Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

redman schreef:Dommel had een wholesale deal met Proximus en heeft dus geen eigen glasvezel netwerk in België.

Als je volgens de geregulierde tarieven van het Bipt wil werken kan je geen wholesale provider zijn en zal je grondig moeten bijsleutelen aan je netwerk.
(Bv Huren van glasvezel tot aan de lexen?)
Je moet bandbreedte per LEX huren bij Proximus, maar geen glasvezel hebben tot elke LEX (650!!!), je hebt glasvezel nodig naar 5 regionale access area POPs van Proximus. Ik zeg niet dat het eenvoudig is, maar zeker mogelijk, en kan ook niet geweigerd worden door Proximus, gewoon een hoop werk dat je moet doen, en op een correcte manier moet doen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt helemaal!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zoals ik dus schreef: een VDSL Pro wordt niet gefilterd, een consumentenlijn wél.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

raf1 schreef:Als de alternatieve operatoren gedwongen worden de véél hogere commerciële wholesaletarieven van Proximus te betalen, waarom is er dan telecomregulering in België?
Niemand dwingt je, als je een bestelling plaatst met commerciële tarieven, dan betaal je commerciële tarieven, vind je deze te duur, dan zet je die lijn over naar het gereguleerde tarief, dat is perfect mogelijk, en niet tegen te houden. Vroeger hadden we zelf ook een mix, maar hebben uiteindelijk iedereen op regulated tarieven gezet (10 jaar geleden ofzo).
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Is er een verschil tussen commerciële tarieven en regulated tarieven voor de technische kant van het abonnement?
Welke reden is er om niet voor lagere regulated tarieven te gaan?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

MaT schreef:Welke reden is er om niet voor lagere regulated tarieven te gaan?
Het feit dat je dan, zoals Joachim al aangaf, de trafiek moet gaan oppikken in de 5 interconnectiepunten en je bandbreedte naar alle LEX'en waar je klanten hebt moet huren.
Lees je hier maar eens in:
https://www.proximus.be/wholesale/en/id ... dsl-2.html

Dit gereguleerde product is te nemen of te laten, je kan er maw niet over onderhandelen. Je dient je te schikken naar wat er in de documenten beschreven staat. En zoals Joachim ook al aangaf komt daar wel wat bij kijken.

Als je maar een heel beperkt aantal klanten hebt is het vaak simpeler om gewoon het wholesale product te nemen, welliswaar aan een hogere prijs per klant.
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Voor diegene die nog twijfelen even meegeven dat de Fritzbox 7360 van Dommel bij mij perfect werkt voor internet bij EDPNet.
Dat hij ook gaat voor telefonie werd mij bevestigd door iemand van de helpdesk van EDPnet. Helaas heb ik dat nog niet kunnen testen want blijkbaar moeten ze de nummers manueel overzetten en gelet op de drukte vrees ik dat dat niet zo vlot zal gaan...

Elders in het forum staat een goede tip om via het crm panel van dommel je vaste lijn door te sturen naar bvb een GSM.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

LucP schreef:voor mensen die een eigen mail server draaien, is EDPnet niet geschikt. In tegenstelling wat ze me aan de telefoon vertelden, wordt de uitgaande poort 25 wel degelijk geblokkeerd. Je moet dus verplicht via hun relay server sturen. Die ondersteunt zelfs geen DSN, dus je verliest totaal alle controle over je uitgaande mail. Als hij bij EDPnet van de schijf valt, dan kom je dat nooit te weten.
Kan misschien opgelost worden met een (gratis) VPN?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

*Als* je een vpn vindt die outgoing 25 toelaat.
En gratis zal dat niet zijn, want dan krijg je daar als vpn provider direct alle spammers op je dak.

Ik bedenk me ook net dat dit een issue kan geven bij SPF verification, waarbij je email beveiligd door in DNS op te geven welke IPs email mogen senden in jouw naam.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Net nog gevonden: https://www.edpnet.be/en/support/troubl ... to-do.html
Misschien kun je aan die VPN vragen om poort 25 te openen op je account en kun je een vast IP-adres instellen voor de connectie?

