Filmtips

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Zou het echt zijn dat al die zalen bevolkt worden door herbertfans of zou het grote gros voor de regisseur en/of acteurs komen? Meestal heb ik de zaal voor mij alleen maar nu moest ikzelf een aantal maal proberen om binnen te geraken. :eek:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dogman (2018): Italiaanse film met sterk verhaal dat blijkbaar gebaseerd is op echte feiten uit de jaren '80. Opgenomen van Canvas.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

A.s. zondag op VTM: de bende van Jan de Lichte...
Sorry, als serie weliswaar :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Maandag op VTM4: Snowden, een Biografische Duitse film uit 2016 over de man die tegen vele schenen durfde trappen.

Als series mogen: "Het leven in kleur" gisteren gezien op Canvas, moeilijk om onberoerd bij te blijven.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

What Happened to Monday
dystopian science-fiction action-thriller film van 2017

https://www.imdb.com/title/tt1536537/
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Widows (vanavond op Channel 4 om 22.00 h)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Gisteren gekeken naar Cafarnaum, een Libanese film over het lot van kinderen in een wereld die niet voor kinderen geschikt is. Lang geleden dat ik zo'n stomp in de maag kreeg van een film.

Zeer sterke acteerprestatie van de hoofdrolspeler wat bijdraagt aan het realiteitsgehalte van de film. Rauwe en onversneden werkelijkheid, koel geserveerd op uw scherm. Ik ben er nog altijd niet van bekomen.
https://www.youtube.com/watch?v=szsudBI2zaQ
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
nbrys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dizzy schreef:Gisteren gekeken naar Cafarnaum, een Libanese film over het lot van kinderen in een wereld die niet voor kinderen geschikt is. Lang geleden dat ik zo'n stomp in de maag kreeg van een film.

Zeer sterke acteerprestatie van de hoofdrolspeler wat bijdraagt aan het realiteitsgehalte van de film. Rauwe en onversneden werkelijkheid, koel geserveerd op uw scherm. Ik ben er nog altijd niet van bekomen.
https://www.youtube.com/watch?v=szsudBI2zaQ
Bedankt voor de tip... Heftig...
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Paar weken geleden ook gezien, topfilm inderdaad!
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 664
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor diegenen die de laatste James Bond nog niet gezien hebben , of nog niet hebben :wink: ..... op de gebruikelijke kanalen opgedoken blijkbaar in prima versie 1080p.WEB-DL.DDP5.1.Atmos.H.264 voor bekijken en 1 voor Dwnld 8) 1Gb , Ondertiteling 1 Nl sub op sub. sites
Bijlagen
No Time To Die.jpg
No Time To Die.jpg (13.36 KiB) 3322 keer bekeken
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nu ik eindelijk een OLED heb volop genoten van een rewatch van Gravity en Interstellar. Beide ook voor het eerst in 5.1 op volle bak 8) .
Van Gravity ook de extra’s bekeken en was verbaasd dat die blijkbaar voor 95% uit CGI bestaat :eek: . Best indrukwekkend.
En Interstellar: mja, ik blijf een grote Christopher Nolan fan. Eerstdaags eens Tenet herbekijken ook.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tomby schreef:ik blijf een grote Christopher Nolan fan.

Ik ben altijd al fan geweest van Person of Interest en die is gemaakt door de broer van Christopher, Jonathan Nolan. Echt vet in feite. De ene maakt televisie de andere films :banana:
Ze werken wel trouwens samen maar toch.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Wiens maag iets té hard keerde bij de nieuwsberichten over Pfos, Pfas en 3M in Zwijndrecht raad ik absoluut af om de film Dark Waters (Netflix) te bekijken. Gebaseerd op gebeurde feiten.

Opgelet voor wie toch kijkt: uw colère kan serieus omhoog gaan.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Ha, maar voor dat spelletje zoals in Dark Waters heeft Zuhal Demir een flink stokske gestoken.
Patat der op.

Maar je zag 3M inderdaad beginnen met hun communicatie nét zoals in Dark waters.
De paljassen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Gisteren naar "Sorry we missed you" gekeken van Ken Loach.

