Google TV via Ethernet

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Alles streams in huis lopen via chromecast. De huidige allemaal via ethernet en de Google Chromecast Ultra.

Wegens uitbreiding besloot ik om het pad van Google TV te bewandelen. Helaas is er geen ethernet-adapter beschikbaar. Wifi geeft ondanks een MESH-netwerk en verschillende routers geen perfectie. Dus ook nu wil ik voor een ethernet gaan.

Na wat gegoogle kwam ik bij deze adapter [BELKIN USB-C adapter naar Ethernet + Power (USB-C) 60W Zwart (INC001BTBK)] om te gebruiken. Ik steek de adapter tussen de Google TV en de kabel die meegeleverd is bij de Google TV. Helaas krijg ik de volgende http://g.co/cast/power melding.

Iemand tips met welke adapter ik het ethernet wel kan toevoegen aan de Google TV? Ik haalde de Belkin als optie van internet, maar dit lukt blijkbaar toch niet.

Ali en andere onzekere leveringen liever niet.
Laatst gewijzigd door KenVdB 03 jan 2022, 14:54, in totaal 1 gewijzigd.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

KenVdB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Graag, maar gezien je op de Franse website surft zie ik niet direct een optie om hem op een belgisch adres geleverd te krijgen.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

dus... je zoekt een ethernet-adapter, en plaatst een VGA adapter? (BELKIN USB-C adapter naar VGA )

misschien beter zoeken naar een Ethernet adapter voor chromecast;

de foutmelding laat in elk geval zien dat er niet genoeg stroom voorhanden is.


product-links mogen misschien niet, maar deze is volgens mij wat je nodig hebt.
https://store.google.com/fr/product/chr ... en_2?hl=fr
Op de belgische site van google is hij niet te vinden. Maar je moet in elk geval een kopie hiervan kunnen vinden.

Bij vandenborre en co zullen ze ook zo wel iets hebbe
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

profke schreef:dus... je zoekt een ethernet-adapter, en plaatst een VGA adapter? (BELKIN USB-C adapter naar VGA )
Foutje en ondertussen rechtgezet. Bedankt om het bericht aandachtig te lezen :wink:

Ik zoek inderdaad een ethernetadapter voor de chromecast. De USB-C versie dus.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Buiten de officiële Google ethernet adaptor is het trail en veel error met andere USB hubs met ethernet.
Buiten ethernet moet de stroom er ook door gaan.
Ik had laatst een hub gekocht, deze werkte tot na een update. Ik heb deze terug gestuurd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

https://www.bol.com/be/nl/p/ugreen-usb- ... oductImage

Deze heb ik hangen op een MiBox, dus zou wss ook wel voor jou werken

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

krisken schreef:https://www.bol.com/be/nl/p/ugreen-usb- ... oductImage

Deze heb ik hangen op een MiBox, dus zou wss ook wel voor jou werken
Daar zit geen USB-C aan. Met koppelstukken knutselen lijkt mij een uitdaging als de simpele adapter het al niet doet.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ah met moet USB-C zijn. Sorry, daar had ik over gelezen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Hier exact hetzelfde gedaan recentelijk, 2 chromecast with Google TV hier aangesloten.
Wifi werkt behoorlijk, maar ethernet is beter ;-)

Wat werkte niet:
usb-c naar RJ45 adapters zelfs met de Realtek chipset die ook in de USB-C hubs zit
verschillende combinaties geprobeerd, usb-c voeding (PD cabable) met USB-C splitter voor PD en USB-RJ 45 adapter
micro-usb - usb-c converter op de ethernet adapter van m'n klassieke chromecasts, zonder succes
zelfs een officiële ethernet adapter die bij een Stadia met Chromecast Ultra (micro-usb) werkte niet

wat werkt wel: en enkel USB-C hubs met PD ingang Wat blijkbaar ook belangrijk is dat je een USB-C voeding met PD gebruikt. De bijgeleverde is USB-C voeding van de chromecast is niet altijd krachtig genoeg.

Helaas krijg ik de volgende http://g.co/cast/power melding.
Die heb ik bij de probeersels ook regelmatig gezien. Soms had ik wel wat verschillen afhankelijk welke usb-c kabel ik gebruikte. Je ziet dat trouwens ook bij het opladen van smartphones met USB-C ingang dat sommige kabels blijkbaar wel correct PD doorgeven en andere niet.

ter info: ik heb ook voor de zekerheid een USB-C charger/lader/adapter die USB-C PD capable is en dus 5V,12V,15V,20V kan leveren. om te testen kan je een moderne laptop voeding met USB-C gebruiken.