Wat Dommel betreft heb ik mijn ene vast nummer overgedragen naar EDPnet, het andere heb ik achterwege gelaten omdat een 2e vast nummer €5 extra kost bij EDPnet (zoals iemand anders hier ook al vermeld heeft). Weet iemand of het mogelijk is om mijn 2e nummer ook gratis over te dragen naar een andere dienst zodat ik zonder extra kosten dat nummer ook nog kan behouden?

Van Dommel support heb ik ook nog te horen gekregen dat men wat betreft de refund van mijn proforma factuur men iets zal laten weten via hun website.. En van EDPnet support dat de activatie van het overgenomen vast nummer enkele dagen in beslag kan nemen..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

TomMe schreef:Weet iemand of het mogelijk is om mijn 2e nummer ook gratis over te dragen naar een andere dienst zodat ik zonder extra kosten dat nummer ook nog kan behouden?
Een nummer kan gratis overgezet worden naar WeePee.
Dan betaal je wel 5cent per dag (ca 1.50€ pm) abonnementskosten (wordt dagelijks van je belkrediet afgehouden).
Als je een OVH account hebt, kan je daar meerdere nummers "parkeren".
LucP schreef:voor mensen die een eigen mail server draaien, is EDPnet niet geschikt. In tegenstelling wat ze me aan de telefoon vertelden, wordt de uitgaande poort 25 wel degelijk geblokkeerd. Je moet dus verplicht via hun relay server sturen. Die ondersteunt zelfs geen DSN, dus je verliest totaal alle controle over je uitgaande mail. Als hij bij EDPnet van de schijf valt, dan kom je dat nooit te weten.
Over de "problemen" met poort 25 bij EDPnet loopt al een aparte topic.
Gelieve deze discussie daar verder te zetten (hier is dit off-topic).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

philippe_d schreef:Een nummer kan gratis overgezet worden naar WeePee.
Dan betaal je wel 5cent per dag (ca 1.50€ pm) abonnementskosten (wordt dagelijks van je belkrediet afgehouden).
Als je een OVH account hebt, kan je daar meerdere nummers "parkeren".
Hartelijk dank. Dat valt nog goed mee, ik ga dat zeker eens bekijken. :-)
LucP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2014, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Sinna schreef:
LucP schreef:voor mensen die een eigen mail server draaien, is EDPnet niet geschikt. In tegenstelling wat ze me aan de telefoon vertelden, wordt de uitgaande poort 25 wel degelijk geblokkeerd. Je moet dus verplicht via hun relay server sturen. Die ondersteunt zelfs geen DSN, dus je verliest totaal alle controle over je uitgaande mail. Als hij bij EDPnet van de schijf valt, dan kom je dat nooit te weten.
Geen verkeerde informatie posten aub. Ik heb op bedrijf een VDSL Pro met eigen mailserver en dat gaat zonder probleem. Het verkeer passeert niet langs de relay van edpnet.
Deze topic gaat duidelijk over klanten die van Dommel naar EDPnet zouden overschakelen. Die komen dus per definitie van een dynamisch adres. Dommel is zowat een jaar geleden gestopt met fixed IP's.

Een VDSL Pro bij EDPnet is fixed, en die worden inderdaad niet gefilterd.

Dus, let me try again: "Voor mensen, die van Dommel overkomen en daar een eigen mail server hadden draaien (dus op een dynamisch IP), is EDPnet niet geschikt, tenzij ze zowat een verdubbeling van de prijs willen accepteren om een fixed IP te krijgen. Die mensen kijken beter eerst wat verder rond, bvb naar een provider die poort 25 niet blokkeert voor residentiële klanten, of rekenen beter eerst wat andere oplossingen door, zoals de kost van een fixed IP bij een andere provider versus wat er daar in de aangeboden paketten zit dat nuttig zou kunnen zijn".

Dat is exact wat ik zou gedaan hebben als de helpdesk van EDPnet mij correcte informatie had gegeven.

