Beste volgens-gebruik-prijs mobiele data?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
jaku627
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Goede avond :-)

Ik ben op zoek naar een provider die het beste prijs-volgens-verbruik heeft voor internet. Enkel prepaid.
Momenteel heb ik daarvoor blijkbaar JIM Mobile. Als je net iets meer data wil, kan je voor €5 bv. ook 1 GB hebben, wat ik een zeer goede deal vind.
Maar ik steek hier toch even mijn licht op, mocht er een provider zijn die nèt iets beter is, en mij ontgaan is.

Alvast bedankt :-D
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Is onlangs al veel over gediscusieerd naar aanleiding van de minimumkosttoevoeging bij Dommel Mobile.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=53816

Je kan dat topic eens doornemen om andere spelers te ontdekken.
jaku627
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

jnsvr schreef:Je kan dat topic eens doornemen om andere spelers te ontdekken.
Dank je wel. Ik heb het topic even doorgenomen, maar zie helaas geen (betere) alternatieven / andere spelers.
Van Dommel was ik inderdaad op de hoogte, alleen is die kost (waarvan ik ook een mail heb gehad, ondanks dat ik geen klant ben) weinig aantrekkelijk, is de optie van €5/GB bij JIM wel heel leuk en had ik liefst een prepaid-alternatief.

Het is voor in de wagen (heeft een wifi-optie) en die werd afgeleverd met JIM. Relatief lage gebruikskost en indien je met meerdere mensen wat verder gaat, is die gigabyte wel handig en dubbel zo voordelig. Misschien niet het voordeligste dat er is, maar aangezien ik het waarschijnlijk weinig gebruik (en buiten de bundel nog goedkoop internettoegang heb)...
Daarom dat ik gewoon even wou navragen of er misschien een nòg betere speler was :)

EDIT:
Merk nu pas op dat Dommel zelf duurder is in buiten-de-bundel-verbruik t.o.v. JIM. Ik dacht dat JIM duurder was dan 1ct/MB.
Dan vrees ik dat er niets beters zal bestaan...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...wat ik een zeer goede deal vind...

Waarom nog verder zoeken dan? Tenzij je reklame wil maken voor Jim mobile :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
jaku627
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

wied schreef:Waarom nog verder zoeken dan? Tenzij je reklame wil maken voor Jim mobile :-D
Akkoord, akkoord... :P en nee, liever niet, want hun klantenservice is niet van de vriendelijkste!
De €5/1GB vind ik een goeie deal in vergelijking met wat zaken zoals OnStar bieden, en uiteraard is een dienst als Orange Tempo Giga (aan €1,77/GB) nóg voordeliger, maar bij laag verbruik natuurlijk niet ideaal.

Het enige wat ik jammer vond was de 1c/MB buiten de bundel... Een bundel kopen we alleen als we ergens naar toe gaan met kindjes o.i.d. Ik zag dat BASE zelf al tarieven van €0,004x buiten de bundel had (enkel op grote(re) abonnementen, uiteraard), zoiets zou natuurlijk wel heel interessant zijn!

Maar bon, denk dat er geen beter alternatief bestaat momenteel :-)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor de low volume gebruiker ticmobil.be

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk
jaku627
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

bruma schreef:Voor de low volume gebruiker ticmobil.be
Ik zie niet goed wat de prijs buiten de bundel is, precies (beetje rare website), maar hun internetbundeltjes lijken wel heel interessant!
Is dit het BASE-netwerk?

Enig idee hoe hun data loopt? Bij JIM staat er Transatel als provider (wel toegang tot zaken die enkel in België toegankelijk zijn), maar die zijn echt heel traag. Zelf stilstaand vaak maar 2 mb/s downloadsnelheid, upload vaak wel 7 o.i.d. Soms heb je met wat geluk een snelheid van 5 mb/s.
Denk niet dat die apparatuur in een voertuig zo gesofisticeerd is, maar blijkbaar is JIM zelf gewoon ook niet de snelste.

€4 voor 1 GB bij tic, en maar €1 meer voor dubbel het aanbod (€6/2GB), lijkt heel goed.

edit: extra, klein vraagje, werken die bundels ook in de EU?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”