Phishing Microsoft telefoontjes beu

Algemene discussies over telecommunicatie
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Hallo allen,

De laatste weken krijgen we thuis, op de vaste lijn, dagelijks meerdere telefoontjes van Microsoft. In het engels probeert een met indische tongval pratende vrouw me in te lichten over het probleem ik heb met mijn computer. Heb haar verzocht met niet meer te bellen daar ik anders de politie zou inschakelen...
Soms tot wel 3x per dag bellen ze. En dan zijn er ook nog de telefoontjes waarbij je enkel een stilte hoort en na enkele seconden "goodbye".
En nu ben ik het grondig beu!

Nu heb ik 2 vragen:
1. Wat kan ik hier tegen beginnen? Ik vermoed dat een klacht indienen bij de lokale politie niet veel gaat uitrichten.

2. Kunnen zij (de 'phishers'), doordat wij enkel de telefoon opnemen, schade aanbrengen aan toestellen die op dat moment aan het internet zijn gekoppeld. Wij hebben thuis telefoon- en internetdienst van Telenet. Deze vraag omdat ik problemen heb met een laptop (zou louter toeval kunnen zijn natuurlijk) en waarom dienen dan die telefoontjes met de stilte?

alvast bedankt voor het lezen.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

De oplossing?!!! ;-)

Ik heb ooit eens een Nigeriaans Microsoft man 25 minuten aan de lijn gehouden. Je moet ge gewoon dom genoeg houden. Eens ze doorhebben dat ze tijd verliezen bellen ze u niet meer terug.

Heb dat opgenomen toen. Vooral die " Kerel gaat die update nog lang duren, want die vrouw ging net klaarkomen, deed die "zeer beleefde" man uit zijn rol vallen. ;-)
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

LOL...

Maar effe serieus, ik vrees dat hier gewoon GEEN oplossing voor is. Proximus mag nog alle nummers blokkeren die je wil, ze bellen toch altijd met een ander nummer... of je moest alle oproepen uit het buitenland uitschakelen, dat helpt misschien nog.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

bombas schreef:Soms tot wel 3x per dag bellen ze. En dan zijn er ook nog de telefoontjes waarbij je enkel een stilte hoort en na enkele seconden "goodbye".
Dergelijke heb ik onlangs ook enkele keren gekregen.
bombas schreef:1. Wat kan ik hier tegen beginnen? Ik vermoed dat een klacht indienen bij de lokale politie niet veel gaat uitrichten.
Weinig... gewoon terug pesten door het spelletje mee te spelen (natuurlijk niet uitvoeren wat ze vragen maar doen alsof)... gebruik hun "kostbare" tijd en speel een beetje de domme gebruiker.
bombas schreef:2. Kunnen zij (de 'phishers'), doordat wij enkel de telefoon opnemen, schade aanbrengen aan toestellen die op dat moment aan het internet zijn gekoppeld.
Nee, totaal niet.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Of zoals mijn pa, de andere kant uitmaken voor het vuil der aarde, dan leggen ze zelf snel af en ben je ook opgelucht... :)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Okay, goed om te lezen dat ik blijkbaar niet de enige ben die gestalkt wordt.

Een vraag hieromtrent. Ik dacht dat dit bij bij kwam omdat ik via Voip werk. Is het een optie om een Fritz aan te schaffen? Of is dat overkill om dit soort toestanden te lijf te gaan? Iets met blacklisten (bepaalde regels configureren) .... of enkel vertrouwde nummers toelaten (contacten gmail) ... Of is er totaal niets aan te doen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

ik vraag mij af of er dan nog wel zijn die nog niet geplaagd werden door één of andere ongewenste telefoontje.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Muziekbos schreef:OIk dacht dat dit bij bij kwam omdat ik via Voip werk.
Ik heb geen VoIP en krijg de telefoontjes ook.
Muziekbos schreef:Is het een optie om een Fritz aan te schaffen? Of is dat overkill om dit soort toestanden te lijf te gaan? Iets met blacklisten (bepaalde regels configureren) .... of enkel vertrouwde nummers toelaten (contacten gmail) ... Of is er totaal niets aan te doen?
Ik heb er dit jaar misschien een stuk of 5 gehad... daar ga ik geen moeite en tijd insteken.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Als ik 's avonds thuis kom, heb ik meestal zo'n 5-10 gemiste oproepen van anonieme en buitenlandse nr's per dag. Nog leuker is mijn antwoordapparaat dan beluisteren, aangezien ik als boodschap "ja hallo?" gebruik. Schitterend om te horen veel mensen er intrappen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

