Downloaden Vrtnu

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Is het mogelijk een programma te downloaden van Vrt nu (Dit programma kan je enkel in de EU bekijken)
Andere programma's lukken wel.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Waterboy schreef:Is het mogelijk een programma te downloaden van Vrt nu (Dit programma kan je enkel in de EU bekijken)
Andere programma's lukken wel.
Mss je het via een vpn kan proberen (eerst aanzetten de vpn, dan een EU land kiezen. Of dat gaat geen idee, maar tis mss een mogelijkheid.
Tttsss
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dat lukt mij ook niet. Andere programma's gaan idd. wel. Heeft gewoon met DRM te maken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Zou het eventueel mogelijk zijn de uitzending via de pc te bekijken en dan deze op te nemen?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Op usenet groepen zie ik webrips van vrt (en andere vlaamse zenders) programma's wel passeren, dus het moet zeker mogelijk zijn.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

bollegijs schreef:Op usenet groepen zie ik webrips van vrt (en andere vlaamse zenders) programma's wel passeren, dus het moet zeker mogelijk zijn.
Ik denk eerder dat die rips komen van alternatieve "digicorders" i.c.m. een CI+-module en/of schotelantenne.
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 8 keer

met ocam kan dit zeker, heb dit al gedaan
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Maar dat is een screengrab. Dat is niet het downloaden van de stream.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Downloaden van de stream kan (in de meeste gevallen) via youtube-dl.

Ook rippen is mogelijk van de Digicorder, maar dan moet je er een HDMI-splitter tussen steken die de HDCP bescherming wegstript.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als je het mpd bestand hebt kan je inderdaad via youtube dl downloaden.

https://mantebridts.be/download-videos- ... u-windows/

Hier vind je uitleg hoe je het mpd bestand moet zoeken in Chrome.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Flippi schreef:
bollegijs schreef:Op usenet groepen zie ik webrips van vrt (en andere vlaamse zenders) programma's wel passeren, dus het moet zeker mogelijk zijn.
Ik denk eerder dat die rips komen van alternatieve "digicorders" i.c.m. een CI+-module en/of schotelantenne.
Heb eens gekeken, vrt rips zijn idd source HDTV. VTM en Vier rips is de source wel degelijk web. Vraag niet hoe ze het doen.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

De programma's die de VRT zelf maakt kan je eenvoudig downloaden via Youtube-dl.
Het zijn de programma's die de VRT aankoopt ,die je niet kan downloaden.
Deze kan je bekijken na inloggen op https://www.vrt.be/vrtnu/.
Echter zou ik deze willen bewaren ,en daar slaag ik niet in.
Als voorbeeld https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/the-story- ... f-cats-a2/
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Lukte me prima met tvdownloader1.18

https://forum.videohelp.com/threads/382 ... -900-sites
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Block schreef:Lukte me prima met tvdownloader1.18

https://forum.videohelp.com/threads/382 ... -900-sites
Block ,dit was wat ik nodig had :-D
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
brz
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2019, 12:08

Gewoon de URL met de pagina van het filmpje gebruiken voor youtube-dl zou moeten volstaan!
Riparius
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2017, 17:27

Nog een tip: downloaden van VRTNU gaat tegenwoordig ook prima via http://www.downloadgemist.nl.

Blijft nog de vraag hoe te downloaden van VTMGO. Dat moet kunnen, want ik heb het meest recente seizoen van Liefde voor Muziek gevonden op Usenet en dat is beslist niet via een HDMI grabber van een digicorder gehaald. Ik kan zelf wel MP4 bestanden downloaden van VTMGO en die hebben dan de juiste grootte en speelduur (en zijn trouwens 1080p) maar ze zijn niet echt af te spelen, d.w.z. ze geven alleen groen en zwart beeld (en geen geluid). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik woon in Nederland en wil in ieder geval graag niet alleen programma's van de VRT en van Vier en Vijf maar ook van de Medialaan zenders op mijn TV kunnen bekijken en af en toe wat kunnen opslaan om het te bewaren.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

