Geld van belkrediet naar bank/paypal

Algemene discussies over telecommunicatie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

cougare schreef:Kan je met base belkrediet ergens nintendo switch vouchers kopen ?
Volgens mij niet mogelijk, al is het al lang geleden dat ik voor de kinderen iets kocht op de eShop.
bollegijs schreef:Een maat wou iets kopen op PSN en wou mijn belkrediet gebruiken. Dit is niet gelukt want de Playstation gaf telkens de fout: 'Uw Orange account is niet actief'.
Al eens via website geprobeerd ? Wist zelfs niet dat het kon op console zelf. Ik doe een top-up van mijn PSN Wallet altijd via Store.playstation.com, en daar kan je dan rechtsboven via je avatar naar “Betalingen beheren”. Ik merk wel dat dit momenteel niet werkt vanop mijn iPad. Dus misschien momenteel een storing ? Ik kom dus zelfs niet eens op de plaats waar je kan kiezen tussen pre-paid PSN code, kredietkaart, mobiel...
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer

Disney+ kan je via Google play ook betalen met belkrediet
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Afbeelding

Orange niet supported? :bdaysmile:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Orange was vroeger Mobistar. Bizar dat ze die naam daar nog hebben staan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Devil,

Ik heb nog sites waar nog steeds mobistar staat. Het is precies waarom je nog bij andere sites belgacom tegenkomt.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer

Juist getest via PS4 zelf en daar lukt het ook nog zonder probleem
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

bollegijs schreef:Orange niet supported? :bdaysmile:
Niet precies duidelijk wat je bedoelt met je smiley. Maar dat lijkt dus gewoon te werken, want Orange=Mobistar. Dus je klikt gewoon op Doorgaan, waarna je een popup krijgt van Boku waarin je Orange kiest en je tel.nr. ingeeft, en in het volgende scherm geef je dan de code die per SMS toekomt op dat telefoonnummer.
Je screenshot is overigens die van id.sonyentertainmentnetwork.com, maar je kan ook rechtstreeks op store.playstation.com geld op je account toevoegen.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Tomby schreef: Niet precies duidelijk wat je bedoelt met je smiley. Maar dat lijkt dus gewoon te werken, want Orange=Mobistar. Dus je klikt gewoon op Doorgaan, waarna je een popup krijgt van Boku waarin je Orange kiest en je tel.nr. ingeeft, en in het volgende scherm geef je dan de code die per SMS toekomt op dat telefoonnummer.
Je screenshot is overigens die van id.sonyentertainmentnetwork.com, maar je kan ook rechtstreeks op store.playstation.com geld op je account toevoegen.
Ik probeer een reden te zoeken waarom ik deze fout krijg
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Staat het actief in je orange klantenzone? Je kan dit soort betalingen daar namelijk uitschakelen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Screenshot_20201229-214609.jpg
Laatst gewijzigd door satsurfer 29 dec 2020, 21:46, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

bollegijs schreef: Ik probeer een reden te zoeken waarom ik deze fout krijg
Maar waarom nu weer op de console zelf ? We hebben al aangeraden het via de website te proberen en je eerdere screenshot was van de SEN website, dus ben een beetje puzzled waarom je nu opnieuw op de console aan het proberen bent.

EDIT: Heb zelf eens getest en ik kan op de PS4 zelfs niet eens een mobiele betaling toevoegen, laat staan selecteren, om iets in de Store te kopen. Heb PayPal geconfigureerd staan en ik kan enkel een Credit Card toevoegen als betaalmethode, terwijl ik op store.playstation.com gewoon altijd via mobiele betaling doe.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, sommige volharden in de boosheid.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die blokkering multimedia aankopen is het dacht ik. Als dat opstaat gaat het niet lukken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

devilkin schreef:Staat het actief in je orange klantenzone? Je kan dit soort betalingen daar namelijk uitschakelen.
bollegijs schreef: Mijn herlaadkaart heeft de functie multimedia aankopen blokkeren niet actief. Het is 2,5 maand geleden dat ik laatst heb 'opgeladen'.
Tomby schreef: EDIT: Heb zelf eens getest en ik kan op de PS4 zelfs niet eens een mobiele betaling toevoegen, laat staan selecteren, om iets in de Store te kopen.
Ga naar instellingen => accountgegevens => portemonnee => bedrag toevoegen.
satsurfer schreef:Tja, sommige volharden in de boosheid.
Rustig rustig, zoals ik al aangegeven heb is het voor een maat zijn account. Ik zal dat nog eens uittesten via browser als ik eenmaal bij hem ben (of zen login bemachtig). En ik ben helemaal niet boos haha, of maak je dit allemaal op door een emoticon?

