Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Snel zoeken, kan je dmv. CTRL F
  • Website :
    http://www.dommel.be/
    http://www.dommel.com/
    http://www.dommel.net/

    Dommel.be FAQ (veelgestelde vragen) : vragen en antwoorden op over domein namen, algemeenheden, internet toegang, online backups, telefonie, unix en windows hosting
  • Contact :
    [email protected] : administratieve, commerciële en informatieve vragen
    [email protected] : bestaande bestelling vragen
    [email protected] : technische vragen

    011 92 00 00 (zonaal tarief)

    Als Dommel support, een Belgacom medewerker naar je deur stuurt, dan kost je dat gemiddeld genomen € 50.
  • Overstappen :
    Dommel.be helpdesk :: meest gestelde vragen (faq's) schreef:Hoe stap ik over van Belgacom adsl naar Dommel?

    De overstap van belgacom adsl naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:

    1) U heeft een actieve belgacom lijn en voert uw bestelling bij ons online uit op basis van het hoofdnummer, waarop de adsl account geactiveerd dient te worden.
    Indien u gebruik wenst te maken van onze telefonie services, dient u een dommel digitelbox te bestellen.
    Zoniet, kan u gebruik maken van uw huidige adsl modem.

    2) Op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.
    [email protected] vervalt en je maakt zelf [email protected] aan via de CRM (zie lager)
    • Er is echter wel een manier waarmee [email protected] kunt behouden.
    • Je zoekt iemand die skynet (Skynet Go = 4 mailbox, Skynet Plus = 4 mailboxen) heeft en daar wil blijven.
    • Je vraagt of je nog een mailbox mag aanmaken (deze heeft een nieuwe login en passwoord) en werkt verder compleet onafhankelijk.
    • Daarna wis je je aliassen uit je huidige (skynet) account.
    • Dan maak je de aliassen aan onder de nieuwe mailbox (je kan er ook meerdere aanmaken, de meeste gebruikers gebruiken er maar 1).
    • Eens je dommel gebruikt pas je de smtp server aan naar relay.dommel.be (ipv relay.skynet.be)
    Dommel en Skynet abonnement op één en dezelfde lijn ?
    Dit is mogelijk omdat ze dezelfde instellingen en hetzelfde netwerk gebruiken. Maar je kan dan wel telkens met één provider per keer verbinden. Je moet wel "zeggen" tegen Dommel dat ze je Belgacom abonnement niet opzeggen, want dat doen ze automatisch.
    Dommel.be helpdesk :: meest gestelde vragen (faq's) schreef:Hoe stap ik over van Telenet naar Dommel?

    De overstap van telenet naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:

    1) U dient een telefoonlijn aan te schaffen bij belgacom.
    Indien u niet via deze lijn wenst te telefoneren of indien u gebruik maakt van de dommel.com telefonie service, adviseren we u met een discovery line te werken.
    Indien u toch wil telefoneren neemt u best een classic line.

    2) Na de oplevering van deze lijn kan u bij ons online het adsl-pakket bestellen op basis van de telefoonnummer.

    3) Een week na ontvangst van uw contract en uw eerste betaling zal u een modem of router kunnen aansluiten.
    Deze modem/router kan u zelf aanschaffen via eender welke computerwinkel of zelfs via een grootwarenhuis.
    Ook een splitter kan u op dezelfde manier aanschaffen.
    Indien u gebruik maakt van de dommel.com telefonie service, dient u geen aparte modem aan te schaffen.
    De digitelbox is immers vereist om gebruik te kunnen maken van onze telefonie.
    De kabel bij telenet ≠ telefoonlijn, en kan ook niet gebruikt worden om je ADSL via Dommel te ontvangen.
    Als je die lijn niet hebt moet je die dus aanvragen om te kunnen overstappen.

