smart scherm voor in de keuken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben op zoek naar een smart scherm om in de keuken te hangen.
Ik heb totaal geen benul van wat er vandaaag allemaaal kan en niet kan met een smart TV

Misschien moet het ook geen smart TV zijn, maar een simpele monitor met een aparte mediaplayer

Wat ik eigenlijk als ideaal zou zien is een "android tablet" maar dan eentje met een scherm groter dan 32 inch ... :angel:
Bestaat dat? zelf nog niet gevonden ...

Wat wil ik ermee doen
- recepten op het scherm zetten (pdf, epub, jpg, you tube, wmv, avi, websites, youtube, ...)
- calender
- fotogallerij met foto's en filmpjes tonen
- boodschappenlijstje
- prikbord in de keuken vervangen

Mandatory specs :
32 tot 43 inch groot, voorkeur rond de 40 inch groot
4K scherm
draadloze headset via bluetooth aaansluiten
smalle randen
muurbevestiging
goeie beeldkwaliteit

Andere specs
ingebouwde "screensaver" die na x minuten inactiviteit een fotogallerij met foto's en fimpjes toont

Niet belangrijk
geluidskwaliteit van de ingebouwde boxen
het pure TV gedeelte
(betalende) streamingdiensten zowel video als audio

Wat raden jullie aan?
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 15 keer

Wij hebben de Google Nest Hub Max. Is de grote broer van de gewone Nest Hub, maar scherm is 10inch.

Is veel kleiner dan wat je zoekt, maar doet veel van je wensen en we vinden het heel gebruiksvriendelijk.

Recepten moet je zoeken via Google assistent, ik denk dat zelf een pdf laden niet kan. Maar de interfaces van de recepten stap voor stap volgen is wel netjes.(kan met touch maar ook voice, handig met vieze handen)

Maar in de grootte die je zoekt kan ik zelf ook niets vinden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Hier hangt al een paar jaar een Huawei 10 inch tablet in de keuken, aan een draaibare beugel tegen de muur. Vlakbij de inductiekookplaat, handig om mijn YT recepten te volgen. Nu hangt er sinds kort een 32 inch monitor in de oude keuken, aangesloten op een Macmini. Niet echt geschikt voor kokerellen (moet telkens de muis of toetsenbord hanteren). Vandaar toch mijn voorkeur voor het tablet. Met 1 vinger te bedienen, liefst de minst vettige op dat moment.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Kijk eens naar een touchscreen van 27” (hoe groter, hoe duurder obviously), zou je daar geen plaats voor vinden? Als PC kan je dan één of andere kleine PC, een NUC of een Intel ComputeStick gebruiken, er zullen we duizend mogelijkheden zijn. Oh, of een Touchscreen met geïntegreerde PC!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Touchscreen van gewenste grootte met HDMI ingang, en daarachter een Xiaomi MiBox. In de android store vind je alles wat je zoekt (van VTM go over fotoframe tot Kodi) en gaan!

(zo doe ik het toch in mijn man-cave, boven de dual-monitors om te werken of te ontspannen hangt een inch TFT, en daar kan ik TV op kijken via de Vu+duo beneden, YT, calender, Kodi, fotoframe automatisch opgehaald vanaf de NAS, etc...

Heerlijk!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Touchscreen met mini pc of tablet of xaomi box gaat het inderdaad worden.

Maar een 4k touchscreen van 32 tot 43 inch groot vind ik nergens, ofwel een pak duurder dan 55 of zelfs 65 inch uitvoering ofwel full HD en geen 4k

Iemand tips?
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

32" tot 43" voor in de keuken ? jij hebt plek 8)

Dan zou ik voor een gewoon 4k 32" scherm gaan zonder touch, met een toch screen kit ervoor zoals dit.
https://nl.aliexpress.com/i/4001310695507.html (zelf geen ervaring mee)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”