VTM doorspoelen per provider

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Een belangrijke feature van een TV-provider is het al dan niet door kunnen spoelen van een zender. Een zender waar het vaak stropt is VTM.

Om het aanbod van providers duidelijker te maken, zou ik ze graag in een lijstje hebben. Soms zou er eveneens een verschil zijn tussen pauzeren en opnames om te forwarden? Vullen jullie aan?

Telenet:
Yugo: opnames: ja, terugkijk-tv: nee
Wigo: opnames: ja, terugkijk-tv: enkel als de zender al opstond
Tadaam: opnames alsook wanneer je inspringt en naar het begin van het programma wenst te gaan: ja, terugkijk-tv: nvt

Orange: ?

Proximus:
Pickx: opnames: ja, terugkijk-tv: ja op apple-tv, zoniet forfait van 5 euro (tot 36 uur terug)
Scarlet: ?

TV Vlaanderen:
App-Tv: opnames: nvt, terugkijk-tv: nee
Decoder: opnames: ja, terugkijk-tv: nee

edit: aangepast nav feedback
Laatst gewijzigd door Dfrog 11 okt 2020, 16:00, in totaal 3 gewijzigd.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ik heb digitale tv bij Proximus en het doorspoelen is mogelijk als ik het heb opgenomen. Dus via Opnames iets starten van DPG en dan is er geen extra abonnement nodig zoals Replay+
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een Telenet basic met digicorder in huur.
Ik kan hiermee opnemen en opgenomen programma's heen ten terugspoelen en heen en weer springen.
Ook live heb ik alle hierboven vermelde functie echter pas van het moment dat ik de zender actief heb.
Vroeger kon dit op de zender keuze die in achtergrond 'actief' stond, of m.a.w. nu is er geen zender keuze actief als je naar een opname kijkt.
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 32 keer

Bij Yugo kan ik bij de opnames de reclames doorspoelen. Bij terugkijk-tv is vooruitspoelen niet mogelijk (wel terugspoelen).
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Ik ben vrij zeker dat er bij geen enkele provider een beperking bestaat bij het doorspoelen van opnames.

Bij replay is dit duidelijk anders, zoals bvb bij Telenet. Dit is trouwens opgelegd door DPG media.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Pickx op Apple TV: onbeperkt voortspoelen (misschien ook wel omdat opnames nog niet werken...)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

MrBlueSky schreef:Ik ben vrij zeker dat er bij geen enkele provider een beperking bestaat bij het doorspoelen van opnames.
Bij replay is dit duidelijk anders, zoals bvb bij Telenet. Dit is trouwens opgelegd door DPG media.
tot ge extra bijbetaald zeker? dan vervalt die dpg-veprlcihting :)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ze kunnen moeilijk doorspoelen beperken want anders zijn de opnames onwerkbaar. Soms staat er 20 minuten opname voor het programma daadwerkelijk begint en het risico is dat het programma er niet eens volledig op staat. Ik spoel dan eerst volledig door om dit te checken.

Als ze deze functionaliteit ook nog zouden beperken is het waarschijnlijk het definitieve argument om de boel buiten te gooien. Ik kijk bijna uitsluitend opnames.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

TV Vlaanderen met je eigen decoder (hier staat bvb een VU+duo2): alle opnames kan je perfect door- en terugspoelen, en wat ook leuk is: op een andere harde schijf kopieren, of omzetten in een MP4. (er wordt namelijk een .ts transport stream opgeslagen, is een beetje als RAW voor foto's...°. Kun je lekker mee doen wat je wil!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Bij Orange kan je alleen opnemen, er is nog geenen terugkijk tv. Je kan dus de opgenomen programma's doorspoelen van vtm.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”