On-demand content doorspoelen. (Terugkijk TV)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Misschien een domme vraag maar toch:

Bij Proximus TV kan je je opname herbekijken en doorspoelen met "Replay +" ( 5 euro extra per maand om te kunnen doorspoelen)
Is dit ook zo bij Telenet Play? extra betalen om door te kunnen spoelen of zijn hier geen extra kosten? Ik vind betalen om door te
kunnen spoelen echt overdreven: het is niet meer dan een soort videorecorder: doorspoelen kon je al 20 jaar geleden.

Alvast bedankt
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Een opname kan je altijd doorspoelen.
Jij bedoelt wellicht een TV programma die je niet opgenomen hebt, maar van de laatste 7 dagen toch wilt herbekijken.

Bij Telenet kan je gewoon doorspoelen, mits goedkeuring van de zender.
Enkel bij de Medialaan zenders is dit niet het geval.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ok dankje, want een opname die je gemaakt hebt van eender welke zender kan je alleen doorspoelen met "Replay +" (5 euro extra) bij Proximus. Telenet is in dit geval goedkoper (uitgezonderd vtm dan).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Toch niet helemaal correct... Bij Proximus zit het standaard in je pakket, doorspoelen kost extra. Bij Telenet zit het gewoon niet in het standaard pakket. Dus zelfs als betaal je voor de dienst bij proximus is het eigenlijk nog goedkoper dan Telenet. :)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

bij orange kan je dit gewoon op hun digicorder zonder extra kosten
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Sinds wanneer dat?

Het enige wat je kan is een programma terugspoelen, maar opvragen zoals bij Proximus of Telenet gaat daar vooralsnog niet.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Dat was ook niet de vraag. De ts vraagt wel degelijk om opname doorspoelen en bevestigd dit nogmaals in zijn 2de post.
En dat kan je zonder extra kosten bij Orange. Toen ik nog bij Telenet was ook, maar is al meer dan een jaar geleden.

Maar inderdaad, een programma opvragen gaat niet bij Orange (of ik moest het gemist hebben...)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Slafes schreef:Toch niet helemaal correct... Bij Proximus zit het standaard in je pakket, doorspoelen kost extra. Bij Telenet zit het gewoon niet in het standaard pakket. Dus zelfs als betaal je voor de dienst bij proximus is het eigenlijk nog goedkoper dan Telenet. :)
Bij Telenet dien je het pakket Play te nemen.
Bij Proximus dien je het pakket Replay te nemen.
Als je familus of tuttimus neemt, zit de kost van replay al in je abonnement opgenomen, maar gratis is het niet, noch zit het in het standaardpakket.
tizzen33
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 maa 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer

De TS verwart hier wel twee termen.

Een opname, zowel in netwerk als op de harde schijf van de decoder, kan zonder extra optie terug en doorgespoeld worden. Dit is zo bij alle operatoren.

Om een niet opgenomen programma tot 36 uur terug te herbekijken heeft Proximus in de packs Familus en Tuttimus standaard de optie TV Replay. Hierbij is het niet mogelijk om terug of door te spoelen. Met de betalende optie TV Replay + kan dit wel.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

idd een beetje verwarrend, anderzijds wanneer men het over een opname heeft, heeft dit niks te maken met een replay systeem want dan heb je zelf geen opname gemaakt, maar zijn er een aantal programma's beschikbaar in the cloud, afhankelijk van de provider, alle, de meeste, of sommige zenders -en -of programma's.
ik dacht dat je bij telenet replay bvb bij vtm niet kon vooruit spoelen, dat je wel degelijk de reclame erbij moest nemen, voor andere zenders was dat geen probleem...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Klopt wat hierboven staat, programma's die opgenomen zijn kan je gewoon doorspoelen.
Wat je niet kan doorspoelen zonder de replay optie is programma's die niet zijn opgenomen (en dus zonder opname uitgesteld worden bekeken) en ten tijde van De Mol heb ik gemerkt ook opnames die nog aan de gang zijn, dan begon ik alvast te kijken als het programma nog bezig was en kon ik niet doorspoelen. (bij ProximusTV).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

blaatpraat schreef:Bij Telenet dien je het pakket Play te nemen.
Bij Proximus dien je het pakket Replay te nemen.
Als je familus of tuttimus neemt, zit de kost van replay al in je abonnement opgenomen, maar gratis is het niet, noch zit het in het standaardpakket.
Op de Proximus website staat: TV replay, gratis in een pack met Proximus TV.*

*Als Proximus TV-klant geniet je automatisch en gratis van TV Replay*.

