Xbox One & Fritzbox 7360 & Dommel = Geen verbinding

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Van de ene dag op de andere kan ik niet meer op Xbox Live. Gisterenavond kon ik nog perfect multiplayer gamen, vandaag lukt het plotseling niet meer.. Ik heb niks veranderd aan mijn setup. Al wat er gebeurd is is een nachtelijke IP-verandering, wat elke nacht gebeurt en nog nooit problemen heeft gegeven.

Ik zit hier al meer dan 3 uur te knoeien met settings en heb naar Dommel gebeld, maar daar nemen ze natuurlijk niet op..

Wanneer ik "test multiplayer connection" kies op de Xbox krijg ik de foutmelding "Can't get Teredo IP address"". Na wat googlen heb ik enkele suggesties van anderen geprobeerd:

Ik heb het advies van Microsoft gevolgd en uPnP uit- en terug aangezet. Dit hielp niet. Ik heb dan IPv6 in mijn Fritzbox uitgeschakeld. Hierdoor kwam het NAT type op "Open" te staan in plaats van "Unavailable" op mijn Xbox. Helaas krijg ik dan een andere foutmelding bij de multiplayer test: "Can't finish multiplayer tests". Ik heb ook de nodige poorten manueel open gezet zoals aangegeven door Microsoft, alsook correcte DNS-adressen ingevoerd en de console gereset naar fabrieksinstellingen.
In de nieuwe Fritzbox firmwares zit blijkbaar een setting met betrekking tot "Teredo", helaas heb ik versie 6.52 waar deze optie ontbreekt. Mijn modem komt van Dommel en er ontbreekt een update-functie. Ik heb "Permit automatic updates" terug ingeschakeld, maar ik zie tot hiertoe geen update..

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt..
X3madsniffer
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2016, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Hier van hetzelfde liedje :-( . Kan helaas ook niet meer sinds vandaag multiplayen o.a. Zwift.
Heb telefonisch contact gehad met de helpdesk en het probleem was reeds gekend. Maar tot nu toe niet opgelost.
Ik ga wel niet aan de instellingen knoeien en wacht de nachtelijke update af. Zal wsl vrees ik, gezien de :bang: ondersteuning van Dommel, veel geduld vergen om dit terug in orde te krijgen.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Bedankt voor het antwoord. Nu weet ik tenminste waar het aan ligt..
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De Teredo functie is alleszins niet nodig op de Fritzbox, ik gebruik hier Xbox Live op verschillende consoles en heb er alleszins niet aan geweest. Wel Proximus en Scarlet. Ik denk dus inderdaad dat Fritzbox wel uit te sluiten is.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb de Xbox One als "Exposed Host" ingesteld en nu kan ik browsen in Internet Explorer..sommige dingen laden nu, andere dingen niet. Ik kan echter totaal niet gamen, mijn lijst met games is ook verdwenen sinds de factory reset.

:bang:

Ik denk niet dat een nachtelijke update veel gaat helpen, maar wie weet.. Heb m'n router al zo dikwijls aan- en uitgezet.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Van welke streek zijt ge? Indien niet te ver moogt ge hem alt eens binnen steken zodat u games kunnen herdownloaden alvast.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Ik ben van Antwerpen. En da's zeer vriendelijk, echter zijn het net 2 multiplayer spellen waar ik juist mee bezig was, Destiny en vooral Battlefield 1. Voor de rest nog genoeg spellen op PC (waar multiplayer wél werkt) om me ondertussen wat mee bezig te houden..

edit: Een nachtelijke update heeft niks uitgehaald. Door mijn laptop met Telenet Wi-free te verbinden en dan die internetconnectie te delen met m'n Xbox heb ik het probleem tijdelijk kunnen oplossen en kan ik terug "normaal" (hoge ping soms) gamen. Het probleem ligt dus duidelijk bij Dommel.
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ja ik heb dit zelfs ook meegemaakt vorig jaar en dommel helpdesk kon mij niet helpen ze zeiden dat het probleem was van xbox, dacht bijna te veranderen, maar heb toch zelfs eens wat opgezocht.