VPN gebruiken en Belgie aanklikken?
Ik denk dat het dan mss wel te bekijken is den vtmgo.
Hoe te downloaden geen idee, nog niet getest, mss met tv downloader die hier al gepost is geweest??
Tttsss
Riparius
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2017, 17:27

Unicorn1 schreef:VPN gebruiken en Belgie aanklikken?
Ik denk dat het dan mss wel te bekijken is den vtmgo.
Hoe te downloaden geen idee, nog niet getest, mss met tv downloader die hier al gepost is geweest??
Ik kan alles bekijken vanuit Nederland, dat is het probleem niet. Een VPN met Belgisch IP heb ik uiteraard ook. Downloaden van VRT en van Vier en Vijf ook geen probleem, alleen VTMGO gaat niet, terwijl dat toch moet kunnen zoals ik al aangaf.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Riparius schreef:Blijft nog de vraag hoe te downloaden van VTMGO. Dat moet kunnen, want ik heb het meest recente seizoen van Liefde voor Muziek gevonden op Usenet en dat is beslist niet via een HDMI grabber van een digicorder gehaald.
Misschien via de satelliet geregistreerd en nadien op Usenet gezet?
Riparius schreef:Ik kan zelf wel MP4 bestanden downloaden van VTMGO en die hebben dan de juiste grootte en speelduur (en zijn trouwens 1080p) maar ze zijn niet echt af te spelen, d.w.z. ze geven alleen groen en zwart beeld (en geen geluid). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
DRM-beveiliging?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Flippi schreef:
Riparius schreef:Blijft nog de vraag hoe te downloaden van VTMGO. Dat moet kunnen, want ik heb het meest recente seizoen van Liefde voor Muziek gevonden op Usenet en dat is beslist niet via een HDMI grabber van een digicorder gehaald.
Misschien via de satelliet geregistreerd en nadien op Usenet gezet?
Ja, en er is ook nog VTM in SD, dat niet versleuteld op de kabel wordt uitgezonden.
Ik heb die usenet files niet gezien, gaat het om SD of HD?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 663
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

VRT en YouTube is me gelukt met tvdownloader1.18 , VTM niet … staat trouwens niet in de lijst van de link, zelfs met zoekoptie gezocht na txt list geprint te hebben in pdf

link
http://files.videohelp.com/u/268051/sites.txt
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Usenet spots van ToXiC zijn idd via dreambox opgenomen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Riparius
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2017, 17:27

Block schreef:Usenet spots van ToXiC zijn idd via dreambox opgenomen.
In de bestandsnamen van Liefde voor Muziek (seizoen 6) zit het woord WEB en dat wijst er toch wel op dat ze van VTMGO zijn gehaald. Ik zie ook geen edits die je meestal wel hebt met opnamen van TV als reclameblokken zijn verwijderd.

In het verleden werden er veel webrips van VTM gepost en zelf heb ik jarenlang ook veel programma's van vtm.be en stievie.be gedownload. Dat deed ik omdat ik ze dan vanuit Windows gemakkelijk naar mijn TV kan streamen. Dat loopt via een Humax PVR die dit standaard kan zonder extra software en waardoor er niet eens een smart TV nodig is.

Toen VTM begon met DRM (zowel op vtm.be als stievie.be en later vtmgo.be) hield het posten van VTM programma's ook abrupt op, klaarblijkelijk omdat niemand meer in staat was die programma's te downloaden. Maar recent verschijnen er sporadisch toch weer webdownloads van VTM programma's, dus kennelijk is iemand er nu toch in geslaagd de DRM van VTMGO te breken. De vraag is alleen: hoe?

