Filmtips

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Wij nemen heel veel films op die we bekijken als er niets op TV is (bijna altijd dus). Onze decoder staat dus bijna constant vol.

De bedoeling van deze topic is om tips te geven en ontvangen van films waarvan je genoten hebt en waarom.

Deze week heb ik genoten van oa:
- Nomadland: een film over de donkere kant van de Amerikaanse maatschappij en de harde strijd van de mensen onderaan de ladder. Leuk omwille van de mooie landschappen (Badlands) en de acteurs die zichzelf spelen.

- The Rider: over een rodeorijder die een ongeluk krijgt. Toevallig in dezelfde Badlands en met eveneens prachtige beelden van landschappen en (wilde) paarden. Ook hier spelen ganse families samen.

- The green Butchers: een Deense "comedy" met een erg bizar verhaal, rare jongens die Denen maar toch een film die je niet snel vergeet door oa Sven zweet. Deed me ook denken aan Fried green tomatoes :lol:

De eerste 2 films zijn aanraders om met een beamer te bekijken door de weidse landschappen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Dizzy schreef:The green Butchers
Ha! lang geleden maar idd een toppertje, voor liefhebbers van het genre. Komt neer op: hoe maak ik mijn beenhouwerij weer rendabel? :eek: Met een super Mads Mikkelsen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Wij nemen heel veel films op die we bekijken als er niets op TV is (bijna altijd dus). Onze decoder staat dus bijna constant vol.
euhm...
Je decoder staat dus constant vol met rommel? :angel:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Hahaha, neen, de films dienen om de rommel te vervangen :lol:

Veel goede films worden op belachelijke uren uitgezonden of soms heb je er 2 op dezelfde moment. Door op te nemen kan je al veel ellende op TV vermijden. Hoe minder ik naar andere programma's kijk, hoe meer ik me verwonder dat mensen daar naar blijven kijken.

Maar het klopt dat er ook veel rommel tussen het filmaanbod zit en ook teveel reclame. Daarom volgen we een aantal bronnen met filmkritieken en de betere films nemen we op. Goesting zal altijd een stuk subjectief zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mel Gibson z'n laatste films heb ik allemaal gezien: Boss Level (2021), Fatman (2020), Force of Nature (2020), Dragged Across Concrete (2018)
Daarvan was Force of Nature eigenlijk de enige stinker, al komt dat meer door een slecht uitgewerkt einde -- er zat meer in. Dragged Across Concrete vond ik een niveau hoger dan de rest.

Enkele andere die ik me direct herinner: Tenet (2020), geen hoogvlieger maar wel interessant om over de trucjes te denken. Greyhound (2020), een beetje ouderwets maar 't is Tom Hanks dus degelijk. Knives Out (2019) is een echte aanrader, fijn dat er nu 2 nieuwe delen aangekondigd zijn.

Parasite (2019), die Koreaanse Oscar winner, vond ik goed beginnen maar verwaterde naar het einde zodanig dat ik de Oscar eerder aan Once Upon a Time... In Hollywood (2019) van Tarantino zou hebben gegeven. Da's ook niet echt z'n beste maar qua tot leven brengen van 'the old days' was dat toch erg goed gelukt.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Misschien ook best tussen haakjes aangeven op welk platform je de film kon bekijken
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Three billboards outside Ebbing, Missouri (Frances McDormand e.a.) op Disney+...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

- Uncut gems: een zeer ontypische film met Adam Sandler.
- Green book: Viggo Mortensen op zijn best
- Portrait de la jeune fille en feu: mooi verhaal over liefde in andere tijden
- Dolor y gloria: film van Almodovar met Antonio Banderas
- Rocketman: het levensverhaal van Elton John
- Shoplifters: Japanse film maar zoals vaak, een mooi verhaal
- Roma: bloedmooie film in zwart wit speelt zich af in Mexico-city
- Rams: IJslandse film over IJslandse zaken maar zeker een aanrader door de pakkende eenvoud van het verhaal
- The insult: mooie film over hoe een eenvoudig persoonlijk probleem kan uitgroeien tot een nationale crisis. Speelt zich af in Beiroet.
- Rabot: Belgische docufilm over het leven in de voormalige rabottorens
- The Florida project: de harde werkelijkheid in de VS door de ogen van het schattigste kind
- Burning: Zuid Koreaanse film met mooie beelden, een spannend verhaal en prachtige vertolkingen. Eentje die je niet snel vergeet!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

