wat gebruiken om tv te zien zonder kabel

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb dat al een paar keer zien passeren in de kodi groep op facebook, maar zelf nog niet gedaan wegens "geen interesse".
Maar het zou dus mogelijk moeten zijn.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Dizzy schreef: Die apps zijn goed al scheelt er ook nog wel wat aan de werking en efficiëntie maar soit, het is toch al dat. Het probleem is dat je voor elke zender een app moet hebben en dus de hele tijd switchen tussen de apps. TVVlaanderen is dan een handigere oplossing maar daar kan je niet opnemen.
In Engeland hebben ze daar een oplossing voor gevonden. Alle zenders "online" in één gratis pakket, via de app Freeview. Als je een goeie vpn hebt, kan je die ook in België downloaden en gebruiken. Daarin zit ook Iplayer etc - dus niet enkel live kijken.

Zoiets zou ook bij ons kunnen natuurlijk.

https://www.freeview.co.uk/freeview-play/mobile-app
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ziet er leuk uit maar hoe wordt dat gefinancierd?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Je kan dit al zelf produceren normaalgezien, ik zelf ben dit van plan eens uit te testen de komende weken.
Als ik het goed begrijp gebruik je elke apparte plugins per dienst, om dan overkoepelend alles in 1 tv gids te steken waarin je kan 'zappen'

Met dank aan Labeno op het topic Fiberklaar
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=360
lebeno schreef: Was hier ook wat vloeken en zoeken: maar het lukt met een RasPi 4 met daar op LibreELEC en KODI, draait hier al meer dan een jaar. Om Belgische TV te kijken kan je plugins installeren voor vrt.nu, VTM Go en Play. Er zijn er ook voor TV Vlaanderen en Streamz, maar dat heb ik niet. Voordeel van die oplossing vergeleken met apps en streamen vanaf smartphone is dat het vergelijkbaar is met de Digibox oplossing: alles op 1 interface met 1 program guide, uniforme interface voor alle zenders en gewoon met de afstandsbediening. Dus zelfs de babysit of schoonmoeder kan er mee overweg :-)

Die KODI plugins zijn niet van de zenders, het zijn vrijetijdsprojectjes maar ze worden deftig onderhouden en problemen worden snel opgelost. Als er iets niet werkt, check dan zeker https://github.com/add-ons
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

Dizzy schreef:Ziet er leuk uit maar hoe wordt dat gefinancierd?
In de UK moet je nog een TV license hebben (toch voor de openbare zenders): https://www.gov.uk/tv-licence
h1ttent1t
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 mei 2020, 10:01
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

cadsite schreef:Als je sbs zenders wil bekijken zonder smartphone kan je kodi installeren op de chromekast en in kodi goplay installeren.
Zo kan je de meeste van hun programma’s oproepen.
Zo kijk ik bijvoorbeeld naar de mol.
De minuut de live aflevering gedaan is kan je de aflevering oproepen en zonder reclame bekijken.
Bedankt voor de tip, werkt goed!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat is jammer want sommige programma's moet je beter live zien. Voetbal is zoiets, wie kijkt nog naar een match als je de uitslag al kent. De Mol is hetzelfde, de volgende dag staat alles in de kranten en rss-feeds. Hetzelfde met actualiteitsprogramma's. Voor films en andere programma's speelt het minder een rol.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Dat is jammer want sommige programma's moet je beter live zien. Voetbal is zoiets, wie kijkt nog naar een match als je de uitslag al kent. De Mol is hetzelfde, de volgende dag staat alles in de kranten en rss-feeds. Hetzelfde met actualiteitsprogramma's. Voor films en andere programma's speelt het minder een rol.
voetbal: even interessant als het gras zien groeien.
De mol: kijk ik de avond zelf, net nadat het gedaan is. Dan kan je in 1 ruk kijken.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Miljoenen hebben een ander idee erover.