    [email protected] vervalt en je maakt zelf [email protected] aan via de CRM (zie lager)

    ADSL zonder telefoonlijn ?
    In afwachting van de behandeling van de klacht van Dommel door BIPT, raden ze je aan om een discovery line te gebruiken (€ 5,66 excl. BTW / maand), ipv. dit aan te vragen en hier € 11 excl. BTW / maand voor te betalen.
  • Lijn instellingen:
    Protocol : PPPoE (PPP over Ethernet)
    VPI : 8
    VCI : 35
    Modulation : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
    Isolation : LLC
    QoS Class : UBR
  • DNS (naamservers) :
    193.109.184.72
    193.109.184.75
  • Mail : via CRM eerst aanmaken, alvorens je het kan gebruiken
    POP3 server : pop.dommel.be
    SMTP server : relay.dommel.be
    IMAP server : pop.dommel.be
    webmail : webmail.dommel.be

    Inloggen met [email protected], en paswoord ingeven.
    De bijlage(n) in de mails, kunnen tot maximum 10MB gaan.
  • News (nieuwsgroepen) : zijn een gehuurde dienst van giganews met een snelheidscap,
    nl. 1mb/sec over 4 draadjes, goed voor snelheden tussen 100 en 200 kb/s
    De snelheidscap is afhankelijk van de capaciteit die de gebruikers van die dienst op dat moment verbruiken.

    textnews.dommel.be:deze server bevat enkel text-only groepen. op deze server werd geen limiet geconfigureerd op het aantal sessies dat u kan gebruiken.
    news.dommel.be: dit is onze hoofd-newsserver met een retentie tot 100 dagen.4 gelijktijdige sessies van 512 kbit/sec kunnen worden geopend op deze server, binnen enkele weken zullen we dit verhogen tot 8.
    oldnews.dommel.be:deze server heeft een retentie tot 200 dagen maar het aantal sessies naar deze server is beperkt.

    poort : 119
    gebruikersnaam : zie "your adsl-account details / uw adsl-account gegevens" mail die u van Dommel hebt toegestuurd gekregen
    passwoord : zie "your adsl-account details / uw adsl-account gegevens" mail die u van Dommel hebt toegestuurd gekregen

    Eénmaal op mediumband heb je geen toegang meer tot de Dommel nieuwsserver.
    Dommel.be schreef:Om alle gebruikers een eerlijke kans te geven om tegen hoge snelheden van onze nieuwsgroepen te downloaden, zijn er enkele beperkingen van kracht:
    1) een dynamische limiet van 2-12 gelijktijdige verbindingen afhankelijk van de belasting;
    2) een downloadlimiet tussen 0.5 mbps en 3 mbps afhankelijk van de belasting en
    3) de verplichting om ingelogd te zijn via broadband om te kunnen downloaden van onze newsservers.
  • CRM paneel (provider gegevens overzicht): https://crm.schedom-europe.net/ (hieronder een lijst van wat dat inhoud)

    mijn informatie (bekijken en aanpassen, wachtwoord wijzigen, kredietkaart aanpassen)
    mijn paketten :
    E = beheer adsl website
    O = aanmaak en beheer adsl email
    R = verstuur accountdetails via email
    B = beheer backupservice
    I = bekijk algemene pakketinfo (abbonement nr en pakket, adres, lijn status, verbindingstype, ip, volume meter)
    U = beheer digitel telefoniedienst (als besteld)
    proforma facturen
    contact / support module
    nieuws en updates
  • Plesk paneel (website beheer scherm) : stel poort 8443 in bij je filters als je een time-out zou krijgen
    https://cathoo.schedom-europe.net:8443/
    https://ehmilia.schedom-europe.net:8443/
    https://hamley.schedom-europe.net:8443/
  • Hosting : phpinfo()

    Vragen die de Dommel en de UB FAQ niet beantwoorden :
  • Je volume meter loopt vanaf het moment dat je dossier in orde is bij Dommel.
    Als dat dus bvb op de 15e gebeurt, dan zal de volgende reset gebeuren op de 15e van de volgende maand.
  • Volume overschrijding : mediumband aan 1024/256 kbit/sec. (geen extra kost hiervoor)
  • Schedom naambetekenis is een letter combinatie van de eigenaarsnamen, nl. Sandra SCHEvenels + Bart DOM
  • IPV6 : Dommel bied geen native ipv6 aan
  • Welke policy wordt er gehanteerd ? acceptable use policy met een vaste data limiet, dus geen FUP
  • Blokkeert Dommel bepaalde sites, poorten of andere ? Nee
  • Wat zijn de gemiddelde waarden van mijn Dommel profiel ? 400 KB/sec (download) 30 kbps (upload) en een efficientie van 80%
  • Waarvoor dienen die knopjes bij je pakketten ? Zie dit antwoord.
  • Wat is reverse dns en hoe stel ik het in? (cityconnect, cityconnect plus, netconnect plus of netconnect pro).

