Geld van belkrediet naar bank/paypal

Algemene discussies over telecommunicatie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Misschien is er iemand in de buurt van hasselt met een PlayStation want mijn buurman vertrouwt het toch niet en wil het dan toch liever niet doen. Ik dring ook liever niet aan. Achja.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Zorg ervoor dat je bent ingelogd op zowel PSN en Spotify in je browser en probeer dan naar https://link.playstationmusic.com/ te gaan. Normaal kan je hier premium activeren.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bedankt voor de tip. nog eens geprobeerd met Firefox. Als ik vraag om te linken krijg ik eerst de auth-website van Spotify, en dan dit:
Screen Shot 2018-08-16 at 21.33.00.jpg
De aankoop kan niet worden voltooid. Eén of meerdere items zijn misschien reeds aangekocht of aan andere vereisten voor de aankoop is niet voldaan.

Nadien blijken ze dan toch gelinkt (maar uiteraard Spotify Free).

Enig idee?
-in alle browsers zelfde
-heb ook even een nieuwe spotify account gemaakt, zelfde resultaat...

Edit: je moet blijkbaar ook loskoppelen in de spotify account. Dat ook nog eens gedaan, en dan opnieuw gelinkt. Dat lukt nu prima, maar ik kan geen Premium starten van op de website van PSN / Link.playstationmusic.com

Edit2: en geprobeerd te linken met de nieuwe account. Dat lukt wel, ik krijg het aanbod om 2 maanden Premium te gaan via PSN voor 2 euro. Als ik dat wil doen vraagt ie creditcard gegevens en kan je onmogelijk kiezen voor het krediet dat ik al heb opgeladen...
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Ja, je moet cc gegevens geven, het gaat enkel een authorisatie op je kaart doen van een paar eurocent. Als er genoeg krediet is op je PSN account, zal het eerst daarvan afgaan. Gewoon niet vergeten je PSN op te laden voor je volgende vervaldag.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Klopt, Netflix is bij mijn weten niet mogelijk via PSN en helaas tegenwoordig ook niet meer via nieuw Google Play abonnement. Benieuwd hoe lang het nog zal werken voor wie al via Google Play geabonneerd is.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

ChelloExtremer schreef:Ja, je moet cc gegevens geven, het gaat enkel een authorisatie op je kaart doen van een paar eurocent. Als er genoeg krediet is op je PSN account, zal het eerst daarvan afgaan. Gewoon niet vergeten je PSN op te laden voor je volgende vervaldag.
Ok dan zit ik op de goeie weg. Alleen jammer dat ik er een nieuwe account voor moest aanmaken. Die oude account was echt al heel oud en vermoedelijk is daar iets technisch nog anders. Er staan bijvoorbeeld getallen als login.

Voor Netflix geen andere methodes?

Alvast dank!

Edit: gelukt voor spotify, dank voor de hulp! Echt niks voor Netflix te vinden?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik kan blijkbaar niet meer bij Google betalen met mijn belkrediet (Generation Connect nog steeds). Iemand anders hier nog last van? Anders gaat het hier stilletjesaan tijd worden om over te schakelen...

EDIT: oh, wait, apps kopen in de Play store lukt wél, maar bv. het YouTube Premium abonnement lukt niet. What gives?
ooh. shiny.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bestaat er een manier om apps in de Google Play Store te kopen voor mijn vader via mijn Orange belkrediet? Wss. moet ik dan mijn gsmnr. koppelen aan zijn é-mailadres? Of ziet er iemand het anders?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Een familie maken op Google, dan kan je alle aankopen delen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Niet met belkrediet (of dat lukt hier toch niet). Enkel voor individuele aankopen.

Ze zijn er eerlijk gezegd een soepke van aan het maken. Ondertussen zit in al een week zonder muziek, omdat Google zelf niet snapt waarom ik niet met m'n belkrediet een abo kan afsluiten (maar bv. wel apps kan kopen). :roll:
ooh. shiny.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Luboli schreef:Een familie maken op Google, dan kan je alle aankopen delen.
"Selecteer een creditcard als gezinsbetaalmethode. Er is een gedeelde betaalmethode vereist voor de gezinsbibliotheek en het Play Muziek-gezinsabonnement. Gezinsleden kunnen de betaalmethode gebruiken voor aankopen op Google Play en voor in-app-aankopen."
:cry: :cry: :cry:
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

