wat gebruiken om tv te zien zonder kabel

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Hi
Kan ik een chromchast gebruiken om tv te zien bv naar vtm vrt kanaalz national geographics discovery channel?
Wat kan ik het best aankopen?

Ben een totale leek in kabel cutting om tv te zien
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het eenvoudigste lijkt me een chromecast met Google TV, waarop je de applicaties kan installeren van de betreffende zenders. Geen gedoe met je smartphone.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
x0f
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb onlangs de stap gezet (px tv opgezegd) en de Chromecast met Google tv in gebruik genomen. Dat bleek allemaal heel simpel te zijn om op te zetten. Het werkt ook vlot over wifi.

We gebruiken hier Disney+ (bevat national geographic reeksen, niet live), GCN+ voor de koers, haystack news voor int live nieuws, VRT nu, VTM go, RTBF app voor formule1 en dan nog Arte, tv5monde, filmzie, docubay en Plex voor docu's en als ik tijd teveel heb. Als we Disney beu worden gaan we roteren met Netflix, streamz en Amazon.

Discovery gaat niet (legaal) lukken in BE en naar kanaalZ heb ik nog niet gekeken.

Edit: de Chromecast komt van gomibo en was op 1 dag geleverd.
Laatst gewijzigd door x0f 05 maa 2022, 12:30, in totaal 1 gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eenvoudigste is een tv met Android tv, in combinatie met tv Vlaanderen app. Anders een Chromecast of mibox achtig alternatief
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Wat is een mixbox alternatief
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 664
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik lees hier geen enkele vermelding dat er ook nog wel internet nodig is :wink: ....., dit daar poster zegt: "een totale leek in kabel cutting om tv te zien" te zijn !
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

woutervh schreef:Eenvoudigste is een tv met Android tv, in combinatie met tv Vlaanderen app. Anders een Chromecast of mibox achtig alternatief
Gezien de slechte track record van tv fabrikanten en het updaten van android TVs zou ik daar persoonlijk ver van wegblijven.

Je gaat het langste gediend zijn met een product rechtstreeks uit de Google stal.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer

glda19 schreef:Wat is een mixbox alternatief
De Xiaomi Mi TV Android boxen zijn beetje de standaard voor mediaboxen.
https://www.xiaomiproducts.nl/nl/xiaomi ... box-s.html
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

x0f schreef: We gebruiken hier Disney+ (bevat national geographic reeksen, niet live), GCN+ voor de koers, haystack news voor int live nieuws, VRT nu, VTM go, RTBF app voor formule1 en dan nog Arte, tv5monde, filmzie, docubay en Plex voor docu's en als ik tijd teveel heb. Als we Disney beu worden gaan we roteren met Netflix, streamz en Amazon.
Geen SBS zenders? (Play etc. )Of wordt dat strategisch niet gedaan wegens eigenaar Telenet?
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

SBS legt geen verklaringen over af. Ze hebben eindelijk een app, maar niets voor een tv-box en niets met officiële castondersteuning. Het is zo dat door dat wel in te bouwen, ze tegen hun eigen winkel spreken. Ook voor ons hier thuis de reden (en de enige reden) dat we nog een tv-abonnement hebben. Kodi kan wel, maar het is me nog niet gelukt om een ervaring op te zetten die consistent goed werkt voor SBS.
x0f
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

R2D2 schreef: Geen SBS zenders? (Play etc. )Of wordt dat strategisch niet gedaan wegens eigenaar Telenet?
Niet via een app die je op de chromecast/google tv kan installeren. Je kan de programma"s wel bekijken via de website goplay.be op de computer. Je kan je computerscherm dan wel eenvoudig casten (dupliceren) naar je TV. Dat kost wel wat meer moeite.