Helaas had Proximus hun TV gids zodanig goed ingesteld dat ik toch de laatste 20 minuten opgenomen had (NPO3). :bang:

Al bij al was dat nog voldoende om een slecht gevoel te krijgen bij al die online bestellingen. De film is ook weer actueel na de invallen bij enkele depots.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef:Al bij al was dat nog voldoende om een slecht gevoel te krijgen bij al die online bestellingen. De film is ook weer actueel na de invallen bij enkele depots.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Copshop (2021): amusant maar een beetje frustrerend omdat de opgebouwde spanning niet ten volle wordt benut. Hetzelfde geldt voor het serieuzere The Card Counter (2021), en eigenlijk ook Dune (2021) maar bij deze laatste is het wachten op het tweede deel om finaal te oordelen.

The Suicide Squad (2021): actiefilm, en daar is alles ook mee gezegd. Nauwelijks beter is Venom: Let There Be Carnage (2021). Beiden zijn uiterst vergeetbaar op enkele momenten na.

Free Guy (2021): onschuldig vertier, en daar is niks mis mee. Meer van dat in een avontuurlijkere vorm in Jungle Cruise (2021), met Emily Blunt als hoogtepunt. En als je daar nog een schepje bovenop doet, krijg je Red Notice (2021), zeer chipkeswaardig entertainment.

Stillwater (2021): niet zo onschuldig vertier -- geen actie Matt Damon maar een trage tragiek die je wat dieper moet doen nadenken. En van datzelfde vat tapt Jake Gyllenhaal ook gulzig in zijn The Guilty (2021).

The Matrix 4 - Resurrections (2021): mocht men de oorspronkelijke trilogie in 1 film geperst hebben, dan zou je ook iets als deze gekregen hebben, denk ik: een soort oppervlakkige zelf-parodie met een liefdesverhaal er doorheen geweven. Zeker niet mis als je 'm los van de eerste drie ziet, maar die nostalgie kweekt misschien wat afkeer.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dizzy schreef:- Uncut gems: een zeer ontypische film met Adam Sandler.
- Green book: Viggo Mortensen op zijn best
- Portrait de la jeune fille en feu: mooi verhaal over liefde in andere tijden
- Dolor y gloria: film van Almodovar met Antonio Banderas
- Rocketman: het levensverhaal van Elton John
- Shoplifters: Japanse film maar zoals vaak, een mooi verhaal
- Roma: bloedmooie film in zwart wit speelt zich af in Mexico-city
- Rams: IJslandse film over IJslandse zaken maar zeker een aanrader door de pakkende eenvoud van het verhaal
- The insult: mooie film over hoe een eenvoudig persoonlijk probleem kan uitgroeien tot een nationale crisis. Speelt zich af in Beiroet.
- Rabot: Belgische docufilm over het leven in de voormalige rabottorens
- The Florida project: de harde werkelijkheid in de VS door de ogen van het schattigste kind
- Burning: Zuid Koreaanse film met mooie beelden, een spannend verhaal en prachtige vertolkingen. Eentje die je niet snel vergeet!
Die "Rabot", waar kan je die vinden?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Staat zeker op dalton.be
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

The Power of the Dog van Jane Campion. Cowboyfilm zonder schieten maar met prachtige beelden en een verrassend verhaal.

Te zien op Netflix.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Gisteren genoten van Don't look up op Netflix. Een zeer slimme maar ook amusante film.

Het beste eraan vond ik dat het onder een paar verbijsterende en hilarische fragmenten men wel een zeer ongemakkelijke waarheid steekt. Er is een serieuze boodschap in een film waar je best vaak in kan lachen.

Sommige grappen zijn echter eerder pijnlijk als je beseft dat wat men als compleet idioot en grappig voorstelt vaak gewoon realiteit is. Het is een spiegel voor heel wat problemen en oppervlakkigheid.

Tip: vervang komeet door klimaat en je ziet een andere film :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze post gaat niet over uw moeder maar hier zijn er enkele uit de oude doos:

Met Roy Schneider:
The Seven-Ups (1973), Roy als politieman tegen de maffia. Uiteraard voortbordurend op het succes van het magistrale The French Connection (1971) maar Gene Hackman had beter in deze film meegedaan dan het later ook alleen te proberen in French Connection 2 (1975). Nu schieten beide opvolgers een tikkeltje tekort.
52 Pick-Up (1986), Roy als businessman die zich niet zomaar laat chanteren. Dit is eigenlijk al naar het einde toe van het gefaalde(?) sterdom van Schneider, dus wat opgekrikt met een stevige scheut NSFW maar de opbouw van het kat-en-muis spelletje vond ik wat te rommelig.

