kabel in bleef wel draaien.
Ik heb het 2.4ghz en 5ghz kanaal verandert, veel beter nu.

Geene wifi is natuurlijk een probleem dus duimen dat telenet niet teveel problemen zal hebben. :).

Gisteren Barca-Real ook perfect kunnen bekijken en dernet Anderlecht en nu steenrijk straatarm, loopt echt als een trein, echt super.

De eerste dagen deed het wat raar omdat je een decoder gewoon bent maar nu, ik ben het al gewoon geworden om praktisch alles via de smartphone te doen. Het casten zuipt ook niet veel batterij merk ik dus een dikke + vind ik.

Na 9 dagen , wel met downloaden bij natuurlijk die heel wat data inneemt zat ik al aan bijna 600GB. Dat streamen van yelo naar de tv geen idee hoeveel data dat slurpt.
Dusja, business fibernet met unlimited data kost veel geld bij telenet (63€ met btw in) maar het is nodig als je alles via streaming en dergelijke meer wil doen.
Natuurlijk met mijn gsm abo er nog eens bovenop kom ik wel evenduur uit als met wat ik bij orange had. Maar ik heb in de plaats wel meer download en uploadsnelheid en dus unlimited data.
Tttsss
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Unicorn1 schreef: Dusja, business fibernet met unlimited data kost veel geld bij telenet (63€ met btw in) maar het is nodig als je alles via streaming en dergelijke meer wil doen.
Natuurlijk met mijn gsm abo er nog eens bovenop kom ik wel evenduur uit als met wat ik bij orange had. Maar ik heb in de plaats wel meer download en uploadsnelheid en dus unlimited data.
Met EDPNet had je dezelfde ervaring voor de helft van het geld gehad. Die Fibernet snelheden heb je echt niet nodig.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Nee, 100 mbps max en in de praktijk ist vaak minder nog.
Dienen 250 mbps van edpnet is hier niet beschikbaar.
Je merkt echt wel het verschil in snelheid tussen 100 en 300.

Vergeet ook niet dat ik een multitasker ben.
2 laptops open, 1 online gaming, 1 bv download of andere dingens, dan nog eens yelo casten en dan nog soms de smartphone erbij enz...
Laatst gewijzigd door philippe_d 20 dec 2019, 16:33, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Tttsss
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Unicorn1 schreef:Je merkt echt wel het verschil in snelheid tussen 100 en 300.

Vergeet ook niet dat ik een multitasker ben.
2 laptops open, 1 online gaming, 1 bv download of andere dingens, dan nog eens yelo casten en dan nog soms de smartphone erbij enz...
Nee, je merkt het verschil niet, enkel bij het downloaden van grote bestanden (en dat doe je best 's nachts).
Vergeet niet dat de gemiddelde internet snelheid van de wereld 71,55Mbps is.
De grote meerderheid van internet applicaties zullen zich richten op dat gemiddelde want dat is wat hun publiek heeft.

Een voorbeeld uit de praktijk : wij zijn een gezin met 2 ouders, 3 tieners en 2 lieven (die hier veel rondhangen), een media PC en een gaming PC, 5 laptops en 7 gsm's.
Omdat we geen TV meer hebben casten we en hebben we Netflix, ik download ook (klaarzetten voor 's nachts), mijn zoon streamt games, mijn jongste is verslaafd aan TikTok en iedereen heeft gans de dag Spotify en Youtube draaien.
Ik hoor hier nooit klachten en jij op je eentje zou wel klachten hebben :roll: ?

Ik denk dat hier 2 dingen spelen :
* Je trapte in de marketing van Telenet
* Je bent mannelijk (dus haantjesgedrag : ik heb de grootste )

Geen probleem hé, de Amerikaanse investeerders zijn je dankbaar
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Sterker nog: alles boven de 30Mbps merk je niet in het surfen, alles vanaf 50Mbps volstaat prima voor een bende "digital natives".
Maar iedereen weet dat Telenet sterk is in marketing.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Welke bandbreedte heb je dan juist nodig per stream en als er meerdere terzelfder tijd lopen hoeveel kunnen er dan in 300Mbps?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Agreed. Downgrade naar 100mbit heb ik totaal niet gemerkt.

