Chromecast met Google TV

Unicorn1
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Chromecast met Google TV

Berichtdoor Unicorn1 » 3 dagen 3 uur 29 minuten geleden (18 Okt 2020, 12:33)

Slafes schreef:2 personen toch al, waaronder ik net een mini review schreef. :)

Wat wil je specifiek weten?

Bv de snelheid om door de menu's te gaan.
De mogelijkheden.
Of de afstandsbediening goed werk en handig is.
Hoe het zit met het bv 4K streamen of je bv niet teveel haperingen hebt of een cirkel die opeens verschijnt en ga zo maar door.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 235 keer
Uitgedeelde bedankjes: 326 keer

Berichtdoor wied » 3 dagen 2 uur 26 minuten geleden (18 Okt 2020, 13:36)

PX Internet Start, FVD/OVH+Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, Astra 1&2 FTA

gerardje
Starter
Starter

Berichtdoor gerardje » 3 dagen 39 minuten 23 seconden geleden (18 Okt 2020, 15:23)

Iemand een idee wanneer de Proximus Pickx app beschikbaar komt voor de chromecast met Android TV?

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 219 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer

Berichtdoor Slafes » 2 dagen 17 uur 43 minuten geleden (18 Okt 2020, 22:19)

Unicorn1 schreef:Bv de snelheid om door de menu's te gaan.
De mogelijkheden.
Of de afstandsbediening goed werk en handig is.
Hoe het zit met het bv 4K streamen of je bv niet teveel haperingen hebt of een cirkel die opeens verschijnt en ga zo maar door.

Zoals ik al schreef, de menu snelheid is heel vlot, even vlot als mijn reguliere android tv, en zelfs dit ziet er nog net iets gelikter uit.
De mogelijkheden zijn eigenlijk hetzelfde als mijn android tv. Heb er ook kodi op gezet, dus vrt nu kan er op, verschillende andere apps zitten ook in de play store en installeren vlot. Momenteel staat er Disney+ op, Streamz, Netflix, VTM GO, Prime, Youtube,...
Ik heb de aansluiting gedaan op een powerbank dus in principe heb je niet echt een stopcontact nodig, nog geen idee hoe lang dit op de powerbank gaat draaien.
De afstandsbediening heeft me nog het meest verrast, ligt goed in de hand, weegt ook voldoen en een aangenaam soort plastic. De knoppen zijn sumier maar het werkt, ook de speech optie werkt cava. Je drukt op de knop, zegt Netflix en de app start instant op. Al zijn er ook twee rechtstreekse knoppen naar Netflix en Youtube.
Ik heb als test 1 stream in 4k gekeken, dat werkte, maar dat werkt ook op mijn android tv zelf dus van de stick had ik niet anders verwacht. Het Netflix beeld was echter de eerste 2 seconden wat blokkerig en was daarna weer perfect.

In alle geval, het vertrekt morgen naar een tv die geen 4k aan kan. Dat gaan pas een verademing zijn om die smart tv met Philips software echt smart te maken.
Don't tell Mere!

dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor dr.trimble » 2 dagen 7 uur 30 minuten geleden (19 Okt 2020, 08:32)

Nu maar hopen dat telenet ook eens een app maakt die draait op android TV, zodat we van de tv in de camper ook een android tv kunnen maken.

Hakki
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Berichtdoor Hakki » 2 dagen 5 uur 52 minuten geleden (19 Okt 2020, 10:09)

Telenet heeft enkel Yugo.
Inderdaad wel spijtig dat de gewone "yelo" niet bestaat.. zou praktischer zijn dan een allerhandje van apps om te compenseren.
Ik zal het van Orange maar niet verwachten, aangezien er nog niet eens terugkijktv beschikbaar is.

ik sluit me aan bij Slafes zijn opmerkingen, alles vlot en praktisch. Tevreden van de aankoop.
Heb nog geen 4K of smart-tv, dus voor mij een verademing om niet telkens te moeten teruggrijpen naar gsm om te casten.
Google Assistant (voice)knop kan ook gebruikt worden om verlichting te regelen of thermostaat of camera's op te roepen of allerhande andere vragen.. Zo goed als alle Google home integratie.
Om je eigen impressie te krijgen, kan je gewoon op youtube eens zoeken, dan zie je zelf de snelheid etc ipv ons op ons woord te moeten geloven.

Als die TV Vlaanderen getest moet worden, dan zal er tijdelijk een account moeten doorgegeven worden en de vragen die je beantwoord wil zien.
Afbeelding

Unicorn1
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Berichtdoor Unicorn1 » 1 dag 21 uur 26 minuten geleden (19 Okt 2020, 18:36)

Thx voor de reacties.

Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Berichtdoor Dfrog » 1 dag 17 uur 26 minuten geleden (19 Okt 2020, 22:36)

Is google tv backwards compatible? Kan elke android tv app op Google tv afgespeeld worden? Zou de power/usb/lan adaptor van de chromecast ultra hier ook werken?
Beetje sneller+ aangenamere afstandsbediening versus mi-box? Kastje van mi-box vind ik nogal bedenkelijke kwaliteit.

deman
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor deman » 34 minuten 24 seconden geleden (21 Okt 2020, 15:28)

Kun je er ook films mee afspelen via DLNA?
Zo ja, toont hij de ondertitels ingesloten in een MKV?

Terug naar “Andere: DVB-T, TV over Internet (Bhaalu, Stievie, Yelo, ...), TV algemeen, ...”