Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 26 keer

Aangezien Dommel heeft opgezegd, zou er van uw kant niets meer nodig moeten zijn.

Ik heb ook mijn domiciliering gestopt. En dus krijg ik nu een pro forma factuur om mijn mobiele kosten van maart te betalen. En dat zal ik ook doen zodra ik een *echte* factuur krijg. Maar niet op basis van een pro-forma factuur. Heb ik ook nooit begrepen dat ze betaling verlangden op basis van een pro-forma factuur. Waarschijnlijk een trucje om geen belasting te betalen bij wanbetalers omdat er dan nog geen factuur is ingeschreven.
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ze zijn nog niet min beschaamd bij Dommel!

Ik stelde in een mail @finance dat ze mij recent onrechtmatig kosten hebben aangerekend voor hun diensten voor de periode 1-4-2019 tot 1-5-2019 terwijl ze hun dienstverlening gestopt hebben op 31-3-2019. Het factuurbedrag werd via domiciliëring onrechtmatig van mijn rekening gedebiteerd. Ik eiste dan ook een onmiddellijke terugbetaling van dit bedrag.

Wat krijg ik vandaag als reactie: ge gaat het niet geloven, maar een pro-forma factuur voor de maandelijkse GSM-kosten tot 1/5/2019 (dus vanaf 1/4/2019) terwijl het contract van hunnentwege verbroken werd op 31-3-2019.
En als dat nog niet alles is zat er ook een formuliertje bij om een domiciliëring op te starten. :bang:

Ge moet toch maar lef hebben!
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Het concept 'creditnota' kennen ze niet bij Dommel. Doe geen moeite.
Als je effectief per domiciliëring betaald hebt, kan je er best voor kiezen om de transactie te betwisten via jouw bank - dat kan probleemloos tot 8 weken na de initiële inning. Het is op zich natuurlijk wel netjes om dat aan Dommel te laten weten, maar eigenlijk zouden ze daar zelf moeten achter komen. Als ze daar nog ooit toe komen - wat me ten stelligste zou verbazen.
Toegegeven, ze houden het langer vol dan ik had gedacht. Ik kan me weliswaar niet van de indruk ontdoen dat ze nog steeds in de ontkenningsfase zitten, maar de grenzen van het fatsoen zijn hier toch al een paar keer overschreden.

Zelf heb ik vandaag mijn 'slotfactuur' (die uiteraard niet zo heet) betaald. Tegelijk ben ik ook verlost van het iets meer dan een week oude abonnement bij Proximus dat ik had afgesloten om mijn nummer te kunnen behouden. Jammer voor Proximus dat ze wat extra administratie krijgen, maar hadden ze mijn nummer naar een Pay & Go willen overzetten, hadden ze dat kunnen vermijden. Enfin, da's hun probleem.

Mijn nummer heeft doorheen de jaren een aardig traject afgelegd: eerst ruim tien jaar Proximus, dan achtereenvolgens Scarlet, Base, Dommel, Proximus en nu weer Scarlet. Hopelijk zit ik daar voor een aantal jaar safe.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ook ik heb nu zo'n proforma factuur ontvangen.
9.46€, het is al lang geleden dat ik nog zoveel gebeld heb, het zou moeten zijn dat ik in maart nog heel veel gebeld heb, want daarna kon ik niet meer bellen.
Maar ik heb dus nog altijd mijn vervangende SIM niet.
Ik denk dat als ik die tegen het eind van de week niet heb, ik naar Mobile Vikings ga overschakelen (als dat nog lukt, maar desnoods schakel ik de ombudsman in, ik vind dit geen manier van handelen).
Al van kort voor de bewuste afsluitdatum beweerden ze dat ik mijn Mobile Freedom abonnement kon behouden, ik moest alleen bevestigen, en ze zouden mij "spoedig" een nieuwe SIM sturen.
Het nummer werd afgesloten, maar de nieuwe SIM komt maar niet.
proforma factuur.png
Laatst gewijzigd door boulder 08 apr 2019, 21:47, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Berda schreef:Wat krijg ik vandaag als reactie: ge gaat het niet geloven, maar een pro-forma factuur voor de maandelijkse GSM-kosten tot 1/5/2019 (dus vanaf 1/4/2019) terwijl het contract van hunnentwege verbroken werd op 31-3-2019.
Dat zijn toch de gesprekskosten van maand Maart. Hoe kunnen ze de gesprekskosten al van April weten.
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Er staan geen gesprekskosten op de factuur, enkel de 'forfait' van 3 euro/abo
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