En om nog meer discussie te voorkomen: "verdubbeling" hangt af van het gebruik dat je maakt, dwz wat je bij EDPNet moet betalen om het equivalent te bekomen van wat je bij Dommel had. Dat verschilt van geval tot geval. Voor ons is een VDSL XS voldoende qua snelheid, dus € 24,95, terwijl een VDSL Pro € 64,95 kost.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

LucP schreef:Dus, let me try again: "Voor mensen, die van Dommel overkomen en daar een eigen mail server hadden draaien (dus op een dynamisch IP), is EDPnet niet geschikt, tenzij ze zowat een verdubbeling van de prijs willen accepteren om een fixed IP te krijgen. Die mensen kijken beter eerst wat verder rond, bvb naar een provider die poort 25 niet blokkeert voor residentiële klanten, of rekenen beter eerst wat andere oplossingen door, zoals de kost van een fixed IP bij een andere provider versus wat er daar in de aangeboden paketten zit dat nuttig zou kunnen zijn".
Ik wist niet dat je bij Dommel een eigen mailserver mocht draaien op een dynamisch IP. Bedankt voor de verduidelijking.
Computer(k)nul
LucP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2014, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

MaT schreef:
LucP schreef:
LucP schreef: Bij Dommel kan je oproepen naar die nummers laten doorschakelen naar een Belgische gsm. Dus niet in de FritzBox zelf maar wel in de crm van Dommel. In "packages" klik je op de "U" en onderaan heb je de opties om door te schakelen. Blijkbaar maakt het geen verschil of je de tweede optie ("doorschakelen indien niet beantwoord binnen ...") aanklikt of niet.
Handig inderdaad, dit had ik over het hoofd gezien. Thx.
Ere wie ere toekomt: het is de dame van de helpdesk van EDPnet die mij gisteren op dat spoor zette met de suggestie om door te schakelen naar een gsm.

Ik gebruik regelmatig in de oproepdoorschakeling in de FritzBox, en dacht dus dat ze die bedoelde, wat natuurlijk geen steek houdt. Pas later herinnerde ik mij dat ik ooit zoiets gezien had in de crm van Dommel, en dat houdt wel degelijk steek. Meer nog: het werkt :-) .
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer


Deze topic gaat duidelijk over klanten die van Dommel naar EDPnet zouden overschakelen. Die komen dus per definitie van een dynamisch adres. Dommel is zowat een jaar geleden gestopt met fixed IP's.
Topic gaat over dommel, die stopt... en altijd jammer dat zo'n topics aangegrepen worden om edpnet in de kijker te zetten.
Beetje degoutant op den duur.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

philippe_d schreef: Vanmorgen op Radio 2 (de Inspecteur) kwam Bart Van Coppenolle zijn kant van het verhaal vertellen ...
Voor wie het wil herbeluisteren, hier zijn alle relevante audiofragmenten:
http://www.mediafire.com/file/5957dxtgc ... el.ts/file
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Er zijn nu eenmaal een pak mensen van Dommel/Billi die deze week hun internet kwijt zijn als ze niet de juiste beslissingen nemen deze week. Als EDPnet dit bekijkt als een opportuniteit en er vol enthousiasme op reageren om mensen te begeleiden in hun overstap naar hun netwerk (en op een paar euro na zijn hebben ze dezelfde prijssetting) tja dan is dat niet persé ophemelen van EDPnet of het in de kijker plaatsen van EDPnet maar gewoon de appreciatie van de (nieuwe) gebruikers van deze internetprovider hoe die met het Billi debacle omgaan.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Mijn ouders hebben sinds vandaag base 0....De €15 activatiekosten krijgen ze terug via belwaarde: dus de eerste €15 gesprekskosten worden niet aangerekend.... Moest dit zo zijn, vind ik dit toch een mooie geste....
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Krisken, edpnet hoedt dit helemaal niet via dit forum ( toch zeker niet in een dommel topic ) te doen. Als scarlet, orange, telenet of proximus hetzelfde deden, waren hier al lang stappen tegen ondernomen. Was er een waarschuwing gekomen, of het topic gesloten.
Het is hier niet de bedoeling reklame te maken, maar we weten allebei, dat edpnet hier snel een handje boven zijn hoofd krijgt.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

ALs ik kijk naar de 4 posts van Joachim hier in dit topic denk ik niet daar dat te classeren valt als 'reclame voor edpnet'.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

EDPnet is dan ook (net als Billi/Dommel jaren geleden) een kleine ISP in vergelijking met de gekende mastodonten, en die moeten het nu eenmaal hebben van hun community en van mond-aan-mond reclame.