Als je de chromecast wil kopen, zorg dan wel dat je de goede koopt. Die met een afstandsbediening dus. Je vindt die in BE en NL webshops tussen 75 eur en 85 eur. Op de goedkopere chromecast V3 kan je geen apps installeren.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Iemand ervaring met de xiaomi tv box
Wat denken jullie van deze
https://www.xiaomiproducts.nl/nl/h96-max.html
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Gewoon chromecasten werkt feitelijk goed, hoewel mijn echtgenote het echt niet OK vindt om telkens vanaf haar smartphone iets op TV te moeten toveren.
Dus de chromecast steekt bij ons in de kast (ha!), tot we eens op vakantie gaan en een huisje huren, die nemen we dan mee.

Mibox S is goed. Hebben we aan zee. 60 euro en werkt zeker prima.

Nvidia Shield is beter. Een stukje duurder. Zal ook meer futureproof zijn. Nvidia Shield TV hebben we thuis.
De oude Nvidia Shield (dat was zo een Pro met gamecontrolers bij) staat bij de dochter, is misschien al 5 jaar oud (?) en krijgt nog netjes alle updates mee. Ik kan Nvidia Shield welk type ook zonder enig voorbehoud aanbevelen.

Overigens: alle Play zenders kan je zonder reclame (toch een tijd geleden nog) streamen via de Webcaster app op je smartphone, dan casten naar Chromecast, Mibox, Nvidia Shield... whatever dat een casting functie heeft.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

/oftopic rant/eigen mening

SBS hebben die eigenlijk nog wel veel kijkers ?
SBS is naar mijn mening toch wel 1 van de minder tegenwoordig
Echt niemandBijna niemand die ik ken, die aan cord cutting heeft gedaan kijkt nog naar SBS. (wel VRTNU & VTMGO)
En eigenlijk wel te begrijpen:
- Niet live te kijken als je geen betaald TV abonnement hebt (enkel met TN, PX, Scarlet of TVV)
- Meeste reclame van alle zender groepen.
- inhoudelijk is het meer een mix van vitaya & TLC
Toen VT4 in België kwam was er nog wat op te zien (keek er zelf toen nog naar) maar nu lijken me dit budget zenders geworden te zijn)

Zijn er hier nog veel mensen die naar de SBS kijken ?
Wat ik zelf gebruik van gratis opties.

- VRTnu: af en toe.
- NPO : heel af en toe (via vpn)
- BBC: heel af en toe (ook via VPN)
- VTM.be: zelden
- GoPlay: Nooit.

/OnTopic

Zoals vermeld inderdaad de Cromecast nemen waar je apps op kan installeren als je voor een chromecast wil gaan.
die Xiaomi mi TV box S is ook een goede oplossing.

Een optie die nog niet is vermeld de Nvidia Shield die is dan wel weer wat duurder 150 / 200 € voor de gewone of de pro.
Edit: dit laaste is ondertussen ook vermeld.

Edit 09/03/2022: post iets minder intens gemaakt. + apart topic over opties voor TV zonder triple play gemaakt (dat is nuttige dan wie welke zenders het liefs kijkt)
Laatst gewijzigd door cyberbug 09 maa 2022, 13:24, in totaal 1 gewijzigd.
Greetz cyberbug

Afbeelding
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Een TV met Android (toch al jaren tevreden van ondanks het hier wordt afgeraden)
Een Chromecast met Google TV.

SBS zenders via de Kodi app zonder reclame.
VTM go via de app.
VRT nu via de app.

Bij Orange ook nog TV Lite, maar dat kan zijn dat ik dat op termijn ook buiten bonjour.