bombas schreef:.....Nu heb ik 2 vragen:
1. Wat kan ik hier tegen beginnen? Ik vermoed dat een klacht indienen bij de lokale politie niet veel gaat uitrichten.
Klacht indienen zal in dit geval niks uitrichten. De enige remedie hiertegen is die nummerreeks of land van herkomst black-listen.
Wij hebben Ovh als Voip provider en daar hebben we ook enkele telefoonnummers geblokkeerd, dat werkt heel goed. Met de meeste Voip providers moet dat lukken als je zelf aan de instellingen kunt. Bij Telenet zal dat wel niet gaan denk ik.
Denk dat je toch geen telefoontjes verwacht van bekenden vanuit India of Pakistan hé :wink:
2. Kunnen zij (de 'phishers'), doordat wij enkel de telefoon opnemen, schade aanbrengen aan toestellen die op dat moment aan het internet zijn gekoppeld. Wij hebben thuis telefoon- en internetdienst van Telenet. Deze vraag omdat ik problemen heb met een laptop (zou louter toeval kunnen zijn natuurlijk) en waarom dienen dan die telefoontjes met de stilte?
Bij neen, zeker en vast niet, wie heeft je dat wijsgemaakt :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Fallschirmjaeger schreef: "ja hallo?"
Of " Met Peter Pan, ik ben nu effen niet thuis, ben naar de politie klacht aan 't neerleggen omdat ik teveel anonieme bellers ontvang" :cop:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Gewoon in het nederlands blijven praten helpt nog het beste. Niet alleen tegen die nigeriaanse oplichters, maar ook tegen die koppige franstalige verkopers die hardnekkig u iets willen aansmeren in het frans...
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Wat ook helpt is alle oproepen die anoniem zijn of uit het buitenland (dus geen 9-cijferig Belgisch nummer) gewoon niet opnemen. Tenzij je oproepen verwacht van bv. Nederland (0031), maar

Kan je via VoIP geen blokkeringen instellen voor Aziatische landen bijvoorbeeld ?
Voor klassieke telefonie kan eventueel een telefooncentrale met nummerblokkering een oplossing zijn (niet genoeg kennis om eentje aan te raden).

Land codes voor Europese landen (die je misschien wél wilt opnemen): https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... -4:_Europe
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Ik heb nog nooit zulke oproepen gehad tot voor een maand gelede, zucht, nu al 5~6 gehad.De laatste was erg grappig,

- Hallo met <xming>
- "Hello, this is blabla from Microsoft calling for your computer"
- Spreek je Nederlands?
- "No, only English"
- daaaaag

Die verstond best wel wat Nederlands!

Als ik op een dag echt beu word, dan maak ik wel een IVR voor die mensen, die ze dan zo lang mogelijk aan de lijn houden, zodat ze meer kosten gaan hebben.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik krijg er niet alleen van MS maar ook andere voor het afsluiten van telecom abo, enz... ook veel oproepen waarbij direct neergelegd wordt als ik opneem.
Ze hebben het op mij gemunt denk ik :bang:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Voorlopig nog geen zulke telefoontjes gehad. Het is misschien ook omdat onze telefoonnummer niet voorkomt in de telefoongidsen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Ik kreeg vroeger ook dikwijls van die telefoontjes, maar wel uit België (Belgacom/Proximus).
Ik heb me dan geregistreerd bij "Bel mij niet meer" en sindsdien is dat gedaan.
Ik weet niet of dit zou helpen tegen buitenlandse telefoontjes of dure betalende nummers.

https://www.bel-me-niet-meer.be/
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

lacer schreef:Voorlopig nog geen zulke telefoontjes gehad. Het is misschien ook omdat onze telefoonnummer niet voorkomt in de telefoongidsen ?
Mijn staat er ook niet in.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Wij kregen er zo'n twee per maand, maar dat is volledig opgehouden nadat ik mijn nummer op "bel me niet meer" heb ingeschreven.