Na lang zoeken heb ik gevonden dat je de teredo filter moet uitvinken, je moet hiervoor wel de advanced settings activeren op de fritzbox, is in de rechterbovenhoek bij dat rechtstaand streepje bestaande uit 3 puntjes . Dan moet je naar internet gaan, filters, en lists, en daar ja je dat beruchte teredo ding vinden uitvinken dus. Het kan kan wel zijn dat updates dit weer aanvinken, dus je zal het wel moeten in de gaten houden als je weer dezelfde problemen hebt.

Ik heb dit weekend wel nieuwe problemen en ben zo op deze thread gebotst, ik kan mijn berichten niet meer opvragen op de xbox, ik synchroniseer niet meer met de cloud, en ik kan geen party's joinen of starten, zie zelfs niet of ik erin zit. Ik weet echter niet of dit een probleem is met mijn account of dommel, ga morgen eens bellen met microsoft,

groetjes
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb de "Teredo filter" dan uiteindelijk toch ook gevonden bij Internet > Filters > Lists en heb deze uitgeschakeld. Ik dacht dat dit enkel beschikbaar was bij nieuwere firmwares, ik vond het in elk geval niet..voor mij zijn die Fritzbox menu's een gigantisch doolhof. Echter krijg ik nu ook weer de foutmelding "Can't finish multiplayer tests".

Wanneer ik Battlefield 1 opstart kan hij ook niet syncen.. Vermoedelijk hetzelfde probleem. Geen problemen bij Telenet voor mij.
Laatst gewijzigd door TomMe 10 feb 2019, 19:31, in totaal 1 gewijzigd.
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

finish multiplayer test gaat ook niet bij mij, ik kan wel nog bepaalde games spelen zoals fifa (maar nadat ik een reset gedaan heb van console door aanraden van microsoft, meh, dus zelfs dat niet meer), maar alle games die moeten synce niet dus.

kon jij je berichten opvragen en party's joinen, want dat kan ik ook niet meer, kan zelfs niet zien wie er in party's zit
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Na even wachten is het toch gelukt om in Battlefield 1 te geraken en ik kan nu normaal gamen. Party's en berichten gebruik ik niet, dus daar kan ik niet mee helpen.. Heb gisteren een mail naar Dommel gestuurd, dus even afwachten wat zij gaan zeggen.

Voor de rest lijkt alles correct te laden, misschien wel wat aan de trage kant.
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

ja gamen lukte nog wel van mij, je kunt wel testen of party's werken door gewoon een party te starten, van mij doet hij dit niet. en bij berichten zegt mijn xbox berichten kunnen niet opgehaald worden, misschien is het wel niet hetzelfde probleem en had jij enkel dat teredo ding, dat is mijn probleem voor het moment dat ik niet weet of het dommel is of als er iets mis is met mijn account, ik kan ook geen xbox app starten op mijn pc.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Bij het starten van een party krijg ik de foutmelding "Party encountered an error". En bij het laden van berichten "We can't get all of your messages right now. Check back later."..
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

bedankt tom, duizend keer bedankt, zit hier al gans het weekend te zoeken, maar probeer microsoft maar eens te bereiken, of dommel. het is dus wel degelijk dommel.
X3madsniffer
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2016, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

De Teredo filter uitschakelen helpt bij mij niet (stond reeds uitgeschakeld).
Wat wel hielp is het volgende; Ik heb bij EDPnet gekeken naar de Fritzbox instellingen van de IPV6 verbindingen.
Ik heb dan het volgende gedaan : (zie bijlage)
AAnvinken " Always use a native IPv4 connection"
UITvinken "Always use a native IPv6 connection" (stond ingeschakeld bij Dommel)
Rebooten modem is NIET nodig.

En dit was de OPLOSSING :banana:
Ik heb wel 1 communicatie-app terug moeten installeren. De rest werkte wel na de aanpassing.

