'upgrading' oude Samsung TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Mijn oude Samsung EU46ES6400 (van ergens rond 2012 schat ik) is echt niet meer mee met zijn tijd, en er is ook e.e.a. mis met de netwerkinterface (slaag er niet meer in om draadloos te verbinden, een gekend euvel overigens). De courante apps (Plex, Netflix,..) zijn al lang niet meer geupdated, en zelfs aangekondigd als end-of-life. Ik heb hem dus vervangen door een nieuwer exemplaar, en de oude is verhuisd naar de slaapkamer.

Nu zou ik daar wel TV Vlaanderen via hun app willen kijken (geen schotelaansluiting in de slaapkamer), en ook Netflix. Dit allemaal dan ook nog liefst zonder extra remote control. Er is ruim voldoende wifi 2.4 en 5 signaal aanwezig, en evt zelfs bedraad via powerline..
Gezien het 'maar' voor de slaapkamer is wil ik de kosten zo laag mogelijk houden. (2ehands is een optie)

Graag praktische ervaringen/suggesties.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Chromecast?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Netflix zal wel lukken via chromecast. Maar voor TVV signaal is een Xiaomi Mi Box S mogelijk een minimum, op voorwaarde dat deze toelaat om je accountgegevens in te voeren...
https://www.tv-vlaanderen.be/klantenser ... op-de-app/
PS: desnoods genoegen nemen met VRTNU, VTMGO, etc...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ik zou niet weten waarom een Chromecast niet krachtig genoeg zou zijn om TV Vlaanderen te casten. We spreken hier niet over streams die 25 Mbps verbruiken hé.
Voor zover ik me herinner zijn dit 720p-streams van 4 Mbps voor de HD-zenders en SD (die geen volledige SD-resolutie hebben) die max. rond de 2,4 Mbps draait.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

't is vooral het TVV verhaal waar ik twijfels bij heb: overal lees ik van kijken op smartphone en casten naar (onder andere) chromecast, maar niets direct iets waar je de app rechtstreeks op kan installeren..

(en 'k heb niet veel zin om op de slaapkamer ook nog eens met de GSM bezig te zijn)..
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

tdemeyer schreef:'k heb niet veel zin om op de slaapkamer ook nog eens met de GSM bezig te zijn.
Snap ik, maar je had het over kosten zo laag mogelijk én liefst zonder extra afstandsbediening, vandaar dat een Chromecast een betaalbaar compromis leek, hoewel het niet ideaal is.

Sinds deze maand heeft zusterbedrijf Canal Digtaal wel ondersteuning voor Android TV gekregen, wie weet komt het er ooit nog voor TV Vlaanderen. Dit opent dan nieuwe mogelijkheden en dan is het nog hopen dat volledig je ding kan doen met enkel die nieuwe afstandsbediening via HDMI CEC.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

HDMI-CEC werkt alvast, want ik heb er een tijdje een kodi playertje aangehangen gehad (meer als experiment dan voor daadwerkelijk gebruik), en die kon ik volledig bedienen met de originele RC..

Wordt dus nog een beetje geduld oefenen voor het TVV verhaal.

Kan ik dan eigenlijk Netflixen zonder mijn GSM ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Misschien aan de ontwikkelaar van Retrosepect eens vragen of hij het ziet zitten om TV Vlaanderen toe te voegen?
Dan zou je via Kodi naar TVV kunnen kijken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”