@cyberbug. Bij mij is het dan omgekeerd, ik snap nog steeds niet dat hier zoveel mensen naar de VRT kijken. Dat is nu een zender waarvan ik persoonlijk vind dat er geen fluit op is buiten dezelfde spelshows en af en toe wat zaagprogramma's. :)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als je sbs zenders wil bekijken zonder smartphone kan je kodi installeren op de chromekast en in kodi goplay installeren.
Zo kan je de meeste van hun programma’s oproepen.
Zo kijk ik bijvoorbeeld naar de mol.
De minuut de live aflevering gedaan is kan je de aflevering oproepen en zonder reclame bekijken.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

devilkin schreef:Gezien de slechte track record van tv fabrikanten en het updaten van android TVs zou ik daar persoonlijk ver van wegblijven.
Kun je deze stelling toelichten? Ik heb 2 Philips Android tv's en één onbekend merk van electro depot (merk ontgaat me). Werken alledrie prima. En handig dat ik geen externe sticks of bakjes nodig heb
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zowel van Philips en Sony heb ik al meermaals gelezen dat toestellen niet of zeer laat geupdate werden naar nieuwere versies van android, of security patches niet werden doorgevoerd. Er zijn al een aantal android TV malware en ransomwares geweest.

Ook is het imho beter om een relatief goedkoop toestel dat je gewoon kan inpluggen op gelijk welke TV te kopen, ipv een (dure) android TV aan te schaffen. Dat goedkopere toestel kan je eenvoudig vervangen, je dure smart TV ga je liever wat langer houden, denk ik.

(ja, niet iedereen ligt wakker van deze materie, maar je smart TV is en blijft een computer, en moet evenzeer gepatched worden)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Updates zijn een hel omdat je nooit helemaal zeker bent dat je TV of bakje achteraf nog gaat werken. Ik vermijd updates dan ook als de pest. Don't fix what isn't broken.

Voor een TV kun je niet zomaar eventjes een backup terugzetten. Of wel?

En is er zo een groot risico op aanvallen als je geen nieuwe apps installeert?
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer

Recent ook Telenet digital tv buiten gegooid, sinds ik succesvol heb geëxperimenteerd met vrt, vtm en rtbf app op mijn nvidia shield.

Kijk enkel voetbal en actua op tv, dus die zenders zijn al jaren voldoende. Daarnaast heb ik genoeg aan Netflix en Disney+.

Voetbal streaming loopt wel een zestal seconden achter, dus de fotmob meldt een goal sneller dan ik op tv kan zien. Notificaties afzetten dus.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Heb een vriend die én telenet digitv én zijn chromecast een wip heeft gegeven buitenwaarts. Hij heeft gekozen voor een ip-tv abonnement.

Het gaat hier om een app rechtstreeks te installeren op 1 TV (want je abo betaal je per ip adres) en hij ontvangt zender van over de hele wereld. Hij heeft een Samsung 4K TV - 55 inch NEO QLED en de beeldkwaliteit lijkt me meer dan OK. Wel wat wennen bij switchen tussen zenders maar verder lijkt me dit een interessante optie voor iemand die alternatieve methoden zoekt om TV te kijken.

Terugkijk TV en opnemen zijn features die ontbreken ...

Je hebt hier natuurlijk ook internet nodig.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

en dat allemaal compleet legaal? :roll:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Veel mensen kijken of volgen het voetbal en dat zit bij play.

Voor de rest is het inderdaad een pak minder dan voorheen, net als de andere commerciële zenders bijna uitsluitend platte pulp waarvoor een zeker vorm van hesendood het verteerbaar maakt. De programma's dienen ook enkel om ons reclame te kunnen doen vreten.

Soit, ieder zijn goesting maar als je vergelijkt met het buitenland doet onze openbare omroep het zo slecht nog niet ondanks dat men werkelijk alles probeert om de zaak te kelderen incl het bestuur en de overheid. Men hoopt dat de bevolking zodanig dom wordt dat ze vanzelf educatieve programma's gaan weren, we zien dat nu hier live op UB gebeuren :lol:

Een TV met "slimme" eigenschappen is eigenlijk zoals alle slimme toestellen keidom. De verkopers zijn slim, de kopers dom. Die toestellen zijn verouderd en na een tijd werkt het nog amper. Helaas bestaan er weinig andere TV's maar een zo lomp mogelijke TV is verstandiger. Dan heb je geld over voor een stream-toestel dat wel up to date is en veel beter werkt.

