VRT-NU op Playstation

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik bezit een playstation pro 4 en probeer via de systeembrowser te kijken naar VRT-NU. Behalve af en toe een geheugenprobleempje werkt dat maar enkel voor de eigen VRT programma's. Aangekochte programma's zoals bv. films, muziekdocumentaires over internationale groepen enz. daar start het spelen niet.

Allicht heeft dit te maken met een bijkomende beveiliging (drm) ? Weet iemand meer daarover en valt het op te lossen op de ps4 ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Geef eens enkele voorbeelden waarbij het wel en niet lukt?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Lukt wel met bv. de kampioenen, lukt niet met bv. een muziekdocu over Simon & Garfunkel plaat Bridge otw
Door de regel : wat ze zelf (laten) maken werkt, wat gewoon aangekocht is start niet op zonder foutmelding.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik vind niets van Simon & Garfunkel?
https://www.vrt.be/vrtnu/categorieen/mu ... e=programs
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Het zal er al af zijn ondertussen, ik zal vanavond eens een lijstje wel/niet maken.

Update: blijkt nu helemaal niet meer te werken, zelfs inloggen lukt niet echt. Ze zullen weer wat gewijzigd hebben :-(
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Kan je op de PS geen Kodi installeren? Indien wel: VRTNu of retrospect addon doen uitstekend werk en zal beter werken dan via browser.

Sent from my KB2003 using Tapatalk
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

geen idee over die kodi, ken dat van op de laptop. Maar de laptop is dan weer het enige platform waar vrtnu gewoon goed op werkt.
Ondertussen heeft de VRT zijn recente aanpassingen gecorrigeerd en kan je nu op smarttv en op ps weer inloggen.
Ik kan dus nu netjes een opsomming maken wat wel en niet afspeelt:

in cat films: het buitenlandse Les Innocentes: speelt niet af, kortfilm Bos speelt niet af, Flikken maastricht speelt wel af,
cat humor: ideale wereld, kampioenen, peulengalijs... speelt allemaal af
cat docu: belpop speelt af, Hillary speelt niet af, Bryan Ferry: don't stop the music speelt niet af (ook de muziek niet :-D ), once upon a time in iraq speelt niet af

Enfin, 't is duidelijk gelegen bij de rechten denk ik: wat (duur) buitenlands is werkt niet, de rest wel
Vermoedelijk dus widevine of zoiets ... maar ik dacht dat ps dat ondersteunde ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik ken geen oplossing, maar een klacht indien bij de onbutsdienst!
https://www.vrt.be/nl/contact/klachtenbehandeling/

Heb ik ook al eens gedaan omdat er geen AppleTV of Android tv app is. Ze zullen misschien geen oplossing geven, maar hoe meer klachten hoe groter de druk wordt om meerdere platforms te ondersteunen!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

fredo66 schreef:geen idee over die kodi, ken dat van op de laptop. Maar de laptop is dan weer het enige platform waar vrtnu gewoon goed op werkt.
Ondertussen heeft de VRT zijn recente aanpassingen gecorrigeerd en kan je nu op smarttv en op ps weer inloggen.
Ik kan dus nu netjes een opsomming maken wat wel en niet afspeelt:

in cat films: het buitenlandse Les Innocentes: speelt niet af, kortfilm Bos speelt niet af, Flikken maastricht speelt wel af,
cat humor: ideale wereld, kampioenen, peulengalijs... speelt allemaal af
cat docu: belpop speelt af, Hillary speelt niet af, Bryan Ferry: don't stop the music speelt niet af (ook de muziek niet :-D ), once upon a time in iraq speelt niet af

Enfin, 't is duidelijk gelegen bij de rechten denk ik: wat (duur) buitenlands is werkt niet, de rest wel
Vermoedelijk dus widevine of zoiets ... maar ik dacht dat ps dat ondersteunde ?

Zit je in 't buitenland of gebruik je een VPN? Want alles wat je daar opnoemt kan je buiten de EU ook niet via Kodi, browser enzovoort afspelen.
Dat is inderdaad door de rechten (geo-blocked).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Nope, gewoon brave Belg, edp internet zonder vpn toestanden. Al die zaken welke op de ps niet afspelen spelen wel af op een laptop (met de gewone vrt nu in browser of met kodi op de laptop) met dezelfde internetaansluiting.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”