op het reddit forum kwamen er verschillende meldingen dat de bijgeleverde USB-C voeding van de CCWGT (chromecast met google tv) soms te zwak is voor de combinatie chromecast en usb-c hub.
Ik gebruik momenteel deze USB-C voeding:

https://www.amazon.de/gp/product/B07QRQTKCZ maar een goedkopere zou ook moeten lukken.

en last but not least, in de USA hebben ze een offciële (100Mbit) ethernet adapter voor de chromecast with google tv. Mijn voorkeur gaat echter naar de combo usb-c hub en usb-c pd voeding aangezien je daar nadien ook nog wat aan hebt ;-)
Laatst gewijzigd door keerekeerweere 03 jan 2022, 15:15, in totaal 1 gewijzigd.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Abusimbal schreef:Buiten de officiële Google ethernet adaptor is het trail en veel error met andere USB hubs met ethernet.
Buiten ethernet moet de stroom er ook door gaan.
Ik had laatst een hub gekocht, deze werkte tot na een update. Ik heb deze terug gestuurd.
Dit zijn typische ervaringen uit de markt.
Dit soort "Dongle Life" is enkel een oplossing op korte termijn, niet houdbaar op middellange termijn.

Ikzelf ging de andere richting van Google TV op met een aparte TV 'Box',
deze bijvoorbeeld : https://www.mecoolonline.com/collection ... am-8gb-rom
(Er zijn er nog vele andere)
Niet veel duurder dan het materiaal van Google zelf maar veel meer HW features (o.a. ingebouwde ethernet, SPDIF, SD sleuf, USB, ... poorten).
Laatst gewijzigd door ahrand 03 jan 2022, 16:40, in totaal 2 gewijzigd.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

KenVdB schreef:
Graag, maar gezien je op de Franse website surft zie ik niet direct een optie om hem op een belgisch adres geleverd te krijgen.
Ik kan hem gewoon bestellen als belg daar...
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Freec schreef:
KenVdB schreef:
Graag, maar gezien je op de Franse website surft zie ik niet direct een optie om hem op een belgisch adres geleverd te krijgen.
Ik kan hem gewoon bestellen als belg daar...
Die zou ik ook wel willen maar als je probeert te bestellen moet je een adres in Frankrijk opgeven...
ethernet.jpg
(26.05 KiB) Nog niet gedownload
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

keerekeerweere schreef:Hier exact hetzelfde gedaan recentelijk, 2 chromecast with Google TV hier aangesloten.
Wifi werkt behoorlijk, maar ethernet is beter ;-)

Wat werkte niet:
usb-c naar RJ45 adapters zelfs met de Realtek chipset die ook in de USB-C hubs zit
verschillende combinaties geprobeerd, usb-c voeding (PD cabable) met USB-C splitter voor PD en USB-RJ 45 adapter
micro-usb - usb-c converter op de ethernet adapter van m'n klassieke chromecasts, zonder succes
zelfs een officiële ethernet adapter die bij een Stadia met Chromecast Ultra (micro-usb) werkte niet

wat werkt wel: en enkel USB-C hubs met PD ingang Wat blijkbaar ook belangrijk is dat je een USB-C voeding met PD gebruikt. De bijgeleverde is USB-C voeding van de chromecast is niet altijd krachtig genoeg.

Helaas krijg ik de volgende http://g.co/cast/power melding.
Die heb ik bij de probeersels ook regelmatig gezien. Soms had ik wel wat verschillen afhankelijk welke usb-c kabel ik gebruikte. Je ziet dat trouwens ook bij het opladen van smartphones met USB-C ingang dat sommige kabels blijkbaar wel correct PD doorgeven en andere niet.

ter info: ik heb ook voor de zekerheid een USB-C charger/lader/adapter die USB-C PD capable is en dus 5V,12V,15V,20V kan leveren. om te testen kan je een moderne laptop voeding met USB-C gebruiken.

op het reddit forum kwamen er verschillende meldingen dat de bijgeleverde USB-C voeding van de CCWGT (chromecast met google tv) soms te zwak is voor de combinatie chromecast en usb-c hub.
Ik gebruik momenteel deze USB-C voeding:

https://www.amazon.de/gp/product/B07QRQTKCZ maar een goedkopere zou ook moeten lukken.

en last but not least, in de USA hebben ze een offciële (100Mbit) ethernet adapter voor de chromecast with google tv. Mijn voorkeur gaat echter naar de combo usb-c hub en usb-c pd voeding aangezien je daar nadien ook nog wat aan hebt ;-)
Met bovenstaande ging ik zonet aan de slag.

De adapter behouden en de voeding die met de chromecast werd geleverd vervangen door https://www.ikea.com/be/nl/p/askstorm-4 ... -50461193/" deze.

Nu werkt het. Ik moet dus vooral opzoek naar een zwaardere USB-C voeding lijkt het.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”