Hopelijk werkt het ook bij jullie.
Nog veel succes :beerchug:


PS ik heb nog niet naar de helpdesk van Dommel gebeld :nono:
Bijlagen
IPV6 instelingen.docx
(94.46 KiB) 65 keer gedownload
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

tester789 schreef:bedankt tom, duizend keer bedankt, zit hier al gans het weekend te zoeken, maar probeer microsoft maar eens te bereiken, of dommel. het is dus wel degelijk dommel.
Geen probleem. ;)
X3madsniffer schreef:Ik heb dan het volgende gedaan : (zie bijlage)
AAnvinken " Always use a native IPv4 connection"
UITvinken "Always use a native IPv6 connection" (stond ingeschakeld bij Dommel)
Rebooten modem is NIET nodig.
Dat had ik ook al gedaan, maar bij mij hielp dat niet. Wat wél hielp bij mij (denk ik) was de Teredo-filter uitzetten. Maar er is nog steeds eens syncing-probleem. Ik geraak wel online in Battlefield 1, maar dan moet ik eerst het syncen annuleren. Hetzelfde met Edge. Of gisteren toch, geen idee of het vandaag al is opgelost..

Net een mailtje ontvangen van AVM (Fritzbox). Ik had gevraagd wat de correcte instellingen zijn voor Xbox One en of ik toegang kon verkrijgen tot het Update menu.
Goedendag meneer,

Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.

Helaas kan ik je niet verder helpen.
Wij zijn niet op de hoogte van zowel misconfiguraties als problemen met ons product, die zouden kunnen leiden tot het probleem dat je ons hebt beschreven. Aangezien dit probleem ook niet bekend is uit supportaanvragen van andere klanten, kunnen we je helaas geen advies geven over mogelijke externe oorzaken.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Jake Lee (AVM Support)
Compleet waardeloos antwoord, lol. Als de fabrikant van de modem het nog niet weet, wie dan wel..
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

TomMe schreef:
tester789 schreef:bedankt tom, duizend keer bedankt, zit hier al gans het weekend te zoeken, maar probeer microsoft maar eens te bereiken, of dommel. het is dus wel degelijk dommel.
Geen probleem. ;)
X3madsniffer schreef:Ik heb dan het volgende gedaan : (zie bijlage)
AAnvinken " Always use a native IPv4 connection"
UITvinken "Always use a native IPv6 connection" (stond ingeschakeld bij Dommel)
Rebooten modem is NIET nodig.
Dat had ik ook al gedaan, maar bij mij hielp dat niet. Wat wél hielp bij mij (denk ik) was de Teredo-filter uitzetten. Maar er is nog steeds eens syncing-probleem. Ik geraak wel online in Battlefield 1, maar dan moet ik eerst het syncen annuleren. Hetzelfde met Edge. Of gisteren toch, geen idee of het vandaag al is opgelost..

Net een mailtje ontvangen van AVM (Fritzbox). Ik had gevraagd wat de correcte instellingen zijn voor Xbox One en of ik toegang kon verkrijgen tot het Update menu.
Goedendag meneer,

Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.

Helaas kan ik je niet verder helpen.
Wij zijn niet op de hoogte van zowel misconfiguraties als problemen met ons product, die zouden kunnen leiden tot het probleem dat je ons hebt beschreven. Aangezien dit probleem ook niet bekend is uit supportaanvragen van andere klanten, kunnen we je helaas geen advies geven over mogelijke externe oorzaken.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Jake Lee (AVM Support)
Compleet waardeloos antwoord, lol. Als de fabrikant van de modem het nog niet weet, wie dan wel..
Ja bij mij lukt dat ip 4 ding ook niet, en als ik updates en autoconfiguratie niet afleg zet de router het vanzelf terug.