It's all good. ik ben echt niet boos :beerchug:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

bollegijs schreef:En ik ben helemaal niet boos haha, of maak je dit allemaal op door een emoticon?
It's all good. ik ben echt niet boos :beerchug:
begrijpend lezen. :eek:
https://www.ensie.nl/spreekwoord/volhar ... 20boosheid.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Toch vraag ik me nog af vanwaar die reactie kwam, ik vroeg gewoon iets en antwoord op reacties. Ik dacht dat het misschien kon zijn omdat Orange niet in de lijst stond. Chill man 8)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

bollegijs schreef: Ga naar instellingen => accountgegevens => portemonnee => bedrag toevoegen.
Ha, Dan zijn er blijkbaar 2 plaatsen waar je betalingen kunt beheren. Heb nu eens daar geprobeerd en lijkt wel te werken hier. Gewoon Orange gekozen en mijn telefoonnummer ingegeven en kreeg melding dat er een sms verstuurd is. Mijn gsm ligt echter beneden en zit nu lekker op lui gat in game room :D.
Scherm is identiek aan je foto hierboven, behalve dat ik dus een code-veld en Bevestigen-knop heb, ipv die Doorgaan bij jou.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
verwijderd (op de man spelen)
bollegijs schreef:Toch vraag ik me nog af vanwaar die reactie kwam, ik vroeg gewoon iets en antwoord op reacties. Ik dacht dat het misschien kon zijn omdat Orange niet in de lijst stond. Chill man 8)
Tomby had zelfde reactie.
we vragen U 2 x, doe het via pc, nt via ps4. Wat doet mijnheer...'volharden in de boosheid' :-D
Soit, iedereen heeft U goed proberen helpen.
voor de rest reageer ik niet meer.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb toch een screen gepost waar ik via de pc Orange niet tussen de lijst stond en dit afvroeg of dit de reden kon zijn? Daarna is het precies verkeerd gelopen met je geduld en werd het persoonlijk voor je. En het verschil met Tomby is dat hij niet persoonlijk wordt en normaal gedraagt... Bij deze: soit.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

bollegijs schreef:Ik heb toch een screen gepost waar ik via de pc Orange niet tussen de lijst stond en dit afvroeg of dit de reden kon zijn?
Zoals ik dus aangaf was het helemaal niet duidelijk wat je bedoelde, en wist je dus niet dat Mobistar=Orange. Dus op dat screen had je gewoon verder moeten gaan en zou het daar mogelijk werken.
Ondertussen blijkt dus wel dat het bij mij wel lijkt te werken op de PS4 zelf dus mogelijk toch iets mis met je Orange nummer.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bel ik naar 0904-04517 via Orange 'dit nr. is niet toegekend' (beltegoed.nl). Via OVH lukt het perfect.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heeft iemand recent nog belwaarde overgezet naar een PSN account (PlayStation) ? Of een telefoonnummer toegevoegd als betaalmethode ?

Ik heb 2 SIMs waarvan ik belwaarde gebruik. Vroeger kon ik via de website een PSN Wallet top-up doen waarbij er mij gewoon gevraagd werd het telefoonnummer op te geven. Daarna kreeg je een SMS en kon je daarmee de betaling bevestigen. Was dus heel simpel om de juiste SIM te kiezen.

Dit lijkt ondertussen veranderd te zijn. Je telefoonnummer is nu gekoppeld aan je PSN account. Blijkbaar moet je ook niets meer bevestigen met SMS of zo, want toen ik een bedrag probeerde over te schrijven, was dat direct in orde. Op mijn telefoon moest ik niets doen. Jammer genoeg was het wel met de verkeerde telefoon :p.

Op PSN zie Ik echter geen manier om het telefoonnummer te wijzigen, en ik kan er ook geen toevoegen. Wel kan ik er een verwijderen. Maar ik heb nu een beetje schrik dat dit een betaalmethode is die gewoon nog legacy ondersteund wordt, dus dat bestaande nummers nog werken, maar geen nieuwe meer toegevoegd kunnen worden. En dus schrik dat als ik Verwijder doe, ik nu ook ineens geen top-ups via belwaarde meer zal kunnen doen.


EDIT: zelf gevonden. Heb simpelweg op de PSN account van mijn zoon een telefoon als belwaarde proberen toe te voegen en dat werkt dus nog. Eigenlijk is het zelfs beter dan vroeger, want een van die 2 SIMs van me, zit in een iPad waar je geen SMS mee kan ontvangen. Vroeger moest ik dan effen die SIM in een telefoon steken om betalingen te kunnen doen. Nu heb je enkel een SMS bij het toevoegen van het telefoonnummer aan je account, maar niet voor de betaling zelf (heb ik per ongeluk ontdekt toen ik geld wilde overzetten en het met de andere SIM bleek). Dus de SIM kan voortaan gewoon in de iPad blijven.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Met thoorn heb ik de laatste tijd telkens dat wanneer de verbinding met hun 0900 tot stand gebracht wordt dat ze aan de andere kant inleggen . Telkens 2 euro kwijt zonder er iets voor terug te krijgen .
Heb thoorn al meermaals gemaild om melding te maken maar die reageren gewoon niet . Reageren eigenlijk nooit , op geen enkel probleem is mijn ervaring .