    Je ip heeft een "naam", in het geval je deze niet aangepast heeft zal je ip de naam "ip44.fix2.kortrijk.schedom-europe.net" of iets dergelijks zijn. Je kan deze laten veranderen naar bijvoorbeeld jouwlocatie.jouwdomein.be, hiervoor moet je een mailtje sturen naar dommel ([email protected]). Je moet wel een zogenaamd A-record aan maken naar jouw IP adres, dit is nodig omdat er anders conflict situaties zullen komen.
  • Waarom is dit goed?
    Stel, je draait je eigen mailserver. In het geval je een mail verstuurd zal je mail niet zo snel als SPAM aanzien worden (let wel op: het zijn meestal de verouderde spam filters die hier rekening mee houden).
    Een ander voordeel is dat je een te gekke naam krijgt op IRC ([email protected])
  • Let wel op, je kan dit enkel indien je beschikt over een vast ip-adres (dus een netconnect plus of pro, een cityconnect (niet lite) hebt. Val dommel dus niet lastig als je een andere abonee hebt, want ze zullen dit niet kunnen veranderen.
Laatst gewijzigd door Robbe 19 jul 2008, 15:58, in totaal 56 gewijzigd.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

wat is crm paneel en plesk paneel?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien handig om ook nog bij te zetten:

Protocol : PPPoE (PPP over Ethernet)
VPI : 8
VCI : 35
Modulation : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolation: LLC
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Goeie info Robbe
jdulst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2005, 13:16
Locatie: ICHTEGEM

ketter schreef:Goeie info Robbe
vind ik ook, gaat zijn nut bewijzen, okidoki zou ik zeggen :-D
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

idd goed gedaan

Maar ik kan nog steeds niet op outlook

Wilt niet verbinden .

Krijg steeds aanmelding venster te zien , zodra ik in log ...

Mishien die ik iets verkeerd , gebruikers naam is toch zelfde als die van in uw router of nie ? :s dsl#####@schedom


iemand daar nog last van ? :o)


"" mishien even melden foutmelding = uw wachtwoord is geweigerd.account 'pop.dommel.be' ..... loginfailed

maar wacht woord is juist
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

elldiablo schreef:Mishien die ik iets verkeerd , gebruikers naam is toch zelfde als die van in uw router of nie ? :s dsl#####@schedom
Nope, je email adres moet je zelf aanmaken in de CRM.

Inloggen -> My Packages -> O (van Manage Email...) en daar je adres aanmaken en een paswoord opgeven.

Dan dat adres / paswoord invullen in outlook en hupsakee :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Inloggen -> My Packages -> O (van Manage Email...) en daar je adres aanmaken en een paswoord opgeven.

Dan dat adres / paswoord invullen in outlook en hupsakee :)
Thnx voor de tip :)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
sol3
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2007, 17:12

Toevoeging bij email;

IMAP : pop.dommel.be

Er is dus ook IMAP-ondersteuning
Gebruikersavatar
bouwiex
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007, 08:42

sol3 schreef:Toevoeging bij email;

IMAP : pop.dommel.be

Er is dus ook IMAP-ondersteuning
Ik kan geen verbinding maken via imap.
Configuratie:
Account: Dommel
Server: pop.dommel.be
Gebruikersnaam: "login"
Protocol: IMAP
Poort: 143
Beveiligd(SSL): 0
CODE: 800ccc03
Dien ik SSL aan te zetten op een bepaalde poort mss?

