Grote tv voor senioren

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

De grootouders kunnen de ondertitels niet meer zo goed lezen.
Niet enkel de klassieke 888-ondertitels, maar ook de kleine lettertjes bijvoorbeeld tijdens het wielrennen, score voetbal, ...

Hopelijk biedt een 55 inch of meer toch enige oplossing (laten we eerlijk zijn dat de beeldkwaliteit minder relevant is), wel een duidelijke klank (want ook het gehoor is niet meer wat het geweest is).

Waar ik vooral voor vrees zijn die moderne "smart" remotes.
Heeft iemand een voorstel welke tv zo'n eenvoudig mogelijke grote afstandsbediening heeft?
Geen per ongeluk "Netflix-knopke", ... een eenvoudige afstandsbediening.

Als ik me goed herinner zijn de Telenet afstandsbedieningen nog steeds niet zo praktisch om het volume te regelen in tegenstelling tot Proximus tv die wél het effectieve volume van de tv aanpast in tegenstelling tot het HDMI-volume.
Ohja... is nog een oude decoder met SCART aansluiting als ik me goed herinner.
Dat behouden we dan ook wel want anders komt het niet goed...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Je zegt een decoder, geen digicorder. Ik zou die toch vervangen door een CI kaart. Zelfde content, half de complexiteit, geen extra Telenet-remote meer nodig.

Inzake afstandsbediening, een Sony TV kopen, dan kan je deze remote erbij kopen (werkt op alle Sony TV's). Er zijn ook universele remotes van die aard.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door CCatalyst 04 apr 2021, 15:28, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Goed idee, opnemen kunnen ze toch niet.

Ook gaat het om een SD digibox, ik weet niet eens of deze HDMI heeft, vind het niet direct terug op Google.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou het zoeken naar een geschikte TV ontkoppelen van een geschikte TV met een geschikte afstandsbediening. Dat gaat toch niet lukken.

Zoek een TV. En dan zoek een compatible geschikte eenvoudige afstandsbediening.
https://www.bol.com/nl/p/senioren-slech ... 0057464338

Voor de TV;

Kijk waar en hoe de fysieke bedieningsknoppen op de TV zelf staan. Je wil een TV met een goed bereikbare hardwarematige knop om die helemaal uit te schakelen en terug dan terug naar een default instelling te gaan. Zodat wanneer de TV 'stuk' is, zoals wanneer de mute op zou staan of men een niet-gebruikt inputingang heeft gekozen men via die hardwareknop op de TV zelf men die terug kan herstellen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Voor zover ik het aanbod ken is er geen enkele 55" tv in het huidige segment dat nog analoge input ondersteunt (s-video, scart/euro-AV, composiet, component). In plaats van een decoder is "tv met een kaartje" wellicht makkelijker? Qua gedrag leunt dat nog het meeste aan bij klassieke tv.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ik zou ze naar de oogarts sturen als hun zicht niet meer deugd.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

9livesuni schreef:Ik zou ze naar de oogarts sturen als hun zicht niet meer deugd.
Niet alles is helaas op te lossen met een oogarts helaas...
meon schreef:Voor zover ik het aanbod ken is er geen enkele 55" tv in het huidige segment dat nog analoge input ondersteunt (s-video, scart/euro-AV, composiet, component). In plaats van een decoder is "tv met een kaartje" wellicht makkelijker? Qua gedrag leunt dat nog het meeste aan bij klassieke tv.
Denk dat een digicoder toch 720P HDMI heeft.

Tv met een kaartje is zeker het overwegen waard, verdient zichzelf toch terug binnen het jaar.
En zie je op 2dehands voor een euro of 10 staan zelfs ;-)
Natuurlijk wil ik mezelf het geloop besparen van decoder binnen brengen, ... met het risico dat het dan toch weer niet werkt zoals voorheen want dan ben je het altijd geweest :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij LG heb je een "magic remote" -- gelijkaardig aan een laserpointer -- en tegenwoordig zit daar ook voice recognition in. Maar geen idee hoe goed het werkt voor vlaamsche dialecten sakkerdju.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Die magic remote is voor ouderen toch niet zo gemakkelijk hoor, voor mensen die een muis gewoon zijn is het zalig, maar bij ouderen is dat niet zo evident.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ik zou toch voor ci+ gaan.
1 tv en 1 afstandsbediening is het gemakkelijkste
voor geluid evtl. een soundbar eronder

welk merk? geen idee
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”