Is er nog een andere mogelijkheid om met orange af te bellen ?

Of is het alternatief wat ik bij orange kan doen , om met mijn belkrediet gewoon datapakketjes te kopen van 1GB . Ik heb sowieso eigenlijk enkel data nodig voor 30 dagen . sms en bellen gebruik ik niet . Nog mensen die het zo doen ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Google Play store apps/abbo's
sms de lijn
sms goede doelen
2€ voor 1 GB 24 u.?
Abbo nemen bij Orange, ena als krediet op 0 staat, terug prepaid?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik probeerde net om Orange belwaarde toe te voegen aan m'n Playstation Wallet maar het wil niet lukken.
Via het toestel en via https://www.playstation.com/nl-be/ verscheidene pogingen gedaan.

"Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw."

De PayPal optie gebruiken lukt wel.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Petrikske schreef:Ik probeerde net om Orange belwaarde toe te voegen aan m'n Playstation Wallet maar het wil niet lukken.
Via het toestel en via https://www.playstation.com/nl-be/ verscheidene pogingen gedaan.
"Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw."
Mijn post hierboven gezien ? De manier waarop dit werkt hebben ze veranderd. Op de oude manier krijg je inderdaad nog een foutmelding, ipv dat ze het gewoon weggehaald hebben.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Euhm ja had ik gezien Tomby.
Maar mijn mobiele nummer is al lang verbonden met m'n account en heb er ook al heel wat betalingen mee gedaan en inderdaad na een betaling kreeg ik dan een sms ter bevestiging van betaling meer niet.

Zou Orange misschien deze manier van betalen uitgeschakeld kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Heeft iemand recent nog belwaarde overgezet naar een PSN account (PlayStation) ? Of een telefoonnummer toegevoegd als betaalmethode ?
Hallo,
Even een update betreffende m'n problemen met Orange belkrediet en de Playstation Wallet.
Heb een tijdje geleden een hele tijd aan de telefoon gehangen met Playstation support maar om een lang verhaal kort te maken,
'Playstation Support' helpt dus eigenlijk niet.
Ben regelmatig opnieuw blijven proberen met belwaarde over te zetten naar de Playstation Wallet maar het is me nooit meer gelukt.
Na een tijdje dan toch maar dit telefoonnummer uit m'n Playstation account gesmeten en gepoogd om een Base nummer toe te voegen.
Dit lukte wonderwel en zelfs belwaarde overhevelen van Base naar de Playstation Wallet lukte perfect.
Nadien dan het Base nummer weer weg gedaan om opnieuw m'n Orange nummer in m'n account te krijgen maar weer kon ik dat nummer niet langer toevoegen.
Dan maar opnieuw m'n nummer van Base toegevoegd aan m'n Playstation account en opnieuw belkrediet over trachten te zetten en opnieuw lukte dit zonder problemen.

Heb nu opnieuw contact opgenomen met Orange en alles uiteen gezet en als ze het niet kunnen oplossen dan rest er mij niets anders dan over te schakelen van Orange naar Base.

Meer info aangaande Pay By Mobile (Base) tinyurl.com/bdhm2sy8
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Bij mij is het onlangs gelukt, maar bij een maat op PS5 lukt het ook niet meer...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een Orange nummer Bollegijs?

Ben nu via messenger in overleg met een Orange medewerker, heb net 2 screenshots doorgemaild.
1 van de foutmelding die ik krijg wanneer ik een Orange nummer tracht toe te voegen.
En 1 van de bevestiging die ik krijg na ingave van de 4-cijferige verificatiecode die ik kreeg na het opnieuw ingeven van het Base nummer.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Effen een oud topic oprakelen. Wat zijn vandaag nog de opties om geld van Orange pre-paid op te souperen ?
PlayStation gaat nog altijd (2 maand geleden nog gedaan) maar ik koop daar bijna nooit nog iets omdat ik PS+ Premium heb tot 2026. Dus PS+ verlengen is ook niet ideaal.
Ik dacht dat je met belwaarde ook Google Play aankopen kon doen, maar in de Play Store krijg ik bij betaalwijzen 'n.v.t.' bij Orange.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

Hier wordt orange nog steeds gebruikt voor Youtube premium via google play
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Je kan bij battle.net betalen met belwaarde zonder extra kosten, maar geen "Balance" kopen. Tot een paar maand geleden kon je ook via kinguin.net spellen kopen met belwaarde, maar de de optie is precies verdwenen. Op die manier al een hele hoop spellen gekocht, wel tegen een serieuze meerprijs.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”