Van 100mbit naar nu tijdelijk 6-10mbit... Da's pijnlijk.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik weet hoe snel alles op mijn laptop laad.
Toen ik nog 100 had bij orange merkte ik soms op dat het niet altijd even snel ging. Ik had de boost van 200 genomen en het ging weldegelijk sneller en vlotter, er zit weldegelijk een verschil in maar dat merk je natuurlijk nog meer bij grote bestanden.

Bij mijn ouders die lagere snelheid hebben en ik en de maat zitten via wifi te gamen online, geen probleem, vanaf dat mijne pa zijnen iPad erbij nam en youtube of weet ik veel opzette dan merkte ik dat zowel bij ik en mijn maat de boel minder vlot ging, heel bizar, ik zag ook vd game mijne ms of hoe het nu ook juist noemt naar omhoog gaan.

Bij me thuis dop ik de utp kabel erin omdat dat het stabielste is.
Wifi is niet stabiel genoeg.
Via utp merk ik alvast op dat dat wel beter gaat.

Ik meende dat bv netflix al 20 mbps ofzo nodig zou hebben om wat deftig te werken.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 20 dec 2019, 13:18, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Welke bestanden download jij dan wel niet om dat snelheidsverschil te merken? Weet dat ook de ander kant (de uploader) het moet buitensturen aan die snelheid hé...

Hier ook EDPNet op 100 Mbps met streaming via TV Vlaanderen Live, Netflix, Spotify, internetradio, backups (RAW),... Dat gaat toch vlot genoeg.

Volgens mij zit het ergens tussen het linker- en rechteroor. Maar als jij gelukkig bent en daar zoveel extra voor over hebt is dat uiteraard jouw zaak :angel:

Volgens Netflix:

Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van series en films via Netflix.

0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding

1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding

3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit

5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit

25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit
Weet niet of je in UHD streamt maar dat is zelfs maar 25 Mbps. Heb je er nog in theorie 75 over. Mag je al veel tegelijkertijd doen haha

Volgens mij is "Yelo TV" dus ook maximaal HD kwaliteit dus reken ook voor dat 5 Mbps. Dus een TV op Netflix en nog twee streams via Yelo en je hebt nog heel wat bandbreedte over voor andere zaken :bdaysmile:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Waari k het merk bij men moeder is het volgende.

Ik ben een semi gamer, men beide broers ook en als ik daar ben en iedereen zit te gamen, men moeder zit op de ipad en 1 van ons zit een download van een update of game te doen dan is heel de bandbreedte ingenomen en begint alles heel traag te gaan met 100 Mbps.

Ikzelf alleen met 100 Mbps heb nooit last van dit probleem.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dat heeft niets met de lijnsnelheid an sich te maken, maar alles met QoS.
Als je op een 300Mbps lijn een NNTP sessie met een deftige payserver start, trek je die 300Mbps ook toe en heeft de rest er ook last van.
Net zoveel last als op een 100Mbps of zelfs een 50Mbps lijntje.

Je moet een toestel hebben (router, vaak ingebouwd in de modem) dat deftige QoS doet en het HTTP(s) (ea) verkeer voorrang geeft op het verpompen van data.

Verder is het logisch dat een download op een 300Mbps lijn sneller klaar is dan op een 100Mbps of een 50Mbps lijn.
De vraag is of die paar minuten/seconden verschil in ETA voor een download in verhouding staat tot de prijs (€35 bij EDPnet en €70 Telenet -> €420 per jaar verschil).
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik kan maar zeggen wat ik hier mee maak:

Ik ben mss niet zo duidelijk geweest, bij mij thuis werk ik met utp kabel, ik heb op zich niet veel problemen gehad, alleen merkte ik op dat het soms wat te traag ging. Ik deed de boost naar 200 mbps, toen dat ingeschakeld was merkte ik een verschil op dat heel wat sites toch net dat tikkeltje vlotter open gingen. Het gaat weldegelijk een fractie sneller en voelde veel fijner aan.

Met 100 mbps zeker met utp kan je idd vrij veel mee opentrekken.
Via wifi is dat vaak minder goed. Goed voor jullie als jullie alles via wifi doen en je merkt totaal geen problemen of dat een game evenvlot blijft draaien.