Was van plan om naar te helpdesk te bellen vandaag, maar was vergeten dat die maar tot 14 u open zijn (welke helpdesk is nu open van 9u tot 14u lol)

Ik denk dat ik het echt wel gehad heb, ben aan't kijken om over te stappen naar telenet, ben al meer dan 10 jaar bij dommel , maar sinds ik dat fritz ding heb heb ik nog niets dan miserie gehad. Om nog maar te zwijgen van de lag die ik heb tijdens het gamen, als ik tracert doe zie ik zelfs dat hij hops mist.
grauxh
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2018, 10:58
Bedankt: 1 keer

Ik heb geen technisch nuttige info, maar misschien interessant om weten: sinds hetzelfde moment - pakweg zaterdag - geraak ik niet meer op office365.com, en is mijn e-mail en Sharepoint - Office 365 hosted - ook niet meer bereikbaar. Zelfs de website http://www.office365.com kan ik niet meer bereiken. Aangezien de gamers hetzelfde probleem hebben met XBox Live lijkt Dommel er dus in geslaagd te zijn om een groot deel van MS te blacklisten. :-/ Niet alles echter: http://www.microsoft.com lukt wel nog; live.com en hotmail.com ook, maar je krijgt geen hotmail-e-mails meer binnen, aldus mijn vrouw. ;-)

Ik heb hen vanmorgen hierover gemaild, en kreeg al tamelijk snel het antwoord "we zijn hier van op de hoogte en doen het nodige dit zo snel mogelijk in orde te brengen. onze excuses voor het ongemak."

Which is nice. ;-) Vandaag dus de hele dag via 4G tethering gewerkt, want mijn e-mail heb ik echt wel nodig. Ik begin ook een beetje te wanhopen over Dommel...

Maar met modems heeft het dus niet per se iets te maken, tenzij Dommel een update erdoor geduwd heeft. Who knows...
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

grauxh schreef:Ik heb geen technisch nuttige info, maar misschien interessant om weten: sinds hetzelfde moment - pakweg zaterdag - geraak ik niet meer op office365.com, en is mijn e-mail en Sharepoint - Office 365 hosted - ook niet meer bereikbaar. Zelfs de website http://www.office365.com kan ik niet meer bereiken. Aangezien de gamers hetzelfde probleem hebben met XBox Live lijkt Dommel er dus in geslaagd te zijn om een groot deel van MS te blacklisten. :-/ Niet alles echter: http://www.microsoft.com lukt wel nog; live.com en hotmail.com ook, maar je krijgt geen hotmail-e-mails meer binnen, aldus mijn vrouw. ;-)

Ik heb hen vanmorgen hierover gemaild, en kreeg al tamelijk snel het antwoord "we zijn hier van op de hoogte en doen het nodige dit zo snel mogelijk in orde te brengen. onze excuses voor het ongemak."

Which is nice. ;-) Vandaag dus de hele dag via 4G tethering gewerkt, want mijn e-mail heb ik echt wel nodig. Ik begin ook een beetje te wanhopen over Dommel...

Maar met modems heeft het dus niet per se iets te maken, tenzij Dommel een update erdoor geduwd heeft. Who knows...
Ja ik was toch nog aan het twijfelen of het nu toch niet mijn microsoft account was, soms kunnen problemen gelijkaardig zijn maar toch verschillende oorzaken hebben, en alles werkte wel van mijn internet, enkel bepaalde dingen niet op mijn xbox, skype, en mijn xbox win 10 app en die zijn allemaal gelinkt aan hetzelfde account.

maar heb dat nu ook eens geprobeerd met die tethering (ja ik ben nog van de goeie oude tijd dus ik gebruik zo'n dingen helemaal niet), en inderdaad, alles werkt gewoon via die tethering, afgezien van wat nat problemen, maar dat is begrijpelijk, dat android ding doet waarschijnlijk niet aan port forwarding. maar ik kan wel skype gebruiken, mijn xbox app, berichten ophalen, kortom alles waarvoor je geen open nat nodig hebt. Dus een dikke dank je wel hiervoor!

Deze problemen zijn begonnen begin dit weekend, en vogel dat maar eens uit dat zoiets aan je provider ligt, zijn die daar gesaboteerd of zo, zoiets kun je toch niet maken als provider, en dit is nu nog altijd niet opgelost.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Normaal zou een ISP een statuspagina moeten hebben waarop gekende problemen worden gemeld zodat mensen hun tijd en energie niet verspillen aan het zelf uitzoeken wat er aan de hand is.

Ben benieuwd of het rapper opgelost gaat worden dan het nieuwsgroepenprobleem..