- Tenet: de nieuwe Christopher Nolan op Prime Video
- Plan de Fuga: Casa de Papel-achtige Spaanse film op Netflix
- Hasta el Cielo: Spaanse misdaad film op Netflix
- Bad Boys for Life: de nieuwe Adil en Billal op Streamz
- 1917: 1-shot movie over WO1 met scene van het jaar (loopgraven) op Streamz
- The Founder: ontstaan van McDonalds met een ijzersterke Michael Keaton op VRT Nu
- Het Tweede Gelaat: Vlaamse topper op Streamz
- 21 Bridges: politie film in New York met de Panter-hero op Prime Video
- Patser: dé beste film ooit gemaakt, naar mijn mening op Netflix en Streamz
- Kingsmen-reeks: Britse parels op Disney+

Allemaal nieuwere films, maar stuk voor stuk pareltjes. Meer entertainment dan echt cultuur, maar daarvoor kijk ik persoonlijk naar films (en dat zijn er maar enkelen per jaar).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Eens zondigen en hier eens een serie aanprijzen (gezien het onderwerp van de serie mag dat al eens) : op netflix is momenteel de HBO (!) serie de Young Pope en het vervolg, vorig jaar uitgebracht, The New Pope te zien (niet te verwarren met de film the 2 popes). Heerlijke cinema, vond deel 2 nog beter omwille van de scherpe dialogen maar de troeven van reeks 1 zitten er uiteraard ook in (goede acteurs, prachtig camerawerk, leuke visuele vondsten, zeer grappig, ...). Gelet op het feit dat dit HBO producties zijn heb ik een vermoeden dat de rechten maar voor een korte periode gekocht zullen zijn door netflix.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

- Der Hauptmann: oorlogsfilm maar met een bijzondere insteek over tot wat mensen in staat zijn in uitzonderlijke omstandigheden
- Beautiful boy: film met actueel thema en sterke acteerprestaties over vader/zoon relatie
- Utøya 22. juli: film die in 1 take is opgenomen met handcamera waardoor de feiten gruwelijk echt lijken en je de angst haast kan ruiken
- Girl: Lucan Dhont toont op pakkende wijze hoe moeilijk het is als je anders bent dan de massa.
- Paterson: Adam Driver speelt een buschauffeur maar geen gewone.
- Una mujer fantástica: vechten om jezelf te kunnen zijn in een mooi verhaal.
- Spotlight: sterk verhaal over hoe de pers een belangrijke rol kan spelen in de democratie met oerdegelijke Michael Keaton.
- I Daniel Blake: Ken Loach zoals hij op zijn best is met een blik op sociale wantoestanden in UK.
- Quand on a 17 ans: Franse film over jongeren en hun gevecht tegen zichzelf en iedereen
- Elle: Franse film met sterke acteerprestaties. Een vrouw gaat achter de man aan die haar verkracht heeft.
- 99 Homes: Geweldige film over een hard en actueel thema van uithuiszettingen in de VS en hoe sommigen daar een business van maken.
- Mustang: Turkse film over de rol van meisjes in een dorp in Turkije met verrassend sterke acteerprestaties.

PS Patser? Leuke gimmicks maar voor de rest toch maar een superlicht verhaal en weinig geloofwaardig. Wel hip.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@fredo66

Goeie films aanprijzen kan moeilijk als "zondigen" worden bestempeld. Bekijken van the 2 popes was in elk geval boeiend, zelfs wanneer iemand (Rik Torfs?) te kennen geeft dat de realiteit toch helemaal anders was...
Beter dus zonder verwijl de jonge Jude Law bekijken ook :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

the 2 popes is een film, maar ik had het over de series the young pope en the new pope, series dus, geen film, vandaar een zonde ! :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bedankt dizzy

Heb er al een paar in de lijst gezet utoya/der hauptmann / 99 homes
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ondertussen zijn de oscars gepasseerd en Nomadland was de grote winnaar. Ook de Belgische film The sound of metal kreeg 2 oscars.