Met John Wayne:
McQ (1974), degelijke politiethriller in een gezapig '70s tempo, dus iets te traag naar huidige normen.
Brannigan (1975), hier zit al een beetje meer Londense schwung in, en met ook leukere actiescenes.

The Killer Elite (1975), met James Caan en Robert Duvall maar een gemiste kans wegens een traag middengedeelte en een beetje onnozele vechtscenes.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Recente films:

-- Waste of time:
Eterrnals (2021), en dat meer dan 2.5 uur lang. Jesus!
Wake Up Ron Burgundy, The Lost Movie (2004), blijkbaar gemaakt met deleted scenes van de originele Anchorman (2004) film, maar met z'n eigen verhaal. Echt grappig kan je deze niet noemen en dus erg teleurstellend ondanks de aanwezigheid van Christina Applegate.
Reno 911! The Hunt For QAnon (2021), films van tv series blijven vaak onder de verwachtingen en dat is bij deze niet anders.

-- Tja, net geen waste of time:
Finch (2021) apocalyptische roadmovie met Tom Hanks, maar vooral betuttelende scenes en dat voelt al snel afgezaagd aan.
Blacklight (2022) met Liam Neeson. Zowel te traag (of eerder te oppervlakkig qua verhaal) als een afgehaspeld einde. Het acteerwerk is dan weer wel degelijk.

-- Okee:
Ghostbusters Afterlife (2021), een genoegdoend einde maar er had toch wat meer actie in de rest van de film mogen zitten.
Those Who Wish Me Dead (2021) met Angelina Jolie, en haar bos hout voor de deur is deze keer letterlijk want ze speelt een boswachter. Niet bijster origineel maar genoeg om te blijven kijken.

-- Goed:
Immanence (2022) horror/thriller met lage imdb rating, maar ik vond 'm redelijk te pruimen.
The Adam Project (2022) tijdreizen met Ryan Reynolds. Simpel en entertainend, met de gekende dosis sarcasme van Ryan.
Spider-Man No Way Home (2021), chipkeswaardige actie en spektakel, uiteraard.
The King's Man (2021), een origin story van de Kingsman films en doet niet onder qua entertainment.


-- Documentaires:
Downfall: The Case Against Boeing (2022), een hallucinant relaas van de problemen die de Boeing 737 MAX vliegtuigen deden crashen.
The Alpinist (2021), niet twijfelen! Kijken! En hierbij ook nog eens herinneren aan die andere fantastische bergbeklimmersfilm: Free Solo (2018)

-----------
Uit de oude doos:

Badge 373 (1973), met Robert Duvall als politieagent die de moord op een vroegere collega onderzoekt. Over-the-top acteerwerk maar zonder sappige oneliners en dus is dit nogal droge kost.
Breaking In (1989), een sympathieke Burt Reynolds die een jonge inbreker het vak leert.
Billion Dollar Brain (1967), Michael Caine in z'n derde Harry Palmer spionage thriller. James Bond indien hij een pantoffelheld was.
Foul Play (1978), Chevy Chase en Goldie Hawn in een lichtvoetige thriller.
Company Business (1991) Gene Hackman en Mikhail Baryshnikov als spionnen op de vlucht door Europa. Een buddy movie in de trant van (het betere) Midnight Run (1988).
Power (1986), Richard Gere vind ik normaal te irritant maar hier past dat goed bij zijn personage. Ook Denzel en Hackman spelen mee in deze film over de relatie tussen politiekers en hun public relations, genre Our Brand Is Crisis (2015) met Sandra Bullock.
Pursuit (1972) een tv film met Martin Sheen in een klein bijrolletje. De spanning werd goed opgebouwd.
The Holcroft Covenant (1985) Michael Caine die achterna gezeten wordt vanwege een gevaarlijke erfenis.
The Hot Rock (1972), Robert Redford in een entertainende diamantkraak film.
Play Dirty (1969), Michael Caine moet een nazi depot opblazen in noordelijk Afrika. Goeie oorlogsfilm.
Kamikaze (1986), een film van Luc Besson met een origineel idee. Ik vond 'm alleszins goed te pruimen -- uiteraard ook nog eens herinneren aan een andere Besson film, The Fifth Element (1997), wat één van mijn favorieten blijft.
Fear Is The Key (1972) karakterkop Barry Newman is al reden genoeg om te kijken maar ook het verhaal speelt goed mee. Bevat ook een prachtige achtervolging en als je meer van dat wil, kan ik ook deze fantastische Barry Newman film aanraden: Vanishing Point (1971)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dizzy schreef:Gisteren naar "Sorry we missed you" gekeken van Ken Loach.