Ik heb eens alleen het 5ghz kanaal genomen omdat dat het beste is en de 2.4ghz uitgezet maar dat heeft problemen en het wifi signaal valt iedere dag meermaals weg.
Ik heb paar weken geleden de 2.4ghz en 5ghz op een ander kanaal gezet en nu nog niks panne gehad. Wat er wel dus gebeurt dat is dat ik de ene moment op den 2.4 zit en de andere moment op de 5. Daarom dat ik liever met utp werk in de laptops en tv en mediaplayer en nas systeem.

Op de 2.4ghz haal ik max 80 mbps en vaak nog iets minder, op de 5ghz max 283mbps.

Dat is wat er bij mij thuis is.

Bij mijn ouders is het dus nog bizarder: ik en de maat spele dezelfde game online, daar spele we via wifi. Alles gaat goed tot wanneer mijne pa zijnen iPad neemt en voornamelijk yt openzet en dan zien we beiden onzen ms verhogen en hebben we het al voorgehad onze game zelfs wat begon te haperen? Verklaar me dat eens? Mijn ouders hebben al vele jaren telenet.

Telenet heeft wel de snelheid bij mijn ouders verhoogd sinds kort, woensdag er geweest en hebben we geen haperingen gehad. Toeval mss geen idee, dat moeten we nog eens verder testen.

Denkt gij nu echt dat ik dat hier uit mijnen duim zit te zuigen lol.

En als je dergelijke zaken wil downloaden en dat is bv 50Gb groot en groter dan wil je echt dat het wat vooruit gaat.

En ik wou toch ook voor een iets betrouwbaarder zaak kiezen, ik ga veel reviews na, edpnet zou hier wel eens veel problemen kunnen geven. Vergeet niet dat ik proximus in huis heb gehad, ik had iedere maand 1 redelijke panne van dikke 25 min of langer en minstens 6 kleine uitvallen van minstens 3-5 min. Het opstarten duurde ook heel lang, ik had toen ook een decoder en ze moesten er een bakske nog eens tussen gaan steken omdat mijn kanalen haperden en blokjes gaven. Maar het internet viel hier naar mijn zin teveel uit.

Ieder zijn keuze. Ik heb nu volledige gratis installatie gehad en 2 maand gratis gekregen. Ik sluit op langere termijn bv edpnet niet uit, ik verander soms wel eens. Vergeet niet, overschakelen krijg je altijd wel wat voordelen :).

En wat ik met mijn geld doe is toch mijn zaak? U heeft mss geld uit aan andere zaken waarvan ik ook mss zou zeggen nee man, doe dit of dat, dan ben je minder kwijt. Zo is het wel altijd iets.
Ik kom nu 24€ per maand goedkoper uit op de manier waarop ik te werk ga nu, dat is al heel mooi.

Ps aan Heist: ik betaal geen 70 maar 63€.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Unicorn1 schreef:En wat ik met mijn geld doe is toch mijn zaak? U heeft mss geld uit aan andere zaken waarvan ik ook mss zou zeggen nee man, doe dit of dat, dan ben je minder kwijt. Zo is het wel altijd iets.
Ik kom nu 24€ per maand goedkoper uit op de manier waarop ik te werk ga nu, dat is al heel mooi.

Ps aan Heist: ik betaal geen 70 maar 63€.
Iedereen spendeert zijn geld aan wat ie wil, maar in uw openingspost gaf je zelf aan dat "het leven" duur is, dus dan is elke €420 per jaar uitgespaard leuk meegenomen dacht ik?
Unicorn1 schreef:Ik ben eens alle opties aan het bekijken om mss nog iets goedkoper uit te komen want alleen wonen is zeer zeer duur zeker als uw werkloon met veel moeite maar 1320- tot max 1400 euro is, dat is echt krabben om rond te komen
Zoals gezegd: doe wat je wil en geef uw geld uit hoe je wil, maar wat ik hierboven schreef over 30/50/100/300Mbps als abonnementssnelheid blijven gewoon feiten.
Als uw wifi niet performant is, plaats dan andere AP's. Maar dat heeft niets met uw ISP snelheid te maken.

