Bhaalu is nu “Choice”

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

Ik kreeg juist een mailtje van Choice met de boodschap:

“Het nieuwe Choice is een gratis sociaal netwerk voor televisie en andere online video content. Op het Choice platform is er ook een TV module om televisie te kijken naar de Vlaamse zenders. We rookten inmiddels de vredespijp met de drie grote Vlaamse zendergroepen en sloten distributieovereenkomsten met hen af.”

Een eerste kijk op https://choice.be/ leert me dat een basis tv pakket gelijkaardig aan Stievee 15 euro per maand zal kosten...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

ldw schreef:Een eerste kijk op https://choice.be/ leert me dat een basis tv pakket gelijkaardig aan Stievee 15 euro per maand zal kosten...
https://choice.be/faq
In de prijs van 15 euro per maand is inbegrepen dat je live en tot een hele week terug TV kan kijken (terug kijk TV) zonder dat je daar de programma’s voor moet opnemen. Je kan ook programma’s opnemen (in de cloud) en die tot 60 dagen later terugkijken.

Let op, bij Telenet kan je enkel een week terugkijken zonder opnames te maken als je de Telenet Play optie voor 11,95 euro per maand of de Telenet Play More optie voor 24,95 euro per maand bijkoopt. Bij Proximus kan je slechts 36 uur terugkijken zonder een opname te maken, dat is dus slechts 1,5 dag terug in plaats van 7 dagen terug bij Choice TV.
Net als Bhaalu van vroeger is dit een mooi aanbod, zelfs voor €15 per maand (€180/jaar).

Internet+TV opties:
Scarlet: €40 (beperkter zenderaanbod, lagere DSL snelheid, vaste limiet)
EDPnet + Choice = €50
Orange: €57
Proximus: €60
Telenet: €82

Dus het kan een boost geven aan EDPnet en iedereen gewoon meer keuze geven in de keuze van zijn ISP.
Telenet 300Mbps + Choice = €69 ipv €82 bij Telenet zelf (€155 per jaar goedkoper).

> De vraag is wel hoe je Choice op je TV krijgt. Enkel met hun app?
Dan moet je een smart TV hebben én die aan het internet willen hangen.
Of een Android TV box?

> Kan je met 1 abo op meerder toestellen ingelogd zijn (TV thuis, smartphone op de metro)? Kan je tegelijk kijken (iemand op de zetel en iemand op de metro)? Wat dan met account sharing tussen familie, vrienden, ... zoals nu met Netflix?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

https://choice.be/#tvplatform

"Uiteraard toegankelijk via smartphones en tablets. Maar net zo goed beschikbaar op de choice TV box of televisie met Android TV."


uit de FAQ:
"Je kan met Choice TV kijken op je tablet of smartphone en op je laptop of desktop.

Choice TV kan je ook op je grote TV scherm bekijken, op volle resolutie, via een Android TV app. De recente TV’s van Sony, Philips en Sharp draaien op Android TV dus daar kan je zonder probleem de Choice TV app op installeren. Als je een TV hebt van een ander merk of een oudere TV, kan je bij Coolblue of Bol.com een Android TV boxje kopen en aansluiten op je TV. Dit boxje maakt van je TV een Android TV en dan kan je naast Choice TV ook apps zoals YouTube of Netflix gebruiken.

Opgelet! Er is een verschil tussen een standaard Android Box (met Android dat je kent van bv je smartphone) en een "Android TV" Box!

Met deze modellen boxen met Android TV zit je alvast goed:

Nvidia Shield TV
Xiaomi Mi Box S EU"

en verder:
"Initieel zullen de volgende zenders beschikbaar zijn: VTM, EEN, Q2, VIER, VIJF, Vitaya, CAZ, VTM Kids, VTM Kids Jr., Ketnet, Canvas, ZES en Ment TV. Vrij snel daarna zullen nog extra zenders aangeboden worden in het basispakket. Hiervoor lopen besprekingen met onder andere Discovery, National Geographic, Nickelodeon en Comedy Central."

Als dat goed werkt voor €15 en deftig beeld (geen Stievie), hebben ze er een klant bij!
Ik heb alvast ingetekend op de 3 maanden gratis.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Mijn mailtje was iets uitgebreider
Beste voormalige bhaalu gebruiker,
 

Bhaalu is terug uit een lange winterslaap en heet nu Choice!
Wil je dit niet missen? Word gratis lid en ontvang de éénmalige voordelen bij overstap naar Choice.

Bhaalu mag dan al lang geslapen hebben, wij hebben de voorbije jaren niet geslapen, maar hard gewerkt en gevochten. En dit ook in het belang van de consument in deze jungle van Televisie en Telecom. Wij konden of mochten daar meestal niet over communiceren, waarvoor onze excuses.