Van EDPnet is geweten dat ze dit forum in de gaten houden, er is zelfs een officiële vertegenwoordiger van deze ISP hier aanwezig. Er is niks die Scarlet, Orange, Telenet of Proximus weerhoud om hier ook een bezoekje te brengen, de topics op te volgen en de gebruikers van dit forum te begeleiden in hun zoektocht naar een andere provider (liefst zonder het risico om zonder internet te vallen op komende zondag).

EDPnet heeft hier geen enkele vorm van reclame gemaakt. Het zijn de gebruikers zoals ik dit dit hebben gedaan. Ere wie ere toekomt... En dat heeft niks te zien met het feit dat EDPnet toevallig een sponsor is van UB. Het is de manier waarop ze er alles aan doen om te zorgen dat er een continuïteit is van iedereen zijn internetdiensten.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Ondertussen is gans dit topic een edpnet topic geworden. Word er hier nog maar weinig on topic gepost. Als edpnet klanten wil helpen, dat ze dat dan doen in hun eigen sub rubriek.
de koe zegt boe
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

raf1 schreef:
heist_175 schreef:Principieel ben ik het met u eens, maar ik las gisteren in DeStandaard ook dat er al een uitspraak in eerste aanleg én in beroep is geweest. Dan is het wel duidelijk zeker?
Neen, de rechter heeft alleen gezegd dat Dommel geen recht heeft op "dringende en voorlopige maatregelen" in kortgeding. Dat de consument daar dan de dupe van wordt, speelt in België blijkbaar totaal geen rol.

Over de princiepskwestie betreffende de gereguleerde tarieven heeft de rechter zich niet uitgesproken. De vraag blijft dus waarom die gereguleerde tarieven blijkbaar zó moeilijk te verkrijgen zijn bij Proximus.
Dommel is niet het eerste slachtoffer, er was ook ooit Base/Snow dat korte tijd televisie aanbood maar genekt werd door de commerciële wholesale-wurgprijzen van Proximus. Nota bene werd Snow daarna snel opgeslokt door Proximus-dochter Scarlet. En Scarlet zelf is vroeger ook met goedkeuring van de de mededingingsautoriteit op een eigenaardige manier overgenomen door Proximus.

Opvallende gelijkenis is dat Dommel/Alpha11 ook aan een tv-project werkt en blijkbaar tot het uiterste moet gaan om de gereguleerde tarieven te verkrijgen.

Sorry, maar dit verhaal stinkt toch opnieuw langs alle kanten. Ik begrijp nu héél goed waarom EDPnet zich niet aan televisie waagt.
Sorry die mening is belachelijk. Een commerciele firma die jarenlang geen facturen betaald maar wel facturen int, en dan plots drie dagen voorafgaand aan het uittrekken van de stekker een communicatie doet, maar niet eens de moeite heeft gedaan om bescherming te vragen tegen zijn leveranciers - zet duizenden klanten in de koude. Dat afwimpelen omdat de "overheid" de schuld heeft, in Rusland ok - in België zeg ik, komaan wake up.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

mylar schreef: Alleen zit ik nog met dit probleem. Dommel heeft ook een .be domein van mij geregistreerd, en nu blijken mijn contact gegevens niet correct te zijn doorgegeven aan dns.be . Op welke manier kan ik dan een transfer code verkrijgen?
Toen ik destijds bij Dommel wegging kreeg ik de transfercode ook niet (geen reply op mijn vraag). Uiteindelijk deed Dommel de domeinregistraties toen via joker.com en zij hebben er voor gezorgd dat mijn domeinnaam dan toch elders naartoe kon.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Net in de mailbox...