Helaas had Proximus hun TV gids zodanig goed ingesteld dat ik toch de laatste 20 minuten opgenomen had (NPO3). :bang:

Al bij al was dat nog voldoende om een slecht gevoel te krijgen bij al die online bestellingen. De film is ook weer actueel na de invallen bij enkele depots.
Deze film staat ook op vrtnu en deze keer dus volledig kunnen zien. Ik heb de eerste weken geen zin meer in pakjes bestellen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ja, Ken Loach is geen debutant hé, die ziet met eigen ogen/camera wat "neo-liberale" marktwerking veroorzaakt...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

wied schreef:Ja, Ken Loach is geen debutant hé, die ziet met eigen ogen/camera wat "neo-liberale" marktwerking veroorzaakt...
I, Daniel Blake was ook sterk. Hij toont de gevolgen van beleid en marktwerking aan via de gewone man.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

ik let na het zien van de film vooral op met het drinken uit glazen flessen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

fredo66 schreef:ik let na het zien van de film vooral op met het drinken uit glazen flessen.
Was dat geen plastic fles?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Dizzy schreef:
Dizzy schreef:Gisteren naar "Sorry we missed you" gekeken van Ken Loach.

Helaas had Proximus hun TV gids zodanig goed ingesteld dat ik toch de laatste 20 minuten opgenomen had (NPO3). :bang:

Al bij al was dat nog voldoende om een slecht gevoel te krijgen bij al die online bestellingen. De film is ook weer actueel na de invallen bij enkele depots.
Deze film staat ook op vrtnu en deze keer dus volledig kunnen zien. Ik heb de eerste weken geen zin meer in pakjes bestellen.
Heb de film ook gezien. Ik heb altijd al een naar gevoel gehad over bedrijven die meer en meer uitbesteden aan schijnbaar zelfstandigen, mini-jobs, flex-jobs e.d. Ik hoop dat door nieuwe regels dit deels kan afgeremd worden, maar na de invallen van de sociale inspectie in tal van bedrijven hier bij ons, vrees ik ook dat misbruik vaker voorkomt dan dat we denken.

Ik bestel ook wel vaak online, probeer dan zoveel mogelijk voor een afhaalpunt te kiezen. Dit lijkt mij economischer én ecologischer aangezien er maar 1 rit nodig is voor heel veel bestellingen. Het is mij ook gewoon gemakkelijker omdat ik dan zelf kies wanneer ik er om kan gaan en niet de hele dag ongemakkelijk aan de voordeur zit te wachten of om een briefje in de bus te vinden dat ik toch naar dat ophaalpunt moet omdat ik niet thuis was.

Waar kan, vermijd ik ook de snel / next day leveringsopties, ik kan heus wel een paar dagen wachten. Jammer genoeg lijkt dit soms gewoon geen optie te zijn. Ik stel mij daar vragen bij. Orde pikkers, sorteerders en chauffeurs moeten dan snel snel werken voor iets waar ik op zich ook wel een paar dagen kan op wachten.

Goede film
Slecht gevoel nadien wel
-*-
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Klopt, ik heb meer begrip voor de bezorgers dan voor ik de film zag. Dat ze snel weg zijn kan ik nu beter plaatsen.

Je kan het draaien en keren zoals je wil, uiteindelijk is het pure uitbuiting. Men geeft het een hippe naam en noemt het nieuw (disruptive) maar eigenlijk is het even nieuw als slavernij en uitbuiting.