Edit:// login dient je volledig adres te zijn, zo werkt het dus wel
Gebruikersavatar
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende

Wat ik nogal vreemd vind is dat ik nergens op de site of in het klantenpaneel de dns servers vind. Zelf niet in de mail die je krijgt met al de login gegevens op. Ik zie ze hierboven wel staan, maar dat is toch vreemd dat ik ze zelf niet kan vinden?
Laatst gewijzigd door Kurt Breezer 20 maa 2007, 10:51, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Kurt Breezer schreef:Wat ik nogal vreemd vind is dat ik nergens op de site of in het klantenpaneel de dns servers vind. Zelf niet in de mail die je krijgt met al de login gegevens op. Ik zie ze hierboven wel staan, maar dat is toch vreemd dat ik ze zelf niet kan vinden?
Er zijn 2 manieren om ze te weten te komen :
1) Vraag het aan je modem/router
2) Kijk op de site van Yabu

Maar ge hebt idd wel gelijk dat ze het op hun eigen site hadden mogen zetten.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende

Robbe schreef:
Kurt Breezer schreef:Wat ik nogal vreemd vind is dat ik nergens op de site of in het klantenpaneel de dns servers vind. Zelf niet in de mail die je krijgt met al de login gegevens op. Ik zie ze hierboven wel staan, maar dat is toch vreemd dat ik ze zelf niet kan vinden?
Er zijn 2 manieren om ze te weten te komen :
1) Vraag het aan je modem/router
2) Kijk op de site van Yabu

Maar ge hebt idd wel gelijk dat ze het op hun eigen site hadden mogen zetten.
merci :wink:
Laatst gewijzigd door Kurt Breezer 20 maa 2007, 10:51, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Kurt Breezer schreef:Wat ik nogal vreemd vind is dat ik nergens op de site of in het klantenpaneel de dns servers vind. Zelf niet in de mail die je krijgt met al de login gegevens op. Ik zie ze hierboven wel staan, maar dat is toch vreemd dat ik ze zelf niet kan vinden?
DNS: 193.109.184.75
193.109.184.72

Ik heb deze zelf niet moeten opgeven, maar die waren dus terug te vinden in de router, zoals men hier boven zei :wink:
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Kurt Breezer schreef:Wat ik nogal vreemd vind is dat ik nergens op de site of in het klantenpaneel de dns servers vind. Zelf niet in de mail die je krijgt met al de login gegevens op. Ik zie ze hierboven wel staan, maar dat is toch vreemd dat ik ze zelf niet kan vinden?
Ze staan toch op de site van dommel hoor. Helpdesk functie :)
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Hoe groot mogen de mailbestanden zijn? krijg een foutmelding als ik stuur naar een @dommel adres...
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ljd schreef:
Kurt Breezer schreef:Wat ik nogal vreemd vind is dat ik nergens op de site of in het klantenpaneel de dns servers vind. Zelf niet in de mail die je krijgt met al de login gegevens op. Ik zie ze hierboven wel staan, maar dat is toch vreemd dat ik ze zelf niet kan vinden?
Ze staan toch op de site van dommel hoor. Helpdesk functie :)
Ondertussen misschien wel, maar kunt ge iets precieser zijn, want ik kijk er waarschijnlijk over ...
malinwa001 schreef:Hoe groot mogen de mailbestanden zijn? krijg een foutmelding als ik stuur naar een @dommel adres...
Goeie vraag, best is naar Dommel mailen om het te vragen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

malinwa001 schreef:Hoe groot mogen de mailbestanden zijn? krijg een foutmelding als ik stuur naar een @dommel adres...
Goeie vraag, best is naar Dommel mailen om het te vragen.[/quote]


En het antwoord is

Geachte,



De maximale bijlage die we ondersteunen is 10MB.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Nog iets handigs om te vermelden: Op Mediumband heb je geen toegang meer tot de newsserver.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Nog wat info (vanop de site) :

-ongelimiteerd uploadverkeer
-happy hours: downloadverkeer tussen 01.00 en 13.00 uur telt maar voor 60% mee in uw verbruiksmeter!
-uitbreidingspakket voor extra dataverkeer (50gb-100gb: 0,40 euro/gb, >100gb: 1,00 euro/gb)
-boost pack: verhoog uw uploadsnelheid naar 448 kbit/sec en uw downloadlimiet naar 60 gb, verhoog uw mediumband snelheid naar 1536/448 kbit/sec, 4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan. (6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie).