Dit weekend nog 2 leuke films gezien:
- L'economie du couple: Belgische film over een gezin in een scheidingsfase maar die om economische redenen bij elkaar moeten blijven, sterk acteerwerk.
- Hostiles: Western met een oersterke Christian Bale en werkelijk wonderbaarlijk mooie landschappen, zeker een tip om met een beamer te bekijken!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ondertussen ook genoten van Detroit, een film over de jaren 60 maar het kon ook over gisteren gaan.

The Hate U Give, verfilming van een boek met actueel thema en knappe acteerprestaties maar soms net iets te Amerikaans van aanpak.

Gisteren nog Mulholland drive gezien van David Lynch, compleet geschift behalve als je high bent :lol:

Na edit: al deze films zie ik vanaf de HDD van proximus en zijn dus op de reguliere kanalen geweest. Veel films worden heel laat of zelfs na middernacht uitgezonden.
Laatst gewijzigd door Dizzy 17 mei 2021, 18:34, in totaal 1 gewijzigd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kan er bij de suggesties misschien ook bij gezet worden waar je die gezien hebt ? Ik vermoed dat er heel wat via Streaming bekeken geweest zijn, maar dan is het wel zo handig van te weten op welk platform.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Even vermelden dat l'Economie du couple vandaag op Canvas te zien is.

Gisteren ook genoten van Viggo Mortensen in Captain Fantastic. De titel is een beetje vreemd maar de film is meer dan de moeite. Soms grappig maar vaak ook ontroerend en met een kritische blik op onze manier van leven.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Ik vond "American Honey" (2016) wel heel sterk, film over rondtrekkende jongeren in de US die magazines proberen te verkopen. :lol:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Film1 via sat.
Gids: https://www.film1.nl/tvgids/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 663
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

goed bevonden ...(beide 2021)
Bijlagen
WRATH OF MAN.jpg
WRATH OF MAN.jpg (15.53 KiB) 4525 keer bekeken
THOSE WHO WISH ME DEAD.jpg
THOSE WHO WISH ME DEAD.jpg (12.59 KiB) 4525 keer bekeken
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wrath of Man (2021), ik ga mee met Matt555: 't is een Jason Statham vehikel maar vrijwel altijd garant voor de betere kwaliteit actiefilm en dat is hier niet anders.

Infinite (2021) Mark Wahlberg vehikel, maar dan eerder een geblutste (sorry for reminding you, selder). Eigenlijk frappant hoezeer het aan The Matrix deed denken qua structuur van de film. 't Is goed om een pak chips te verteren maar daar blijft het bij.

The Ice Road (2021) ja, u raadt het al: een Liam Neeson vehikel, namelijk een truck deze keer! Alle clichékes komen voorbij, gewoon afgelezen van het script. Zelfs chipkes gaan dit niet laten smaken.

Deze week wou ik ook nog eens naar Die Hard (3) With a Vengeance kijken, opgenomen van de VTM, geloof ik, en dat bleek een slecht gecropte versie te zijn waar de zijkanten afgehakt werden om toch maar geen zwarte balken onder/boven te hebben. Niks irritanters dan een kapotgezoomde film -- de mens die dat deed mogen ze ook een balkje afhakken.

Zack Snyder's Justice League (2021) 4 uur lang, met een 4:3 aspect ratio -- wegens accidenteel gecropte scenes had ik ergens gelezen maar geen idee of dat echt de reden is. De originele film zat veel beter in elkaar, vond ik, maar ik zal 'm maar niet te veel afbreken want deze is opgedragen aan z'n dochter Autumn die overleed tijdens het maken van de eerste versie waardoor Snyder het project toen verliet.
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 663
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier nog een " juweeltje " indien je de film vind...., de eerste 15 minuten zet de film je op het verkeerde been , maar dan barst een 180 graden turn los ......je zal het maar meemaken... :? ( met Ben Affleck )

korte previews
https://www.imdb.com/title/tt2267998/
Bijlagen
GONE GIRL.jpg
GONE GIRL.jpg (9.28 KiB) 4335 keer bekeken
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Wij nemen heel veel films op die we bekijken als er niets op TV is (bijna altijd dus). Onze decoder staat dus bijna constant vol.
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, daarom probeer ik nog maximum 1 film per avond op te nemen (liever minder).
Moeilijk te zeggen welke films nu echt top waren, want van zodra ik ze bekeken heb, wis ik ze.