Zelf afhalen is niet altijd beter. Nu rijdt er 1 bestelwagen rond voor x klanten. Als al die klanten gaan rondrijden is dat geen winst, zeker niet voor het milieu.

De frustratie dat je dingen niet samen kan laten leveren is er ook bij mij. Ik wil ook niet dat het er morgen al is, dat wordt meestal toch niet gehaald en op een dag zal het niet aankomen.Je kan 5 dingen bestellen en 5 leveringen krijgen, totaal insane.

En dan nog de uitwassen van gratis leveren en zelfs terugsturen. Natuurlijk krijg je dan mensen die een outfit in 4 kleuren bestellen en 2 maten en dan al de ongewenste terugsturen.

Ook zie ik leveringen tot soms na 22u. Die mensen hebben echt geen leven meer. Het rijdgedrag is er dan ook naar.

Gisteren naar Japans filmfestival geweest. Altijd leuk die films. Totaal anders dan onze manier van film maken maar toch vaak met een goed verhaal. Deze keer was het under the open sky, een film over een ex-gedetineerde die in de maatschappij zijn weg moet vinden. In Japan is dat nog veel moeilijker dan hier. De films zijn ook meestal erg sentimenteel en vaak een tikkeltje hilarisch. Al bij al een amusante 2u entertainment.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Joker: prachtige film met een ongelooflijke glansprestatie van Joaquin Phoenix. Ook mooie fotografische beelden. Ik ben normaal niet zo voor die superheldenfilms maar deze was wel erg sterk. Deze week op TV dus nog terug te kijken.

The Unforgivable: Sterke Sandra Bullock in een verhaal over zelfopoffering. Goed gemaakt voor een Amerikaanse film al is het verhaal wel ietsje voorspelbaar. Nu te zien op Netflix.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Geen film, maar wel genoten van Taboo op Netflix.
Aanrader!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Bijzondere film gezien onlangs, Lamb, een IJslandse film met een verhaal dat je niet snel vergeet :lol:
https://www.imdb.com/title/tt9812474/
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Dafke schreef:Geen film, maar wel genoten van Taboo op Netflix.
Aanrader!
1ste seizoen (2017) was inderdaad heel goed, dat smaakte naar meer, maar seizoen 2 is nog niet voor dit jaar.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

DUMP

---- Recente films (deze zijn gerangschikt van stinkers tot blinkers):

Alien Sniperess (2022) - tja, na een minuutje spoel je door, hé. Niet bekijken.
Ambulance (2022) - met Jake Gyllenhaal maar deze Michael Bay film rammelt aan alle kanten, zelfs de camera met een vermoeiend overgebruik van handheld shaky cam en drone shots. Bespaar u de moeite.
Scream (2022) - een saluut naar de originele Scream films met de ghostface killer. Niet bijster interessant maar de inhoud komt overeen met de beschrijving op de doos, zal ik maar zeggen.
Jackass Forever (2022) - de inhoud komt overeen etc. Elkaar om ter hardst pijn doen, met enkele 'pranks' die inderdaad pijn gedaan zullen hebben maar ook te kinderachtige zaken.
Death On The Nile (2022) - Hercule Poirot verhaal met een verse kijk op Poirot zelf. Iets te traag in de opbouw naar de crime toe, en daardoor wat minder tijd om mee te wiegen met het onderzoek (wat normaal de fun is). Misschien had de oude Peter Ustinov versie (uit 1978) te veel invloed op mijn kijk?
Moonfall (2022) - van Ronald Emmerich (gekend van o.a. Independence Day (1996)) die een nieuwe manier toont om de Aarde te vernietigen. Hoewel het zeker geen hoogvlieger is, vond ik dit toch nog chipkeswaardig vertier.
The Batman (2022) - met Robert Pattinson. Goeie film qua sfeer en verhaal maar het einde had voor mij wat spectaculairder gemogen qua actie. Toch een aanrader.