Het kan ook gewoon zijn dat ze het uiteindelijk opgegeven hebben, of het kan zijn dat Bel me niet meer er iets aan deed.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Mijn nummer is een privénummer en "bel me niet meer" heeft niets opgebracht.
Het gebeurt wel in golven, nu is het weer een tijdje kalm, tot het weer opflakkert voor een week en dan weer een periode stilte enz...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Alsof iemand die misbruik van je wil maken aan de andere kant van de wereld zich ook maar één seconde zal storen aan een bel-me-niet lijst :lol:
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

De vriendelijke eerlijke Indiër bij "Microsoft problem server" zou dat altijd doen!
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Hoeveel van ons hebben de mogelijkheid om white en black lists in te voeren voor zowel In en uitgaand ? En gebruiken die echt ?
Wij thuis zouden niet meer zonder kunnen.
Dank u wel Ovh - Telecom en hopelijk blijft die functie bij jullie voor altijd behouden, ook met jullie nieuwe interface :beerchug:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik ben er (voorlopig) toch van af. Een paar keer meegespeeld en me van de domme gehouden.
Eerst gevraagd welke van mijn computers er berichten stuurde naar hen. Hadden ze niet verwacht dat er meer dan 1 was. Dan alles laten uitleggen en toen ik op de "windowskey" moest drukken gezegd dat ik die niet had. Ze leggen dan uit waar die toets staat maar uiteindelijk heb ik dan gevraagd waar die toets op een Mac staat. Een andere keer hield ik vol dat ik geen toetsenbord had en ook geen muis maar enkel een tablet... In totaal heb ik over verschillende gesprekken ze toch een uur doen verliezen. De door hen gebruikte nummers staan nu geblokkeerd op mijn Fritzbox en volgens de logs hebben ze nog verschillende keren geprobeerd.

Ze gebruiken wel verschillende nummers.
00559 0041988 en 028806833
0033970720501 was van een Franstalige die iets wou verkopen.

Uiteindelijk blokkeer ik nu na 1 poging elke bozo die denkt mij plezier te kunnen doen met aanbiedingen.
092682714 is het laatste slachtoffer (Proximus).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Misschien is dit een idee tijdens de komkommertijd. Hoe hoe hou je een 'Micr0$ft calling' zo lang mogelijk bezig.
Net een telefoontje gedaan en ik ben aan 15 minuten geraakt. Ik lees dat jullie tot een uur geraken, :worship:

phisher: How many computer do you have in your home ?
- one laptop and 2 PC's.
phisher: One laptop and 2 PC's right.
phisher: and now sir is the computer turned on ?
- yes it is still black screen.
...

phisher: and now sir, next to the c-t-r-l button, what is the button next to it.
- it's like a flag with 4 squares.
phisher: ok sir, is it a flag with a windows logo ?
- it looks like a flag with bended squares.
phisher: and now sir press the windows button and press 'R'. what do you see sir ?
- a screen with run task
phisher: ok sir, now press e - v - e - n - t - v - w - r
phisher: what do you see now sir ?
- the applcation closed unexpectedly

...

- this is a linux pc with ubuntu
phisher: but sir I'm calling from Microsoft...
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Vanmorgen ook nog eens opgebeld geweest (fake nr 058877690 ) maar helaas geen tijd om hen wat bezig te houden.

- I'm calling from Windows support
- Why are you calling me, scammer?
- There's a problem with your computer, sir.
- I don't have a computer, scammer
- Why do you say I'm a scammer?
- Because you are, go f*ck youself... hangt op...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

nu op één of ander zuid aziatisch forum:

I had a very rude customer on the phone from Belgium...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

"Is your mother proud of the fact that her son is a criminal? Will she come visit you in prison? Mind that you don't drop your soap in the shower - assuming they have showers where you're headed."
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Joe de Mannen schreef:nu op één of ander zuid aziatisch forum:
toen deze phisher bij eventvwr de letter n dicteerde viel dit me op : you know sir the 'n' from nederlands. :!:
toen hij het woord nederlands uitsprak klonk dat verdacht correct. in het engels is het trouwens dutch als ik me niet vergis. het lijkt wel of deze persoon nederlands kon spreken.

alhoewel toen hij navraag deed bij een collega over linux was een het onverstaanbare conversatie op de achtergrond.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

keerekeerweere schreef:the 'n' from nederlands. :!:
toen hij het woord nederlands uitsprak klonk dat verdacht correct. in het engels is het trouwens dutch als ik me niet vergis. het lijkt wel of deze persoon nederlands kon spreken.
Dit is mij van't weekend ook overkomen! Zeer verdacht.

