Franse operator FREE komt naar België???

Algemene discussies over telecommunicatie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

vergeet het geen enkele operator zal naar belgie komen. Ook free niet
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

heist_175 schreef:Wie zit er eigenlijk nu, vandaag, te wachten op 5G?
Dat providers er geen prioriteit van maken, snap ik geheel: er zijn nauwelijks business cases voor.
Het is het probleem van de kip en het ei.
De toepassingen liggen niet in het nog sneller streamen, surfen en shoppen maar in nieuwe toepassingen zoals autonome voertuigen en zo.
Het is zoals bij het begin van het "mobiele internet". Ten tijde van de Nokia 9000 dacht ik ook dat mobiel internet vrij nutteloos was. Toen kwam de iPhone. Met 2G nog wat beperkt maar met 3G eindelijk bruikbaar en vrij snel onmisbaar.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Autonome voertuigen zijn nog miles away, welke provider gaat nu een fortuin investeren in een technologie waar de eerste jaren geen sales in zit?
Gamen zonder latency zal het 'em ook niet worden zeker.
Flitstraders dan? Geef die een kabel.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

fvhbrugge schreef:ach daarom wil Decroo persé een 4e licentie veilen... de kandidaat is dus al gekend
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... 62680.html
Analisten: 'Providence/Voo kan het Belgische telecombedrijven moeilijk maken'
Proximus en Telenet behoren vandaag tot de grootste dalers in de Bel20. Dat is mogelijk het gevolg van een bericht in Le Soir over een verkoop van een meerderheidsbelang (50% + 1 aandeel) in de Waalse speler Voo aan de Amerikaanse private equity-groep Providence die grote belangen heeft in de Amerikaanse en Europese telecomsector. Die verkoop - waaraan voorwaarden verbonden zijn - zou al van mei dateren. Orange Belgium en Telenet hadden ook interesse in Voo, en zouden er dus naast grijpen.

ING-analist David Vagman schat de implicaties op de Belgische telecombedrijven als negatief in. 'België krijgt in feite een nieuwe telecomspeler die nog niet over een mobiel netwerk beschikt en die mogelijk interesse heeft om de vierde speler te worden in mobiel', zegt Vagman. 'De telecomregulator BIPT zal tevreden zijn met een outsider als Providence, in plaats van een overname door Telenet of Orange Belgium.'

Degroof Petercam wijst erop dat Providence in Europa al een mooie staat van dienst heeft opgebouwd met Kabel Deutschland in het verleden en met MasMovil nu (Spanje). 'We blijven voorzichtig tegenover Belgische telecomaandelen', zegt analist Stefaan Genoe.
Decroo wist wss meer dan wij toen konden vermoedden :).
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Mooi mooi concurrentie is altijd leuk op telecom markt
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is er dan iets veranderd sinds september 2019, buthead? Ik heb geen enkel bericht meer gelezen dat Free zou komen naar België.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Mijn reactie was op Providence/Voo
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Evenwel op een artikel van een jaar oud... dus of dit nog enige relevantie heeft ?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Oh haha, had dit helemaal niet gezien , bedankt voor de tip en zag gisteren melding nieuwe post hierin via tapatalk wss foutje :roll:
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Klopt
Die melding kreeg ik ook. En toen ging ik kijken en zag ik geen nieuw bericht. Maar bij mij kwam het gewoon van userbase en niet via tapatalk.

Foutje van de firma...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

zoals ik al eerder zei, vergeet dat er hier een nieuwe operator komt :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een operator als Free hebben we hier misschien wel niet nodig. Die hebben geen app waar je je gebruik kan controleren. Je kan dat enkel zien als je naar hun site surft vanop je telefoon (helft van hun site werkt dat niet) of via een loginpagina inlogt op hun site. Automatisch aanmelden is onmogelijk door een keypad die je moet gebruiken om je gebruikersnaam in te geven. Je heb ook nog steeds niet gevonden hoe je een prepaid van een maand kan verlengen. Het wijzigen van tarief is onmogelijk ofwel betaal je een administratieve kost. Support pagina stelt 0,0 voor. Ze kunnen nog veel leren van bvb een Mobile Vikings naar gebruikersvriendelijkheid.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

lithion schreef:Een operator als Free hebben we hier misschien wel niet nodig. Die hebben geen app waar je je gebruik kan controleren. Je kan dat enkel zien als je naar hun site surft vanop je telefoon (helft van hun site werkt dat niet) of via een loginpagina inlogt op hun site. Automatisch aanmelden is onmogelijk door een keypad die je moet gebruiken om je gebruikersnaam in te geven. Je heb ook nog steeds niet gevonden hoe je een prepaid van een maand kan verlengen. Het wijzigen van tarief is onmogelijk ofwel betaal je een administratieve kost. Support pagina stelt 0,0 voor. Ze kunnen nog veel leren van bvb een Mobile Vikings naar gebruikersvriendelijkheid.
Ik heb hun support een keer gebeld. Ze hebben mij direct en vooral goed geholpen. Als je de prepaid koopt heb je je de keuze tussen éen maand en 2 maanden. Deze opties zijn allebei verlengbaar. Op het einde van de maand krijg ik steeds een email met de melding opgelet als je niet verlengt (optie) zal uw kaart vervallen. Het al of niet komen zal niet van ons afhangen, een appje met gebruik en andere gegevens vind je belangrijk. Dat is begrijpelijk. Langs de andere kant. Als alles bijna onbeperkt is zoals met free ben ik persoonlijk niet zoveel geneigd om te controleren. Ieder zijn ding natuurlijk :wink:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had dergelijke mail alvast niet gekregen. Was ook nergens op hun accountpagina te vinden om te verlengen. Enkel het volgend bericht gekregen:
Bonjour,

Vous avez demandé la résiliation de votre forfait mobile Free sur le
numéro 07 82 27 70 05 et nous vous confirmons sa prise en charge.

N'oubliez pas :

- la résiliation de votre abonnement mobile entraîne la perte
définitive de votre numéro de téléphone,

- une facture Free contenant vos dernières consommations mobiles sera
émise après la résiliation.

Nous restons à votre entière disposition pour tout renseignement
complémentaire, en plus de notre site d'assistance disponible à
l'adresse http://mobile.free.fr/assistance
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”