Jullie hebben als ex bhaalu leden dit ook tegen wil en dank moeten ondergaan en dat spijt ons oprecht. Maar vandaag zijn we eindelijk in staat om dit goed te maken. Door jullie ruimschoots te compenseren en te bedanken voor jullie geloof en vertrouwen destijds en ook in de hoop jullie terug te mogen interesseren.
Het nieuwe Choice is een gratis sociaal netwerk voor televisie en andere online video content. Op het Choice platform is er ook een TV module om televisie te kijken naar de Vlaamse zenders. We rookten inmiddels de vredespijp met de drie grote Vlaamse zendergroepen en sloten distributieovereenkomsten met hen af.

Als je je als voormalig bhaalu lid registreert als gratis lid van het nieuwe Choice platform, krijg je 3 maand TV gratis. Als je een streaming stick had, krijg je 6 maanden gratis TV en als je een streaming box had 12 maanden. En er zijn nog veel meer voordelen verbonden aan Choice! Je ontdekt ze door gratis lid te worden.


We bedanken jullie voor het enthousiasme rond bhaalu destijds en jullie geduld en hopen jullie opnieuw te mogen verwelkomen in de nieuwe Choice
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is er eigenlijk al iets bekend van hun tv aanbod? Ik vind het zo niet direct op hun site.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Zie mijn bericht?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

bambipower schreef:Mijn mailtje was iets uitgebreider
Ik heb dezelfde mail gekregen.
Met een gepersonaliseerde link die mijn Bhaalu code en mijn emailadres "bevat" (wel gehasht, no worries)
https://choice.us3.list-manage.com/trac ... *****7&x=0***********
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Idd, die link was er bij mij bij.

Addertjes onder het gras? Worden we als lid mede verantwoordelijk?
En ik vind geen app in playstore op mijn sony android tv? Kijk ik erover of noemt het anders?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Begrijp ik het dan goed dat om gebruik te maken van bv. het tv-platform EN hun internet-dienst voor 22,50€ (waarvan er geen enkele snelheidsdetails van zijn voorlopig?) je:
- Minimaal 150 euro moet betalen voor 1 aandeel om lid te worden
- 83,49€ voor de modem ("ipv 139,99 bij CoolBlue" :D)
- Installatiekost van 99€

Dus 332,49 euro om te kunnen starten?
En dan maandelijks 15€+22,5= 37,50€ per maand voor internet+(vlaamse)tv?

Hmm.. Hoge setupkost op die manier..

Edit: er van uitgaande dat je nog geen VDSL-modem hebt, natuurlijk. In dat opzicht komt er misschien ook nog eens de kost bij voor een Mi Box S (heb zelf bv. al een Nvidia Shield TV 2017). En met hoeveel devices tegelijkertijd kan er gestreamd worden?

Bijkomende vraag: te gebruiken in het buitenland/Europa? :-)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Aandeel hoeft niet voor enkel tv
En er is een android app voor smart tv, maar die is nog in beta.

*volgens de support op de website
de koe zegt boe
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier net even aangemeld voor mijn eerste jaar gratis. Net even mijn factuur van de box opgezocht en via e-mail doorgestuurd zodat ze deze kunnen verwerken.

Binnenkort eens vergelijkende test tussen Choice en TADAAM. Van die laatste gebruik ik eigenlijk enkel de tv-dienst.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

ddd schreef:Zie mijn bericht?
Compleet over gekeken. Ik bekijk het wel nog even, die Vlaamse zenders interesseren me niet.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik was eens eventjes aan het neuzen naar hun Internet.
Ze spreken nu of Max snelheden van 110/50 op VDSL.
Das toch enkel een profiel voor glasvezel?
Soit, niet tegenstaande kunnen ze het enkel leveren als hun partner dit voorziet in die regio.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb die mail zonet ook gekregen, maar ik kan me niet herinneren ooit klant geweest te zijn bij hen.
Lijkt me al dadelijk een GDPR luchtje aan te zitten. Ze moeten nog veel vredespijpen roken.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is ook als je ooit interesse getoond hebt.
Ze hebben die lijsten gebruikt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

bambipower schreef:Aandeel hoeft niet voor enkel tv
En er is een android app voor smart tv, maar die is nog in beta.

*volgens de support op de website
Zoals ik het lees, moet je wel een aandeel hebben voor tv...