Gisteren kreeg je het nieuws dat we onze dienstverlening moeten stopzetten. Wij gingen voor jou op zoek naar een oplossing, zodat jij zo weinig mogelijk hinder van deze situatie ondervindt. Om eenvoudig naar een nieuwe operator over te stappen, kunnen we je een uniek Telenet-aanbod aanbevelen voor de regio Vlaanderen en Brussel. Als Dommel/Billi-klant kies je uit de beste Telenet-diensten aan € 30/maand én dat voor de eerste 5 maanden.

Via https://dommel.com/telenet geef je snel en eenvoudig je gegevens door. Telenet contacteert je binnen de 2 uur. Samen met jou zoeken ze naar een aanbod dat perfect bij je past. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, Telenet doet de rest!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Deze namiddag 2 GSM nr van Dommel overgedragen naar Base nul abonnement. Aanvraag gedaan rond 15:00, iets voor 17:00 waren de nieuwe sim kaarten van Base actief. Dat is op minder dan 2 uur.

Kostprijs van het bellen met dit abonnement is, zeker vergeleken met Dommel veel duurder, nl 25 cent / min.

Ik zal ze missen, de mensen van Dommel. Voor een lage kostprijs, zijn zij altijd correct hun verplichtingen nagekomen. Bij technisch probleem of facturatie ben ik altijd goed geholpen door de klantendienst, dit in tegenstelling van wat ik dikwijls op dit forum las. Waarschijnlijk heb ik altijd geluk gehad met mijn contacten.

Ik wens ze daar veel sterkte en steun toe bij de afwikkeling van dit probleem.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Base (0) lijkt dus op enkele uren te werken. Wat hebben jullie opgegeven als donoroperator? Px , schedom of dommel
Iemand ervaringen met orange?

Heb sinds gisteren overdracht lopen naar een Px pay and go (aangezien de nummer feitelijk al proximus is) maar dat blijkt dus helaas de slechte gok want ik kan nog steeds niet registeren met de nieuwe simkaart (waarop ook nog geen belwaarde staat trouwens , maar ik kan niet op my proximus want het nummer is nog niet gekend).
Morgen langslopen bij telenet(base) of orange is een optie, maarrr dan maak ik het nog ingewikkelder voor crdc en loopt het misschien helemaal uit de hand??
Lees dat proximus wél al mensen heeft overgezet naar abonnementen !

Ondertussen heeft dommel blijkbaar wat geld losgekregen bij telenet (of is het om proximus een hakje te zetten) en raden ze hun klanten aan om naar telenet te gaan. Zeer raar aangezien het een andere technologie is en dus geen continuïteit kan zijn.
Ik lees gelukkig dat EDPnet naar best vermogen de klanten zo snel mogelijk overneemt ( sinds het stopzetten van cityline heb enkel mobiel dus helaas geen oplossing voor mij)

Krijg de indruk dat het een principekwestie is van proximus (en de onderlinge relaties politiek -regulator - proximus) waarvan de klanten de dupe zijn en gegijzeld worden... Onbegrijpelijk dat de inspecteur de zaak dommel en de easy switch naast elkaar behandelde .. ik kan me niet inbeelden dat de redactie geen linken zag of vragen zou gehad hebben voor de regulator ivm dommel ... heel raar.
Laatst gewijzigd door Fluppeke 28 maa 2019, 19:57, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

krisken schreef:Net in de mailbox...

Gisteren kreeg je het nieuws dat we onze dienstverlening moeten stopzetten. Wij gingen voor jou op zoek naar een oplossing, zodat jij zo weinig mogelijk hinder van deze situatie ondervindt. Om eenvoudig naar een nieuwe operator over te stappen, kunnen we je een uniek Telenet-aanbod aanbevelen voor de regio Vlaanderen en Brussel. Als Dommel/Billi-klant kies je uit de beste Telenet-diensten aan € 30/maand én dat voor de eerste 5 maanden.