Overigens is bij mij thuis alles bekabeld (pc's, NAS, wifi controller, VOIP, ...), behalve smartphones, tablets en de laptops. Maar opnieuw: dat is niet gelinkt aan de ISP snelheid. Ik kan mijn wifi helemaal "toe" trekken met lokaal verkeer, of de Gbit LAN tussen 2 of meer toestellen, of de WAN, ... enkel de WAN is ISP gelinkt.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Unicorn1 schreef:
Bij mijn ouders is het dus nog bizarder: ik en de maat spele dezelfde game online, daar spele we via wifi. Alles gaat goed tot wanneer mijne pa zijnen iPad neemt en voornamelijk yt openzet en dan zien we beiden onzen ms verhogen en hebben we het al voorgehad onze game zelfs wat begon te haperen? Verklaar me dat eens? Mijn ouders hebben al vele jaren telenet.
Dat heeft niks met de ISP te maken. Dat is gewoon eigen aan draadloze technologieën. Het AP raakt gesatureerd door het traffiek.

Verder spreek je ook over de "ms" die verminderen. Dat is de responstijd en heeft ook weer te maken met het feit dat de draadloze AP's gesatureerd zijn. Responstijd heeft weinig tot niks te maken met de snelheid dat je verkrijgt.

En over geld ga ik mij hier niet uitspreken. Zoals je zegt spendeer je je geld aan wat je wil, maar we willen enkel duidelijk maken dat de problemen die jij ervaart waarschijnlijk niet gelinkt zijn aan de snelheid die je via je ISP haalt.

Zoals heist hierboven zegt is het waarschijnlijk interessanter te investeren in betere AP's indien je Wireless wil werken dan geld achter meer snelheid te gooien. Da's zoals dat je meer druk op je water steekt maar dat je kraan verkalkt is. De kans dat het iets sneller loopt is er, maar het probleem ligt niet aan de waterdruk.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Het moet ook goed werken e, telenet heb ik altijd al het beste gevonden. Ook hier weer kan ik alleen maar naar mezelf kijken.
Edpnet is een risico hier omdat het zoals proximus is.
Het is hetzelfde met een mediaspeler: koop ik 1 van 65€, ma vent toch, niks heb ik der aan gehad, niks e zeg. Ik had het uiteindelijk niet gebruikt, zat wel int stopcontact. X tal maand later zeg ik ik ga dat toch nog eens een kans geven, niks meer, volledig naar de vaantjes en ik had dat ding niet eens gebruikt. En nu zijn er nog zo die de mensen zoiet aanraden, no thx.... Geef mij dan maar de nvidia shield pro 2019. Kost veel maar dat is de absolute top en betrouwbaar.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 30 dec 2019, 14:45, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vind de VTM app voor Android TV trouwens echt goed, er zit wel wat reclame in maar dat werkt ook naadloos verder en vind ik op deze manier niet superstorend. Ze zouden misschien nog een betaald account kunnen introduceren dat je de reclame niet krijgt. Als alle omroepen zo'n app zouden hebben zou dat super zijn. Verder gebruik ik vooral Netflix, Youtube daar is superveel op te vinden en soms stream ik iets uit een minder legale bron omdat ik het nergens kan vinden en heb ik NPO (geen NPO Plus) en soms NLZiet voor Nederlandse zenders. Oja, en soms kijk ik South Parc via de website van comedy central.

Ik heb Orange 100 Mbit, maar die snelheid heb je helemaal niet nodig. Maar het goedkopere alternatief is dan Telenet Basic Internet en dan heb je een datalimiet van ongeveer 5GB per dag. En dat is al snel te weinig. EDPNet is hier dan weer te langzaam.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

marzman schreef:Ik vind de VTM app voor Android TV trouwens echt goed, er zit wel wat reclame in maar dat werkt ook naadloos verder en vind ik op deze manier niet superstorend. Ze zouden misschien nog een betaald account kunnen introduceren dat je de reclame niet krijgt. Als alle omroepen zo'n app zouden hebben zou dat super zijn. Verder gebruik ik vooral Netflix, Youtube daar is superveel op te vinden en soms stream ik iets uit een minder legale bron omdat ik het nergens kan vinden en heb ik NPO (geen NPO Plusà en soms NLZiet voor Nederlandse zenders. Oja, en soms kijk ik South Parc via de website van comedy central.

