Netflix HD bekijken van UHD content

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

Bij Netflix profiel onder "Instellingen voor afspelen" staat er
  • Automatisch
  • Laag
  • Normaal
  • Hoog=Beste videokwaliteit, tot 3GB per uur voor HD en 7GB per uur voor UltraHD
Nu is de vraag : kan je bij de optie Hoog ervoor zorgen dat hij altijd HD selecteert ipv UHD om het datavolume te beperken?
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

In het standaard HD plan komt de stream zowiezo nooit in UHD binnen en beperk je zo je dataverbruik
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Instellingen springen steeds terug naar ¨auto¨ momenteel! In een chat antwoord beweert netflix hiervan op de hoogte zijn en aan te werken. Wait and see dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

wied schreef:Instellingen springen steeds terug naar ¨auto¨ momenteel! In een chat antwoord beweert netflix hiervan op de hoogte zijn en aan te werken. Wait and see dus...
Maar dat is niet wat hij vraagt, hij wil eigenlijk altijd HD kwaliteit afspelen zelfs als de content UHD is. Volgens mij is dat niet mogelijk, tenzij inderdaad door je abonnement te verlagen zodat het enforced wordt.
Zelf vind ik de instelmogelijkheden ook veel te beperkt. Zo wil ik bvb bandbreedte kunnen beperken van de kinderen, want voor hen maakt het geen hol uit.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Allemaal goed en wel, maar als je instellingen niet bewaard blijven ben je uiteindelijk nergens meer! Alleen netflix kan dat oplossen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

wied schreef:Allemaal goed en wel, maar als je instellingen niet bewaard blijven ben je uiteindelijk nergens meer! Alleen netflix kan dat oplossen...
Klopt, maar allemaal goed en wel, zelfs moest het werken is er geen enkele setting die doet wat TS wil, dus hij is nog verder van huis :). En gezien de snelheid waarbij Netflix nieuwe features introduceert, gaat hij nog lang kunnen wachten. Dit is mijn grootste frustratie met Netflix. Ik kan zo direct 10 features opsommen die mijn gebruikerservaring een pak zouden verbeteren. Maar het enige dat ze introduceren zijn belachelijke dingen als extra avatarkes.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tomby schreef:
Zelf vind ik de instelmogelijkheden ook veel te beperkt. Zo wil ik bvb bandbreedte kunnen beperken van de kinderen, want voor hen maakt het geen hol uit.
Beperk hun snelheid, dan gaat Netflix ook naar lagere snelheid normaal. Maar inderdaad, desnoods zoals bij Youtube een menu item op de video om de kwaliteit te kiezen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vraag is met welk toestel de kids kijken. Via een laptop ga je enkel met Edge UHD kunnen kijken en bij de andere browsers wordt dit 720p of 1080p. Ook bij tablets zijn er diverse beperkingen waardoor de kids misschien nu al maar enkel HD kunnen kijken. En is de content al UHD? Als ervaringsdeskundige vader van 2 kinderen weet ik ook dat (alhoewel ze dagelijks naar Netflix kijken) het datagebruik van youtube toch nog hoger is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik wou dan ook beperken van HD naar SD ;) en is idd op een iPad.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Tomby schreef:
wied schreef: Zo wil ik bvb bandbreedte kunnen beperken van de kinderen, want voor hen maakt het geen hol uit.
Je kan per profiel een andere video instelling toepassen. Maak een profiel voor je kids aan (al dan niet als kids profiel) en schroef daarvan de kwaliteit toe tot het laagste. Op die manier kijk je met jouw profiel in maximale kwaliteit en wordt dat van hen netjes beperkt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

jnsvr schreef: Je kan per profiel een andere video instelling toepassen. Maak een profiel voor je kids aan (al dan niet als kids profiel) en schroef daarvan de kwaliteit toe tot het laagste. Op die manier kijk je met jouw profiel in maximale kwaliteit en wordt dat van hen netjes beperkt.
Nu je het zegt, dat heb ik vroeger ook geprobeerd maar werkte niet. Zal nog eens opnieuw moeten proberen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ringlord schrijft: Nu is de vraag : kan je bij de optie Hoog ervoor zorgen dat hij altijd HD selecteert ipv UHD om het datavolume te beperken?

Neen, enkel SD kan ingesteld worden indien ge een profiel maakt per gebruiker (cfr post van jnsvr). De instellingen hiervoor werken tegenwoordig echter niet meer betrouwbaar genoeg (zie mijn vorige post)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tomby schreef:Zo wil ik bvb bandbreedte kunnen beperken van de kinderen, want voor hen maakt het geen hol uit.
Zet hen in een vlan die bepekt is in bandbreedte, dan heb je het ineens voor alle toepassingen geregeld
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”