satsurfer schreef:"Selecteer een creditcard als gezinsbetaalmethode.
Ja, je moet inderdaad een kredietkaart toevoegen als gezinsbetaalmethode om onder andere Youtube Premium of Google Play Music Family te nemen.
Ik heb hier een prepaidkaart aan toegevoegd waar er €0 op staat, om dat iedereen uit je gezin/familie die kaart dan kan gebruiken.
Maar alles dat je op Google Play aankoopt (dus ook met belkrediet) kan je toevoegen aan je familiebibliotheek.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik weet dat alle cash back sites geblokkeerd zijn, maar bestaan er goede doelen ouzo waar je via mobile vikings nog kan naar bellen / smsen. Geef het liever dan daar aan dan te laten verlopen.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Heb ik ook al zitten zoeken, maar er zijn blijkbaar nog weinig goede doelen die met SMS werken. Heb deze wel gevonden en dit werkt met MV: https://als.be/nl/Doneer-per-sms
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

nog eventjes thread 'bumpen' :-D

Tegenwoordig kan je nuttig uw belkrediet gebruiken met SMS naar '4342' met onderwerp (zonder haakjes) 'VIVE LE VELO'
1 €/sms, gaat integraal naar 'kom op tegen kanker'
Je kan er ook trui van ritwinnaar of andere renner in de Tour De France. :-D
Je moet wel 'redactionele vraag' beantwoorden :-o

https://sporza.be/content/dam/sporza/20 ... rteerd.pdf
Umpalumpa
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jun 2014, 14:34

Hier nog eentje:

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ook.com%2F

https://teampia.be/422/

PIA naar 4666.

Ik heb genoeg op MV (werkt) staan, kwestie van het profijt die ik hier in de laatste jaren gehaald heb ook eens terug te geven ;)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

héél nuttig!!! en gaat INTEGRAAL naar goede doel! Niet 0,5€ voor operatoren. Ook andere prepaidgebruikers en abbo's mogen storten. :wink:
Umpalumpa
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jun 2014, 14:34

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Zijn er intussen behalve goeie doelen nog manieren om 70 euro belkrediet bij MV op een of andere manier nuttig te gebruiken? Bustickets worden zo al betaald maar het bedrag groeit elke maand toch weer aan.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Film huren per sms bij Moviemax?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb met MV een 10 euro aan Pia kunnen geven.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Zijn er intussen nog manieren om 70 euro belkrediet bij MV op een of andere manier nuttig te gebruiken?
Tomtom abbo of apps id play store

@WalterB1
https://www.demorgen.be/nieuws/nu-ook-s ... ~b8bf4097/
Volgende actie :-D
telenut
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:
liegebeestig schreef:Zijn er intussen nog manieren om 70 euro belkrediet bij MV op een of andere manier nuttig te gebruiken?
Tomtom abbo of apps id play store
Je kan volgens mij met MV niks kopen in de play store.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tado (thermostaat) abbo met Orange belkrediet. :banana:
tado_orange_small.jpg
Lorias
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 aug 2016, 20:45
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 1 keer

Is er op dit moment iets bruikbaars voor Mobile Vikings?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

al paar jaar zo. best is daar zo ver mogelijk van wegblijven, incl. hun regelmatige pannes.

https://mobilevikings.be/nl/terms-of-us ... onditions/

"elk gebruik van de dienst dat gericht is op het misbruiken van de dienstverlening, zoals een onredelijk verbruik naar premium nummers waarbij dit verbruik gericht is op het omzetten van belwaarde naar cash,
waardebonnen, of activatie- dan wel toegangscodes."

"Hoi,

Zoals aangegeven in de algeme voorwaarden ondersteunen we dit nummer inderdaad niet meer. Dit wil zeggen dat je geen oproepen meer kan maken naar dit nummer vanaf ons netwerk.
We beschouwen zulke lijnen als onredelijk gebruik/verbruik, want daarvoor dient belwaarde niet. Het gebruik van belkrediet met de bedoeling om daar terug cash uit te verkrijgen is misbruik maken van belkrediet op zich.
Andere nummers zoals De Lijn leveren een dienst en uiteraard hebben we daar niets op tegen.
Maar hier is het de bedoeling om belkrediet te recuperen, wat als oneigenlijk gebruik beschouwd wordt.

Viking groet,
Miet"
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

MobileVkings;

SMS-ticket De Lijn, denk ook van die SMS-tickets voor parking te betalen. Of gewoon opsurfen met mobiele data
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

de lijn: 2,65€ via sms, 1,5€ mticket 10-beurtenkaart.

Parkeren lukt al lang niet meer via prepaid, enkel via abbo. (diverse aanbieders geprobeerd)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Aargh, ik ging net terug Spotify nemen als PlayStation Music om dan met mijn PlayStation wallet te betalen. Google even hoe dit te activeren, lees ik dit : https://www.playstation.com/nl-be/get-h ... otify-faq/ . Letterlijk 1 dag te laat (al ging het dan sowieso maar voor 1 maand zijn) :bang: .