Ik heb wel maar een beperkt lijstje van zenders dat ik bekijk om films op te nemen :

* één
* Canvas
* VTM
* (zeldzaam : VTM2, ben zelden fan van actiefilms)
* Play4
* NPO2 (vooral op vrijdag en zaterdag draaien ze hier goede films, meestal erg laat)
* NPO3
* BBC One
* BBC Two
* BBC Four (zij durven ook buitenlandse films/reeksen draaien, in oorspronkelijke versie, met Engelse ondertitels)
* TVEi (hier meer de bedoeling om mijn Spaans wat te oefenen, zijn meestal mindere, oudere Spaanse films)


Ik zie nu toevallig vanavond een film die ik goed vond opnieuw spelen op BBC One : "Molly's Game" (https://www.imdb.com/title/tt4209788/?ref_=fn_al_tt_1) (4 juli 2021 00:25 onze tijd (of eigenlijk 5 juli 2021, want het is al na middernacht))
Het is mijn ervaring dat veel films vaak op korte tijd roteren tussen Canvas, NPO2 en BBC Two.
Zo heb ik onlangs Borg McEnroe opgenomen op Canvas, en een tijdje later speelde die op BBC.
Dus als ik moet kiezen tussen een Vlaamse film die er niet slecht uitziet op VTM en een Amerikaanse film op Canvas, kies ik die Vlaamse, omdat ik vermoed dat die Amerikaanse van Canvas nog wel zal terugkomen op NPO2 of BBC 1 of 2, en meestal klopt dat ook.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

Parasite van Bong Joon Ho, Palme d'Or in Cannes in 2019, vanavond 21.05 op France3.

https://www.imdb.com/title/tt6751668/
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 663
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze film juist gezien , beschrijft in 2019 al wat nu staat te gebeuren in Afghanistan met terugtrekking westerse troepenmacht ,en juist nu op nieuws dat honderden Afghaanse legertroepen over de grens met Tadjikistan zijn gevlucht voor overmacht van Taliban strijders die de controle over Noord Afghanistan nu voeren .( https://nos.nl/artikel/2388027-vertrek- ... fghanistan )

prima oorlogsfilm
https://www.imdb.com/title/tt3833480/
Bijlagen
TheOutpostPoster.jpeg
TheOutpostPoster.jpeg (40.59 KiB) 4142 keer bekeken
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Gisteren enorm genoten van "Elizabeth is missing". Een Britse film uit 2019 met een formidabele Glenda Jackson.

Een erg knap verhaal over dementie vermengd met een whodunnit maar de acteerprestatie van Jackson is geweldig.

De film was opgenomen op HDD en was te zien op NPO2. Als hij nog eens passeert, zeker niet laten ontglippen.

Afbeelding

PS: iemand een idee hoe je de afmeting van afbeeldingen op dit forum kan aanpassen?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

A Quiet Place 2 (2020): degelijke suspense en eigenlijk de nodige "closure" op het eerste deel, al weegt dit deel net ietsje lichter.

1917 (2019): een mooie film, al had hij toch nog wat dieper in de emoties mogen snijden à la Saving Private Ryan.

Skylines (2020): één of ander derde deel van iets dat ik niet gezien heb. B-movie of lager maar toch nog uitgezeten om mezelf te pijnigen. Enkel bedoeld voor de fans, neem ik aan.

Black Widow (2021): Scarlet, toeken op bakkes, en wat grappigheid -- ge gaat toch geen hogere eisen stellen aan een actiefilm?

Fast and Furious F9 (2021): ik zag redelijk wat kritiek online maar de stunts lijken me nog altijd even goed als de vorige, en er heeft natuurlijk altijd wel een "Machete Kills" geurtje van onsterfelijkheid aangezeten.

The Hitman's Wife's Bodyguard (2021): ook wat kritiek gezien maar ik vond de eerste goed en dit vervolg is even vermakelijk. Uiteraard is het zowat noodzakelijk dat je The Hitman's Bodyguard (2017) al gezien hebt om alle referenties te herkennen.

