Vlaamse NLZiet

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hoezo bestaat dit nog niet? €7,95/per maand voor NOS (VRT), SBS (Vier) & RTL (VTM) + regionale zenders. Live & uitgesteld kijken. 1 app: handig on-demand-Netflix-achtig kijken of via tv gids. Beschikbaar op quasi alle platformen. €7,95 per maand, wat een deal.

TV Vlaanderen komt met €10/maand nog niet in de buurt van NLZiet volgens mij. Jammer dat Stievie weg is, en dat die geen Smart TV had. Zou het nog lang duren voor er een Vlaamse NLZiet komt? Misschien een StreamzTV?
Laatst gewijzigd door thomiwilli 10 maa 2021, 11:38, in totaal 1 gewijzigd.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tvvlaanderen is 10 euro, en komt wel dicht in de buurt
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik versta je vergelijking niet hoor.
TVvlaanderen kost €10 en kan alles wat NLziet kan, en meer.
Het enige wat ontbreekt zijn de lokale zenders.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je kan het Vlaamse medialandschap niet zomaar vergelijken met het Nederlandse.
In Nederland zijn er door het publieke omroepbestel veel kleinere spelers.

In Vlaanderen zijn er maar 3 spelers en zorgt de maandelijkse huur voor de Telenet en Proximus decoders voor een flinke winst.
Telenet en Proximus kunnen de politiek onder druk zetten om de VRT aan de leiband te houden en is Vier/Vijf/Zes eigendom van een verhuurder van decoders(Telenet).
Streamz komt nog het meest in de buurt, maar is een stuk duurder en biedt geen liveTV.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Dit kan alleen maar omdat de Vlaming een sloef is die zich laat ringeloren door lobby's en politiek. In Nederland is men prijsbewuster en durven bedrijven niet zover te gaan. Ik hoorde ooit van een telecommanager het volgende: "Belgen betalen graag", tja dan weet je het wel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

cadsite schreef:en kan alles wat NLziet kan, en meer
TV Vlaanderen heeft toch nog geen native Apple TV app momenteel? correct me if I'm wrong
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

phildww schreef:
cadsite schreef:en kan alles wat NLziet kan, en meer
TV Vlaanderen heeft toch nog geen native Apple TV app momenteel? correct me if I'm wrong
Geen idee, ik zit in het andere ecosysteem. :oops:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

En da's het verschil met een Nederlander... "efie een Mi Boxje scoren" :lol:
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

cadsite schreef:ik zit in het andere ecosysteem. :oops:
Niemand is perfect :-D
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ddd schreef:En da's het verschil met een Nederlander... "efie een Mi Boxje scoren" :lol:
Dan ben ik toch redelijk 'Nederlander'. :lol:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Haha, ik ook hoor. Als ik ergens een euro kan afpeuteren..

Moesten de apps alleen in een Apple TV zitten had ik, ondanks de serieuze meerkost, daar wel voor gegaan. #nofanboy :-)
Alleen de terugverdientijd had wat langer geduurd.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Stroper schreef:In Vlaanderen zijn er maar 3 spelers en zorgt de maandelijkse huur voor de Telenet en Proximus decoders voor een flinke winst.
En dan over 20 jaar klagen zoals vroeger tegen RTT/Belgacom:

mensen betaalde nog steeds voor hun gehuurde telefoon.

2016 - 1988 (jaartallen) = 28 jaar of 336 maanden aan 2,40 euro (er even vanuit gaande dat de prijs terug in de tijd hetzelfde was)
Als we de vergoeding maar laag genoeg houden dan klagen de mensen niet, en dan kunnen we dit lang genoeg rekken.

We will never learn...


Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161029_02546362
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

phildww schreef:
cadsite schreef:en kan alles wat NLziet kan, en meer
TV Vlaanderen heeft toch nog geen native Apple TV app momenteel? correct me if I'm wrong
Dit dus, en ook niet voor PS4. De interface vind ik precies ook nog oubollig en traag. Ben ik echt de enige die het aanbod, kwaliteit & prijs van NLZiet zoveel beter vindt?
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier werkt tvvlaanderen fijn, snel en layout is wel ok. Er zijn wel enkele dingen die beter kunnen, zoals bij vooruit en achteruitspoelen, dat je kan zien waar je zit.

Appletv app mag ook wel, maar is simpel op te lossen met een chromecast. In ieder geval goedkoper dan een decoder huren.
Maar geef ze nog wat tijd bij tvvlaanderen, tis nog een relatief nieuw produkt
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Stroper schreef: Streamz komt nog het meest in de buurt, maar is een stuk duurder en biedt geen liveTV.
Hierop mis ik vooral niet-fictie zoals Terzake, Salah, De Afspraak, Telefacts, Pano, Extra Time, Costa Blanca, ....