Via https://dommel.com/telenet geef je snel en eenvoudig je gegevens door. Telenet contacteert je binnen de 2 uur. Samen met jou zoeken ze naar een aanbod dat perfect bij je past. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, Telenet doet de rest!
Ook net gehad, maar geen zin om gespamd te worden. Iemand die wél zijn gegevens achtergelaten heeft en kan melden wat hun aanbod is? Ik krijg de indruk dat ze nu vooral (of is het eerder: enkel) inzetten op internet.
Computer(k)nul
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

bambipower schreef:Ondertussen is gans dit topic een edpnet topic geworden. Word er hier nog maar weinig on topic gepost. Als edpnet klanten wil helpen, dat ze dat dan doen in hun eigen sub rubriek.
Hoezo weinig on topic. Er zijn mensen die naar orange of andere providers overgestapt zijn. Niets dat je tegenhoudt om daarover te praten als daar issues mee gepaard gingen. Dat het merendeel naar EDPNet gaat kan je niemand kwalijk nemen.
Modbreak:
niet op de man spelen ajb
Je (persoonlijke) vendetta tegen edpnet is hier niet echt geldig me dunkt :P
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

GuntherDW schreef:
bambipower schreef:Ondertussen is gans dit topic een edpnet topic geworden. Word er hier nog maar weinig on topic gepost. Als edpnet klanten wil helpen, dat ze dat dan doen in hun eigen sub rubriek.
Hoezo weinig on topic. Er zijn mensen die naar orange of andere providers overgestapt zijn. Niets dat je tegenhoudt om daarover te praten als daar issues mee gepaard gingen. Dat het merendeel naar EDPNet gaat kan je niemand kwalijk nemen.
Modbreak:
niet op de man spelen ajb
Je (persoonlijke) vendetta tegen edpnet is hier niet echt geldig me dunkt :P
Kom kom... Live & let live.

Is vooral technische topic aan het worden, geen kat die iets zegt over de grond van de zaak. Vind het zelf serieus raar dat geen kat zich afvraagt hoe het kan dat een bedrijf jaren geen facturen betaald, zijn klanten in de kou zet, hun abonnementen wél laat betalen maar desondanks geen faillissement aanvraagt.

Enige logica zegt me daar dat er véél geld binnenkomt, weinig buitengaat & iemand héél rijk wordt op de kap van een ander.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Overgestapt naar JIM Mobile met resterende simkaart (ééntje was al weg sinds de 3€ aanpassing, de andere heb ik behouden bij wijze van steun aan de 'underdog', maar heeft niet geholpen :-( )
Online de transfer geregeld, sim-kaart zou er binnen 3 werkdagen moeten zijn. Zou geen ramp zijn mocht ik nr. kwijtspelen, daarom gewoon online (+de berichten dat er meer tijd zou zijn voor nummeroverdracht).
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Mijn vriendin zou het heel spijtig vinden dat ze haar nummer (al meer dan 15 jaar 'haar' nummer) zou kwijtspelen. Los daarvan, ik vind dat de regulator hier zwaar tekort schiet. Amper communicatie, we weten zelfs niet of de mobiele nummers , die op het proximus netwerk zitten, nog overdraagbaar zijn na 31/3. Heel wat oplossingen waren mogelijk , men had als dominante speler én netwerkbeheerder (nog altijd 50%+1 overheid) PX kunnen vragen om de klanten over te nemen met een contract onbepaalde duur , eventueel via opt-in waardoor de "rechten" van dommel (die nu zijn klantenbestand blijkbaar ten gelde wil maken bij telenet) ook min of meer gerespecteerd zijn .

Wat edpnet betreft een 'userbase' is er net voor ervaringen uit te wisselen, de reacties van en over EDPNET zijn hier op dit moment zelfs het meest "on-topic" en waardevol. Van BIPT en proximus is er nu eenmaal geen informatie waar de ex-dommel klant iets aan heeft.
Voor vaste diensten kunnen telenet en orange technisch gezien volgens mij op zo'n korte tijd geen continuïteit garanderen voor de dommel/billi klanten.
EDPnet dit wel lijkt te kunnen (PX ook uiteraard) dus het is opmerkelijk dat dommel de klanten doorstuurt naar telenet.
Vermoedelijk is een deal met telenet ipv Edpnet (vermoed niet dat Joachim daarover wenst te communiceren) lucratiever voor dommel, de klant is echter de grote dupe en gaat offline zondag , terwijl dit echt niet nodig was als de regulator (waar we belastingen voor betalen) zou doen waar hij zijn bestaansrecht aan te danken heeft. (Proximus beschermen is niet het bestaansrecht en is geen openbaar nut!)
Laatst gewijzigd door Fluppeke 28 maa 2019, 20:58, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Daarstraks mijn ma overgeschakeld naar Scarlet Red (8€/maand).
Het lijkt mij een van de goedkopere alternatieven.
Toen ik thuiskwam, de mail over een speciaal aanbod bij overstap naar Telenet gezien.
Spijtig, misschien was het voor haar een goede oplossing geweest.
Zelf mijn gegevens opgegeven, maar geen verdere informatie gekregen.