Ik heb Orange 100 Mbit, maar die snelheid heb je helemaal niet nodig. Maar het goedkopere alternatief is dan Telenet Basic Internet en dan heb je een datalimiet van ongeveer 5GB per dag. En dat is al snel te weinig. EDPNet is hier dan weer te langzaam.
Ik heb het probleem hier met die vtmgo app dat die lipsync en tekst niet gelijk loopt.
Als ik op de smartphone zelf kijk was het meende ik wel oke maarja, ik kijk liever op mijn groten tv maar dan loopt het niet synchroon.
Tttsss
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Tip als het leven duur is: koop geen al te performante consumentenelektronica of internetverbindingen, zelfs al kan je je ze op zich wel veroorloven. Performante zaken dwingen je namelijk om andere performante zaken te kopen zodat de investering voldoende rendeert. Mijn Intel Celeron N2840 laptop en Samsung Galaxy J5 kunnen volgens mij niet meer dan 50 Mbps aan, dus als ik een Telenet-aansluiting met zelfs maar de op een na laagste snelheid (150 Mbps) zou hebben, dan zou ik meteen ook moeten upgraden om niet het gevoel te hebben dat ik maandelijks betaal voor iets dat ik niet benut.

Zelfde met uitdrukkingen als "even 3TB trekken". Dat is de minder antisociale variant op zoveel mogelijk lawaai maaien met je auto of motorfiets. Dan ben je over jezelf aan het spreken/denken in termen van mateloosheid en word je op termijn een mateloos persoon. Tenzij je bv. een medisch onderzoeker bent die van thuis uit werkt met ettelijke terabytes aan bestanden, maar dat zijn de meesten van ons niet. Wanneer mensen opscheppen over hoeveel data ze er door jagen is mijn vuistregel om medelijden te beginnen hebben: 100GB = 1 fles sterke drank. Data beschadigt je lichaam natuurlijk niet zoals alcohol, maar het effect van een nonchalante houding t.a.v. mateloosheid doet in beide gevallen hetzelfde met je.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Wat een uitleg. :?

Ik hou geen rekening met anderen, ik kijk naar mezelf, als ik zie dat ik over de 750Gb zit dan los ik dat probleem op , meer niet en het is gewoon beter als je iets ongelimiteerd kan hebben zeker als er geen andere optie is dan boven de 750Gb te gaan, ik heb het gevraagd , ging niet + ik ga ook geen 20 euro ofzo betalen voor 10Gb bij, wat ben je daarmee.

Ik heb alvast ook nergens gezegd dat ik 3TB zou doorblazen, zover zit ik nog altijd niet, zit er nog een eindje van zelfs.
Bij mij ging het alleen om die 750Gb die echt te weinig was geworden.

Ik schep helemaal nergens op, daarvoor ben ik toch te oud geworden om over zoiets onnozels dan nog te gaan opscheppen, ik heb hier gezegd dat ik alles wil streamen/downloaden/uploaden en noem maar op, dus mijn verbruik ligt sowieso een stuk hoger dan gewoonlijk.
Een game vantegenwoordig is soms 90GB groot om maar een voorbeeld te geven van hoe de data er snel kan doorvliegen.

Mijn ouders komen toe met 200GB maarja, ze doen er ook nieveel mee, behalve eens op den iPad yt bekijken en iets checken en de bank app gebruiken. Iedereen maakt toch voor zichzelf uit zekers wat hem wil doen en wat hem nodig heeft.

Stefan man jij denkt veel te veel na dat is volgens mij uw probleem :).
Tttsss
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Er zijn games uitgekomen welke tegen de 200GB aantikken zelfs, De PC port van RDR2 ging zo'n ~150GB groot zijn.

Al helemaal met 4K60 op youtube en andere streaming/video services gaat wel heel snel tegenwoordig.
3TB is al lang niet meer wat het 10 jaar geleden geweest was.

Toen ik net Dommel had zeiden ze toen al dat "mensen die 1TiB/maand hebben" meer regel dan uitzondering was.

Als je enkel je mails e.d. gaat kijken is het inderdaad niet zo uitzonderlijk dat je niet veel data usage hebt. Echter zit je dan in het verkeerde topic denk ik.
Dat heeft niets te maken met "antisociaal zijn" e.d. zoals je probeert te vertellen.
Data is dezer tijden enorm goedkoop. Wat je niet zou horen van de "grotere" providers natuurlijk.