Het stond al op de site, maar dacht van, k'zal het hier ook nog eens vermelden. :oops:
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Robinvv schreef:Het stond al op de site, maar dacht van, k'zal het hier ook nog eens vermelden. :oops:
Het is wel niet de bedoeling om hier een Dommel site te bouwen.
Als mensen vragen hebben over Dommel, moeten ze eerst op hun site zoeken, dan eventueel in deze thread, en pas daarna het vragen aan de dommel en/of UB mensen.

Dommel is trouwens in mijn achting aan het dalen, dus denk niet dat ge van mij veel FANatieke standpunten ivb. met Dommel moet verwachten.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Arqentus schreef:Nog iets handigs om te vermelden: Op Mediumband heb je geen toegang meer tot de newsserver.
Ik dacht dat dat wel gekend was, vemeld ik trouwens steeds als iemand me info over Dommel vraagt. Newsserver is enkel zolang ge op breedband zit.

Wat nog steeds veel meer is dan bij EDPnet VB ( om maar niet te spreken over de andere)
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Als bijvoorbeeld op 15 april Dommel aanvraag, lopen mijn 50Gbmaand van 15april tot 15 mei en zo verder
of loopt het van 15 April - 30april en dan van 1mei tot 31Mei???
Hoe stap ik over van Belgacom adsl naar Dommel?

De overstap van belgacom adsl naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:

1) U heeft een actieve belgacom lijn en voert uw bestelling bij ons online uit op basis van het hoofdnummer, waarop de adsl account geactiveerd dient te worden.
Indien u gebruik wenst te maken van onze telefonie services, dient u een dommel digitelbox te bestellen.
Zoniet, kan u gebruik maken van uw huidige adsl modem.

2) Op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.
in stap 2 staat dat de anuleering automatisch gebeurd klop dit wel op de site staat dit anders http://www.dommel.com/nl/adsl/index.php?cust=home
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ReLoad schreef:Als bijvoorbeeld op 15 april Dommel aanvraag, lopen mijn 50Gbmaand van 15april tot 15 mei en zo verder
of loopt het van 15 April - 30april en dan van 1mei tot 31Mei???
Uw maand volume werd gereset op de datum dat uw abonnement bij hen begint te lopen.
Hetgeen niet automatisch het begin van de maand is.
Als je dus bvb. op 15 april bij hen aangesloten bent, dan zal de volgende reset op 15 mei plaats hebben.
ReLoad schreef:
Hoe stap ik over van Belgacom adsl naar Dommel?

De overstap van belgacom adsl naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:

1) U heeft een actieve belgacom lijn en voert uw bestelling bij ons online uit op basis van het hoofdnummer, waarop de adsl account geactiveerd dient te worden.
Indien u gebruik wenst te maken van onze telefonie services, dient u een dommel digitelbox te bestellen.
Zoniet, kan u gebruik maken van uw huidige adsl modem.

2) Op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.
in stap 2 staat dat de anuleering automatisch gebeurd klop dit wel op de site staat dit anders http://www.dommel.com/nl/adsl/index.php?cust=home
Wel dat was een quote vanuit hun eigen helpdesk.
Dus ik vermoed dat ze dat wel juist zullen hebben.
Je vindt die terug via helpdesk > internet access > general > hoe stap ik over van belgacom adsl naar dommel?.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Dhaentje
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2007, 21:07

Geachte,

ik begrijp nu nog steeds volgende niet:
De vereiste voor een dommel connectie is een actieve ADSL lijn.
Ik zit nu met Telenet.
Ik zou telefonie en internet nemen van dommel.
moet ik dan gewoon de dommel digitelbox aansluiten op mijn bestaande telenet lijn? of moet men een nieuwe kabel komen trekken?