Ik denk dat ik morgen naar Mobile Vikings zal omschakelen.
Ik heb nu VDSL XL van EDPNet, ben daar zeer tevreden over, maar ik denk dat ik misschien beter de 5€ opleg voor belkrediet voor de vaste lijn opzeg, en dan mobiel internet+ongelimiteerd bellen neem bij Mobile Vikings (15€/maand).
Dan zal dat mij natuurlijk wel meer kosten dan met Dommel, maar het valt nog mee, en ik hoef niet schrik te hebben dat ik te lang bel, en mijn vast nummer blijft behouden, dus ik blijf daar ook bereikbaar.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Dommel ging een geste doen om toch alle (GSM) nummers deftig over te krijgen met dit hele debacle. Ze zouden meehelpen om alles dus nog over te krijgen zodat je toch niet je nummer zou kwijt zijn. Staat ergens in dit topic ook.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Fluppeke schreef: Wat hebben jullie opgegeven als donoroperator? Px , schedom of dommel
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb de brief meegenomen die in destijds van Dommel gekregen had en waarmee zij mij de simkaart hebben toegezonden. Daar staan dus alle gegevens op die ze nodig hebben. De verkoper heeft met die brief alles op zijn scherm ingevuld en heb niet kunnen zien wat hij invulde. Op het document dat ik ondertekend heb was alleen mijn bestaande GSM nr ingevuld, maar er is daar geen veld voorzien voor de naam van het bedrijf waar de nummer vandaan komt. De verkoper vertelde mij ook dat ik niet de eerste klant van Dommel was die zijn nummer wilde overzetten. Hij was dus bekend met de situatie.

De overdracht van mijn nr was inderdaad zeer snel. Ik had het daar gevraagd en de verkoper zei dat het ongeveer 4 uur zou duren, met een maximum van 24 uur. Het was nog sneller dan dat, waardoor ik denk dat bij Base en Dommel (die de overdracht moet goedkeuren) keihard gewerkt wordt om de overdracht vlot te laten verlopen.

Begrijp eigenlijk niet goed waarom dat allemaal zo dringend moet zijn. Ooit heb ik het bedrijf verlaten waar ik toen werkte en mocht de GSM nr die ik daar had meenemen. Die is toen, zonder van sim kaart te wisselen, naar een prepaidkaart omgezet met nul belwaarde. Dat zou toch bij het abrupt stoppen van een doorverkoper ook moeten kunnen. In dit geval had Proximus (het netwerk dat Dommel gebruikte) toch al de klanten van Dommel op een Pay en Go card kunnen zetten met 0 belwaarde. Daar hadden ze nog klanten aan overgehouden.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

GuntherDW,
Als proximus zondag alle systemen afzet voor dommel , is het nog maar de vraag wat zij nog kunnen "garanderen" .
De mobiele nummers zijn geregistreerd bij proximus , is nog maar de vraag of ze zo 'happig' gaan zijn om die na 1/4 nog over te zetten naar een andere operator ( zelfs naar hun eigen pay and go lijkt het niet te lukken , toevallig naar abbo's wel) . We zijn al 2 dagen verder en er is geen reactie van proximus of BIPT of ook proximus zal meehelpen om te zorgen dat je je nummer niet kwijt bent.

De voip nummers staan bij schedom zelf, nog maar de vraag wie de CDRC gaat betalen aangezien ze daar uitgesmeten zijn.
De regulator/Bipt heeft hier een belangrijke rol in te spelen, en doet dat duidelijk niet.