Het idee dat het je zou "beschadigen" is al helemaal kul.

Alsnog, het is niet omdat je het topmodel van een phone koopt je ook opeens "het zwaarste telefoonabbo moet hebben om het laten "renderen"". Wat voor zever is me dat?
Dus omdat je zeg maar een iPhone of een Galaxy S{insert number here} koopt ben je ook opeens een zwaarverbruiker? Laat me niet lachen.
Je kan gerust een zware telefoon hebben en op een "laag" abbo zitten, of een "snelle" gaming PC maar toch op een laag pakketje zitten voor internet.
Als je enkel singleplayer games speelt bijvoorbeeld.
Al is dat met de huidige groottes voor games wel wat lastiger gemaakt.

Nuja, bij edpnet zit je daarvoor ook niet op je spaarcenten te rammelen natuurlijk, met 35€/maand voor hun VDSL XL met dikke FUP.

All in all maakt je verhaaltje weinig steek eigenlijk.
Jens
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 dec 2008, 22:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

-StreamingTV via Mi BoxS met NetFlix, YouTube, VTM-Go , VRT-Nu via Kodi-app
-Lineaire TV via DVB-Sat met Joyne (8,3 euro/m) https://www.joyne.be/be-joyne-travel/
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Wij doen het hier sinds 2014 zonder BETAALD nationaal TV-abo (zie onderschrift). Netflix daarentegen varieert tussen 8 en 14€/maand. Ook FTA satelliet-signaal wordt hier nog veel (lineair) bekeken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Klopt het nu dat ik op m'n Nvidia Shield (Android TV dus) geen VRT nu app kan vinden ?
Op de gewone iPhone of Android Tablet dan weer wel ?

Is er een andere manier om die content op de shield te krijgen ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Eerst kodi installeren misschien!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Er is inderdaad geen AndroidTV app voor VRTNu.
Je kan chromecasten vanaf je smartphone, dat werkt perfect.
Er is wel een VRTNu addon voor Kodi, die werkt ook heel goed.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

spacekiek schreef:Klopt het nu dat ik op m'n Nvidia Shield (Android TV dus) geen VRT nu app kan vinden ?
Op de gewone iPhone of Android Tablet dan weer wel ?

Is er een andere manier om die content op de shield te krijgen ?
Er zijn zeer weinig apps beschikbaar op de nvidia shield maar dat is volgens mij bij de andere ook zo.

Bij mij gebeurt een zeer groot deel via casten vd smartphone naar den shield.

Mocht het gebeuren dat je (zware) last hebt van haperingen dan moet je de refresh rate in de instellingen vd shield en/of kodi instellen tot wanneer je het het beste vind en het nimmer of bijna nimmer hapert. Ik zeg dat er maar gewoon even bij, vele weten dat niet.
Is bij films ook zo ivm refresh rate.
Ik had dat bij yelo tv app voor als ik caste, ik heb de refresh rate in de instellinge vd shield op 50 moeten zetten, dan gaat het als een trein.

Apps die ik heb zijn kodi, youtube, netflix, tuneinradio, vtmgo.
Als addon in kodi voorlopig alleen maar yelo play.

Moet zeggen dat ik ondertussen een decoder nog niet gemist heb, het is mss net ietsje makkelijker maar meer ook niet.
Zolang het internet goed werkt zoals nu en je een bv yelo account kan gebruiken met alles op en aan (of stievie voor wie geen voetbal fan is), daar zit je echt goed mee in combinatie met een goeie mediaplayer.
Tttsss
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Wat een vreemd topic.

Je wilt tv opzeggen om te besparen, maar je kijkt veel tv. En dan besluit je om de duurste internetprovider te kiezen tegen alle raad in, omdat je die het ‘beste’ vindt?

Ter info: Orange love trio kost 57€/maand met goedkoopste gsm abo (want dat had je toch niet nodig) en decoder inbegrepen. Dan had je al dat geprul met yelo account sharing en casting direct kunnen laten vallen.

Hetgeen je daar van internet gebruik beschrijft is echt peanuts, en de 100Mbit van Orange is daar zwaar overkill voor.

Hoe je nog 1.5jaar aan een gsm abo kunt vastzitten is me ook een raadsel trouwens... Zo te zien had je daar ook een betere keuze kunnen maken :)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”