Gewoon 1 platform ipv VRT Nu, VTM Go & GoPlay apart, in de vorm van StreamzTV. Die 3 aparte platformen zouden niet eens zo erg zijn, moesten ze deftig afspeelbaar zijn op Apple/Smart TV zonder dat prutsen met casten. Voordeel van StreamzTV: Telenet kan zo toch nog de cord-cutters aan zich binden door gebruiksgemak aan te bieden. Zou hier makkelijk €20 voor over hebben.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

thomiwilli schreef: Hierop mis ik vooral niet-fictie zoals Terzake, Salah, De Afspraak, Telefacts, Pano, Extra Time, Costa Blanca, ....
Je hebt wel De Raf en Ronny Show en seizoen 1 van Bex en Blanche staan, ook Kongo van VRT staat erop :lol:

En allemaal precies geen gebruik gemaakt van originele dragers als ik de 'rips' zo bekijk.
Gette
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2011, 19:11

Stroper schreef: Streamz komt nog het meest in de buurt, maar is een stuk duurder en biedt geen liveTV.
wat mij vooral stoort aan streamz is dat ze voor een betaaldienst geen degelijk geluid uitsturen.
Stereo geluid is voor mij geen HD-kwaliteit... :nono: :bang:
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

ygeffens schreef: 2016 - 1988 (jaartallen) = 28 jaar of 336 maanden aan 2,40 euro (er even vanuit gaande dat de prijs terug in de tijd hetzelfde was)
Als we de vergoeding maar laag genoeg houden dan klagen de mensen niet, en dan kunnen we dit lang genoeg rekken.

We will never learn...
Inderdaad, die maandelijkse huurinkomsten die elk jaar een (klein) beetje omhooggaan terwijl de inkoopkosten (voor hun) elk jaar dalen zijn zwaar verslavend voor elk bedrijf. Dat wil iedereen in het management zo lang als het kan rekken, met alle middelen mogelijk.
Eén van die middelen is het bewust bemoeilijken van alternatieven, waaronder bv apps op Google/Apple TV.
Laatst gewijzigd door ahrand 11 maa 2021, 15:25, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het volgende wat ze doen is gewoon de prijs van de internetverbinding overdreven duur maken of de prijs zo afstellen dat als je TV niet in het pack neemt je praktische evenveel betaalt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

cadsite schreef:Ik versta je vergelijking niet hoor.
TVvlaanderen kost €10 en kan alles wat NLziet kan, en meer.
Het enige wat ontbreekt zijn de lokale zenders.
Het ligt er aan hoe je tv-kijkt. Als je vooral on demand kijkt niet omdat je op NLZiet tot een jaar programma's terug kan kijken. Als je vooral lineair live-tv kijkt dan biedt TVVlaanderen inderdaad meer. In Nederland heb je Kanaal Digitaal, volgens mij is dat hetzelfde als TVVLaanderen.
Stroper schreef:Je kan het Vlaamse medialandschap niet zomaar vergelijken met het Nederlandse.
In Nederland zijn er door het publieke omroepbestel veel kleinere spelers.
Dat valt tegenwoordig wel mee volgens mij. Alle publieke omroepen in Nederland vallen onder NPO en zitten in een app van NPO. Dat is niet zo veel verschil met een app van VRT. Het enige verschil is dat er meer kleur (politieke kleur) in zit, maar dat wordt ook steeds minder.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

marzman schreef:
cadsite schreef:Ik versta je vergelijking niet hoor.
TVvlaanderen kost €10 en kan alles wat NLziet kan, en meer.
Het enige wat ontbreekt zijn de lokale zenders.
Het ligt er aan hoe je tv-kijkt. Als je vooral on demand kijkt niet omdat je op NLZiet tot een jaar programma's terug kan kijken. Als je vooral lineair live-tv kijkt dan biedt TVVlaanderen inderdaad meer. In Nederland heb je Kanaal Digitaal, volgens mij is dat hetzelfde als TV VLaanderen..
Inderdaad. TV Vlaanderen vooral gefocussed op live kijken, wat ik niet doe. NL Ziet is echt Nederlandse TV (niet alleen fictie, maar alles) à la Netflix: on demand. Dat mis ik bij TV Vlaanderen, heb getest en vind het echt niet de moeite: layout is oubollig, traag, geen Apple TV app, replay zonder ondertiteling, replay laat beschikbaar (en maar 7 dagen), geen duidelijke kijklijst, .... Als je dat vergelijkt met deze deze app van NL Ziet, hemel en aarde verschil én goedkoper.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”