The Tomorrow War (2021): actiefilm met een goed idee maar niet echt onvergetelijk te noemen. Een beetje in dezelfde categorie als Ava (2020) en The Old Guard (2020). Uw chipkes maken de film.

The Island (2005): nog eens teruggezien vanwege Scarlet, "hello there", en nog steeds goed bevonden.

Tenet (2020): ook nog eens herbekeken en mijn "geen hoogvlieger" in een eerdere post was eigenlijk een beetje te hard want het zit toch wel goed in elkaar. Misschien was mijn oordeel toen beïnvloed door Nolan's vorige: Dunkirk (2017), wat ik maar een flauwe film vond, en 't is natuurlijk een complex verhaal.

De laatste tijd zijn er verschillende UFO gerelateerde dingen verschenen, naar aanleiding van de officiële bevestiging van het Pentagon dat bepaalde gelekte filmpjes door militair personeel werden opgenomen. Vooral de gebeurtenissen rond het vliegdekschip USS Nimitz in 2004, waar UFOs in de vorm van een tictac de piloten deden schrikken, en een geheime onderzoeksdienst (AATIP) werd opgezet om dit soort dingen te onderzoeken, waarna de baas ervan (Lue Elizondo) uit frustratie opstapte omdat hij meer "disclosure" wil. Anyway, de tv serie Unidentified - UFOs, Inside America’s UFO Investigation (2019-2020) is degene die ik zou aanraden.

Als afsluiter nog een oude aanrader, MacGruber (2010): dolkomisch (voor mijn boertige smaak) -- uiteraard een parodie op MacGyver, dat eerst als sketches in Saturday Night Live voorkwam, en die vind je eventueel als voorproefje op YouTube.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

The Straight story: Vrijdag 27/8 op canvas: geweldige roadmovie...op een traktor vol levenswijsheden, humor maar ook prachtige beelden, een absolute aanrader

School of Rock: Eén 27/8, komedie met Jack Black die ook echt grappig is en vol leuke muziek, een uitzondering
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Geen film maar serie.
Is dit off-topic?
Zo ja, sorry dan.

My Brilliant Friend.
Nu op Canvas in Vrt.Nu.

En dan natuurlijk
Babylon Berlin
Wachten op heruitzending...
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

My Octopus Teacher op Netflix. Fantastisch!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Nomadland (op Disney+)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Greenland (2020): budgetversie van rampenfilm 2012 (2009) maar kan daardoor wat andere themas aansnijden.

Monsters Of Man (2020): 't werd wel erg repetitief en voorspelbaar op den duur. Zwak verhaal en navenant acteerwerk, maar de cgi was wel geloofwaardig goed. Men had dit beter als een Predator (1987) kloon/vervolg uitgewerkt.

The Mitchells vs the Machines (2021): mooie styling voor een 3D animatie, met de deugden van de gezinsband als duidelijke boodschap.

No Sudden Move (2021): entertainende gangsterfilm, al vond ik het einde een beetje rommelig. Vanwege de acteurs is dit wel een kleine aanrader.

The Asset / The Protégé (2021): chipkeswaardige actiefilm maar geen hoogvlieger qua verhaal. Michael Keaton bewijst wel steeds vaker dat hij al eens een Oscar mag krijgen.
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 663
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Herrinert u zich uw vorige leven(s) .....? :eek:
(based on the book "The Reincarnationist Papers" ) 2021

Trailer link



https://www.imdb.com/title/tt6654210/
Bijlagen
2021-09-24_204409.png
Infinite.jpg
Infinite.jpg (28.76 KiB) 3287 keer bekeken
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Jolt (2021), Woke versie van Crank, maar Kate Beckinsale doet mee :banana:
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Weer een film vol met symboliek.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tiens, de vrouwelijke Crank films zijn een beetje een genre geworden. Nog eentje: Kate (2021), proper gefilmd maar het ballet van punches is niet altijd even smooth.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Julieta van Almoldovar uit 2016. Mooie film met thema's als afscheid, verlies en moederliefde. Hoe mensen zich door het leven sleuren ondanks zware problemen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

1917 (Netflix)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Dune (cinema) eindelijk een geslaagde verfilming van een deel van het eerste boek. Hopelijk een succes zodat er een vervolg op komt van de rest van het boek.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”