Welke GSM voor te surfen (niet te duur)

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dankzij Mobile Vikings is mobiel surfen ook mogelijk voor mensen met een iets minder te besteden budget.
Maar laten we eerlijk zijn, surfen op een gewone GSM is niet leuk, je moet er bijna een vergrootglas bijnemen.

Dus nu ben ik op zoek naar een GSM met een groot scherm zodat ik op het werk relaxt kan surfen.
Thuis surf ik wel op pc, of kan ik een film kijken of iets anders doen daar ik alles al gelezen heb terwijl ik op het werk zat, extra vrije tijd dus :beerchug:

mijn budget is 150 a 200€ en 2de hands is geen probleem.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

wat je wil is een iphone , geloof me ( en vele andere) zeer zeker

de mobile safari browser is so handig snel en intuitief , eens daarmee gesurft wil je geen andere meer !

heb zelf vergelijken met meerdere toestellen en zelfs met in dept review's van de android G1 .....
The eternal and true pessimist :D
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

a3ke schreef:wat je wil is een iphone , geloof me ( en vele andere) zeer zeker

de mobile safari browser is so handig snel en intuitief , eens daarmee gesurft wil je geen andere meer !

heb zelf vergelijken met meerdere toestellen en zelfs met in dept review's van de android G1 .....
Heb al horen zeggen de android 1 toch niet kan halen van de iphone.

De topicstarter moet er wel rekening mee houden dat surfen via de gsm/iphone wel vlot en (redelijk) snel gaat maar om te posten zoals hier nu vind ik het iets moeilijker,doe ik toch niet zo graag.Daarmee ik mij ook nen netbook heb gekocht ;).
Maar ook voor mij heerst de iphone natuurlijk en terecht,groot scherm,de touchscreen is perfect,snel en vlot dusja.......

Hetgeen ik vooral doe als ik surf eens bv eens mijnen hattrick bekijken als er ne speler afloopt ofzo of naar teletekst gaan kijken of er wat nieuw nieuws is of naar het laatste nieuws ofzo of de voetbaluitslagen volgen en ga zo maar verder,vooral voor deze zaken vind ik het schitterend.

Maar een goeie raad aan de topicstarter;een gewone gsm gaan kopen mee 2inch scherm of weet ik veel is in mijn ogen totaal niet aangeraden.
Bij de iphone tik je dus gewoon zoals hier al gezegd op safari en je zit al meteen op google en tik dan maar in e net zoals op internet thuis ;).
Uiteraard is de snelheid niet zo snel als je internet thuis als je via EDGE surft maar dat is zeker doenbaar en redelijk snel,ik heb er geene last van.

Das natuurlijk dan het voordeel wie mobilevikings aanschaft omdat je in de prijs 1gb om te surfen inbegrpen hebt per maand.
Ge kunt ze kussen
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

se 990i? met opera(dan kom je ruim toe met je budget).
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

De Nokia 5800 XpressMusic krijgt goede punten van test-aankoop als iphone killer. Echter, een pak boven jouw budget denk ik. Doch ik vrees dat je met jouw budget sowieso niet ver gaat komen, tenzij 2dehands.

"De met veel reclamebombarie aangekondigde Nokia 5800 XpressMusic is nu ook in België beschikbaar. We hebben voor u getest wat hij werkelijk waard is."

http://www.test-aankoop.be/communicatie ... 140112.htm
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Heb geen idee van prijzen momenteel, maar op enkele dingen zouo ik letten :
- groot scherm ( anders scroll je ook maar van links naar rechts...)
- goede browser (standard browser op nokia symbian s*ckt een pak)
- Eerder smartphone - voor bovenstaande redenen + mogelijkheid tot uitbreiden en evt wifi.

Laat me weten als je iets gevonden hebt, lijkt me ook wel leuk :)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

stephan schreef:Heb geen idee van prijzen momenteel, maar op enkele dingen zouo ik letten :
- groot scherm ( anders scroll je ook maar van links naar rechts...)
- goede browser (standard browser op nokia symbian s*ckt een pak)
- Eerder smartphone - voor bovenstaande redenen + mogelijkheid tot uitbreiden en evt wifi.

Laat me weten als je iets gevonden hebt, lijkt me ook wel leuk :)
ik gebruik de mijne ook vnl. om te navigeren (meerdere keren/week)-wifi moet er standaard opzitten he.
vanaf 75€ te vinden.
btw kijk eens naar testen ivm batterijduur en g3.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

gunny schreef:De Nokia 5800 XpressMusic krijgt goede punten van test-aankoop als iphone killer. Echter, een pak boven jouw budget denk ik. Doch ik vrees dat je met jouw budget sowieso niet ver gaat komen, tenzij 2dehands.

"De met veel reclamebombarie aangekondigde Nokia 5800 XpressMusic is nu ook in België beschikbaar. We hebben voor u getest wat hij werkelijk waard is."

http://www.test-aankoop.be/communicatie ... 140112.htm
Neen,dat touchscreen is niet oke,zeer vele mensen al horen over klagen.
Helemaal geen iphone killer,als je iphone wil aanvallen dan moet je om te beginnen al op z'n minst een evengoede touchscreen hebben.Als iemand natuurlijk zegt,dienen touch hoeft niet voor mij,ik hoop dan wel je met dat toestel nog met gewone toesten zoals bij de iets oudere modellen kan werken.Hbe er nog niet opgelet.
Vergeet niet het niet aangenaam is als je via touch moet werken en dat ding als je scrolt meer hapert en noem maar op dan wat anders,heb ik voorgehad met mijn lg viewty,stronttoestel,ik moest er ook hard en soms meermaals optikken eer ik eindelijk kon vooruitgaan.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kunnen we misschien terugkomen tot de vraag van de topic starter (die mij ook wel interesseert)?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik vrees dat je vraag utopisch is, wanneer we spreken over een nieuw toestel.