Ik verkies een beetje meer nachtrust of activiteiten boven een TV-programma :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik soms ook, dan kijk ik gewoon de dag erna. TV is maar TV.
Zelfs toen ik nog kabel had keek ik niet rechtstreeks naar De Mol. Dat is gewoon niet te doen met al die reclame.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Meen hier ergens te hebben gelezen dat het voldoende is om, via GOplay, enkele minuten te wachten om daarna (bijna!) "live" het programma te volgen...
Edit: verkeerde info, werkt niet op beschreven manier... :oops:
Laatst gewijzigd door wied 08 maa 2022, 15:38, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik zit ook al een tijdje te kijken hoe ik alles ga aanpakken in de nabije toekomst met fiber. Vermits ik kijken via de Apple TV wil doen en geen enkel ander systeem, lijkt mij de Epic Combo nog altijd de interessantste optie. Een pakket zonder TV is hier wel mogelijk, alleen is er geen alternatief met native Apple TV support dan bij Px of bij TN...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Die Kodi plugins voor de zenders te bekijken (VRT Nu, VTM Go, etc...), werken die ook op de Google TV app? :-) Of enkel op een Pi (maar die is nu vrijwel niet te krijgen). Want ik overweeg een Google TV device aan te schaffen, maar het zou puur zijn om TV te kijken nadat Proximus weg is dus dan is een Pi misschien beter (gebruiksvriendelijk is het belangrijkste, want enkel men vrouw kijkt tv).
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Kodi en plugins draaien hier gewoon op de Google TV stick.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

kodi werkt identiek op een pi als op een chromecast. Heb ze hier beide.
Als gebruiksgemak van tel is vind ik de chromecast handiger omdat je daarbij een afstandsbediening hebt en niet "Kore" moet installeren op je gsm om die dan als zapper te gebruiken.
Het nadeel aan de chromecast is wel dat deze een beperktere opslagcapaciteit heeft.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

cadsite schreef: Het nadeel aan de chromecast is wel dat deze een beperktere opslagcapaciteit heeft.
Google is niet de enige die Google TV chromecasts maakt.
Je kan dus shoppen voor Google TV toestelletjes met uitgebreidere specificaties. Nvidia Shield is zo'n voorbeeld maar ikzelf gebruik een Mecool km2: super tevreden en veel meer opslagruimte mogelijk
Laatst gewijzigd door ahrand 09 maa 2022, 13:32, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ahrand schreef: super tevreden en veel meer opslagruimte
Tiens...

Afbeelding
_________________________________________________________________________
Afbeelding
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Wou net hetzelfde posten. Mecool 8 GB, Android TV Chromecast 8 GB.

Nu kan altijd nog een verschil zijn in de effectief vrije ruimte al lijkt dat verschil dan toch ook niet zo groot en ze zitten beiden in dezelfde prijsklasse.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Er zal een verschil zijn want de chromecast heeft een nieuwere android versie die extra ruimte vrij maakt.
https://www.androidplanet.nl/nieuws/chr ... pdate-hdr/
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

SPR schreef:Wou net hetzelfde posten. Mecool 8 GB, Android TV Chromecast 8 GB.
Heb er ook even aan getwijfeld om mijn intussen 2 jaar oude android boxje te updaten.

Welke android versie heeft dat, nog steeds 9 ?
En kan je daar een sd-kaartje in kwijt om apps op te installeren?
De "gewone" playstore met o.m. TV Vlaanderen app ?
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Die 8Gb is native opslag. In de Mecool is er plaats voorzien voor een SD kaartje. Ik stak daar een oude 32Gb kaart in, nu heb ik 40Gb opslag. Dat kan je met de Google Chromecast niet. Bovendien wil ik een gebruik maken van Dolby surround, ook daar heeft de Mecool een SPDIF aansluiting voor. Ook wil ik mijn verbinding stabiel via ethernet, niet via WiFi. En als laatste wil ik USB sticks kunnen inpluggen als ik films, foto's van familie/vrienden krijg om even op m'n tv te toveren.

Hij is volledig Google TV (op basis van Android 10) en Netflix gecertificeerd dus alles van de Google TV playstore is beschikbaar en Netflix kan op 4k HDR (als je het abonnement ervoor hebt)
Het update beleid van Google Chromecast is wel beter.