@boulder
Vermits men een ander netwerk wil/moet gebruiken, kan de stock 'Proximus'-SIM's niet gebruikt worden en moet men nieuwe bestellen. Stel dat jij een fabrikant bent van SIM-kaarten; zou jij dan zonder garantie op rekening leveren aan een bedrijf dat ei zo na failliet is? Ik niet. Ik ken niets van Dommels interne keuken, maar het zou me niets verbazen mocht het probleem (deels) daar zitten: enerzijds geen geld meer in kas om wat dan ook nog te financieren en anderzijds geen leveranciers die nog mee in het verhaal willen stappen zonder meteen boter bij de vis te willen. Mocht ik jou zijn, zou ik niet wachten tot Godot eindelijk op de afspraak verschijnt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

johann schreef:@boulder
Vermits men een ander netwerk wil/moet gebruiken, kan de stock 'Proximus'-SIM's niet gebruikt worden en moet men nieuwe bestellen. Stel dat jij een fabrikant bent van SIM-kaarten; zou jij dan zonder garantie op rekening leveren aan een bedrijf dat ei zo na failliet is? Ik niet. Ik ken niets van Dommels interne keuken, maar het zou me niets verbazen mocht het probleem (deels) daar zitten: enerzijds geen geld meer in kas om wat dan ook nog te financieren en anderzijds geen leveranciers die nog mee in het verhaal willen stappen zonder meteen boter bij de vis te willen. Mocht ik jou zijn, zou ik niet wachten tot Godot eindelijk op de afspraak verschijnt.
Ik zal zeker niet wachten op Godot.
Ik heb een bericht gestuurd naar Dommel helpdesk.
Mijn bericht verstuurd aan Dommel schreef:Geachte Dommel support.
Als ik ten laatste op vrijdag 12 april 2019 mijn vervangende SIM kaart niet heb, zal ik een aanvraag voor nummeroverdracht indienen bij Mobile Vikings.
Ik vind het ongelooflijk amateuristisch hoe jullie tewerk gaan.
Met jullie stunt zijn jullie waarschijnlijk 95% van jullie klanten kwijtgeraakt.
Het lijkt wel alsof jullie er alles aan doen om die laatste 5% ook nog kwijt te raken."
Als ik vrijdag na mijn werk vaststel dat de SIM er niet is, ga ik online overschakelen naar Mobile Vikings.
Als dat problemen geeft, schakel ik de ombudsman in.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Volgens mij is de samenwerking met Telenet,en de levering van die nieuwe Sim-kaartjes nog niet in orde bij Dommel(vraag is of het nog in orde zal komen).
Wat er juist aan de hand is bij Dommel weet ik niet,maar als je een vgl. maakt met de werking van EDPnet lijkt het verschil enorm groot te zijn,abnormaal groot eigenlijk,dit moet een reden hebben.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fluppie schreef:Volgens mij is de samenwerking met Telenet,en de levering van die nieuwe Sim-kaartjes nog niet in orde bij Dommel(vraag is of het nog in orde zal komen).
Wat er juist aan de hand is bij Dommel weet ik niet,maar als je een vgl. maakt met de werking van EDPnet lijkt het verschil enorm groot te zijn,abnormaal groot eigenlijk,dit moet een reden hebben.
Ik vermoed dat johann gelijk heeft, dat ze met het probleem zitten dat ze te weinig inkomsten hebben om hun nieuwe SIM kaartjes te kunnen betalen.
Het klinkt in elk geval logisch.
In dat geval proberen ze het waarschijnlijk wat te rekken, tot ze voldoende liquide middelen hebben om die SIMs te bestellen.
Er moeten nog facturen van maart betaald worden, dus er zal nog geld binnenkomen.
Maar ik ga niet wachten tot zij eind april hun centen hebben, zodat zij die kaartjes kunnen bestellen.
Zoals ik hen gemeld heb, als zij mij tegen vrijdag geen SIM gestuurd hebben, start ik de overzetting naar Mobile Vikings, en als daar problemen van komen schakel ik de Ombudsman in.
In het ergste geval ben ik mijn nummer kwijt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ongeveer tien jaar geleden (bij mijn eerste stappen op UB hier)was iedereen nog uitermate positief over Dommel,er moet iets gebeurd zijn waardoor het bedrijf een heel andere kant is opgegaan,mss. is de leiding in andere handen gekomen?? ik weet het niet.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ondertussen vandaag een eerste vervang-SIM binnengekregen, (zgz?) verstuurd op 4 april. Ik had twee SIMs aangemeld maar toen liet de webinterface niet toe om er meer dan één aan te melden. De laatst aangemelde is dus aangekomen. Hopelijk duurt het voor de andere niet zo lang...
Computer(k)nul
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Opmerkelijk! In ieder geval alweer een interessante ontwikkeling.