Wat ik het meest spijtige vind is dat de videorecorder verdwenen is. Gewoon zelf opnemen en bewaren wat jij WEL wil zien, dat is wat velen willen dus dat gaat men dan saboteren. Je moet en zal reclame vreten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Uiteindelijk is IPTV nog altijd tv zenders live bekijken, bij mij is ondertussen nu alles wel al on demand en heb ik geen tv zenders of iptv nodig.

1 uitzondering: sport
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

koenraaddeconinck schreef: Terugkijk TV en opnemen zijn features die ontbreken ...
Je krijgt natuurlijk voor wat je maar betaald. Opnemen en terugkijk tv zijn zaken die bestaan.

Persoonlijk ben ik het meest tevreden van mijn apple tv ( voor de komende drie jaar toch alleszins)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Wat ik het meest spijtige vind is dat de videorecorder verdwenen is.
Die is enkel verdwenen omdat jij dat wilt.
Je kan er nog altijd eentje kopen en gebruiken. Just go for it en geniet nog eens van dat geklooi met banden. :lol:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ja, da's waar ze zijn het mij komen vragen :lol:

Dat is net het punt, men had het systeem moeten laten bestaan maar uiteraard met ene HDD in ipv banden. Nu is alles dichtgetimmerd en zit je vast aan de slechte service en bakjes van de providers. Mensen willen gewoon kijken wanneer het hen past en dan zijn eigen opnames ideaal.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ah neen é, uw kar niet keren hé.
Je wilt de "luxe" van een videorecorder. Awel, ga er maar voor.
Video is volgens mij nog altijd perfect mogelijk. :angel:
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Ik heb hier nog een Panasonic DMR-BCT730 HD/BR recorder staat die werkt met een CI+ kaartje moest je interesse hebben.

Voor een deftig bod verkoop ik deze omdat ik geen Telenet kabel meer heb.
Laatst gewijzigd door johan.devos 06 maa 2022, 20:15, in totaal 1 gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

cadsite schreef:en dat allemaal compleet legaal? :roll:
Blijkbaar wel want hij heeft navraag gedaan bij de ombudsdienst voor Telecom o.i.d. en daar is hem bevestigd dat dit één van de legale opties is ...
Ga hem eens vragen welke "provider" het juist is.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Bedankt johan voor het aanbod en vooral het goede voorbeeld van wat ik bedoel. Een toestel van 2012 en je hebt nog een CI kaart erbij nodig.

Punt is dat men eerst een HDD in de decoder had waardoor mensen geen eigen recorder meer kochten. Nadien werden de mogelijkheden ofwel beperkt of afgeschaft.

Het is gewoon een businessmodel waarbij men wil verdienen op die opnames door u ofwel een onnodige box te verhuren ofwel te betalen voor cloudtoegang en als het even kan u ook nog wat reclame te doen vreten. Waarom kan je niet gewoon een HDD inpluggen en opnemen. Dat men kopiëren beperkt snap ik nog ergens maar dat was vroeger blijkbaar geen probleem en ook vandaag bij Netflix en Spotify kan het.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb anders nog tv-vlaanderen satelliet abo, die via tvheadend op mijn nas draait en zo mijn 4 tv's en wat tablets indien nodig bedient. Ik kan prima alles opnemen :) Maar toegegeven, geen huis-tuin en keuken oplossing :P (In die mate dat we eigenlijk meestal via de iptv app van tv vlaanderen kijken, voldoet meer dan voldoende)
Dizzy schreef:Mensen willen gewoon kijken wanneer het hen past en dan zijn eigen opnames ideaal
Goh, weet ik eigenlijk niet hoor. De native apps van de verschillende aanbieders (vrtnu, vtmgo) of van de provider (tv-vlaanderen app) voldoen hier ruimschoots aan. Ik heb geen heimwee naar echt eigen opnames maken. (of het moest zijn dat ik iets echt wil houden voor later)
Dizzy schreef:Een TV met "slimme" eigenschappen is eigenlijk zoals alle slimme toestellen keidom. De verkopers zijn slim, de kopers dom. Die toestellen zijn verouderd en na een tijd werkt het nog amper. Helaas bestaan er weinig andere TV's maar een zo lomp mogelijke TV is verstandiger. Dan heb je geld over voor een stream-toestel dat wel up to date is en veel beter werkt.
Ik was ook ooit van deze mening. Toen hadden we ook zo'n Panasonic "smart" tv gekocht. Gevolg, netflix verouderd, youtube verouderd en voor de rest kwamen er geen nuttige apps uit. Ook overgeschakeld op een mi-box toen, en me voorgenomen van nooit nog meer geld te geven om een smart-tv te hebben. Maar die echte android-tv's zijn toch wel handig hoor. Mijn philips-en krijg ik af en toe toch nog een update voorgeschoteld. En als ze ooit helemaal verouderd zijn, kan je nog steeds met box gaan werken. Maar het gebruiksgemak die we in afwachting hebben, is toch wel heel groot
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