FAQ ==> Over TV ==> Heeft Choice ook TV? (https://choice.be/faq)
Jazeker. De Choice Coöperatie heeft ook een partnership genegotieerd met Right Brain Interface. Right Brain biedt aan de leden van de Choice Coöperatie TV aan voor 15 euro per maand.
Aangezien ze spreken van "leden van de Choice Coöperatie TV" ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

R2D2 schreef:Ik heb die mail zonet ook gekregen, maar ik kan me niet herinneren ooit klant geweest te zijn bij hen.
Lijkt me al dadelijk een GDPR luchtje aan te zitten. Ze moeten nog veel vredespijpen roken.
Ik kan me ook niet herinneren klant te zijn geweest...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

svermassen schreef:Ze spreken nu of Max snelheden van 110/50 op VDSL.
Das toch enkel een profiel voor glasvezel?
Nee, 110/50 is al even een profiel welke gegeven kan worden, maar vaak niet behouden kan worden.
Het lijkt een provisioning/starter profiel te zijn als je via easy switch overschakelt of tijdelijk even krijgt, maar so far heeft niemand die het kreeg op UB het kunnen vasthouden.

Ik had het denk ik het langste toen ik nog een bbox3 aan de lijn had hangen toen ik van Dommel naar edpnet ging (kon er een kleine week van genieten). Toen ik de Fritz!Box verbond was het einde verhaal met dat profiel echter spijtig genoeg.

Het is niet echt een profiel zoals we nu hebben. Het is eigenlijk bijna een "cap weghalen op upload" type profiel. Zelfs al kan je lijn fysiek geen 110/50 aan was het meer om je uncapped te geven. Alleszins op upload toch. Download bleef op "maar" 110, al had je een attainable van 150.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

TimoLimo schreef:Dus 332,49 euro om te kunnen starten?Hmm.. Hoge setupkost op die manier..
vind ik ook. stel: je hebt modem zelf.
250 € ophoesten om 7,5 €/maand te winnen (in vergelijking met mixtus). Dan mag je bijna 3 jaar draaien, eer je 'winst maakt'. In de veronderstelling dat ze dan al niet terug opgedoekt zijn, en je nog eens 250 € verloren bent. Als je zelf de hardware hebt en installatie afwerkt zou je max. 50 € mogen betalen. Rest is ripp-off.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Het is iets goedkoper, uit de FAQ:
"De aandelen in Choice co-op geven het recht op bepaalde coöperatieve voordelen, zoals Internet aan bodemtarief, 6 maanden gratis TV, of de e-vouchers (of hun verkoopopbrengst) die deze voordelen vertegenwoordigen. "

Die e-vouchers snap ik nog niet helemaal..
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

6 maand gratis tv heb ik niet nodig. :-(

reactie choice zonet:
"Jammer genoeg is de 99 euro activatiekost voor iedereen op dit moment. Het komt allemaal neer op het afschrijven van je installatie kost. Deze is recent in samenspraak tussen Proximus en het BIPT opgetrokken voor een install with visit naar net iets meer dan 150euro btw excl en net onder de 100eur btw excl voor een install zonder visit. Dit is zonder enige euro marge en eigen kosten in rekening te brengen."
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Joe de Mannen schreef:
R2D2 schreef:Ik heb die mail zonet ook gekregen, maar ik kan me niet herinneren ooit klant geweest te zijn bij hen.
Lijkt me al dadelijk een GDPR luchtje aan te zitten. Ze moeten nog veel vredespijpen roken.
Ik kan me ook niet herinneren klant te zijn geweest...
J.
Bhaalu had een samenwerking met Mobile Vikings in der tijd en dan kreeg je gratis toegang.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat was het inderdaad.
Weet er trouwens met welke partner ze samen werken voor het Internet?
Aangezien het niet overal beschikbaar is, zijn ze ook geen reseller van Pxs
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hermes Telecom

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat verklaart veel, die link met MV.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik vraag me af waarom hier plots positief wordt gedaan over choice, na hun mailtje vandaag. Dit blijft toch een dubieuze bende na de fratsen met Billy en alpha networks etc? Gaan jullie echt in zee, lid worden zoals ze het noemen, zelfs als het gratis is? Ik wil mijn emailadres liever niet in de handen van deze kerels.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ze hadden al je emailadres van de bhaalu tijd.
ik heb de link gevolgd, mijn emailadres aangepast bij de registratie, en die 3 maand gratis zal ik wel in het hokje "gratis, so why not" steken.
of ik er gebruik van ga maken... geen idee, ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel vertrouwen in dat hun app mijn privacy e.d zou respecteren.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Activatie aangevraagd, zou z'n 2 weken duren. Misschien een alternatief voor Tadaam dewelke defect materiaal levert en dan (ondertussen al 4 dagen) haar klant in de kou laat staan.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dfrog, mocht je van zin zijn te betalen voor ofwel hun diensten ofwel hun 'aandeel', probeer de beslissing nog terug te draaien, nu het nog kan. het zal een verstandige beslissing zijn om je zo ver mogelijk van deze groep 'serie-ondernemers' te houden (ik druk me zeer beleefd uit). Ik spreek uit persoonlijke ervaring met de mensen van Alpha Networks / Alpha 11.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Je kan gerust je niet zo goed voelen bij de personen achter dit bedrijf maar om dan constant te liggen roepen dat mensen hun geld ergens niet mogen in investeren gaat er dan wel een beetje over vind ik.
Mensen kunnen weldegelijk zelf ook onderzoek doen voor ze ergens in investeren denk ik.