Vriendelijke groeten
Dhaentje
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Telenet, Chello = Kabel
Dommel en alle anderen zijn ADSL en gebruiken de telefoonlijn.
Dus ja; als je nooit klassieke telefonie hebt gehad moet er een nieuwe draad tot uw woning worden getrokken, een telefonie-signaal op gezet worden (geactiveerd worden), moet je een (light) abonnement nemen bij Belgacom en kan je Dommel aanvragen ...
Dhaentje
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2007, 21:07

meon schreef:Telenet, Chello = Kabel
Dommel en alle anderen zijn ADSL en gebruiken de telefoonlijn.
Dus ja; als je nooit klassieke telefonie hebt gehad moet er een nieuwe draad tot uw woning worden getrokken, een telefonie-signaal op gezet worden (geactiveerd worden), moet je een (light) abonnement nemen bij Belgacom en kan je Dommel aanvragen ...
Allereerst hartelijk bedankt. Dit brengt heel veel duidelijkheid.
Dus ik neem een abonnement op Telefonie Discovery (€6,85/maand)
En dan neem ik dommel en vervallen dan deze abonnementskosten omdat ik ook overschakel naar Dommel telefonie?

Vriendelijke groeten
Dhaene
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Dhaentje schreef:
meon schreef: Dus ik neem een abonnement op Telefonie Discovery (€6,85/maand)
En dan neem ik dommel en vervallen dan deze abonnementskosten omdat ik ook overschakel naar Dommel telefonie?

Vriendelijke groeten
Dhaene
Neen.

Discovery Line zal je voorlopig nog altijd moeten betalen aan Belgacom.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Gebruikersavatar
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

jammer genoeg niet, iedereen die bij een ADSL provider gaat moet dit betalen aan BGC, zij bezitten namelijk de "last mile" over heel België.
Je kan een raw copper nemen (ook van BGC) maar dan betaal je het dubbele van een discovery.

Maar dat is geen probleem he als je Dommel,Telenet of zo voor telefonie neemt, Gewoon niet met de BGC lijn bellen maar met Dommel of telenet telefonie.
wasa
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:43

Robinvv schreef:
Dhaentje schreef:
meon schreef: Dus ik neem een abonnement op Telefonie Discovery (€6,85/maand)
En dan neem ik dommel en vervallen dan deze abonnementskosten omdat ik ook overschakel naar Dommel telefonie?

Vriendelijke groeten
Dhaene
Neen.

Discovery Line zal je voorlopig nog altijd moeten betalen aan Belgacom.
weet iemand hoe lang dit nog gaat duren? ik zou direct overstappen als ik geen telefoonlijn verplicht bij Belgacom moet nemen...
Gebruikersavatar
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Hoe lang dat gaat duren? Zolang BGC het kan rekken he.
Stuur anders is een mail naar BGC, het BIPT en de EU comissaris voor Mededingingsbeleid (Kroes).

Van Dommel Nieuws:
subject: adsl without active telephone-line
recently the national incumbent telecomoperator, belgacom, has introduced the possibility to have an adslsignal without an active telephone subscription. they offer this service free of charge. technically we can also offer this service, but belgacom charges the alternative operators 11.00 euro, 21% vat excl. we have officially protested against these charges and will be asking the BIPT for a decision in this matter. at the moment we will not be offering this service because the charges would be much higher compared to a discovery-line of 5.66 euro vat excl. therefor we advise our customers to use a discovery-line if they are in need of an adsl-only solution.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Kben ook sinds vandaag dommel klant,

Ma kheb vraagsje: Ik veranderde vroeger gemiddeld om het uur mijn ip (nee niet voor vervalsing/illegale redenen) maar kan het zijn dat dit niet goed werkt heb het al enkele keren geprobeerd maak heb nog maar 1 keer kunnen veranderen van ip??

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Hehe toch niet om te kunnen klikken/recruiten bij de een of andere MMORPG he? :lol:

Wel bij Dommel heb ik ook zeer vaak hetzelfde IP, ze zullen gewoon niet zoveel IPs hebben of ze minder snel verwisselen dan bij Skynet, daar had ik bijna elke keer als ik reconnecte ook een ander IP..was wel handig voor bepaalde games zoals Dark Throne of Kings of Chaos.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Nee :lol: , ik ook 9/10 dat ik disconnecte had ik een ander IP maja, kzal der maar moeten aan wennen zeker, dat da nu niet zo meer is :wink:
Gebruikersavatar
bouwiex
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007, 08:42

Indien je een gratis space hebt, is het ook mogelijk om deze te beveiligen met een .htaccess bestand en een .htpasswd bestand. Net even getest en dit blijkt te werken.