Mijn nieuwste is overigens "dringend grote boodschap", dan na 10 minuten terug komen (als ze niet opgehangen hebben) en dan na 2 minuten stuntelen op mijn computer opnieuw urgent naar 't toilet. Record is 3 keer in één gesprekje.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik moe kakken, die moet ik nog eens proberen :banana:

Maar met de Ubuntu en den Apple lukt het ook wel aardig.
Maar een gans uur echt niet, ben na 10 minuten al pist dat ik ze eens goed uitscheld.
Laatste weken ook nog weinig last van, meestal was het 2 tot 4x per dag :-D

En dat van het Nederlands had ik ook al gemerkt, precies dat die ineens een spoedcursus vreemde talen krijgen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het zal toch zijn dat er business in zit...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

keerekeerweere schreef: toen deze phisher bij eventvwr de letter n dicteerde viel dit me op : you know sir the 'n' from nederlands. :!:
toen hij het woord nederlands uitsprak klonk dat verdacht correct. in het engels is het trouwens dutch als ik me niet vergis. het lijkt wel of deze persoon nederlands kon spreken.
Misschien bedoelde hij Netherlands als land, kunt dan beginnen uitleggen dat we toch al enkele jaren onafhankelijk zijn :idea:
Ex-collega maakt er ook een uitdaging van om het zo lang mogelijk te laten duren en ze hebben hem zelfs al eens verweten dat hij hun tijd aan het verdoen was :lol:

Intussen geen vast nummer meer maar Frits was uiteindelijk ingesteld om gewoon niet te reageren op annonieme nummers en dan al veel rustiger.
Zijn volledige callcenters die daarmee bezig zijn dus zal zeker wel iets opbrengen. Vraag me af of die ook quotas krijgen, x minuten per klant en commissie als ze er eentje vinden die er nog in loopt.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij mij thuis hebben ze opgegeven. Mijn vrouw pakt altijd op want haar moeder is de enige die onze vaste nummer heeft en ze geraken gefrustreerd omdat ze geen Engels wil spreken. Nu al een hele tijd geen call meer gehad.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Ik dacht dat die scammer 5 a 10x meer verdienen dan een normaal call center in India dus big business.
Niemand die op YouTube al eens gekeken heeft syskey scammers :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Vandaag waren ze zeer actief vanaf verschillende (fake) nummers:
13.08.19 07:52 086512421 < 1 min
13.08.19 10:17 024468142 < 1 min
13.08.19 11:20 055601477 2 min
13.08.19 11:41 053656310 < 1 min
13.08.19 11:49 0046108885379 2 min
13.08.19 13:59 00442078953684 13 min

Voor de laatste had ik wat tijd... Vroeg eerst om browser op te starten en naar teamviewer site te gaan maar daar kreeg ik "toevallig" een error, hij gaf me dan door aan zijn "second line support technician" die me exact hetzelfde liet doen en weer had ik toevallig dezelfde foutmelding.
- "Are you kidding me sir?"
-" Of course I am, scammer..."
en dan werd hij kwaad en kreeg ik wat "F" en "MF" te horen en verbrak hij de verbinding.

Zes keer op een dag opgebeld worden is wel een record, meestal stopt het na 2-3 oproepen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dit is misschien de leukste manier om ze aan het lijntje te houden

Maar het meest effectieve is toch wel wat Jim Browning, de man achter dit YouTube Channel doet om de scammers het leven zuur te maken : hij hackt ze met hun eigen middelen, haalt data van hun computers (foto's, documenten, gegevens van slachtoffers), legt hun betalingssysteem en hun telecomsysteem plat en verwittigt ook de politie in India. En maakt er ondertussen grappige videos over.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Nu ik dit topic zie denk ik er plots aan dat de fax truk gewerkt lijkt te hebben. Al lang geen oproepen meer gehad. Wat je doet is simpel; als je ziet dat je gebeld wordt door een buitenlands nummer zet je snel Youtube "fax sound" op, neemt op en speelt het af. Ze leggen terug in en zouden jouw nummer bij hun "blacklisten" want naar een fax bellen is voor hun zinloos.

Geen idee of het echt werkt of het toeval is maar zeker het proberen waard.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik betwijfel of ze een database hebben met niet interessante nummers.

Ik heb ze al meermaals meer dan een kwartier bezig gehouden maar ze blijven me bellen (al is het iets van enkele keren per jaar)… al is de vraag hoeveel van die "groeperingen" er actief zijn in het Microsoft scam wereldje.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”