[SMS Spam]Wij kopen uw auto!

Algemene discussies over telecommunicatie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ongeveer 6 maand aan een stuk heb ik niet anders gedaan dan mensen hiermee gepest. Het heeft vruchten afgeworpen, maar uiteindelijk koste het mij alleen maar een PAK geld. Ik deed dit met 3 SIM kaarten met "onbeperkt" sms'en gedurende 6 maanden. Daarna gedurende 2 maanden met 2 simkaarten. Maar : het kost je een pak geld. Ik heb, snel uitgerekend, zo een 300 euro uitgegeven aan herlaadkaarten en vond het daarna wel stilaan welletjes... 3 providers x 15 euro/maand x 6 maanden + 2 providers x 15 euro/maand x 2 maand.... Daar kan je al gauw eens wat mee gaan doen.

Zijn er resultaten? Zeker wel. Ik heb ondertussen van 4 kaartjes die hier op de website staan al een variant terug gevonden : exact hetzelfde kaartje, maar met een ander GSM nummer er op. Dit wilt dus zeggen dat ze (minimum?) 4 nummers hebben "opgegeven" om te gebruiken, dat ze de stock dus volledig hebben mogen weggooien.

Afhankelijk van hoe "het systeem" het koos kreeg men per nummer tussen de 1 en 10 smsen per dag. In het begin waren dat er wel meer (in de testfase hebben 5 nummers op een weekend 100smsjes ontvangen met als tekst "ik verkoop mijn wagen niet/je ne vends pas ma voiture/I don't sell my car - STOP SPAMMING US").

Het is dus effectief, maar om dit alleen te doen erg duur.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik krijg ook de hele tijd berichtjes, ik vraag me echt af hoe die aan mijn gegevens komen. Misschien komt dit omdat ik een tijdje zelfstandig geweest ben en met mijn gegevens online te vinden was?

0486 18 36 69 - [email protected] 0483427463
0484 08 35 02 - [email protected]
0479 13 60 42 - [email protected]
0487 75 25 56 - borris beek
0493 06 51 14 - [email protected]
0478 38 13 05
0488 56 70 41
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vandaag weer wat bijgeleerd. Ik kijk bijna nooit naar de staatszenders, maar bij familie stond één op, programma over Antwerpse politie.

Er liep zo'n kerel rond op de parking van de Makro, die al blijkbaar 4 gas boets had gekregen. Ze hadden hem op heterdaad betrapt:

- woont in Brussel
- wordt uitgezet op parking Makro in Antwerpen, dan shopping Wijnegem (vlakbij dus)
-> zwartwerk dus georganiseerde misdaad
-> sommige van deze kerels krijgen maar 25 euro voor een hele dag overlast
-> zocht al 2 jaar naar werk via VDAB maar komt nergens aan de bak, dus dan maar zwartwerk
-> vroeg aan de flikken of ze geen job voor hem hadden ;)
-> zijn kaartjes werden in beslag genomen + GAS boete aan zijn been wegens bevuilen / sluikstorten, immers kaartjes belanden op de grond want de meeste chauffeurs smijten deze weg

Helaas blijven de echte daders, de louche autohandelaars, blijkbaar buiten spel.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik ga niet akkoord met de manier waarop de staatszender hier weer aan "framing" doet. Die mensen in een slachtofferrol wikkelen lost niets op, in het minst voor hen zelf. Ze halen er ook weer iemand uit, de vraag is in hoeverre die representatief is, en op de reden waarom hij "nergens aan de bak" komt zal bewust ook wel niet ingegaan zijn, goed mogelijk dat het ook deels aan die persoon zelf ligt. Soit, het verbaast me niet dat de staatszender hier weer de politieke agenda voedt, is een van de redenen waarom ze hier ook verbannen zijn. Geen haar beter dan Fox News/CNN/MSNBC én gesponsord met belastingsgeld, niet te begrijpen (die Amerikaanse zenders krijgen geen dollar belastingsgeld).

Een GAS-boete geven aan zo iemand is ook dom en nog een verspilling van overheidsgeld en -middelen. Ik geef het je op een blaadje dat hij 10 minuten later alweer nieuwe kaartjes in z'n handen had. Het is pure symptoombestrijding. Die boete wordt nooit betaald, die mensen hebben ook niets te verliezen met dat niet te betalen. Jaag ze gewoon weg en zorg intussen dat de oorzaak van het probleem verdwijnt, ipv enkel de symptomen bestrijden.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

CCatalyst schreef: Een GAS-boete geven aan zo iemand is ook dom en nog een verspilling van overheidsgeld en -middelen. Ik geef het je op een blaadje dat hij 10 minuten later alweer nieuwe kaartjes in z'n handen had. Het is pure symptoombestrijding. Die boete wordt nooit betaald, die mensen hebben ook niets te verliezen met dat niet te betalen. Jaag ze gewoon weg en zorg intussen dat de oorzaak van het probleem verdwijnt, ipv enkel de symptomen bestrijden.
Is zelfde probleem als een uitgezette bedelaarster, die ze dan wegjagen, of een GAS boete geven, die toch nooit betaald zal worden. Mensen die niks hebben hebben ook niks te verliezen. In Bio Planet Gent zit er vrijwel altijd iemand die uitgezet is, personeel weet zelfs wie de baas is, wie ze oppikt, ....

Een GAS boete is idd symptoombestrijding.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

malinwa001 schreef: garage Julien : 0483 33 33 61 (mailadres : [email protected])
de julien is bij ons nu ook aktief. zowel in de bus, als op de wagens. Zelfs op weg naar het werk kwam ik dezelfde kaartjes tegen (3 KM te voet)
Regio Kessel-lo (nabij leuven).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer


Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer


Voila, Joke heeft er ééntje gekregen van mij.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hupsakee hier nog een reeks voor die try hard dieven die de autodeuren zo onopvallend proberen open te doen :

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Helaas, de hele setup en de bijhorende simkaarten zijn al maanden geleden opgezegd :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axd
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:55

Ik volg...
Nu stoppen ze er met hopen in de bussen.
Lattedodo
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2008, 18:11
Locatie: Knessleare

Weer zo'n nummer die mij belt met vreemd accent om te weten of ik geen wagen(s) verkoop. :evil:
Wanneer ik zeg dat ik geen wagens verkoop, en dat ik op de Bel-me-niet-meer-lijst sta, begint hij mij nog wat uit te lachen ook, en dat hij zich dat niet aantrekt. :evil:
Het nummer 0466/06.61.02
Overstelp die maar met berichtjes, want dit is geen manier van zaken doen.
Lattedodo
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Lattedodo schreef: 22 sep 2022, 16:42 Het nummer 0466/06.61.02
Overstelp die maar met berichtjes, want dit is geen manier van zaken doen.
Heb em even opgebeld met een wegwerpnummer, als hij je blijft lastigvallen

"Modest Solano, BTW nummer BE0782357953"
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”