@Tanknat
Net dat bedoel ik, er zijn technisch zoveel oplossingen mogelijk, eventueel via opt-in waarbij de klant nog even moet reageren, waarbij de klant niet offline zou moeten of zijn nummer zou verliezen. Dat proximus hier niet mee afkomt (in samenspraak of opgelegd door regulator ) is gewoon kwestie van spierballen rollen. Nu zwijgen alle instanties in alle talen en overmorgen roepen ze weer dat internet een basisrecht is en hoe technologisch onze netwerken wel niet zijn.
Laatst gewijzigd door Fluppeke 28 maa 2019, 21:31, in totaal 4 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goed dat er een deal is met telenet en dat edpnet zijn best doet om de mensen tegen zondag geholpen te krijgen. Hopelijk blijft de klant zo niet in de kou staan.

Voor de duidelijkheid: userbase houdt edpnet helemaal geen hand boven het hoofd. We hebben actief geprobeerd om vertegenwoordigers van andere isp's hier ook te krijgen, soms met beperkt succes. Zo zijn er accounts geweest van scarlet, weepee, mobile vikings, edpnet, en zelfs proximus (remember Eva?). Niet allemaal zijn ze in the long run gebleven.
Bo.
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:31
Bedankt: 2 keer

weer typische streken van de ex-bhaalu / choice bandieten

Ze weten al sinds midden januari dat proximus zich zal terugtrekken als partner/leverancier maar men communiceert dit pas op het moment dat er impact is (stopzetting roaming).
Was de volledige diensverlening (dus inclusief roaming) op dezelfde dag stopgezet dan was elke klant de dag zelf pas geïnformeerd geweest ...

Ondertussen wel klagen dat ze geen tijd hadden gekregen om iets te regelen voor hun klanten,
is twee en halve maand dan niet voldoende?

Net zoals bij de bhaalu verkocht men ook een product waarbij men niet aan de regelgeving wou voldoen.
Ofwel koop je in tegen wholesale tarief en de bijhorende voorwaarden ofwel onder de gereguleerde voorwaarden met gereguleerd tarief.
Maar ze hadden graag de gereguleerde tarieven zonder aan de bijhorende verplichtingen te voldoen...

Net zoals in hun bhaalu tijdperk nemen ze ook een loopje met de waarheid in hun communicatie.

Verder willen ze graag een prijsbreker en vernieuwer zijn met hun choice (oude wijn in nieuwe zakken) maar stuurt men de ex-klanten wel naar telenet omdat ze daar commissiegeld ontvangen.
Dit terwijl een omschakeling naar een andere leverancier op koper véél eenvoudiger en sneller is voor hun ex-klanten dan een omschakeling naar coax met bijhorende modem

Bij het vroegere dommel kon je de eigenaars nog amateurisme en domheid verwijten...
maar onder de nieuwe eigenaars is het, net zoals bij bhaalu, de klant met voorbedachte raden beliegen en bedriegen.
Laatst gewijzigd door Bo. 28 maa 2019, 21:27, in totaal 1 gewijzigd.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Daarnet een poging gedaan in een Proximus center om Dommel mobiel nummer om te zetten naar Proxmus Mobilus S.
Maar zoals verwacht werd ook het klantennummer gevraagd, ik heb die gisteren uit voorzorg (ik zag de bui al hangen) al aangevraagd via een support ticket (maar nog geen reactie).
Ik kan echter op geen enkel document een klantennummer vinden. Ook niet op het oorspronkelijk document dat bij de simkaart zat.
Daar staat enkel een activatie code op. Verder ook niet in het CRM, daar heb ik enkel een 'U' (waar een ID is te vinden, geen idee welke id).

Laat ons hopen dat de overdracht morgen tot een goed eind komt.
Met de easy move code kon de medewerker ook niets ondernemen, dit is enkel mogelijk voor vaste lijn/internet. Bovendien stonden er 2 easy switch codes op de factuur, geen idee waarom daar enkel 1 mobiel abonnement actief was.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”