Het is duidelijk dat de Spotify's en de Netflixen van deze wereld gewoon teveel moeten afdragen aan die tussenpartijen en gewoon liever zelf volledig innen gezien ze vandaag een household name zijn en dus die tussenpartijen totaal niet meer nodig hebben om extra abonnees te werven.

Heb nu nog enkel de PlayStation store zelf, waar ik mijn belwaarde kan aan spenderen.

Zelfs SMS parkeren gaat niet, want nummerplaat is gekoppeld aan een account en ik krijg gewoon de facturen per mail (die nu ook automatisch via CC afgerekend worden). Dit is met ParkMobile, maar volgens satsurfer is het dus nergens nog mogelijk.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Verdorie. Voor mij alleszins einde Spotify premium als ik het niet via belkrediet kan betalen. Het is het niet waard.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

duidelijk dat prepaid einde verhaal is....zowel bij telco's als bij betaalmogelijkheden bij dienstenaanbieders...
mocht ook google play niet meer mogelijk zijn, dan ga ik over naar Orange abbo...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

satsurfer schreef:duidelijk dat prepaid einde verhaal is....
Niet echt. Het Netflix en Spotify verhaal hebben in feite niets met pre-paid te maken. Ze hebben te maken met het feit dat je die diensten niet meer via een tussenpartij kunt betalen. Bij Netflix was dat een hele tijd geleden al Apple en Google Play. Bij Spotify is dat dus vanaf vandaag bvb ook PlayStation. Of je betalingen bij Apple, Google Play of PlayStation nu komen van belwaarde of van credit cards of gift cards, maakt gewoon niets uit.

Je kan op dit moment nog altijd rechtstreeks bij Google je pre-paid belwaarde uitgeven, net zoals je nog altijd je PSN Wallet kunt opladen met pre-paid belwaarde. Alleen worden de opties dan natuurlijk weer beperkter (Android apps, Google Play films en muziek, PlayStation games, PS+ of PSNow) omdat je geen enkele externe dienst meer ermee kunt betalen. Al zal ik ook wel telkens al mijn belwaarde nu overzetten op PlayStation wallet voordat ook dat niet meer kan en ik apps/films/muziek moet gaan kopen op Google Play :).

EDIT: een alternatief op Spotify is dan misschien wel Google Play Music, wat dus wel nog gewoon met belwaarde kan betaald worden, denk ik. Al kan ik het niet checken omdat ik zelfs nog geld in mijn Google Play account staan heb van Google Rewards.
EDIT2: lijkt erop dat dat nog moet werken. BIj het aangaan van een abonnement kan ik kiezen hoe ik betaal: Google-Play saldo, een van mijn kredietkaarten, of ook 'Orange'. Heb het wel niet gecompletet aangezien ik geen abonnement wil aangaan nu.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

google music proberen te betalen met belkrediet.
Orange kan je niet aanklikken. :-(
signal-2020-06-07-101734.png
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

satsurfer schreef:google music proberen te betalen met belkrediet.
Orange kan je niet aanklikken. :-(
Probeer eens in de YouTube Music (want dat is de naam tegenwoordig) app ? Heb net eens gecheckt en daar kan ik gewoon Orange kiezen.
esdeka
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2009, 22:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Wat zijn tegenwoordig de andere mogelijkheden om te betalen met belkrediet? Zit te denken om naar Orange te switchen maar Google services, Playstation of DeLijn gebruik ik niet echt
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

SDK: dan blijft er weinig of niets over.
http://betaallijn.be/
rendement van 47.5% terugkrijgen

Kan ik op een playstation een spotify -gezins- account openen? En hiermee via PSN account, belkrediet van Orange opladen? En zo ook op de android spotify app gebruiken? Of is dit ook al dichtgetimmerd?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

satsurfer schreef:Kan ik op een playstation een spotify -gezins- account openen? En hiermee via PSN account, belkrediet van Orange opladen?
Neen, gaat ook niet meer, zie mijn post van 1 april hierboven.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Kan je met base belkrediet ergens nintendo switch vouchers kopen ?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Een maat wou iets kopen op PSN en wou mijn belkrediet gebruiken. Dit is niet gelukt want de Playstation gaf telkens de fout: 'Uw Orange account is niet actief'.

Mijn herlaadkaart heeft de functie multimedia aankopen blokkeren niet actief. Het is 2,5 maand geleden dat ik laatst heb 'opgeladen'.

Iemand een idee? Moet je actief herladen om je belkrediet te kunnen gebruiken mss?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

gewoon online met psnaccount belkrediet opladen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”