Ik kan alles van VTMGO bekijken op mijn desktop in mijn werkkamer, maar ik kijk de programma's toch liever op mijn TV vanuit de zetel in de living, dus vandaar mijn interesse om VTM programma's weer te kunnen downloaden. Ook wil ik af en toe programma's kunnen bewaren.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Riparius schreef:In de bestandsnamen van Liefde voor Muziek (seizoen 6) zit het woord WEB en dat wijst er toch wel op dat ze van VTMGO zijn gehaald.
Misschien met een screen video recorder of gebruiken ze daar een andere term voor dan WEB?
Riparius
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2017, 17:27

Flippi schreef:
Riparius schreef:In de bestandsnamen van Liefde voor Muziek (seizoen 6) zit het woord WEB en dat wijst er toch wel op dat ze van VTMGO zijn gehaald.
Misschien met een screen video recorder of gebruiken ze daar een andere term voor dan WEB?
Het is zeker niet gedaan met een screen recorder, want er zit ook een subtitle stream in de bestanden. Ook gebruikt men dan een andere term zoals Webcap of WEB-Cap.
fabos
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2020, 21:46
Bedankt: 1 keer

Block schreef:Usenet spots van ToXiC zijn idd via dreambox opgenomen.
Dat zijn gewoon reposts van de scene releases.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Riparius schreef:Blijft nog de vraag hoe te downloaden van VTMGO. Dat moet kunnen, want ik heb het meest recente seizoen van Liefde voor Muziek gevonden op Usenet en dat is beslist niet via een HDMI grabber van een digicorder gehaald. Ik kan zelf wel MP4 bestanden downloaden van VTMGO en die hebben dan de juiste grootte en speelduur (en zijn trouwens 1080p) maar ze zijn niet echt af te spelen, d.w.z. ze geven alleen groen en zwart beeld (en geen geluid). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Misschien zit het antwoord in dit artikel: https://torrentfreak.com/the-scene-pira ... lix-190707
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

some versions of the Scene’s tools only work server-side and are protected by Hardware ID (HWID)
Haha, DRM-beveiliging in hun DRM-ripping tools :-).

Overigens zijn er behalve VTMGO ook Proximus Pickx en Telenet Yelo mogelijke 'opnamebronnen' voor rips. Zo is me al opgevallen dat de DRM-settings van Yelo strenger staan dan die van Pickx bijvoorbeeld (maar beeldkwaliteit Yelo is ook beter dan Pickx).

Er wordt hierboven over Liefde voor Muziek gesproken, maar je weet toch dat de liedjes zélf, individueel vrijwel allemaal ook door VTM op YouTube geplaatst zijn? Weliswaar pas sinds dit seizoen in stereo en FullHD :roll: .
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Iemand nog iets kunnen binnenhalen de laatste dagen?
Hier lijkt niets nog te lukken en zou er sinds 28 januari iets gewijzigd te zijn...
Heppie NY!
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Zonder moeite lukt het hier.

https://github.com/yt-dlp/yt-dlp
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

https://downloadgemist.be/ doet het nog steeds...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Noch YT-DL/P, noch DownloadGemist, noch VideoDownloadHelper kan iets aanvangen met dit van Ketnet:
https://www.ketnet.be/kijken/n/nachtwac ... de-liedjes
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

heist_175 schreef:met dit van Ketnet: https://www.ketnet.be/kijken/n/nachtwac ... de-liedjes
VLC Player krijgt 't afgespeeld, dus moet elk "ripper" dat ook kunnen:
Afbeelding

Hoe? F12-tools, network tab als je iets afspeelt zie je volgende URL voorbij komen met een meta-file:
https://media-services-public.vrt.be/vu ... etnet@PROD

Als je die opent zie je daar 2 playlists in staan; eentje met een DASH-stream en eentje met HLS. Die HLS-URL (.m3u8) heb ik gewoon gekopieerd en in VLC geplakt en dat speelt gewoon af.
Bijlagen
vlc_2022-02-06_22-39-01.png
(910.3 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Code: Selecteer alles

[generic] .m3u8: Requesting header
[generic] .m3u8: Downloading m3u8 information
[info] .m3u8: Downloading 1 format(s): 2**1
[hlsnative] Downloading m3u8 manifest
ERROR: This video is DRM protected; Try selecting another format with --format or add --check-formats to automatically fallback to the next best format
Afbeelding

Ook de "F12-optie" geeft dezelfde foutboodschap: DRM.

