best of both worlds.

en 'goedkoper'.

satsurfer schreef:[...] op de smartphone [...]
satsurfer schreef:begrijpend lezen:
"QD-OLED could become the holy grail of high-end TV tech by combining the deep blacks of OLED panels with the outstanding brightness of QLED sets.
"QD-OLED TVs will use blue OLEDs as a backlight source, with both red and green quantum dots printed over the top of the blue OLED layer. The result would be an ultra-punchy picture, in a super-thin panel, at a cheaper price than an OLED equivalent. "
selder schreef:satsurfer schreef:[...] op de smartphone [...]
Uhmm, tegen iemand "begrijpend lezen" zeggen, maar dan zelf wel een laag-verbruik touchscreen van enkele vierkante centimeters met extreem hoge DPI vergelijken met een laag-dpi scherm van enkele vierkante meters. Je moet het maar doen
heist_175 schreef:Oftewel: de positionering in markt A zegt toch niets over markt B? (cfr Porsche kleding vs Porsche auto's, ook in Friends)
satsurfer schreef:De Qled schermen van Samsung zijn toch ook niet slecht?
mensen toch, zo veel negativisme. Ik vind OLED ook iets beter dan QLED, maar het grote prijsverschil niet waard.
EN mijn tv is 5 jaar oud, en ik kan gerust wachten op die Qled/Oled hoor, of een zuivere OLED. Heb geen oogkleppen op zoals sommigen hier, of een onbeperkt budget.
selder schreef:Uhmm, tegen iemand "begrijpend lezen" zeggen, maar dan zelf wel een laag-verbruik touchscreen van enkele vierkante centimeters met extreem hoge DPI vergelijken met een laag-dpi scherm van enkele vierkante meters. Je moet het maar doensatsurfer schreef:[...] op de smartphone [...]
heist_175 schreef:Oh, maar als je het de PR afdeling van eender welke Big Corp vraagt, is wit echt wel een ander soort zwart, of blauw een soort rood.
Of jij dat als klant wil geloven, kies je zelf.
selder schreef:Ik vraag me ook af waar die quote vandaan komt. Ik vind het een beetje teveel naar "wc-eend" ruiken.
satsurfer schreef:Dus QLED/OLED in 2021/2022 zit er dik in. Best of both worlds. WC-eend/marketing bullshit of niet.
We spreken dan af? Selder en heist_175?
heist_175 schreef:satsurfer schreef:Altijd bereid een maandje een OLED vs QLED te testen.
boonpwnz schreef:Amoled versus oled is ook wel een verschil sat....
Unicorn1 schreef:Samsung oled komt hier nooit in. Never.
Sony of LG.
Tomby schreef:heist_175 schreef:satsurfer schreef:Altijd bereid een maandje een OLED vs QLED te testen.
Het gaat toch niet over 'vs' maar de combinatie van beide ? Namelijk hun QLED technologie die nu gewoon gebruikt wordt met een LCD panel met LED backlight (en dus niet per pixel dimmable), gaan toepassen op een monochroom OLED scherm dat puur als doel heeft om op pixel niveau de quantum dots te triggeren.
Natuurlijk nog afwachten of het in werkelijkheid even goed werkt als op papier.
Vraag me trouwens dan ook af of OLED ook niet met gewone LCD gecombineerd kan worden. Ik dacht dat een van de issues met OLED is dat de verschillende kleuren aan een verschillend tempo verouderen. Als de backlight gewoon allemaal witte OLEDs zijn, heb je dat probleem niet. Het is ahw een LCD panel met local dimming, maar dan local = pixel niveau. EDIT: silly me, want dan heb je natuurlijk ook geen LCD meer nodig, want de LCD dient om op variabele manier licht te blokkeren of niet, maar dat is niet nodig want er zitten OLEDs achter. Dus zou het enkel witte OLEDs zijn met een RGBW filter voor. Maar er zal wel een reden zijn waarom ze het zo niet doen.
ub4b schreef:hoe gaan ze het halo probleem oplossen?
Tomby schreef:ub4b schreef:hoe gaan ze het halo probleem oplossen?
Dat lijkt me toch evident, en ben verbaasd dat een kenner als jij je dat afvraagt..
ub4b schreef:Het enige wat Samsung nog beter kan gaan doen is het inbrandprobleem wat nu al veel minder is dan plasma, en nog helderder maar daar zit ik niet op te wachten. Ik zit niet te wachten op nog meer heldere tv's ...
Tomby schreef:Zou eigenlijk dit jaar onze HD-Ready (1024x768) 42” plasma uit 2006 willen vervangen door een 55” OLED, maar gezien het vooral voor Netflix en PlayStation is, twijfel ik toch nog altijd serieus, zelfs al hebben we met die plasma 0 burn-in issues.
satsurfer schreef:uw elektriciteitsfactuur zal ook blij zijn.![]()
'HD-Ready' met Netflix 4K mogelijkheid
Terug naar “Andere: DVB-T, TV over Internet (Bhaalu, Stievie, Yelo, ...), TV algemeen, ...”
Gebruikers op dit forum: MaT en 5 gasten