@fluppie: naar mijn inschatting is het basisprobleem van Dommel geweest dat ze er nooit zijn in geslaagd een echt concurrentieel aanbod in de VDSL-markt te positioneren. In ADSL-tijden was Dommel een echte uitdager, daarna hebben ze de rol moeten lossen. Het mobiele aanbod is er gekomen op een moment dat Schedom al vrij diep in de rode cijfers zat, maar de gok die ze daarmee genomen hebben, leek toch wel een positieve impact te hebben op het zakencijfer.

Ander probleem was dat de helpdesk en de communicatie in het algemeen veel te wensen overliet. Zo ben ik het hen altijd kwalijk blijven nemen dat er over de tariefverhoging (helemaal in het begin was het tarief 2 (of 3?) cent per minuut, later geruisloos verhoogd naar 5 cent) en het aanrekenen per seconde ná de eerste minuut (voorheen: aanrekening per seconde, vanaf de eerste seconde) nooit behoorlijk werd gecommuniceerd. 'Zoek het zelf maar uit,' was hun motto. Om over hun bizarre wijziging van rekeningnummer nog te zwijgen. Telkens één helder mailtje had volstaan (er hoefde voor mij zelfs geen enkele hoofdletter in te staan), maar zelfs dat was blijkbaar teveel gevraagd.
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Ook een nieuwe SIM-kaart ontvangen (met Billi logo), maar er wordt geen PIN-code vermeld... enkel PUK1 en PUK2.
De oorspronkelijke PIN-code van mijn vorige Dommel SIM-kaart wordt niet geaccepteerd. Heb nog 1 poging over..
Wat hebben jullie als PIN-code gebruikt?

Update: code blijkt '1111' te zijn. Dit wordt weergegeven als je je SIM-kaart online activeert.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat is ook geen probleem he.
3x foute PIN intikken en hij vraagt je naar de PUK, waarmee je dan direct een nieuwe PIN kan ingeven.
Maw als je de PUK code hebt, hoef je de PIN niet te kennen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

OK, blijkbaar beginnen de SIM kaartjes dus toch aan te komen.
Dan wil ik hen nog wel een nieuwe kans geven.

En, voor de rest geen problemen, ITnetadmin?
Laatst gewijzigd door boulder 12 apr 2019, 23:31, in totaal 2 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Het mirakel is gebeurd, vandaag, precies vandaag is een SIM kaartje toegekomen.
Ik heb het geactiveerd via de link die ze opgeven.
Echter, ik vrees dat er iets niet klopt.
Op die smartcard staat een 048x nummer, dat is een ander nummer dan mijn GSM nummer, dat met 047x begint.
Worden die nummers intern geremapt of hebben ze mij, zonder dit op voorhand te zeggen, nu een ander GSM nummer gegeven?
Als GSM provider staat er nu "United" in de plaats van dommel.com op.
Het kan nu nog 24 uur duren voor de SIM actief is, staat in de brief, waar wél mijn juist GSM nummer vermeld staat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

boulder schreef:Op die smartcard staat een 048x nummer, dat is een ander nummer dan mijn GSM nummer, dat met 047x begint.
Het 048x nummer is waarschijnlijk het origineel nummer dat aan de simkaart hangt, dat zal vervangen worden van zodra Dommel jouw nummer porteert naar de nieuwe provider?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

boulder schreef:En, voor de rest geen problemen, ITnetadmin?
Ik volg effe ni?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ITnetadmin schreef:
boulder schreef:En, voor de rest geen problemen, ITnetadmin?
Ik volg effe ni?
Oops, had mislezen, het was dus Froggi die een nieuwe SIM had ontvangen.
Wou weten of alles goed liep op het nieuwe netwerk, maar zal het waarschijnlijk zelf rap gewaarworden, van zodra mijn kaartje actief wordt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik hoop van harte dat de Dommel klanten zo vlug mogelijk kunnen bellen,zeker na het weekend.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