De player zelf is ook aangepast.

Niets van "De Nachtwacht" lukt nog: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/nachtwacht ... greystook/
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

[youtube]MFJybjNXt6M[/youtube]
't Is onnozel veel werk, maar het kan... Via screencapture.

Niet alle software lukt het, meeste namen gewoon zwart beeld op maar via Shadowplay lukt het wel. Oversized afgespeeld en opgenomen, met Handbrake gecropped en naar 720p geconverteerd en dan met Topaz Video Enhance AI naar 1080p geupscaled.

//edit: that didn't take long... En indrukwekkende content match:
chrome_2022-02-13_01-11-28.png
chrome_2022-02-13_01-11-28.png (4.85 KiB) 1510 keer bekeken
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Deze video bevat content van Studio 100, die deze wegens een auteursrechtschending heeft geblokkeerd

Zie ik nu op die video die je poste :cop:
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Vraagje (oprecht, geen verwijt): waarom alles willen downloaden? Waarom gewoon niet (legaal) streamen?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

thomiwilli schreef:Vraagje (oprecht, geen verwijt): waarom alles willen downloaden? Waarom gewoon niet (legaal) streamen?
De aflevering die gequote werd is deze nacht om middernacht offline gehaald.
chrome_2022-02-13_16-00-47.png
chrome_2022-02-13_16-00-47.png (4.91 KiB) 1380 keer bekeken
Er is geen legale manier (meer) om dit alsnog te bekijken, op dit moment.

En da's het grote probleem met streaming-diensten. Er kan op elk moment beslist worden dat willekeurige content niet meer aangeboden wordt.
Zelfs als de streamingdienst de financier was blijkt dat het aanbod niet gegarandeerd kan worden: https://www.netflix-nederland.nl/verwij ... ertrekken/
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

thomiwilli schreef:Vraagje (oprecht, geen verwijt): waarom alles willen downloaden? Waarom gewoon niet (legaal) streamen?
Omdat ik mijn kinderen niet per sé op een streamingdienst wil laten rondneuzen.
Dat begint met een hyperkinetische "Masha en de beer" op YouTube en voor je het weet kom je bij wappiepraat terecht.
Of ze beginnen bij iets over Monchichi beertjes en naadloos komt daar de dochter van een VTM/DPG presentator allerlei onzin wauwelen.

Dus nee: liever een eigen selectie, op een aparaat dat niet aan het internet hangt (geen 4G, geen wifi) en dus geen tracking door de datagraaiers van deze wereld (DPG, Facebook/Meta, Google, Apple, Amazon...).
Al ben ik ook niet zó naïef te denken dat ze geen contact hebben met al die reclame-onzin en influencer-gebakken lucht: als ze bij vriendjes gaan, mogen ze daar wel op TikTok naar een debiel koppel kijken die pranks uithaalt. En ooit vragen & krijgen ze wél een GSM waarmee ze hun privacy te grabbel kunnen gooien. Maar ze snappen tot hiertoe perfect waarom ze dat nu nog niet mogen.

Overigens: in de auto streamen, is niet zo evident.
Ik heb muziek, luisterboeken en filmpjes op mijn GSM's, "gesaboteerde" (geen wifi, geen 4G) GSM's en tablets staan, om "overal" iets bij te hebben. Als we plots in een dokterspraktijk of ziekenhuis lang moeten wachten (5 minuten is voor sommigen "lang"), dan heb ik offline iets bij om aandacht af te leiden (bv coronatest voor ze op Chirokamp vertrekken, op restaurant terwijl de volwassenen nog wat willen tafelen, ...).

Overigens, en maar gedeeltelijk offtopic: VRT heeft audiodescripties gemaakt van een aantal series, waaronder De Nachtwacht: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/nachtwacht ... escriptie/
Als je daar gewoon de audio uit haalt, zijn dat prima luisterverhalen: lange autorit, in bad, ... En die verhalen (en de filmpjes evengoed), zijn nog niet zo slecht :).
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”