Het is een klein beetje denigrerend van nadat iemand ingetekend heeft te zeggen dat hij dingen moet gaan terugdraaien.

We weten het ondertussen, jij vindt de mensen achter Choice niet goed. Klaar.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

We spreken elkaar rond de zomer. Je zal wel zien. En inderdaad, ik ga erover ophouden. Goed weekend!
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Je kan zo bij elk bedrijf dat iemand opstart wel gaan liggen zeveren eigenlijk.
Alsook de personen die erachter zitten. Ik geef ze ook het voordeel van de twijfel.

Ze hebben keer op keer een gat in de markt proberen openbreken en zijn dan vaak tegengewerkt door de grote gevestigde namen.

Hebben ze fouten gemaakt? Sure, maar om het per direct oplichters te noemen? Oplichters brengen (vaak) geen echt werkend product naar buiten.

Ze zeiden al sinds ~07 dat "dommel geen lang leven zou leven". Bijna constant "ze hebben geen visie, ze zijn failliet, ...". Ze hebben het toch langer volgehouden dan menigeen dacht.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

GuntherDW schreef:Ze zeiden al sinds ~07 dat "dommel geen lang leven zou leven". Bijna constant "ze hebben geen visie, ze zijn failliet, ...". Ze hebben het toch langer volgehouden dan menigeen dacht.
klopt... en dan nemen de mensen achter choice/bhaalu dommel over in (eind) 2017... en in 2019 zijn ze failliet.
nu, het kan perfect dat ze reeds failliet waren en het gewoon een overname tijdens een doodsteek was, maar toch.

nu, we zullen natuurlijk zien, maar ik denk dat er hier velen zitten die bhaalu alle kansen wilde geven en zich niet nog een keer willen branden.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Bhaluu was in die tijd redelijk revolutionair waarvan je met wat boerenverstand kon inbeelden dat het zo zou aflopen.

Nu wordt er geen investering gevraagd en 6 maanden (gezien ik zo'n stick had) gratis tv aangeboden. Weinig te verliezen denk ik dan.

Ik heb vorige week bij een andere provider 40 euro betaald voor tv+internet. Maandag zal dat product de 6de dag zonder internet zitten wegens omzeggens geen helpdesk. Enig idee welke gevoelens ik rond de ethiek van dat bedrijf heb?

Wanneer ik gisteren een vraag bij Choice stelde, kreeg ik tenminste binnen het uur antwoord.
Britta
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 feb 2020, 08:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Iemand meer info over de firma Beta 12 inc ?

Dat is een buitenlandse firma waar de choice cbva een groot deel van het geld naar toe versast heeft,
maar veel info is er niet over te vinden
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

NBB Balanscentrale
Afbeelding

Staatsblad:
https://www.staatsbladmonitor.be/bedrij ... 0721493126
Afbeelding

Oprichtingsakte (22/02/2019) - een jaar geleden dus
http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pd ... 308411.pdf

Op hetzelfde adres (ooit) geregistreerde bedrijven
Afbeelding
Er zijn er meerdere failliet gegaan, ik vind de waarschuwing van liegebeestig wel terecht anders.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

heist_175 schreef: Er zijn er meerdere failliet gegaan, ik vind de waarschuwing van liegebeestig wel terecht anders.
Dit is inderdaad een meerwaarde van fora. Soms mag in de boodschap tegelijkertijd wel nieuwe info zitten.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Alfa 11
Beta 12

Een gokje : t volgende is Gamma 13 :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Alfa 11 is gekend bij NBB
Beta 12 kan ik niet vinden, online staat dat het een "Amerikaanse holding" is.

Is het een holding naar Amerikaans recht, of gevestigd in de US.
Ik vind er niets over terug.
Britta
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 feb 2020, 08:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Alpha 11 heeft naast de Belgische ook een Amerikaanse variant:

Alpha 11 Inc
Greentree Drive, suite 101 160
19904 County of Kent
Verenigde Staten van Amerika

Vermoedelijk zal die ‘Beta 12 Inc’ dus de Amerikaanse variant voor Choice zijn om creatief om te gaan met de boekhouding...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”