B.Kafka schreef:Vanavond heeft Jim Mobile helpdesk eindelijk geantwoord. Het werkt nog steeds niet, maar ze stuurden enkele instructies om uit te proberen. Voor wie het helpen kan: de guides op hun website voor het access point aan te maken zijn blijkbaar niet correct - gewoon naam Jim Mobile en APN 'web.be' en opslaan, geen andere velden invullen.
Ik heb hier toch een andere ervaring:
Enkel "web.be" invoeren in je APN settings zal inderdaad je mobiele data in Belgie toe laten. Maar je kan niet roamen in het buitenland.
Je moet al de volledige gegevens invullen als je wilt roamen, dus ook log-in en passwoord.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

"login en paswoord" ==> voor alle duidelijkheid: bedoel je dan je e-mailadres en het paswoord om in te loggen bij je JIM Mobile-profiel? Zijn er nog andere settings nodig, naast "web.be" als APN?
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Zijn de tarieven met de nieuwe sim van Dommel nog steeds dezelfde? Ook voor buitenland? Vond het wel heel handig, had zelfs de mobiele data gebruikt in de VS en in Israel en dit slechts voor rond de 6c/MB ... geen enkele andere operator doet dit na.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

guy-pc schreef:"login en paswoord" ==> voor alle duidelijkheid: bedoel je dan je e-mailadres en het paswoord om in te loggen bij je JIM Mobile-profiel? Zijn er nog andere settings nodig, naast "web.be" als APN?
Yep.
APN: web.be
Gebruikersnaam: web
Paswoord: web

PAP-authenticatie aanduiden en profiel opslaan.
"ONEup -> 1000/40"
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

gunnix schreef:Zijn de tarieven met de nieuwe sim van Dommel nog steeds dezelfde? Ook voor buitenland? Vond het wel heel handig, had zelfs de mobiele data gebruikt in de VS en in Israel en dit slechts voor rond de 6c/MB ... geen enkele andere operator doet dit na.
Dit is inderdaad altijd onderbelicht gebleven, maar zoals je zelf aangeeft: zeer scherpe tarieven voor internationaal verkeer.
Ik koos voor zekerheid en ben bij de aankondiging van de problemen ogenblikkelijk overgestapt. Indien ze weerkomen met dezelfde tarieven, dan keer ik terug naar Dommel.
effenaf
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2009, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Voor wie het interesseert: momenteel kan ik nog steeds mijn mailbox bij Dommel aanspreken via webmail (https://webmail.dommel.be/?_task=mail&_mbox=INBOX. Ook om berichten te verzenden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

De "24 uurs activatie" blijft maar aanslepen.
Vrijdagavond SIM kaartje gevonden in de brievenbus, rond 21:00 uur geactiveerd.
In de brief was sprake van 24 uur om te activeren, ik had al wel een vermoeden dat het weekend niet zou meetellen in die 24 uur, maar dan nog is heel de maandag voorbijgegaan
We zijn nu dinsdag 12:41 's middags, en nog altijd niets (bij bellen naar een nummer steeds bericht van "Welkom bij Dommel en Billy...".
Hopelijk worden het geen vijgen na Pasen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Ik kan na 4 dagen wachten ondertussen terug bellen, sms'en en internetten. Maar MMS werkt niet.
Van de 2 keer dat ik de helpdesk heb gecontacteerd ([email protected]) heb ik nog geen enkele keer reactie gehad. Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar.
Welke instellingen gebruiken jullie voor MMS? Ik heb nu het volgende ingesteld:
APN: mms.be
Gebruikersnaam: mms
Wachtwoord: mms
MMSC: http://mmsc.be
MMS-proxy: 217.72.235.1
MMS-poort: 8080
MCC: 206
MNC: 20
APN-type: mms
boulder schreef:...
Als GSM provider staat er nu "United" in de plaats van dommel.com op.
...
Gek. Bij mij staat er Billi Mobile. Bij de vorige SIM-kaart was het ook dommel.com.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Froggy schreef:Ik kan na 4 dagen wachten ondertussen terug bellen, sms'en en internetten.
OK, 24 uur wordt dus 4 dagen.
Ik vrees toch dat ik tegen Pasen nog niet zal kunnen bellen.
Als het daarna goed werkt is het niet zo erg, ik hoop alleen dat het probleem niet blijft duren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als ik hier zo lees hebben sommigen toch licht masochistische trekjes. Wie wil er nu klant blijven bij een provider die zo gehandeld heeft? Wie gelooft nog in dat verhaal?
Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