Het is maar wat je belangrijk vind

Specificaties HW Interfaces Mecool :
HDMI2.1 with HDCP2.3
SPDIF Optical
RJ-45 for Ethernet
DC Input 12V1A
USB2.0 Type A
USB3.0 Type A
Macro SD Slot
Laatst gewijzigd door ahrand 09 maa 2022, 13:30, in totaal 3 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Mijn X96S mediaplayer heeft haast alle gewenste features:

https://www.xiaomiproducts.nl/nl/x96s-a ... stick.html
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

cadsite schreef:Het nadeel aan de chromecast is wel dat deze een beperktere opslagcapaciteit heeft.
Opslag gaat van niet zoveel belang zijn denk ik, gezien het puur gaat zijn om nog wat beperkt tv te zien via die plugins (en opnemen kan er sowieso niet mee denk ik, dat zal nog het meeste wennen worden denk ik want ze neemt vaak op om later te bekijken).

Ik ga eens kijken naar de verschillen tussen die MeCool MK2 en de Nvidia Shield TV. Qua verwachtingen is het toch niet speciaal. LAN (er is wel wifi maar ik verbind zo veel mogelijk bekabeld), afstandsbediening, hoge WAF. Voor alle andere media content hebben we toch consoles staan (Ik zou misschien beter eens kijken of plugins daar ook op werken, geen extra bakje meer nodig dan, die hebben ook een Kodi app mogelijkheid dacht ik).
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Hier moet je niets opnemen he. Staat gewoon in uw overzicht. Je kan kijklijsten aanmaken. Kwestie van gewoonte. Bij VRT is het vaak zo dat je bij reguliere tv elke week een aflevering krijgt terwijl ze er online vanaf dag 1 allemaal staan.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ah kijk, nog beter zelfs :-)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

SPR schreef:Hier moet je niets opnemen he. Staat gewoon in uw overzicht. Je kan kijklijsten aanmaken. Kwestie van gewoonte. Bij VRT is het vaak zo dat je bij reguliere tv elke week een aflevering krijgt terwijl ze er online vanaf dag 1 allemaal staan.
En hoe lang blijven ze staan?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Ik neem nu Twee Zomers op de VRT.

Beschikbaar tot 05/02/23.

Slot aflevering staat er al lang op.

De prijs om gratis te kijken en alles te bingen is toch heel erg netjes.
lebeno
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 apr 2006, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 6 keer

cadsite schreef:Als gebruiksgemak van tel is vind ik de chromecast handiger omdat je daarbij een afstandsbediening hebt en niet "Kore" moet installeren op je gsm om die dan als zapper te gebruiken.
Kore is een mooie app maar inderdaad geen ideale afstandsbediening en je laat je smartphone niet op de salontafel liggen zodat de babysit TV kan kijken.

Ik gebruik een Logitech Harmony afstandsbediening met hub en die kan je als bluetooth "toetsenbord" linken met de Raspberry Pi. Werkt perfect en voordeel van de Harmony is dat alles met 1 afstandsbediening werkt.

Als je een TV met CEC hebt dan kan je met de afstandsbediening van de TV ook Kodi besturen omdat de TV de codes van de afstandsbediening over HDMI naar de Raspberry Pi stuurt via het CEC protocol (Remote Control Pass Through).

En daarnaast bestaan er ook goedkope RF afstandsbedieningen met een compacte USB ontvanger, dus geen "line of sight" nodig zoals bij IR vroeger.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

lebeno schreef:Als je een TV met CEC hebt dan kan je met de afstandsbediening van de TV ook Kodi besturen omdat de TV de codes van de afstandsbediening over HDMI naar de Raspberry Pi stuurt via het CEC protocol (Remote Control Pass Through).
Mijn TV heeft dat, maar dat heeft maar heel even gewerkt.
Geen idee waarom dat plots niet meer ging.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik neem voorlopig nog tv af bij Proximus. Mijn huisgenoten vinden dat nog handig. Dit is een AndroidTV decoder.