woutervh schreef:Ik was ook ooit van deze mening. Toen hadden we ook zo'n Panasonic "smart" tv gekocht. Gevolg, netflix verouderd, youtube verouderd en voor de rest kwamen er geen nuttige apps uit. Ook overgeschakeld op een mi-box toen, en me voorgenomen van nooit nog meer geld te geven om een smart-tv te hebben. Maar die echte android-tv's zijn toch wel handig hoor. Mijn philips-en krijg ik af en toe toch nog een update voorgeschoteld. En als ze ooit helemaal verouderd zijn, kan je nog steeds met box gaan werken. Maar het gebruiksgemak die we in afwachting hebben, is toch wel heel groot
Inderdaad, mijn vriendin haar smart TV met app's op was eigenlijk al verouderd de moment dat hij uit de doos kwam. Mijn Android TV krijgt 4 jaar later nog regelmatig een systeem update en de apps worden ook netjes geüpdatet. Ik ben daar eigenlijk op dit moment nog steeds super content van.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

koenraaddeconinck schreef:
cadsite schreef:en dat allemaal compleet legaal? :roll:
Blijkbaar wel want hij heeft navraag gedaan bij de ombudsdienst voor Telecom o.i.d. en daar is hem bevestigd dat dit één van de legale opties is ...
Ga hem eens vragen welke "provider" het juist is.
Er bestaan geen legale opties buiten de reeds gekende TV providers.
Trouwens, de ombudsdienst voor Telecom bemiddelt alleen geschillen tussen klanten en (officiële) providers, deze dienst kan hierover geen uitspraak doen. Het BIPT wellicht wel.

Laat ons deze discussie beperken tot legale alternatieven.
Matt555 schreef:Ik lees hier geen enkele vermelding dat er ook nog wel internet nodig is :wink: ....., dit daar poster zegt: "een totale leek in kabel cutting om tv te zien" te zijn !
De definitie van "cord cutting" is niet dat je de kabel (coax of telefoonkabel) letterlijk doorknipt en dus zonder internet zit.
Cord cutting (in mijn definitie) is het stopzetten van een betalend abonnement voor lineaire TV, en dat je dus op een andere manier TV kijkt.
SPR schreef:@cyberbug. Bij mij is het dan omgekeerd, ik snap nog steeds niet dat hier zoveel mensen naar de VRT kijken. Dat is nu een zender waarvan ik persoonlijk vind dat er geen fluit op is buiten dezelfde spelshows en af en toe wat zaagprogramma's. :)
Kunnen we deze discussie hier ook achterwege laten?
Het kijkgedrag van iemand is een persoonlijke keuze ... De gustibus non est disputandum :-D (over smaken valt niet te twisten).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

philippe_d schreef:
SPR schreef:@cyberbug. Bij mij is het dan omgekeerd, ik snap nog steeds niet dat hier zoveel mensen naar de VRT kijken. Dat is nu een zender waarvan ik persoonlijk vind dat er geen fluit op is buiten dezelfde spelshows en af en toe wat zaagprogramma's. :)
Kunnen we deze discussie hier ook achterwege laten?
Het kijkgedrag van iemand is een persoonlijke keuze ... De gustibus non est disputandum :-D (over smaken valt niet te twisten).
Ik reageerde enkel op een reactie van cyberbug... Ik krijg onder mijn voeten... :roll:

Is toch een discussieforum dacht ik? Of moeten we voor elk iets afwijkend een nieuw topic aanmaken? De rest van het bericht was perfect on topic en verder werd er ook niet dieper over ingegaan.

Over de VHS recorder die nog minder terzake doet wordt dan weer niets gezegd...
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

philippe_d schreef:
koenraaddeconinck schreef:
cadsite schreef:en dat allemaal compleet legaal? :roll:
Blijkbaar wel want hij heeft navraag gedaan bij de ombudsdienst voor Telecom o.i.d. en daar is hem bevestigd dat dit één van de legale opties is ...
Ga hem eens vragen welke "provider" het juist is.
Er bestaan geen legale opties buiten de reeds gekende TV providers.
Trouwens, de ombudsdienst voor Telecom bemiddelt alleen geschillen tussen klanten en (officiële) providers, deze dienst kan hierover geen uitspraak doen. Het BIPT wellicht wel.
Mogelijk gaat het hier over app TV van TV Vlaanderen? Dat is uiteindelijk ook een streamingprovider en legaal.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Neen, daar gaat het niet over, want daar heb je wel terugkijk TV.
Het is overduidelijk dat het hier gaat over 1 van de vele schimmige toestanden waar je een crimineel betaalt om illegaal naar "alles" te kunnen kijken.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

woutervh schreef:
Dizzy schreef:Mensen willen gewoon kijken wanneer het hen past en dan zijn eigen opnames ideaal
Goh, weet ik eigenlijk niet hoor. De native apps van de verschillende aanbieders (vrtnu, vtmgo) of van de provider (tv-vlaanderen app) voldoen hier ruimschoots aan. Ik heb geen heimwee naar echt eigen opnames maken. (of het moest zijn dat ik iets echt wil houden voor later)
Die apps zijn goed al scheelt er ook nog wel wat aan de werking en efficiëntie maar soit, het is toch al dat. Het probleem is dat je voor elke zender een app moet hebben en dus de hele tijd switchen tussen de apps. TVVlaanderen is dan een handigere oplossing maar daar kan je niet opnemen.

De evolutie is van lineair kijken naar uitgesteld kijken. Door de beperkte houdbaarheid van terugkijken en de beperkte tijd van mensen is opname wel degelijk belangrijk. De eerste boxen hadden een HDD en deze werd ook groter bij vernieuwingen maar plots koos men voor het systeem van cloudopnames. Op zich is dat niet verkeerd maar ook daar gelden weer beperkingen die vaak strenger zijn dan de box met HDD.

Uiteraard is kijkgedrag verschillend maar ik denk niet dat ik de enige ben die films of andere programma's opneemt om later te bekijken. Dan kan je ook de reclame skippen en zo heel veel tijd winnen terwijl je enkel kijkt naar wat u interesseert.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Het probleem is dat je voor elke zender
Dat was ook mijn angst voordat ik telenet buiten bonjourde.
Maar ik merk dat ik nu, na anderhalf jaar gewoon quasi geen lineaire TV meer kijk.

Mocht je dat wel willen doen en een probleem hebben met de verschillende apps kan je voor kodi gaan. Daarin kan je de verschillende apps installeren en ook een 'bundel-app', waardoor je weer alles samen hebt.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Dat zappen zal ik nog gewoon worden maar ik ben daarin niet alleen.

Kodi ken ik al van PC, welke bundel-app bedoel je dan?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”