payphoneuser schreef:Als ik hier zo lees hebben sommigen toch licht masochistische trekjes. Wie wil er nu klant blijven bij een provider die zo gehandeld heeft? Wie gelooft nog in dat verhaal?
Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken :)
Tja, toen ik aansloot bij Dommel was het ook een hele klus met al dat online invullen.
Maar eens het bezig was had ik geen problemen meer.
Tot einde maart natuurlijk...

Als het nu weer een paar weken moeilijk gaat, en daarna zonder problemen kan ik ermee leven, maar ik wil natuurlijk niet hebben dat op 1 mei ik nog altijd met een inactieve GSM opgescheept zit.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

payphoneuser schreef:Als ik hier zo lees hebben sommigen toch licht masochistische trekjes. Wie wil er nu klant blijven bij een provider die zo gehandeld heeft? Wie gelooft nog in dat verhaal?
Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken :)
Dat zeg ik over mensen die klant bij Proximus/Telenet blijven :-) In tegenstelling tot deze duopolie bedrijven heb ik persoonlijk met Dommel nooit problemen gehad, tot nu dan eventjes. Ik heb het verhaal gevolgd, en vind wat betreft het dispuut, dat Proximus hier de boeman is, niet Dommel. Daar ga ik ze dus niet op afrekenen.
Dit is anders als het gaat over andere klachten die ik een aantal jaren op internet heb gelezen, vooral over de klantendienst die ofwel systematisch doof, onbereikbaar of brutaal is. You get what you pay for, geldt hier zowel voor Dommel als voor haar klanten.
Rechtvaardig is het natuurlijk niet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

gunnix schreef:Zijn de tarieven met de nieuwe sim van Dommel nog steeds dezelfde? Ook voor buitenland? Vond het wel heel handig, had zelfs de mobiele data gebruikt in de VS en in Israel en dit slechts voor rond de 6c/MB ... geen enkele andere operator doet dit na.
Inderdaad,heb ik nu ook ondervonden,met Dommel kon in gewoon bellen naar Ned aan de BE tarieven,nu heeft men direkt bijna een Euro aan het been,(gebeld buiten het abonnement,kort gesprek)ik heb daarvoor naar Orange EN Scarlet gebeld,en wat bleek,bellen vanuit Belgie naar Ned kost inderdaad zoveel bij beide.
Dommel was op dat gebied niet te pakken,men kon gewoon bellen naar Ned aan dezelfde prijzen,3€ per uur,is gewoon nooit ter sprake geweest bij Dommel,wat een verspilling van mogelijkheden....(men had dit veel beter moeten gebruiken)
Anders nooit problemen gehad met het mobiele bellen van Dommel.

Nu is het uitkijken naar de tarieven die Dommel vanaf nu zal hanteren,mocht alles hetzelfde blijven,zoals voordien,ook hier iemand die zal terugkeren naar Dommel.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Vanaf 15 mei daalt de prijs voor internationale gesprekken wel naar 23 cent (cf. https://www.scarlet.be/nl/international/), maar het blijft wel buiten-bundelverbruik, helaas.
Dommel was op dat vlak onklopbaar, maar de vraag stelt zich uiteraard of dat steek hield in bedrijfseconomisch opzicht. M.a.w. had Dommel hier nog een normale marge op, of factureerde men tegen (quasi) inkoopprijs?
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

boulder schreef:
payphoneuser schreef:Als ik hier zo lees hebben sommigen toch licht masochistische trekjes. Wie wil er nu klant blijven bij een provider die zo gehandeld heeft? Wie gelooft nog in dat verhaal?
Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken :)
Tja, toen ik aansloot bij Dommel was het ook een hele klus met al dat online invullen.
Maar eens het bezig was had ik geen problemen meer.
Tot einde maart natuurlijk...