Het "[support desk]" menu in het "crm" werkt ook niet dus ik kan mijn ticket niet zien. Mails verwijderen bij webmail gaat ook niet. Rommel.. Ben ook meer dan 10 jaar klant, maar als ze zo blijven knoeien ga ik toch ook terug naar EDPnet..
rhx
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:04

Heb ze vanmorgen ook gemaild. Herken wat hierboven staat: sommige sites van Microsoft zijn onbereikbaar. Windows Update werkt niet meer, Office365-mail binnenhalen werkt niet meer, Hotmail binnenhalen ook niet. Outlook opstarten lukt zelfs niet, omdat het programma verbinding met Outlook365 probeert te maken. Gelukkig heb ik ook nog Telenet.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ze hebben misschien Pi-Hole draaien in hun netwerk :p die blokkeerd standaard ook wat netwerken van Microsoft en Xbox :p zo kon ik in het begin geen achievements meer halen tot ik bepaalde zaken had opengezet:
https://discourse.pi-hole.net/t/commonl ... -microsoft
rhx
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:04

Problemen lijken opgelost.
X3madsniffer
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2016, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Hier lijkt nu ook alles terug normaal en veel responsiver.
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

X3madsniffer schreef:Hier lijkt nu ook alles terug normaal en veel responsiver.
rhx schreef:Problemen lijken opgelost.
Problemen zijn inderdaad opgelost, maar ik denk er toch aan van te veranderen, ga nog eens kijken hoe het zit met de lag, moest dat ook weg zijn zou ik misschien blijven, anders verander ik toch, ik was toch al een eindje eraan het denken, die lag doe me veel wedstrijden verliezen en ik ben nu wel geen pro speler maar verliezen doe ik niet graag. :angel:
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Hier ook alles terug in orde op het eerste zicht.
rhx
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:04

Heb gemeld dat dezelfde problemen met Microsoft-sites terug zijn. Bij jullie ook?
X3madsniffer
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2016, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Dit is al de derde onderbreking op een goede week. :evil:
Amateurs !!
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik heb even een traceroute laten lopen naar microsoft.com en office365.com en het lijkt inderdaad niet zo heel goed te lopen.
Het is misschien zelfs niet de peering dat niet zo goed loopt, want naar office365.com lijkt het nieteens het interne netwerk binnen te raken.

Code: Selecteer alles

 !  ~  sudo traceroute www.office365.com -I
traceroute to www.office365.com (52.165.129.203), 30 hops max, 60 byte packets
 1  192.168.10.250 (192.168.10.250)  0.158 ms  0.237 ms  0.291 ms
 2  83-101-3-65.access.a11.eu (83.101.3.65)  50.536 ms  50.575 ms  50.575 ms
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *...
 
tegenover een traceroute naar microsoft.com...

Code: Selecteer alles

 ~  sudo traceroute www.microsoft.com -I
traceroute to www.microsoft.com (92.122.253.175), 30 hops max, 60 byte packets
 1  192.168.10.250 (192.168.10.250)  0.260 ms  0.320 ms  0.369 ms
 2  83-101-3-65.access.a11.eu (83.101.3.65)  87.763 ms  87.778 ms  87.808 ms
 3  xe-7-2-0-724.ar1.macdc1.be.network.a11.eu (83.101.96.98)  36.426 ms * *
 4  ae0-0.bb1.bruitx.be.network.a11.eu (185.83.137.84)  11.414 ms  11.425 ms  11.424 ms
 5  amsix-ams8.netarch.akamai.com (80.249.209.208)  16.448 ms  16.441 ms  16.500 ms
 6  a92-122-253-175.deploy.static.akamaitechnologies.com (92.122.253.175)  16.388 ms  14.474 ms  14.439 ms
Njagoed, ik heb beide hosts toegevoegd in m'n smokeping instance. Dan kan ik overtime ook nakijken hoe het verloopt.
Misschien ook iets om aan @krisken te vragen om te kijken of hij met z'n servers in het billi netwerk hetzelfde voorheeft?