Wat betreft tweedehandsjes, tja, de gebruikelijke toestellen hé: iPhone (probably the eerste versie, gezien budget), HTC, BlackBerry, Nokia Communicators of SE P910 enz...
ooh. shiny.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Goztow schreef:Kunnen we misschien terugkomen tot de vraag van de topic starter (die mij ook wel interesseert)?
Maar zoals ik toch zeg;als iemand vraagt is deze of deze gsm goed dan moet je er altijd wel bijzeggen wat je ermee wil doen en of de dag van vandaag je een touchscreen wil hebben of niet enz.....

Met een groot scherm alleen ben je niet veel als de touchscreen op geen fluit trekt zoals ik die lg viewty heb gehad,grote brol dus.

De iphone 2g kan je kopen aan 230-250 euro en de nieuwe (3g) 350-450 euro.

De iphone is sowieso het beste toestel qua touchscreen dusja.Die anderen zitten dus met het probleem die touch toch niet je datte is.

De nieuwste toestellen die gaan uikomen zullen mss wel de iphone kunnen bijbenen ook maar dan krijg je ook prijzen van 450-700 euro.:-).


Ik heb ondertussen al ook leuke games op mijn iphone gezet,de ene is gratis de andere kost bv 3,99 euro via itunes.
Bijvoorbeeld;uno,pac-man,slots,biljart,poker,dammen enz.....
Muziek ook opgzet en binnenkort een paar films.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

zeker geen iphone 2g meer kopen nu! in de zomer komt een nieuwe firmware (3.0) en veel features werken niet op de 2g.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

darkzero schreef:... en veel features werken niet op de 2g.
MMS en Stereo Bluetooth (A2DP)

Wat dan nog volgens jou?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb vroeger een Blackberry gehad, welliswaar niet met touchscreen, maar zelfs zonder ging dit toch vrij vlot om te surfen.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

darkzero schreef:zeker geen iphone 2g meer kopen nu! in de zomer komt een nieuwe firmware (3.0) en veel features werken niet op de 2g.
Ook hier is de vraag alweer natuurlijk;wie wil wat gebruiken ;).
MMS gebruik ik nooit en den bluetooth die er nu al opzit is oke voor mij,alleen bedoeld om op de tomtom aan te koppelen om zo dan handsfree te bellen.

Ik kijk vooral uit naar een iphone met flasplayer want dat mankeert nog altijd.
Ge kunt ze kussen
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Marlboro schreef:... Ik kijk vooral uit naar een iphone met flasplayer want dat mankeert nog altijd.
En die zit er niet meteen aan te komen.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

theduvelking schreef:
darkzero schreef:... en veel features werken niet op de 2g.
MMS en Stereo Bluetooth (A2DP)

Wat dan nog volgens jou?
valt nog te bezien hè. mss komen er nog features bij. tegen de zomer kan er nog heel wat gebeuren.
en sommigen gebruiken mms ook wel (ik dan mss in combinatie met mijn mobile viking kaart)
die a2dp vind ik wel belangrijk. draadloos naar ipod luisteren. handig voor op't werk 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Marlboro schreef:Neen,dat touchscreen is niet oke,zeer vele mensen al horen over klagen.
Ah... van horen zeggen... wel ik heb er eentje en zou niet weten wat er mis is met het scherm.
Marlboro schreef:Helemaal geen iphone killer
Ik heb geen iPhone en dus ga niet zeggen of hij beter of slechter is, maar tot op heden ben ik (op een aantal puntjes) na er zeer tevreden van (zelfs van die browser die dan volgens sommige op niets trekt - maar trouwens wel Flash heeft in tegenstelling tot de iPhone)... en als je dan de prijs nog eens vergelijkt met andere toestellen helemaal.
Lucinde
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2009, 14:42

Ik heb mijn HTC Touch Pro via eBay gekocht.
Met Opera is dat best een handig toestel om snel even te surfen.
De Pro zal waarschijnlijk buiten je vooropgesteld budget vallen, maar als je zonder uitschuifbaar toetsenbord kan, kan je de HTC Touch Diamond overwegen. Ik vermoed dat die kwa werking wel te vergelijken is en met wat geluk vind je die onder de 200€ tweedehands.
Het is een windows mobile toestel, wat zijn voordelen en zijn nadelen heeft, maar al bij al ben ik er zeer tevreden van.
Het zal waarschijnlijk wel niet zo user friendly zijn als de iPhone, maar daar staat dan weer tegenover dat je meer instelmogelijkheden hebt.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

De Nokia 5800 is een prachttoestel. Ik denk echter dat je het nog niet makkelijk tweedehands gaat vinden, nieuw staat ie nog aan 349 €. Kijk eens in dit subforum, er is een topic over.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”