Maak een .htaccess bestand aan en plaats dit in de dir die je wenst te beveiligen.

In dit bestand staat het volgende:

Code: Selecteer alles

AuthUserFile /usr/local/psa/home/vhosts/***.dommel.be/httpdocs/privateDir/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Geheime Pagina"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>
Vervang hier *** door je gebruikersnaam hé.

Dan zet je in de dir privateDir het volgende bestand:
.htpasswd
met inhoud:

Code: Selecteer alles

gebruikersnaam:paswoord
Dit kan je laten genereren op deze site
Er is dus geen telnet of ssh toegang nodig.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Kzal dat eens proberen,

kheb nog vraaske, ik heb sinds 6 dagen internet maar op mijn meter staat er dat ik morgen al een reset zou hebben?

is dit normaal?

BTw mijn belgacom adsl go wordt vandaag afgesloten, heeft dit iets te maken met elkaar, en heb ik dan € 32 betaald voor 6 dagen?
heb al ticket aangemaakt 4 dagen geleden, en 5 dagen geleden stond er dat ie pas gereset wordt binen 30dagen nu dus niet meer? klein vershil (lol) tussen 30 dagen en 6 dagen
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

kheb nog vraaske, ik heb sinds 6 dagen internet maar op mijn meter staat er dat ik morgen al een reset zou hebben?

is dit normaal?
Ja dat is normaal ,... ik heb dat ook aan de hand gehad maar kom is maar 1 maalig ...ik dacht dat het iest te maken had , van dat je betaald vanaf de aanvraag voor dommel ofzoiest ( U-B corect me if i'm wrong ) :)


gz
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ReLoad schreef:Kzal dat eens proberen,

kheb nog vraaske, ik heb sinds 6 dagen internet maar op mijn meter staat er dat ik morgen al een reset zou hebben?

is dit normaal?

BTw mijn belgacom adsl go wordt vandaag afgesloten, heeft dit iets te maken met elkaar, en heb ik dan € 32 betaald voor 6 dagen?
heb al ticket aangemaakt 4 dagen geleden, en 5 dagen geleden stond er dat ie pas gereset wordt binen 30dagen nu dus niet meer? klein vershil (lol) tussen 30 dagen en 6 dagen
Volkomen normaal.
Je word pas gefactureerd vanaf het moment dat BGC de lijn heeft overgedragen aan Dommel. Dus vanaf nu zal je nieuwe maand en facturatie periode steeds op de 25ste beginnen.

Het volume dat je tot nu toe gebruikt hebt word je gewoon niet aangerekend, noem het een welkomst cadeautje van Dommel.


In het kort:
- het is volkomen normaal (heb het zelf ook meegemaakt)
- reset + afsluiten van BGC abo wijzen beiden er op dat vandaag je lijn officieel overgedragen word van BGC -> Dommel
- je hebt dus 0 euro betaald voor 6dagen surfen op Dommel (indien je er al gebruik hebt van gemaakt)
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

ah ok nice, mooi welkom geschenkje zou ik zegen, bedankt voor de snelle respons
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare

Ah bleh, dat heb ik nou net niet, omdat ik nooit ADSL via Belgacom aangevraagd heb.

Op m'n account zie ik dat de overdraging vandaag zou moeten gebeuren en ik kan m'n login gegevens aanvragen en dergelijke, maar der komt gewoon nog geen ADSL signaal via m'n telefoonlijn binnen (gisteren nog gechecked).

Ah ja, ik hoop dat ik eindelijk internet terug thuis zal hebben vanavond.

Owwww... nu snap ik het, vandaag zou het ADSL signaal geactiveerd moeten worden, maar m'n reset staat voor morgen gepland, dus als alles goed gaat, kan ik vanavond in principe ook gratis surfen. :P
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”