Maar de tweede tv heeft geen kabel. Op onze tweede tv in de kamer hangt een Mibox. Daar casten we of gebruiken we AndroidTV apps die er zijn. De LG tv heeft ook WebOS, maar daar is het VRTNu nog niet op beschikbaar.

Ik heb een tijdje TV Vlaanderen getest, maar beeldkwaliteit en gebruiksgemak vond ik minder. ook kon je niet pauzeren.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb , en ondertussen ook enkele vrienden van me, gewoon mini pc met windows 10 aangesloten via hdmi aan tv.
Via browser, kodi etc... kan je alles zien.
Werkt een plugin in kodi niet of tijdelijk niet meer ... dan kijk je via de browser.
Netflix via browser of app.
Voordeel van deze opzet is dat je niet afhankelijk bent van apple of ander eco systeem.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Inmiddels op Xbox met Kodi al wat zitten testen. VTM GO en VRT Nu live werken daar niet op vanwege Widevine CDM (wat niet toegelaten is op Xbox). Maar een bestaande show die al online stond op VRT Nu bekijken ging perfect.
Enkel nog eens kijken naar een handige skin en die "bundel" app et voila, TV buiten.
Inmiddels een Nvidia Shield besteld om dit weekend eens met Google TV te proberen.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Welke add ons gebruiken jullie in Kodi?
Ik bedoel dan niet de vtm go, VRT nu, … maar add ons om het gebruiksgemak te vergroten, gui, tv gids, …
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Iptv manager of zoiets, die gooit alleszins VRT nu en vtm go samen. De GoPlay app laat niet live kijken dus dat heeft geen zin precies. Nog geen idee welke andere apps er in kunnen integreren.

Edit: https://github.com/add-ons/service.iptv ... ted-Addons
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

De Telenet Yelo add on. Dan heb je ineens alle zenders. Je zal wel van links af rechts familie of vrienden een login kunnen lenen zeker ?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dan ben je evenzeer illegaal bezig... En niet echt een cord cutter.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hier gaan we als er toch iets is op tv dat we willen volgen voor een maandje tv vlaanderen via internet nemen ofzo.
Momenteel met Google TV is de meerwaarde van Kodi eigenlijk beperkt gezien de native apps gewoon werken.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Hier zijn we eigenlijk ongewild in het cable-cut verhaal terecht gekomen: Al sinds jaar en dag TV Vlaanderen sat-TV via een VU+duo 2. Heel tevreden van, opnames vrij kunnen delen, haarscherp beeld, OP alle toestellen in huis TV kijken, etc. Sinds een jaar of 2 zijn we echter meer en meer de TV Vlaanderen app gaan gebruiken op een MiBox, en dat werkt heerlijk goed! Live kijken, uitgesteld kijken, pauzeren, doorspoelen (behalve DPG groep), en ook heel leuk: de meeste zenders kan je programma's van de afgelopen week of soms weken gewoon oproepen en bekijken. Ik als fan van NGCHD heel blij mee: je favoriete programma's zo kunnen oproepen (en die die je niet graag ziet overslaan) en nog eens de reclame kunnen doorspoelen!

De Vu+duo2 staat al een tijdje af ondertussen. Het abbo houden we wel, er zitten 2 extra kaartjes in de ontvangers in onze vakantiehuisjes in Duitsland!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Dag iedereen

Ben Kodi eens aan het uittesten of ik dit gebruiksklaar kan krijgen voor mijn ouders.
VRTNU VTM go en regionale zenders zijn alvast gelukt.

Nu een belangrijke vraag:
Voor go Play (https://github.com/add-ons/plugin.video.viervijfzes) krijg ik steeds deze error:
[plugin.video.viervijfzes] [resources.lib.modules.player] User does not exist.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Heb al meermaals credentials opnieuw ingegeven, zonder soelaas.
Ik weet ook niet waar ik deze vraag het best plaats, vind niet meteen een forum via de github.

Bijkomstig:
Verdere zoekopdracht eens kijken hoe ik het best BBC en met name (BBC First HD) kan toevoegen als dit al kan.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”