Je kan ook gewoon terugkeren in je tv-gids en programma’s die je hebt gemist tot 36 uur terug bekijken.

Net het begin van je favoriete tv-programma gemist? Met TV Replay herbekijk je een tv-programma vanaf het begin.

* Voor alle klanten met een Pack met Proximus TV gekocht vanaf 2012, uitgezonderd Pack Internet Start + Telephony + TV.

Dus eens je internet en TV hebt bij hen zit het er in... Dat is voor mij standaard dus.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Klopt, maar om door te spoelen in programma's die je niet hebt opgenomen (en die je dus herbekijkt binnen die 36 uur, of die je start vanaf het begin omdat je het begin gemist hebt) heb je Replay+ nodig, wat niet is inbegrepen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

MClaeys schreef:Klopt, maar om door te spoelen in programma's die je niet hebt opgenomen (en die je dus herbekijkt binnen die 36 uur, of die je start vanaf het begin omdat je het begin gemist hebt) heb je Replay+ nodig, wat niet is inbegrepen.
Inderdaad, voor TV Replay+ moet men € 5/maand extra betalen.

A propos, moet dit topic niet verplaatst worden naar Digitale TV want dat heeft eigenlijk niks met internet te maken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb het dan ook niet over Replay+, zie mijn eerste reactie... Blaatpraat had het over Replay. Eender hoe zit er bij Telenet of Orange zo geen gratis dienst in zoals Replay. Dus wil je terugkijktv moet je bij Telenet 10 euro betalen, bij Pxm zit Replay er standaard bij in eender welk pack met TV. Wil je kunnen verderspoelen is het 5 euro. Bij Orange is het zelfs helemaal kinkloppen. :)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Slafes schreef:
blaatpraat schreef:Bij Telenet dien je het pakket Play te nemen.
Bij Proximus dien je het pakket Replay te nemen.
Als je familus of tuttimus neemt, zit de kost van replay al in je abonnement opgenomen, maar gratis is het niet, noch zit het in het standaardpakket.
Op de Proximus website staat: TV replay, gratis in een pack met Proximus TV.*

*Als Proximus TV-klant geniet je automatisch en gratis van TV Replay*.

Je kan ook gewoon terugkeren in je tv-gids en programma’s die je hebt gemist tot 36 uur terug bekijken.

Net het begin van je favoriete tv-programma gemist? Met TV Replay herbekijk je een tv-programma vanaf het begin.

* Voor alle klanten met een Pack met Proximus TV gekocht vanaf 2012, uitgezonderd Pack Internet Start + Telephony + TV.

Dus eens je internet en TV hebt bij hen zit het er in... Dat is voor mij standaard dus.
Standaard erin = als je PX TV neemt.
Hier moet je al minstens tripple play nemen.
Dit noem ik geen standaardoptie.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Topic is al snel aan het derailen, want de vraag gaat toch echt over opnames, dus wat je zelf opgenomen hebt, en bij elke provider kun je daarin vrij door- en terugspoelen.
Gezien wie de TS is, vraag ik me af of het weer geen verdoken manier is om tot wat kabel/IPTV bashing te komen :P.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

blaatpraat schreef:Standaard erin = als je PX TV neemt.
Hier moet je al minstens tripple play nemen.
Dit noem ik geen standaardoptie.
ELK pack met TV, dus ook internet+tv heeft Replay.

We kunnen daar blijven over discussiëren, bij Telenet zit het in GEEN ENKEL pack en is het ENKEL een betalende optie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kan iemand de titel aanpassen want dit heeft niets te maken met opnames.

Het gaat hier duidelijk over on-demand content wat iets totaal anders is.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”