Dit lijkt eerder interne routing die niet zo goed verloopt.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Ik kan office365.com niet bereiken met Dommel. Wel via TOR. Heb verschillende DNS servers geprobeerd en IPv6 uitgeschakeld, zelfde resultaat. Tot zover mijn kennis. :) M'n Xbox heb ik nog niet getest.

Dommel heeft mij trouwens ook nooit een antwoord teruggestuurd op mijn supportaanvraag.
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

hier ook weer zelfde gezeik
grauxh
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2018, 10:58
Bedankt: 1 keer

Idem hier, weer exact hetzelfde als vorige week. Benieuwd of we er weer meteen voor het hele weekend aanhangen. Dit is een beetje hopeloos...
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

heb gebeld naar de helpdesk, het is een gekend probleem zeggen ze, probleem met de server. Ja daar ben ik vet mee, ik vermoed dat ze slachtoffer zijn van de wereldwijde hackaanval die al een tijdje bezig is , maar niet de nodige tools hebben om hiermee om te gaan.
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer

neen, niks hack-aanval ...

ze zitten gewoon met slechte netwerkinstellingen bij dommel... en als er dan een probleem is met de ene uplink schakelt hij niet door naar een andere ... niet enkel uw gamen heeft problemen hoor... ook hier kan ik bv amper nog in pubg geraken, stievie (een lokaal belgische product/server) werkt de streaming niet meer van, en nog een aantal issues..

vorige keer (paar weken terug) hebben ze maandagmorgen het probleem opgelost, en dus zat ik toen ook een gans weekend zonder internet-diensten (tv, gamen), en nu dus weer ...

ze hadden dit vrijdag moeten oplossen, toen er nog volk op de servicedesk zat, maar neen, niet prio... liever een gans weekend mensen in de kak zetten...
dommel zit aan de laatste druppel bij mij... bij de volgende druppel loopt de emmer over en ben ik weg ... ben het stilaan kotsbeu... 't is gvd altijd in het weekend da ge met de shit zit... op die jaren da'k erbij zit... elk jaar wel een paar keer een weekend da'k ofwel geen internet heb, of maar enkel tot zaterdagmiddag ofzo, of dat er maar een deel van de diensten beschikbaar is (zoals nu)... vorige keer werkte zelfs de telefoon van dommel niet meer (dus mijn nummer; ik kon niet opgebeld worden of zelf bellen, sprong altijd direc tnaar antwoordapparaat... toch ni normaal, dacht da m'n modem kapot was).

eigenlijk zou iedereen gewoon elke keer moeten zeggen; ik betaal niet voor de dagen dat ik er geen gebruik van kon maken... da lijkt me toch eerlijk, nietwaar? mss eens contact opnemen met de ombudsman...
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb net de nieuwe proforma factuur ontvangen, geen problemen op dat vlak blijkbaar.
bogy schreef:vorige keer werkte zelfs de telefoon van dommel niet meer
Ik kon enkele dagen geleden ook niet telefoneren, enkel getelefoneerd worden.

De enige reden dat ik nog niet naar EDPnet ben vertrokken is omdat het bij Dommel iets goedkoper is. Ik betaal €48 voor internet en telefoon. Bij EDPnet kost het €35 voor een vergelijkbaar abonnement, enkel zonder gratis bellen. Een pakket van 2000 belminuten naar vaste nummbers kost €5, maar dan schiet er nog maar €8 over waar ik naar GSM's mee kan bellen, wat vertaalt in slechts een uurtje per maand..

Als iemand dit probleem voor mij kan oplossen ben ik weg. :)
X3madsniffer
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2016, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben in ieder geval weg. :twisted:
Maandag e.k.ga ik TERUG de overstap doen naar Edpnet via EasySwitch.
Ik ben reeds 6 jaren abonnee bij Dommel maar nu heb ik er genoeg van, zeker sinds de problemen geescaleerd zijn bij de overname naar Billi. Enkel voor facturering zijn ze tijdig en dan nog.
Bye bye Dommel.
Hopelijk gaat de overname vlot. :P
tester789
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

waar gaan we dat schrijven zeg, sta hier op en zie dat mijn skype berichten erdoor gekomen zijn, ga dan eens mijn xbox testen
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”