Als het nu weer een paar weken moeilijk gaat, en daarna zonder problemen kan ik ermee leven, maar ik wil natuurlijk niet hebben dat op 1 mei ik nog altijd met een inactieve GSM opgescheept zit.
Is boulder's ervaring uniek of zijn er nog meer die naar mobiel activatie lang moeten wachten ?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

johann schreef:Vanaf 15 mei daalt de prijs voor internationale gesprekken wel naar 23 cent (cf. https://www.scarlet.be/nl/international/), maar het blijft wel buiten-bundelverbruik, helaas.
Dommel was op dat vlak onklopbaar, maar de vraag stelt zich uiteraard of dat steek hield in bedrijfseconomisch opzicht. M.a.w. had Dommel hier nog een normale marge op, of factureerde men tegen (quasi) inkoopprijs?
Die 23 cent is wel maar een vierde v/h huidig tarief,en voor mij aanvaardbaar,ik vraag mij af of alle providers daarin zullen meegaan.
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Even een update over mijn ellende met Jim Mobile. Nadat initieel het dus helemaal niet werkte, en ik in tegenstelling tot wat de helpdesk adviseerde de instellingen helemaal en handmatig invulde werkte het. Heeft een paar weken zonder problemen gewerkt. Dekking is verre van ideaal hier, maar het werkte, en ik kon via internet betalingen doen met de smartphone, surfen, mailen enz. zonder noemenswaardige snelheidsproblemen.

Sinds enkele dagen werkt het helemaal niet meer (data). Bij activeren van de data verbinding komt er onmiddelllijk "suspended" bij te staan. Handig als je in de winkel staat en wil betalen. Jim gecontacteerd, alle settings weer laten nakijken enz. De conclusie van de Jim helpdesk is nu: het is de schuld van Orange, je hebt te weinig signaal. Dat ik in die winkel 100% had is blijkbaar niet van belang. Ofwel blokkeert de sim na laag signaal, want als ik de smartphone reset werkt het wel... eventjes. Als een helpdesk dit soort excuses begint te verzinnen heb ik het wel gehad met een bedrijf. Het heeft perfect gewerkt gedurende enkele weken, dus tenzij Orange de zendmasten bij mij in de buurt heeft uitgezet (wat niet zo is, de signaalsterkte is nog altijd hetzelfde op de meter) zal het toch aan een probleem bij Jim liggen.

Dommel: perfect gewerkt - sim er in en surfen maar. Nooit enig probleem en perfecte G4 snelheid, en tegen een fatsoenlijke (geen maffia afpersprijzen zoals bij Proximus of Telenet) prijs. Geen wonder dat ze kapot gemaakt moesten worden.

Bon, geen andere optie in dit apenlandje. Ik ben aan het uitkijken naar een andere provider. Telenet heeft geen dekking om van te spreken, en Orange kon ook beter. Proximus dus. En omdat ik weinig bel of surf (vooral voor betalingen) graag tegen een hele lage maandelijkse kost zoals bij Dommel.

Bestaat er nog zo een alternatief in Belgie of begin ik weer gewoon mijn credit card te gebruiken en een oude gsm met prepaid Proximus kaartje voor noodnummers?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

B.Kafka schreef:Proximus dus. En omdat ik weinig bel of surf (vooral voor betalingen) graag tegen een hele lage maandelijkse kost zoals bij Dommel.
Als je persé op het Proximus netwerk wilt blijven, dan is Scarlet misschien een optie?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

8 EUR per maand minimum is veel te veel - bij Dommel betaalde ik voor ze een minimum van 3 EUR per maand rekenden vaak minder dan 3 EUR en sommige maanden 4-5. Reken dus maar uit hoeveel geld per jaar ik wegsmijt aan nutteloze abonnementskosten.

Intussen vind ik geen enkele andere provider die Proximus gebruikt. Dommel was dus een unicum. Scarlet is van Proximus, dus eigenlijk geen onafhankelijke speler.

Weet iemand waar ik de positie van de politieke partijen rond internet en mobiel vind? Binnenkort verkiezingen...

Edit: EDPnet zit blijkbaar nog op het Proximus netwerk, tot nu toe vond ik enkel gegevens dat ze bij Base waren. Even nagevraagd: "voorlopig nog Proximus, zou binnenkort kunnen veranderen omdat we een firma kochten die hierin gespecialiseerd is en voorlopig hebben we nog geen idee wanneer dit gewijzigd wordt"
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”