---- Films uit de oude euh, zeer recente geschiedenis (chronologisch):

Target (1985) - Gene Hackman en Matt Dillon die hun gekidnapte vrouw/ma gaan zoeken in Europa. Het had iets minder serieus gemogen maar een degelijke film.
No Man's Land (1987) - Charlie Sheen die Porsches steelt en dus met de politie te maken krijgt. De film is okee maar de spanning wordt niet echt ten top gedreven terwijl dat makkelijk had gekund dus je blijft wat op je honger zitten.
RoboCop (1987) - Paul Verhoeven heeft toch wel erg goeie actiefilms gemaakt, hé.
Predator (1987) - Arnie heeft toch ook wel erg goeie actiefilms gemaakt, hé. Top drie in z'n filmografie samen met The Terminator (1984) en Total Recall (1990).
Predator 2 (1990) - met Danny Glover (van de Lethal Weapon films). Mocht er geen eerste Predator film geweest zijn, dan zou deze film veel beter geapprecieerd worden op z'n eigen, denk ik. Goeie sequel.
Tremors (1990) - Goeie film met Kevin Bacon en Fred Ward als komisch heldenduo.
Heat (1995) - Magistraal. Bekijken als dat tot uw schaamte nog nooit gebeurd is.
Dracula: Dead and Loving It (1995) - Nochtans van Mel Brooks en met Leslie Nielsen (The Naked Gun) maar de grappen zijn niet meer dan amusant te noemen.
Ghosts Of Mars (2001) - van John Carpenter, gekend van het fantastisch griezelige The Thing (1982), doch dit is andere koek en vrij flauw qua verhaal, al is de flashback vertelling degelijk en vond ik de personages wel sympathiek genoeg om het geen slechte film te noemen.
Primer (2004) - ultra low budget tijdreiziger film die desondanks lang kan boeien maar uiteindelijk te veel denkwerk vraagt om zeker te zijn dat je het verhaal bent blijven volgen.


---- Films uit de oude doos:

Le Mans (1971) - een racefilm (ik hoor uw sarcastische "Echt?!" tot hier) met Steve McQueen, en da's eigenlijk alles wat erin gebeurt. Een afkooksel van het grote Grand Prix (1966) spektakel maar het kostte Steve blijkbaar heel wat moeite om de film gemaakt te krijgen -- de doc daarover ligt hier klaar om te bekijken: McQueen: The Man & Le Mans (2015)
The Laughing Policeman (1973) - Walter Matthau in een degelijke politiefilm.
The Gumball Rally (1976) - wacky race doorheen de USA met vooral komieke insteek. Inspiratie voor de bekendere The Cannonball Run (1981) films.
March Or Die (1977) - met Gene Hackman in het Franse Vreemdelingenlegioen. Blijkbaar bestaat hiervan een vier uur durende versie die wel goed is. Ik heb de 1u46 versie gezien en da's een stuk minder.
The Brink's Job (1978) - lichtvoetige heist movie met Peter Falk (de gekende Columbo) gebaseerd op ware feiten. Een beetje simpel, maar degelijke film.
Apocalypse Now (1979) - 't was nog eens op tv dus dan kijk ik er altijd nog eens naar.
Star Trek: The Motion Picture (1979) - traag, en traag, en nog trager. Maar wel comfort food voor nerds.


---- Documentaires:

Holy Heist (2022) - over een andere Brinks heist met een goeie uiteenzetting van de feiten en achtergrond van de gangsters.
The Hunt For Planet B (2021) - over exoplaneten en de James Webb telescoop, maar ook wat "persoonlijke kijk" van enkele participanten. Ik had gehoopt om de Belgische astronomen te horen ivm het Trappist-1 zonnestelsel maar niet, dus.
For All Mankind (1989) - De maanlandingen, becommentarieerd door de astronauten, en met beelden van hun cameras (onder andere). Prachtig voor wie dat graag ziet. (niet verwarren met de recente, fictionele tv-serie)
In Search Of Tomorrow (2022) - Liefst vijf uren lang over grote en kleine sci-fi films van de jaren '80, interviews met allerlei medewerkers. Veel te kort! Aanrader, doch met de waarschuwing dat er natuurlijk spoilers inzitten.
American Masters - Johnny Carson: King of Late Night (2012) - Johnny Carson was de legendarische voorganger van Jay Leno in de Tonight Show talkshow. Een doc over z'n hele leven en carrière.
QT8: The First Eight (2019) - over Quentin Tarantino z'n films, interviews met acteurs maar niet met de man zelf (en ook niet met z'n muze Uma Thurman wegens... ). Uiteraard ook met de waarschuwing van spoilers. En dan voor de zoveelste keer nog eens naar enkele van z'n films gekeken.
The Farthest (2017) - over de Voyager ruimtesondes, zowel hun missie naar de planeten als de boodschap voor de aliens op een gouden plaat. Mooi gemaakt.
Last Exit: Space (2022) - over de uitdagingen die nodig zijn om te overleven in de ruimte/op een andere planeet. 't Is okee om eens te zien maar het allegaartje aan verschillende dingen is niet altijd even interessant.
BBC - Thatcher & Reagan: A Very Special Relationship (2022) - tweedelige doc, met de schrijver van de Thatcher biografie die allerhande insiders rond T&R interviewt over zowel de hoofdfiguren als de gebeurtenissen in de jaren '80, en daardoor een zeer goeie documentaire.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

De oudere films kunnen mij nog het meest bekoren, die nieuwe zijn niks meer.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Darkest Hour : over Churchill en Chamberlain : https://www.imdb.com/title/tt4555426/?ref_=fn_al_tt_1
Der Überläufer : over een Duitse soldaat in WO II die van kamp verandert https://www.imdb.com/title/tt5917226/?ref_=fn_al_tt_1
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9753
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Wie niet naar het voetbal kijkt vanavond kan op het onvolprezen Canvas terecht voor
Perfume: The Story of a Murderer

Leuke film gebaseerd op een boek en ik heb er goede herinneringen aan want ik heb hem gezien op een bus in Equador, de stemming tijdens de laatste scènes was geweldig :lol:

Walk the line, een film over het leven van Johny Cash aka the man in black is ook te zien.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

boulder schreef:.....
Der Überläufer : over een Duitse soldaat in WO II die van kamp verandert https://www.imdb.com/title/tt5917226/?ref_=fn_al_tt_1

Waar heb je deze kunnen zien ? Streaming platform, Download of Telenet kanaal ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

lacer schreef:
boulder schreef:.....
Der Überläufer : over een Duitse soldaat in WO II die van kamp verandert https://www.imdb.com/title/tt5917226/?ref_=fn_al_tt_1

Waar heb je deze kunnen zien ? Streaming platform, Download of Telenet kanaal ?
Het was op NPO2, in augustus 2021.
De film werd in 2 delen uitgezonden.

Zelf heb ik geen streaming platforms.
Vooral in het weekend zenden ze wel een film uit op NPO2 en/of NPO3, meestal erg laat.
Ik neem op, check iedere dag voor een handjevol zenders wat er uitgezonden wordt, en wat ik ga opnemen.
De EPG die ik check is voor : Eén, Canvas, VTM, VTM2, Play4, NPO2, NPO3, BBC One, BBC Two, BBC Four (sat), TVEi, RTPi (sat).
NPO2 en NPO3 check ik enkel in het weekend.
De meeste films komen bij mij uiteindelijk van Canvas, NPO2 en BBC Two.
BBC Four heel af en toe een film, zij zenden ook af en toe een anderstalige film uit, met (heel grote) ondertitels.
Persian Lessons.jpg
Persian Lessons
(562.65 KiB) Nog niet gedownload
Bij de Nederlandse zenders vind ik de zenderlogo's veel te groot en vaak erg storend, maar het belet mij dus niet om toch films van daar op te nemen.
Maar met 2 grote logo's en dan nog ondertitels nemen ze toch echt wel veel te veel ruimte in het beeld in.
wind river.jpg
Wind River
(340.34 KiB) Nog niet gedownload
Ze hebben er ook altijd 2, een van de zender en dan nog een van de omroep (linksboven en rechtsboven).
Ik probeer maar maximum één film per avond op te nemen, vooral op zaterdag is het kiezen.
Films met teletekst ondertiteling zijn een plezier om te bekijken op mijn satellietontvanger, omdat ik daar zelf het lettertype en grootte kan bepalen.
Bijlagen
Green Book.jpg
(268.79 KiB) Nog niet gedownload
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”